Azt, hogy viszi a kereket sztenderen, az nálam is van. De, nem foglalkozom vele. Meg lehetne oldani, hogy ne tegye ezt. Meg kell a kuplungpofa rugókat feszíteni addig, míg alapjáraton nem nyitnak. Persze az alapjárat legyen jól beállítva. (alacsony fordulatra)
Köszi. Megnéztem. Úgynézki hogy sikerült amit mondtál. Párszor szétszedtem ahol hozzáért a ferrodolhoz a dob ott megcsiszoltam de csakis ott, összehajtott csiszolópapírral. Így már pár tekerésre elindul. Nem féltekerésre mint elötte de alakul. Picit viszi a kereket ha jár a motor de nemvészes.
Köszönöm szépen a segítséget. Bőven kifejtetted amit kell. Veszek egy új tiszta szettet és meglátjuk de azért ezzel is foglalkozom. A jelenlegi ferrodol 3mm vastag
"A váltópofa fog, legalábbis ami a nagy bordáskeréken van mert viszi a szíjat"
Azért az sem mindegy mennyire fog. A nagybordást megfogod jó erősen (vagy kitámasztod) és a pedállal rátekersz. Nem szabad megcsúsznia a nagybordásnak, hanem mintha fixen lenne, úgy kell viselkednie.
A szabadonfutó az 1, fokozatnál zárt álapotban van. Annak a fogaskerekén megy át a hajtás. Amikor 2, fokozatba kapcsol a váltó, akkor szétkapcsol a szabadonfutó. (nem lehet két sebesség bekapcsolva, mert akkor összeékelődne és beszorulna a hajtómű.) Ott nem a szabadonfutó a beteg, hanem a váltó nem jól működik.
Ha fog a váltópofa és viszi nagybordást a szíjjal, akkor tényleg az indítópofák csúsznak. Ha csiszoltad, akkor sanszos, hogy az a baj. Azoknak is nagyon fontos a geometriája. Nagy türelem kell hozzá, hogy becsiszold.
Megtekered kézzel úgy hogy kifeszíted a pofát, majd kiveszed. Megnézed, hogy hol fog a betét. Ott finoman megcsiszolod. A pofa betétnek a ráfutás iránya felé kell elsőnek hozzáérnie a dobhoz. (azaz ott kell látszania elöl a betéten, hogy hozzáér) Ekkor tudja beékelni magát és odaszorulni a dobhoz. Magyarul hátrafelé nagyon kicsit alá kell csiszolni. De tényleg picit!!! Amikor ráfut a betét a dobra és a puha betét nyomódik össze, akkor legalább a 3/4-4/3 rész fogjon
A váltópofa fog, legalábbis ami a nagy bordáskeréken van mert viszi a szíjat. A dob alatti első sebességből kivettem a rugókat de úgysem megy a dob. Az indítópofákat is megfordítottam de ugyanaz. Dob nélkül szépen kimennek a pofák ha forgatom a pedállal. 100ból egyszer sikerült elindítani. Mostmár tényleg csak az indítóra tudok gondolni. Olajos lett amúgy elötte de megcsiszoltam.
A szabadonfutó az az 1. fokozat. Kettesben a váltópofa a dobhoz kitapad, és mindenki együtt forogva viszik a hajtást a lánckerékhez. Ha nem vált 2-be, a váltópofa nem tapad ki a nagybordásba. (Ezért hegesztették össze őket, régebben a fix 2-höz. A szabadonfutó eltávolítása, vagy a nagybordás-csőtengely kapcsoló körmök levágása mellett.)
Lehetnek kopások/berágódások a nagy,- és kismenesztő lemezeken, meg pl. a könnyűpofán ahova a nagymenesztő támaszt.
Szerintetek lehet köze a szabadonfutónak ahhoz hogy nem vagy csak nagyon nehezen rakja fel kettesbe?Amugy inditásnál azonnal fog és fél tekerésre elindul. A bordáskerék fel van szabályozva 3 tized lett elszedve belőle esztergapadon.Még arra gondoltam hogy a csőtengelyben egy kicsit lötyögnek a pofák a stiften lehet még a csőtengelyt kicserélem.
Nem biztos,hogy az indítópofa a ludas. Elsőnek a váltópofáknak kerll fognia, hogy az át tudja adni a forgást az indítópofákhoz. Majd az indítópofák a motornak adják át.
Üdv. Összeraktam a blokkot az új szabadonfutóval, kapott új szimeringet is de mostmeg nemtudom indítani az indítópofák szinte semmit nem fognak pedig tiszta is. Elötte semmi gond nem volt.
Egy Babetta nagyon alapszerkezet. Ami nem azt jelenti, hogy nem kell mindennek jónak lennie.
Mielőtt a gyújtással és az üzemanyag ellátással foglalkozunk, a motornak a tömítettségét ellenőrizni kell! Kompresszió és a főtengelyszimeringek. Henger talptömítés szívótorok tömítettsége. Ha mindez oké, akkort léphetünk tovább.
Korábban már írtam, kértem tőletek segítséget, amit köszönök is szépen! Azóta történt egy kis előrelépés az ügyben. Papámnak volt egy régebbi babettája, amely a garázsban állt, az lett felélesztve. De ezzel is szenvedek. :D
Hidegen nem tudom, hogy ilyenkor nyáron szabad-e szivató nélkül indulnia? Beindul szivató nélkül, szépen ketyeg is az alapjárat, viszont ahogy használni kezdem, és megyek vele egy kicsit, felpörög, és ilyen nagyon csúnya egyhangú hangja lesz, az alapjárat nem esik vissza oda, ahova kellene, erről készítettem videókat is, belinkelem őket. Aztán utána már előfordult az is, hogy dombnak fölfelé lehörgött, leállt, akkor utána kipucoltam a karburátort, fúvókákat, a tűszelepet kicseréltem egy újra, alatta az "O" gyűrűt is. Visszatettem a karburátort, mentem vele aznap, teljesen rendben volt minden, szépen ment, az alapjárat is visszaállt, pöfögött úgy ahogy kellett. 2 nap múlva megyek a garázsba, indítanám, semmi. El sem indul, vagy ha elindul le is állt. Az úszóházban semmi benzin nem volt, így a tűszelepet áttakarítottam, átfújtam, töltöttem a tankba még benzint, így már beindult, viszont visszaérkeztünk ahhoz a problémához, hogy ha használom, akkor olyan csúnya egyhangú alapjárat lesz, ha megállok. Illetve, megyek-megyek, gáz elenged, visszahúz, és érződik, hogy megtorpan egy pillanatra, majd utána húz.
Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy egyik napról a másikra mi probléma fordulhatott elő, úgyhogy hozzátok fordulok, ti jobban értetek hozzá.
Egy egyszerű kérdés, honnan tudom eldönteni, hogy az üzemanyag a sok, vagy kevés?
Most szeretném majd Ternai Zoltántól elolvasni a Motorkerékpárok c. könyvét, remélem sok újat fogok belőle tanulni, illetve tőletek is. :)