Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.11 0 0 52458

Ez a minimum 1,8l/100km gyanúsan soknak tűnik. Bxx is mért ennél sokkal kedvezőbb értékeket.

Előzmény: nyemi (52456)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.11 0 0 52457

46,5km/h alatt az ábrán az S51 igényel kevesebb üzemanyagot.

Nézd meg a nyomásértéket a gépkönyvben. Azóta nem létező 86-os oktánszámú üzemanyagra vonatkozik.

Előzmény: nyemi (52456)
nyemi Creative Commons License 2023.09.11 0 0 52456

"Melyik motorban?"
Persze S51-S70 motorokról van szó .
"Milyen üzemanyaggal és olajjal?
Mennyi üzemanyaggal?
Mekkora kipufogóval?
Milyen gyújtási időponttal?"
Mind ami elő van írva a gépkönyvében .
"Melyik időpillanatban?"
A gyújtás után lefelé mozgó dugattyúnál, terjeszkedésnél (pld.10°-12°-TDC után.)
"A dugattyútető melyik 1cm2-ét?"
Ennyire nem kell belemenni a részletekbe, vegyük egy homogén átlagot.
Választ előre is Köszönöm.


Ui. Találtam egy fogyasztással kapcsolatos görbét a javítási kézikönyvben.
Ez azért elég bizonyíték nem?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52455)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.11 0 0 52455

Melyik motorban?

Milyen üzemanyaggal és olajjal?

Mennyi üzemanyaggal?

Mekkora kipufogóval?

Milyen gyújtási időponttal?

Melyik időpillanatban?

A dugattyútető melyik 1cm2-ét?

Előzmény: nyemi (52454)
nyemi Creative Commons License 2023.09.11 0 0 52454

A Erő, Munka, Teljesítmény, a Hatásfok, Nyomaték stb.,  ezekkel azért tisztában kéne lenni! Kérdés : milyen erővel nyomja a hengerbe lefelé az eléget gáz a dugattyú 1cm² felületét ha a motor mind a 2,7kW-os teljesítményét leadva üzemel ? Kérném 38mm és 45mm henger  furatra is.

Válaszokat előre is köszönöm.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52450)
4728ITI Creative Commons License 2023.09.11 0 1 52453

Volt már aki megcsinálta. Itt egy régebbi kép a fórumról (2020. 01.01.), a sárga Simson. A tulajdonos elmondása szerint 16,6 LE, 127 km/h végsebesség.

Előzmény: rossmy (52449)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.11 0 1 52452

Igen, nem. :) 50-nel lehet vele Aból Bbe gurulni. A könnyebb, kisebb menetellenállás szükséges az alacsonyabb energiaigényhez és fogyasztáshoz.

100-as utazótempóhoz valóban kell jó fék, elég erős csillapított teleszkóp, elég merev váz és hátsó villa. És egy magas hatásfokú tartós motor.

Jelen árak mellett ezt más motor kisebb költséggel megvalósítja.

Előzmény: rossmy (52449)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.11 0 0 52451

De. A 150-es henger is jobban terhel és több üzemanyagot igényel egy 125-ös motoron.

Előzmény: kígyóbőr_cipellő (52448)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.11 0 0 52450

Dugattyú magasabb tehetetlensége miatti többletterhelés (motorféknél erősebben), sűrítéskor nagyobb erő a forgattyús mechanizmusra.

Kérdeztem mennyit fogyaszt, erre a kevesebbet fogyaszt és kevésbé kopik választ kaptam.

(Ha ilyen egyszerű lenne akkor 80mm-es furatú hengert ráfaragnának a gyári Simson 49es blokkra, és sose kopne el, fél litert fogyasztana 100km-en. )

Nem zárom ki, hogy egyformán 60km/h-nál a 70-es kevésbé fogyaszt sokat a 49-esnél. A 49-es vezérlését 40km/h-ra "optimalizálták".

Saját tapasztalataim szerint a KIVÁLÓ állapotú motor kis fordulatszámra vezérelve minél kisebb áttétellel minél kisebb menetellenállású járműbe építve minél kisebb sebességgel igényel legkevesebb üzemanyagot. Ugye fúvókaduguláskor is egy kisebb sebességet képes elérni a jármű a kevesebb üzemanyaggal, a magasabb sebességhez már kevés az adott mennyiségű üzemanyag.

Előzmény: nyemi (52446)
rossmy Creative Commons License 2023.09.11 0 1 52449

Eddig csak a blokkról esett szó. Az egész motor a 40-50-es "tötymörgésre" lett tervezve. Lásd virsligumi, öklömnyi fékdob, meg az egész hóbelevanc.

Ha én 80-100-akat akarnék menni egy Simsonnal, kicserélném a komplett első villát tárcsafékesre, a hátsó telókat és lengőkart, jobb fék hátra, vázmerevítés, ... sárhányó, lámpa marad ... egy millából csak kijönne :) 

kígyóbőr_cipellő Creative Commons License 2023.09.11 0 0 52448

Mondjuk a szerkezetet nem terheli pluszban, de a fogyasztásban meg kell jelenjen.

kígyóbőr_cipellő Creative Commons License 2023.09.11 0 1 52447

Van némi terrhelésnövekedés a 45-48 illetve 60 km/h-s üzem közt a levegőellenállás miatt.

 

nyemi Creative Commons License 2023.09.11 0 1 52446

"Nagyobb igénybevétel"  Nincs nagyobb terhelés , 100Kg ember  ~60Km/h utazó 20Km oda-vissza  általános használat (csak Tavasz-tól -Ősz-ig) . Kevesebbet fogyaszt és nem kopik annyira( dugattyú -henger -csapágyak, persze szimeringet itt is kell néha cserélni . Ez az én tapasztalatom (több mint 25 év:)).

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52445)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.11 0 1 52445

Nagyobb igénybevétel esetén miért kopna kevésbé a főtengely és csapágyai? Mitől lenne kevesebb a fogyasztása? Mekkora fogyasztást mértél a 49 és 70cm3 lökettérfogattal?

Előzmény: nyemi (52444)
nyemi Creative Commons License 2023.09.11 0 0 52444

Szia.

"Egy alkatrészrendszert megterveznek 70cm3 sacc. 6000/min 5kW-ra. Ezt visszaperselyezik 38mm furattal 49cm3 2,7kW-ra. Elvileg megfelelő kenéssel sok üzemórát elbír."

Kisebb teljesítmény miatt az gondolná az ember, hogy az élettartam növekedni fog.  De sajnos nincs így mert a az 51-es Simson-nál  a 70cm³ változat 44mm löket-45mm furat, miatt kopás szempontjából a legtartósabb, sőt fogyasztás is kevesebb.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52443)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.11 0 1 52443

Egy alkatrészrendszert megterveznek 70cm3 sacc. 6000/min 5kW-ra. Ezt visszaperselyezik 38mm furattal 49cm3 2,7kW-ra. Elvileg megfelelő kenéssel sok üzemórát elbír. Aztán kísérletezők kihoznak belőle 10k+ fordulatszámon 20+kW-ot. Bírja egy ideig, versenyezni lehet vele. Hűtés, kenés legyen jó.

Egy kiváló hatásfokú motort építeni lehetőleg egyszerű szerkezettel, az a kemény feladat.

Előzmény: Floridian (52442)
Floridian Creative Commons License 2023.09.11 0 0 52442

Sok mindenben igazad  van,de nem mindenben.Rengeteg összetevős dolog ez,de irtam is.A tervezés átgondolva a nyitja,sok mindennek.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52440)
4728ITI Creative Commons License 2023.09.10 0 1 52441

Sok mindenben igazat adok Neked. Azonban vannak jó minőségű alkatrészek, amik sokkal többet kibírnak, mint a gyári alkatrészek. De még ha úgy is lenne, ahogy írod, vannak akiket ez nem érdekel. Ők nem 30 évig akarnak "tötymörögni" 40-50-el, hanem kihozni abból a motorból, amit lehet. Nekik nem fontos hogy mennyit megy el egy motor, mennyit fogyaszt. Nekik (nekem is) amíg rajt ülök, jól menjen, jól érezzem magam rajta. A tuningolás erről szól.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52440)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.10 0 1 52440

Nagyobb terhelésre minden hamarabb elhasználódik. Gép, állat, ember, bármi. Jó lenne gyurmából soha el nem romló gépeket alkotni, de eddig nem sikerült. Jó kenés nélkül a jó anyag jó méretben is hamar elromlik. A por megfelelő kiszűrése is nagyon fontos.

Előzmény: Floridian (52439)
Floridian Creative Commons License 2023.09.10 0 0 52439

Szerintem nem torvenyszeru,hogy rovidebb legyen a mocc elettartalma.Errol Tabori ur is meselhet,vagy Peti,akinek a 105-se van. Minosegi tervvel,alkatreszekkel,nem kihegyezve,nem üzemórás.Én igy látom.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52437)
Floridian Creative Commons License 2023.09.10 -1 1 52438

Nem ezert.Azert mert az emberek kapzsik,es megprobalnak hasznot huzni.Én kb.majd mindenen bukok,mivel magambol indulok ki. De,mivel kulfoldon elek,jobban keresek,igy tobbet koltok a moccomra.Csak sajna neha elfelejtem,nem mindenki teheti ezt meg.Ezert elnezest kerek,nem szemelyeskedni akarok. De tény,hogy neha rosszul reagalok! Sajnálom!

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52436)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.09 0 2 52437

A tuningolással egy viszonylag kis fogyasztású motorból kialakítanak egy sokat fogyasztó, fogyasztásához képest gyenge és rövid élettartamú drága motort. Az előnyét is elveszti a többi motorhoz képest.

Előzmény: Floridian (52435)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.09 -1 1 52436

Ezért is emelték fel a Simsonok árát GSXR1000 árára. El kéne adnom neked Simsonokat. :D

Előzmény: Floridian (52435)
Floridian Creative Commons License 2023.09.09 -2 1 52435

Kérlek fajanko,ne vergődj tovább!Amugy is, honnan vetted a bátorságot,hogy kioktass engem?! Kinek képzeled magad?! Szövegételmezesed 0. Kérdeztek valamit,amire a forumtars,ahogy szokott,reagalt.Mindig a pénzzel kapcsolatban,sporolosan,ami nekem nem jon be.Azert,mert ez tuningolos oldal,nem sporolós.Vagy valaszolunk faján,vagy fogtechnikusok vagyunk...Akko meg nem tuning, akkor kerlek ne lásd bele a  félelmeidet.

Előzmény: Törölt nick (52434)
Floridian Creative Commons License 2023.09.08 0 0 52433

Ha nehéz a rendes válasz,akkor nem kell.Főleg 3x...Kár erőltetned.Elsőre is vettem a lapot :)

Előzmény: Törölt nick (52430)
trakee Creative Commons License 2023.09.07 0 0 52432

Lehet! Sőt, az N-es Simsosnok kivételével a Simsonok nagy része úgy is kezdte itthoni pályafutását. 

Persze anno a cocializmusba igyekeztek az 50-es motorokat segédmotorként rendelni a gyártótól. Vagyis azóta is, 50 es motorokat (papíron legalábbis)  segédmotor verzióban forgalmaznak csak. De azt olvastam, hogy a Jawa 05, sőt a Mustang eredeti verziója is rendszamos nagymotor volt. De láttam Aprilia RS 50-est rendszámmal.  ( beszélgettem is a tulajával) 

Persze ez azt jelenti, hogy akkor műszakira  kell vinni, és minimum A1-es jogsi kell rá. ( + két tükör, nem elég az egy, kapaszkodó az utasnak, vagy szíj az ülésre, és persze lábtartó )

 

Hogy ma hogy lehet egy 50-est nagymotorként forgalomba állítani? Azt nem tudom. Új motornál szerintem nem gond, nyilván ki kell fizetni az államnak, ami az övé, de ennyi. Egy használt esetében azt hiszem, ez nem egyszerű, mivel a legtöbbnek nincs papírja. Ha egy Simson, és van régi forgalmija, meg adásvételi láncolata, az szerintem megoldható. De mondjuk egy Olaszországból valamikor az elmúlt 30 évben behozott mondjuk NSR 50 es Honda esetében, ami csak bizzosítással fut itthon, valószínűleg nem. Kivéve, ha megvannak az eredeti (pl olasz) papírjai. Nyilván ez esetben is jól kell lakajon a bürokrácia  :) 

Előzmény: sándor67 (52414)
vargachris Creative Commons License 2023.09.07 0 2 52431

Szerintem ezt zárjuk is le itt. Csak hogy viccel üssük agyon a végét, akit még érdekel a téma, nézze meg a Brian élete c. filmet.

 

Nemrég bekopogott valaki a garázsomba, hogy vannak régről maradt Simsonos cuccai. Ma visszajött. Vettem tőle egy micrométert, meg egy kompressziómérőt. Bővült a fegyvertáram.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.07 0 0 52426

Milyen népcsoport??:)

Előzmény: Floridian (52425)
rossmy Creative Commons License 2023.09.07 0 0 52423

Kösz az infót, de azt a 400 kilométernyi benzint inkább elrakom a jövő évi Balatonkerülésre.

Előzmény: vargachris (52420)
csallob Creative Commons License 2023.09.07 0 0 52422

U, de jo, ez vasarnap, mehetnenk megint

Előzmény: vargachris (52421)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!