(vicces, hogy ugye Nepál pár éve már köztársaság, mióta kirúgták a királyt, és a Royal Nepal Airlines nevéből azóta a Royal-t is elhagyták, de a régen kinyomtatott papírokon, prospektusokon, jegyborítókon még így virít... :)
és a régebbiek, kábé időrendben
MALÉV Libyan Arab Airlines Austrian Airlines Olympic Airways British Airways SAS Scandinavian EL-AL Icelandair Lufthansa KLM Aer Lingus Aeroflot Turkish Airlines China Northern Airlines Finnair Martinair Cubana de Aviación Copa Airlines SkyEurope Wizzair Easyjet AeroSvit Emirates Tiger Airways Air Asia (+Thai Air Asia, külön) Lao Airlines Vietnam Airlines Siem Reap Airways Bangkok Airways Ryanair Alitalia Norwegian Air Shuttle TAROM Brussels Airlines Jet2 Air Malta Wataniya Airways
Márminthogy igyekszem majd felpakolni a videót, mert készült... :)
Addig is címszavakban:
Az északi irányba szálltunk fel, ahonnét néhány napja a leszállás ment.
Itt nem rögtön kell kanyarodni, kikerülve a dombot, hiszen a felszállás nyilván meredekebb szögben megy.
Persze a "nem rögtön" azt jelenti, hogy nem 5, hanem mondjuk 15 másodperccel a felszállás után... :)
Kanyarogni össze-vissza azért bőszen kell így is, hiszen a Paro-völgyet szép magas hegyek határolják, és a "katlanból" gyorsan ki kell mászni.
Elég érdekes volt, bár természetesen a DrukAir-pilóták annyira azért nem döntögették hirtelen az A319-est, mint a Buddha Air-esek a Beechcraft-ot... :)
Ja, és egy negyedik meg rohangál ki a tranzitból valahol pénzt váltani, mert bent nincs pénzváltó, nálam nincs kuvaiti dinár, az illetékbélyeg-automata nem fogad el más pénzt, kártyával meg nem lehet fizetni....
Magáról Kuvaitról tényleg csak futó és első benyomásokat tudok, nem töltöttem ott hosszabb időt. Mondjuk Dubaiban voltam 4 évvel ezelőtt 4 napot, de az sem nőtt túlzottan a szívemhez. Az egy amolyan milliomos-játszótér, kevés valódi érdekességgel, viszont tele méregdrága luxussal. A Dubai Museum a nagyon kevés jó hely egyike, viszont tényleg jó. No de most már béfejezem az offolást...
"Kuvaiti reptéren a vízumosok, poggyászosok, és általában az ügyintézés: gyengus hármas"
Ja, a vízum az díjnyertes mutatvány. Egy faszi adja a nyomtatványt, egy másik elveszi, elküld a befizetéshez, visszajössz, egy harmadik meg beüti a pöcsétet. Jófajta foglalkoztatási terápia.
Kb 370 euró volt a jegy, igaz csak egy útra. Nem túl olcsó, de nagy összehasonlításban nem is annyira nagyon drága
Kuvait maga szerintem nem egy nagy szám. Tény, hogy ezek főleg első benyomások, és csak egy napot voltam ott (már Katarban vagyok, és holnap innen is továbbállok Kathmanduba). Átlagos Öböl-menti olajváros, kicsit rendezetlen, máshol meg üvegborítású toronypaloták vannak. Soksávos autópályák, de ezeken is nagy dugók tudnak lenni. Én kábé ennyit láttam belőle. Nem nagyon más, mint Dubai, sőt egy kicsit talán rendezetlenebb is.
Bécs-Kuvait járat, kb 4 és fél órás. A320-assal repülik, amin a turistaosztály is "Premium Economy", a business meg "Business First". Tényleg premium, kis túlzással talán még az Emirates-nél is jobb, de persze ez szubjektív, meg a friss élmény, ugye. Az egész gépen kb 20 utas volt, nagyon kedves utaskísérők (azt hiszem, egy thai, egy román lány, meg két arab srác). Indulás előtt a Premium Economy is kapott innivalót (nem egy nagy vaszizdasz, csak a gesztus). Kétszer hoztak kaját a 4 és fél órás úton, egy meleget, egy hideget. Kaptunk DigiPlayert (ha jól emlékszem a nevére, ebben nem vagyok biztos), amin lehetett filmet nézni, zenét hallgatni, játszani, szóval elfoglalni magad. A képernyőkön ment az útvonal-info, bár manapság ez szinte már széria.
Az egyetlen amiben az Emirates überelni tudta őket, hogy azon a gépen (igaz A330-as volt, ha jól emlékszem), volt kamera is, ami a gép orrán, illetve a farkán nézett előre, és élőképet mutatott. A Wataniyának ilyenje nem volt, de én nagyon-nagyon jól éreztem magam a járaton.
Wataniya: csillagos ötös Kuvaiti reptéren a vízumosok, poggyászosok, és általában az ügyintézés: gyengus hármas
elég részletes volt? :))
(ma délután megyek tovább Katarba Qatar Airways-zel, majd igyekszem folytatni a beszámolót hírekkel)
Aer Arann Aeroflot Air France Air China Air Dolomiti Air Nostrum Alitalia Asiana Augsburg Airways Austrian Austrian Arrows British Airways British European Brussels Airlines Cirrus Airlines Crossair CSA EasyJet Hainan Airlines Helvetic Iberia Karthago Airlines KLM Korean Air LOT Lufthansa Malév Sabena SkyEurope Swissair Swiss TAM Wizzair