Sose m értettem, h miért nem kupét, cabriot, roadstert vesznek az emberek hobby autónak, a sedan unalmas.. viszont 2 kisgyerekkel, meg az egyik hobby miatt igen hasznos, úgyhogy sportsedan már megy nálam. _-)
szuper... :D azt kihagytam a sztoriból, hogy miután megtankoltam és elindultam leparkolni, olyan hang jött a műszerfalból mintha egy ventilátor lapátja megakadna valamiben, elég érdekes volt... volt pici rángatás is, mintha fulladna. De utána simán elhozott. Egy Saab nem hagyhat cserben... :DD
Mondtam is barátnőmnek, hogy eddig ahányszor elmentem autóért mindig történt valami... az egyik alfát éjjel hoztam el, egyszerre mentek el a fényszórók elől... amit Győrből hoztam, azzal meg belefutottam egy tömegkarambolba pályán, álltam majdnem 4 órát mire elindult a forgalom...
Mikor tegnap kiderült, hogy haver nem ér ma rá... ajjaj, gondoltam. :D De mivel már aludni sem tudtam nyugodtan, go.
Elmentem a vidéki kereskedésbe, a srác odadobja a kulcsot, hogy próbáljam ki. Mondtam neki, hogy jobban tudok figyelni az autóra ha más vezeti, és inkább vigyen vele. Kimentünk a főutra, szépen váltott, csendes, csak a check engine világított.
Átnéztem az autót, pár apróságot leszámítva nagyon egyben van, egy szeretett autó képét mutatja. Mondom akkor nincs más hátra, ezt elviszem és nyugi lesz. Kitöltöttük a papírokat, mosolyogva köszöntünk el, mondtam a kereskedőnek remélem hazaérek vele. :D
Elindultam a szemközti kútra, megtankoltam és utána leparkoltam, hogy megkössem a biztosítást.
Minden megvan, vettem egy pályamatricát, indítok, teker teker, az autó nem indul. . wtf?! Ne tudjátok meg mit éreztem, rögtön az intelmek jutottak eszembe, és hogy, mekkora barom vagyok...
Hívom a kereskedőt, nem veszi fel. Írtam neki egy sms-t, hogy ne aggódjon, csak tanácsra lenne szükségem. Sokadikra felvette, pont okmányirodában volt. Mondtam neki, sajnos a szemközti kúton túl nem jutottam az autóval, próbáltam mindkét kulcsát. :D
Felhívta a korábbi tulajt, annál is előfordult már, de nem tudják mi okozza, ő várni szokott 15 percet... beült a kereskedő, indítózott, és pumpálta a pedált, erre beindult, még beszaladtam a kútra vennni innivalót, és jöttem is. haza... :D
Valami lock system hiba jelent meg egyébként még hazafelé. Nagyon durva esőben jöttem végig, az üléspozi még itt is fura, a másik kereskedésben a nagyobb lámpás modell manuális ülése lentebb ment, illetve itt nem találtam a kormányon az állítási lehetőséget... ?
Egybevéve tetszik, azóta hiányzik egy jó sedan mióta eladtam a 156-ost, most rájöttem, hogy imádom ezt a formát. Az biztos, hogy eredetvizsga után az első hely a szerviz lesz ahová megyek vele. Egyébként nagyon más feeling mint az alfa, alig forog, és nagyon puha, de élvezem :D Nagyon fogom szeretni. :D
Viszont több Nissan GT-R is járt erre. Érdekes játékosok:-) A maestro neve, aki " kézimunkázott " a járgányon, ott van mindegyiken. Ha valami kis bibi is felmerül 25 éven belül, csak jelzés a gyárba, és az állandóan készenlétben tartott szamuráj-tartozékkal azonnal harakiri van..... :-DDD
Szép autók a Saabok, de a motor mechanikája nagyon nem bírta el a feltöltést, ezt be kell látni.
Pont ezt ragoztam (159731)
A Saab elévülhetetlen érdeme a turbó és a motor összehangolásában végzett úttörő szerepe. 1973, Porsche: 911 Turbó, BMW 2002 Turbó. 1974: a Saab első széria turbómotorja.
Csak a Saab és a Porsche maradt meg következetesen a turbó fejlesztés útján, egészen a Trionic 8-ig.
A mechanika nem tudott lépést tartani a megnövelt teljesítménnyel, mint ahogy más gyártók is buktak. írtam.
Ha szeretnéd, majd gondolkozom még, kik alkalmaztak nagy teljesítményű feltöltést, ahol nem voltak ilyen problémák.
Kösz, ne fáradj, 40 éve ilyesmivel foglalkozok. :-)
Igazából a számok, amiket írsz, nem relevánsak, mert feltöltött motort hasonlítunk össze atmoszférikussal, ami értelemszerűen el fog maradni literteljesítményben.
Nincs értelme iderángatnom a mai Euro6-os 1000 köbcentis 3 hengeres 100-150 lovas csodákat sem, mert azokat úgyis szétesésre tervezték a környezetvédelmi marketing nevében.
Oda akartam kilyukadni, hogy a Saab feltöltött benzinmotorjai súlyos mechanikai hibáktól szenvednek, ellenben pl. az első generációs Audi TT 1.8 turbója 225-240 lóerővel se akart soha szétesni, meg azt a motort sok már típusba is rakták.
Szép autók a Saabok, de a motor mechanikája nagyon nem bírta el a feltöltést, ezt be kell látni. Ha szeretnéd, majd gondolkozom még, kik alkalmaztak nagy teljesítményű feltöltést, ahol nem voltak ilyen problémák.
Ha hiszed, ha nem, maximális tisztelettel és levett kalappal tisztelgek a Porsche előtt. :-D
Azért az nagyobb érdem, hogy a Porsche szívómotorja pörög mint állat és nem esik szét, tartja az értékét.
Nem lenne olyan nagy baj, ha egyről beszélnénk.
Ezt írtam a Saab 2,3 Turbo -ról:
Ez amagas -fajlagos- teljesítmény borítékolta azt, hogy a motor nem tud túl hosszú életű lenni, ha gyakran ki is használják az anno magas teljesítményt.
Anno a szívó Boxster 2,5 liter 204 Le 81,6 Le / liter
Boxster 2,7 liter 228 Le 84,4 Le / liter
Boxster 3,2 liter 250 Le 78,1 Le / liter
addig Saab 2,3 T 2,3 liter 260 Le 113,2 Le / liter
A különbség szabad szemmel is eléggé jól látszik.
Csak, hogy tárgyilagosak legyünk, a Honda pl. a CRX VTI-be 1,6-os 160 lovas szívó motort rakott anno, szériában. Ez meg kerek 100 Le / liter, ami meg ugye jó sokkal több, mint a szívó Boxsterek fajlagos teljesítménye, még keményebben pörgött, és valahogy mégsem zuhant azét túl gyakran. Akkor??
Akkor itt tényleg figyelnem kell .. szívó alfáknál megszoktam , hogy csak meleg legyen a motor, aztán nyomhatom az ègig. Szervizben csak kopó dolgok miatt jártam, kivève egyszer volt egy misztikus váltóproblèmám. Nem is értem miért van rossz hírük.