Keresés

Részletes keresés

garázsharcos Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173653

Ó, hát erről meg is feledkeztem, nekem is van sztroboszkópom, sőt van egy hibás, másik is, de a "lakatcsipesz" azon is megvan.

Köszi, hogy előhoztad ezt a lehetőséget!

Előzmény: 4728ITI (173652)
4728ITI Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173652

Van egy gyújtásellenőrző sztroboszkópom, az is a gyertyakábelről kapja a jelet. Ha annál működik, fordulatszám mérőnél is működnie kell.

Előzmény: garázsharcos (173650)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173651

Egyébként a henger 124/132/152 vezérlési szögekkel (sz/á/k) és 13 mm-es porlasztóval 75-ös főfúvókával akar menni, kisebbel nem.

 

Előzmény: garázsharcos (173650)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173650

Igen, köszi, én is erre a "régi" megoldásra gondoltam, a napokban kipróbálom.

Előzmény: 4728ITI (173649)
4728ITI Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173649

Szia!

Megoldás lehet hogy a gyertya kábelre tekersz pár menet vezetéket. A menetszámot kísérletezéssel lehet megtalálni.

Előzmény: garázsharcos (173648)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173648

Próba után kiderült, hogy az egybetrafós tirisztor I pontjáról a jel nem tudja meghajtani a fordulatszámmérőt, vlsz túl kicsi a jel.

Kénytelen leszek valamilyen jeladót csinálni/alkalmazni.

Az egybetrafóson nincs 1-es pont kivezetve.

Valamit kitalálok...

Előzmény: garázsharcos (173647)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.16 0 0 173647

Ha esetleg másoknak is kell...

Előzmény: garázsharcos (173646)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.16 0 0 173646

A hajtóműfedélben: 28x38x7

A lánckeréktengelyen: 20x30x7

Szegmensdobban: 15x24x7

Ennyi a szimering, több nincs...

Előzmény: garázsharcos (173645)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.16 0 0 173645

Igen.

Előzmény: sándor67 (173644)
sándor67 Creative Commons License 2023.08.16 0 0 173644

Babetta 207 főtengely szimering mérete  17x28x7 ?

dvbela Creative Commons License 2023.08.15 0 0 173643

próbaválaszp

Előzmény: dvbela (111558)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.13 0 0 173642

Azt, hogy viszi a kereket sztenderen, az nálam is van. De, nem foglalkozom vele. Meg lehetne oldani, hogy ne tegye ezt. Meg kell a kuplungpofa rugókat feszíteni addig, míg alapjáraton nem nyitnak. Persze az alapjárat legyen jól beállítva. (alacsony fordulatra) 

Előzmény: Balázs2488 (173641)
Balázs2488 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 173641

Köszi. Megnéztem. Úgynézki hogy sikerült amit mondtál. Párszor szétszedtem ahol hozzáért a ferrodolhoz a dob ott megcsiszoltam de csakis ott, összehajtott csiszolópapírral. Így már pár tekerésre elindul. Nem féltekerésre mint elötte de alakul. Picit viszi a kereket ha jár a motor de nemvészes. 

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 173640
Előzmény: kaktusz 22 (173639)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 173639

"Veszek egy új tiszta szettet"----  Nagyon nézd át, mert sok a probléma az utángyártott pofákkal is.

Van olyan, ami sosem lesz jó. Ennek nagy irodalma van itt a fórumon.-)

Előzmény: Balázs2488 (173638)
Balázs2488 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 173638

Köszönöm szépen a segítséget. Bőven kifejtetted amit kell. Veszek egy új tiszta szettet és meglátjuk de azért ezzel is foglalkozom. A jelenlegi ferrodol 3mm vastag 

Előzmény: kaktusz 22 (173637)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 173637

"A váltópofa fog, legalábbis ami a nagy bordáskeréken van mert viszi a szíjat"

Azért az sem mindegy mennyire fog. A nagybordást megfogod jó erősen (vagy kitámasztod) és a pedállal rátekersz. Nem szabad megcsúsznia a nagybordásnak, hanem mintha fixen lenne, úgy kell viselkednie.

Előzmény: Balázs2488 (173634)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 173636

A szabadonfutó az 1, fokozatnál zárt álapotban van. Annak a fogaskerekén megy át a hajtás. Amikor 2, fokozatba kapcsol a váltó, akkor szétkapcsol a szabadonfutó. (nem lehet két sebesség bekapcsolva, mert akkor összeékelődne és beszorulna a hajtómű.) Ott nem a szabadonfutó a beteg, hanem a váltó nem jól működik.

Előzmény: nyouc (173632)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 173635

Ha fog a váltópofa és viszi  nagybordást a szíjjal, akkor tényleg az indítópofák csúsznak. Ha csiszoltad, akkor sanszos, hogy az a baj. Azoknak is nagyon fontos a geometriája. Nagy türelem kell hozzá, hogy becsiszold.

Megtekered kézzel úgy hogy kifeszíted a pofát, majd kiveszed. Megnézed, hogy hol fog a betét. Ott finoman megcsiszolod. A pofa betétnek a ráfutás iránya felé kell elsőnek hozzáérnie a dobhoz. (azaz ott kell látszania elöl a betéten, hogy hozzáér) Ekkor tudja beékelni magát és odaszorulni a dobhoz. Magyarul hátrafelé nagyon kicsit alá kell csiszolni. De tényleg picit!!! Amikor ráfut a betét a dobra és a puha betét nyomódik össze, akkor legalább a 3/4-4/3 rész fogjon

Előzmény: Balázs2488 (173634)
Balázs2488 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 173634

A váltópofa fog, legalábbis ami a nagy bordáskeréken van mert viszi a szíjat. A dob alatti első sebességből kivettem a rugókat de úgysem megy a dob. Az indítópofákat is megfordítottam de ugyanaz. Dob nélkül szépen kimennek a pofák ha forgatom a pedállal. 100ból egyszer sikerült elindítani. Mostmár tényleg csak az indítóra tudok gondolni. Olajos lett amúgy elötte de megcsiszoltam. 

Előzmény: kaktusz 22 (173631)
LacoP21 Creative Commons License 2023.08.06 0 0 173633

Nincs.

A szabadonfutó az az 1. fokozat. Kettesben a váltópofa a dobhoz kitapad, és mindenki együtt forogva viszik a hajtást a lánckerékhez. Ha nem vált 2-be, a váltópofa nem tapad ki a nagybordásba. (Ezért hegesztették össze őket, régebben a fix 2-höz. A szabadonfutó eltávolítása, vagy a nagybordás-csőtengely kapcsoló körmök levágása mellett.)

Lehetnek kopások/berágódások a nagy,- és kismenesztő lemezeken, meg pl. a könnyűpofán ahova a nagymenesztő támaszt. 

Előzmény: nyouc (173632)
nyouc Creative Commons License 2023.08.06 0 0 173632

Szerintetek lehet köze a szabadonfutónak ahhoz hogy nem vagy csak nagyon nehezen rakja fel kettesbe?Amugy inditásnál azonnal fog és fél tekerésre elindul. A bordáskerék fel van szabályozva 3 tized lett elszedve belőle esztergapadon.Még arra gondoltam hogy a csőtengelyben egy kicsit lötyögnek a pofák a stiften lehet még a csőtengelyt kicserélem.

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.06 0 0 173631

Nem biztos,hogy az indítópofa a ludas. Elsőnek a váltópofáknak kerll fognia, hogy az át tudja adni a forgást az indítópofákhoz. Majd az indítópofák a motornak adják át.

 

Előzmény: Balázs2488 (173630)
Balázs2488 Creative Commons License 2023.08.05 0 0 173630

Üdv. Összeraktam a blokkot az új szabadonfutóval, kapott új szimeringet is de mostmeg nemtudom indítani az indítópofák szinte semmit nem fognak pedig tiszta is. Elötte semmi gond nem volt. 

Előzmény: Balázs2488 (173612)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.05 0 0 173629

A szegényedett keveréket (benzin-levegő) okozhatja egyszerűen egy részleges fúvóka dugulás.

Jlyenkor megváltozik a motorhang és gyengül a motor. Vigyázni kell ilyenkor, mert nagyon húzva neki

képes a motor megszorulni.

subaaa Creative Commons License 2023.07.31 0 0 173628

Ha igazi cumi van, akkor meg a forgattyúsház tömítése nem jó, sajnos velem már történt ilyen :(

Előzmény: kaktusz 22 (173627)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.07.31 -1 0 173627

Egy Babetta nagyon alapszerkezet. Ami nem azt jelenti, hogy nem kell mindennek jónak lennie.

Mielőtt a gyújtással és az üzemanyag ellátással foglalkozunk, a motornak a tömítettségét ellenőrizni kell! Kompresszió és a főtengelyszimeringek. Henger talptömítés szívótorok tömítettsége. Ha mindez oké, akkort léphetünk tovább.

Előzmény: bazsi545 (173624)
miko? Creative Commons License 2023.07.30 -1 0 173626

Én kicserélném a főtengely szimmeringjeit, ahhoz szét se kell húzni a blokkot.

Előzmény: bazsi545 (173624)
sándor67 Creative Commons License 2023.07.29 0 0 173625

Valószínűleg kevés benzint, vagy sok levegőt kap.

 

Előzmény: bazsi545 (173624)
bazsi545 Creative Commons License 2023.07.27 0 0 173624

Sziasztok!

Korábban már írtam, kértem tőletek segítséget, amit köszönök is szépen! Azóta történt egy kis előrelépés az ügyben.  Papámnak volt egy régebbi babettája, amely a garázsban állt, az lett felélesztve. De ezzel is szenvedek. :D

Hidegen nem tudom, hogy ilyenkor nyáron szabad-e szivató nélkül indulnia? Beindul szivató nélkül, szépen ketyeg is az alapjárat, viszont ahogy használni kezdem, és megyek vele egy kicsit, felpörög, és ilyen nagyon csúnya egyhangú hangja lesz, az alapjárat nem esik vissza oda, ahova kellene, erről készítettem videókat is, belinkelem őket. Aztán utána már előfordult az is, hogy dombnak fölfelé lehörgött, leállt, akkor utána kipucoltam a karburátort, fúvókákat, a tűszelepet kicseréltem egy újra, alatta az "O" gyűrűt is. Visszatettem a karburátort, mentem vele aznap, teljesen rendben volt minden, szépen ment, az alapjárat is visszaállt, pöfögött úgy ahogy kellett. 2 nap múlva megyek a garázsba, indítanám, semmi. El sem indul, vagy ha elindul le is állt. Az úszóházban semmi benzin nem volt, így a tűszelepet áttakarítottam, átfújtam, töltöttem a tankba még benzint, így már beindult, viszont visszaérkeztünk ahhoz a problémához, hogy ha használom, akkor olyan csúnya egyhangú alapjárat lesz, ha megállok. Illetve, megyek-megyek, gáz elenged, visszahúz, és érződik, hogy megtorpan egy pillanatra, majd utána húz.

Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy egyik napról a másikra mi probléma fordulhatott elő, úgyhogy hozzátok fordulok, ti jobban értetek hozzá.

Egy egyszerű kérdés, honnan tudom eldönteni, hogy az üzemanyag a sok, vagy kevés?

Most szeretném majd Ternai Zoltántól elolvasni a Motorkerékpárok c. könyvét, remélem sok újat fogok belőle tanulni, illetve tőletek is. :)

A linkek:
Hidegen: https://youtube.com/shorts/J_SlyWAwCrA
Melegen, csúnya egyhangú pörgő alapjárat: https://youtube.com/shorts/PrLorC6tDX8
Első tisztítás után, amikor szépen ment, frankó volt minden: https://youtu.be/3wLKZPTsTic

A videókat telefonról töltöm fel, de nem tudom miért ilyen shortsba tölti fel, noha 1 perc alatt van...

Mindenkinek szép délutánt, és köszönöm előre a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!