Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kovaksi Creative Commons License 2018.03.16 0 0 155512

Sziasztok!

Generátor problémám van a Saab 9-3 2006-os 1.9 150 le autómmal.

Ár érték arányban milyen úton érdemes elindulni?

Új?

Felújított?

Hol?

Köszönöm!

BmS1 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 155511

Nem lett volna baj, ha néha beindítod, havonta, kéthavonta pár percre.

 

Az olajat cserélted évente? Vsz nem, de  ha már ez van, akkor nyilván olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő csere.  Az nem tud ártani, ha beindítás előtt kevéske olajat betöltesz a gyertyanyíláson, majd kézzel / gyújtás nélkül önindítóval / manuális váltónál ötödikben tologatva az autót körbeforgatod párszor a motort.

 

üdv

Előzmény: Swedishrunner (155510)
h i r d e t é s
Swedishrunner Creative Commons License 2018.03.16 0 0 155510

Sűrű két év volt, építgetni kellett a karriert... :-)

Megvan a derék 9000-es csataló, bár most épp egyáltalán nem használom. A napi kocsi egy BMW-lett a hobbi meg maradt a Honda.

A 9000 beindításán töprengek, hosszú kényszerállás után. A motor tekintetében bizonytalan vagyok, hogy mi a legjobb eljárás, gondoltam rá, hogy kikapom a gyertyákat és feltöltöm a hengert valami márkás olajjal, de lehet hogy van ennél kifinomultabb megoldás is. Te mit javasolnál?

 

 

Előzmény: BmS1 (155498)
HPT 9-3 Creative Commons License 2018.03.15 0 0 155509

Nekem is aktuális a csere, az alkatrész kijön egy százasból, persze, ha van kedvezményed vhol.

Munkadíjra 30 ezret mondtak, persze nem Saab szervízben (de ott is adtak árajánlatot 140-re mindennel együtt, bár akkor épp kint volt a motor).

De az biztos, h a 250 túlzás, max 150 sztem.

Előzmény: G.Erdelyi (155508)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.03.15 0 0 155508

Munkadijjal es a jarulekos egyeb cserekkel (szimeringek, tomitesek, valto olaj, stb) egyutt is?

 

Ha igy van, azert az nem olyen rossz hir.

Előzmény: HPT 9-3 (155507)
HPT 9-3 Creative Commons License 2018.03.15 0 0 155507

Kijön az a feléből is.

Előzmény: G.Erdelyi (155506)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.03.15 0 0 155506

Udv Urak,

 

Valaki csereltetett mar komplett kuplungot 93SS (B207E) 5 segesseges gepben?

 

Kb mi az ara egy ilyen operacionak?

250 korulre tippelek, de jo lenne valami tapasztalat.

 

Koszonom!

G.

G.Erdelyi Creative Commons License 2018.03.14 0 0 155505

Igy van, nem olyan bonyolult.

 

Arra azert keszulj, hogy lehet, hogy kreativkodni kell majd itt-ott.

Nekem azert tartott 4 orat, mert ugy szedtem szet, hogy barmi problema eseten vissza tudjam allitani az eredeti allapotot.

 

Masodszorra valoszinuleg max 1 ora alatt tul lennek rajta.

 

Sok sikert.

Előzmény: Packard Walsh (155503)
Packard Walsh Creative Commons License 2018.03.13 0 0 155504

A másik videón viszont már elég barbár módon veszi le a tulaj.

Előzmény: G.Erdelyi (155502)
Packard Walsh Creative Commons License 2018.03.13 0 0 155503

1000-köszönet!!!!!!   Sokat segítettél!     Ezek szerint nem is annyira bonyolult,mint gondoltam,azt hittem szét kell szedni körülötte mindent.  A vékony,sérülékeny műanyag keretre viszont úgy látom,vigyázni kell,lehet a videó készítőjének sem tört volna el,ha a hátsó részét feszíti ki először,mert ott úgy látom kisebbek a kis pöckök.  Az első videónál 4:07-nél mikor lehúzza a fejet valami kihullik,az mi lehet vajon?  De persze ez már csak szimpla részletkérdés, érdeklődés :)    

Előzmény: G.Erdelyi (155502)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.03.13 0 0 155502

koszi :)

 

Egyik, amit hasznaltam: https://www.youtube.com/watch?v=_Xce-w8GCYw

 

Masik: https://www.youtube.com/watch?v=L8peTUq1SO0

 

Mondom, csupan kiindulasi alapnak vettem a videoban latottakat.

 

A szoknyat alulrol kiakasztod ovatosan (a merevito kerettel egyutt), a gombot lehuzod es mar hozza is fersz mindenhez.

Előzmény: Packard Walsh (155501)
Packard Walsh Creative Commons License 2018.03.13 0 0 155501

Igazán szép lett grat!   4-óráááát???    Az szép!    Minek nézek én elébe.........

 

Tudnál dobni youtube-os linket-linkeket?  Az jó lenne!

 

Utána már csak a tükör megoldása maradna,szerintem az sem lesz könnyű.

Előzmény: G.Erdelyi (155499)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.03.13 0 0 155500
Előzmény: Packard Walsh (155497)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.03.13 0 0 155499

Udv.

 

Epp a hetvegen csereltem valto szoknyat es gombot.

Kozel 4 orat sz*ptam vele, de eddig ugy tunik megerte: https://drive.google.com/file/d/0B9eS_RpR-46Penc4ck5MLWx2clZ2SWs2TEZOX0RER2cyWUxV/view?usp=sharing

 

Youtube televan videokkal, bar nem kell egyertelmuen kovetni oket, mert egyik-masik ritka nagy ganyolast muvel.

Előzmény: Packard Walsh (155497)
BmS1 Creative Commons License 2018.03.13 0 0 155498

Na ja.

 

Éppen két évet voltál önkéntes száműzetésben :-)

Veled mi van, megvan még a Saabod?

 

üdv

Előzmény: Swedishrunner (155494)
Packard Walsh Creative Commons License 2018.03.13 0 0 155497

Üdvözletem minden márkatársamnak! :) 

 

  Régen jártam már itt,a legutóbbi tippekért így utólag is köszönet,megoldódott a szőnyegproblémám 3 hét kellett hozzá :) 

 

Most megint lenne egy pár dolog,amit így előre is megköszönnék a segítő szándékú fórumosoknak!

 

1.,  A jobbos tükröm leesett,elhagytam,így most az alatta lévő vékony műanyaglap van csak. Cserélni kellene,ahogyan látom mögötte egy merevítő acélrugóféle fogja közre,s azt nem tudom hogyan lehetne azt onnan leszedni,pattintani?

 

2., A váltófej és vele együtt a szoknya is eléggé elkopott,ki kellene cserélni!   (Csak így zárójelben jegyzem meg,hogy a szervízben a szoknyára 50.000 E Ft -ot,a fejre pedig 28.000 E Ft-ot mondtak,elég húzós)  Tehát a kérdésem lenne,hogyan lehet leszedni,lehúzni az egész komplexumot?  Ha valaki esetleg cserélt már ilyet,örülnék ha megosztaná velem,mert nem tűnik egyszerű menetnek!

 

 Előre is köszi!

anonym19 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 155496

Az imént olvastam el. 

 

Legszebb része a számomra: Minden szervizben jártam, de igazából egyik sem volt jó...  xD

Előzmény: MrTinkertrain (155495)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.03.11 0 0 155495

https://totalcar.hu/belsoseg/2018/03/11/heti_merites/ 

 

Mindig jót derülök ezeken a hozzászólásokon, ha Saab a téma. Még ha van is igazságtartalmuk, a nagy mellénnyel előadott vélemények mögött általában legfeljebb képeken látott Saab áll, mint valós tapasztalat.

 

Swedishrunner Creative Commons License 2018.03.11 0 0 155494

Szevasztok Öreg Saabos cimborák!

 

Mi a stájsz errefelé?

zptzpt Creative Commons License 2018.03.10 0 0 155493

Üdv mindenkinek!

 

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 99'-es évjáratú 2.3t benzines Saabom, olyan gonddal, hogy nehezen indul hidegen. Általában csak ha gázt adok akkor indul be többnyire kicsit rángatva. Ha beindul minden jó rajta. Nem rángat, jó az alapjárat minden ok. Ha leállítom és újra indítom hibátlanul indul. Ha 10-20 percet várok és úgy indítom akkor megint hosszasan kell köszörülni mire elindul. Hibakód nincs.

Valami ötlet valakinek?

znemeth Creative Commons License 2018.03.10 0 0 155492

Bocs, elírtam - karter

Előzmény: FRANKYE (155491)
FRANKYE Creative Commons License 2018.03.10 0 0 155491

A "kartell" az micsoda?

Előzmény: znemeth (155490)
znemeth Creative Commons License 2018.03.10 0 0 155490

Ha csak korom lerakódás van a gyűrűkön, vagy a gyűrűk állapotát akarod megmérni, akkor...

- Enged le az olajat, vedd le alulról kartel fedelet (takarítsd ki, ha már levetted), vedd ki a gyertyákat.

- állítsd be a főtengelyt olyan pozicióba, hogy mind a négy henger középen legyen.

- Tölts tisztított petróleumot (kerozint) a hengerekbe... és várj.

- ha a gyűrűk nem tömítenek, akkor átfolyik a petróleum és lecsöpög a kartellbe.

- ha kormosak a gyűrűk, akkor feloldja a kormot és leviszi a kartellbe.

- Ha alul kormos lé folyik, akkor ismét töltsd fel a hengereket és várj addig, míg nem folyik vagy már nem kormos lé folyik le. Kb. 2 nap mire így megtisztul, többször kell töltened petróleumot.

- összeszereled, feltöltöd olajjal és van esély, hogy jó lesz.

 

Nem biztos, hogy megoldja a problémádat, de kísérletnek jó, és nem kerül sokba.

 

Előzmény: Tom801008 (155485)
BmS1 Creative Commons License 2018.03.09 0 0 155489

Valami nem kerek.

 

Tippek:

 

-Egy legalább 20 km-es futam után a garázsban teríts pár órára papírt a motor alá. Tényleg nem folyik, nem csöpög?

 

-Ha tényleg megkajálja ezt az 1 liter/1000 km mennyiségű olajat a motor, akkor annak nyoma van

 

     -Motorolaj bejutás az égéstérbe a szelepszár szimmeringeken keresztül. 85e km mellett valószínűtlen, de nem kizárt. Indításkor jellemző füstpamacs, az utólsó megállás után volt          ideje a dudó tetejére, vagy zárt szelepnél mögé csöpögni a felhígult olajnak.

     -Motorolaj feljutás az égéstérbe az olajteknőből. Ilyen km. állásnál megintcsak nem valószínű, de nem kizárt. Okai: kopott dug.gyűrűk, kopott hengerfal, kopott gyűrűhorony miatti        gyűrűbillegés ("olaj felpumpáló hatás"), lekokszosodott gyűrűk, az előírtnál "hígabb" motorolaj. Szürke füst, észre kell venni.

     -PCV rendszer hibás, írtad ugyan, hogy OK.

     -Olaj átszivárgás a turbóban a labirint-tömítések mellett. Alacsony fordulatszámon, kis terhelésnél, motorfék üzemben az alacsony sűrítőtéri nyomás miatt olaj átszivárgás                    következhet be, ami az égéstérbe kerül, és egészen durva kékes-szürkés füstködöt képes okozni.

     -Olaj átszivárgás a hűtőkörbe. A hűtőfolyadékon lehetetlen nem észrevenni, emulzió, nő a mennyiség.

 

Hát nagyjából ennyi. VAN nyoma az ilyen mértékű olajzabálásnak. Az egy másik dolog, hogy nem veszed észre.

 

üdv.

 

 

Előzmény: Tom801008 (155485)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.03.09 0 0 155488

Attól még a tömítések nem biztos hogy rendben vannak...

Előzmény: Tom801008 (155487)
Tom801008 Creative Commons License 2018.03.09 0 0 155487

Folyás nincs, a motor teljesen tiszta.

Ha elég, ráadásul ilyen mennyiségben, hol a füst?

Előzmény: KawaBazsy (155486)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.03.09 0 0 155486

Elfolyik, vagy elég. Más nem lehet..

Előzmény: Tom801008 (155485)
Tom801008 Creative Commons License 2018.03.09 0 0 155485

HELP!!!!!!!!!!!!

Sziasztok.

Írországból írok, a következő problémával.

Saab 95 2.0t BioPower 2007 autóm falja az olajat, kb 1 liter ezer kilóméteren.

Jól ismerem a kocsit, ez a hatodik, de már nem tudom mit kezdjek vele.

Kapott teljesen új és eredeti turbót, PCV system hibátlan, zaj és füst nincs, menetteljesítménye rendben és összesen 85 ezer kilómétert futott. Mindezek ellenére eltűnik az olaj az autóból.

DI panel és gyertyák szintén újak, bár ennek sok köze nincs a dologhoz...

Valaki járt már az én cipőmben, esetleg ötlet valakitől?

Saab szervíz itt nem tud mit kezdeni vele...

Köszi előre is, Tamás.

BmS1 Creative Commons License 2018.03.08 0 0 155484

 ...csóri országban nem alakult ki a bármilyen "timerezés" kultúrája. 

 

Inkább úgy mondanám: kialakult az, csak egy szűkebb réteg játékszere.

Ismerek egy-két embert, akinek 4-5 nyálcsorgató oldtimere van, szinte gyári állapotú. Egy-két jobb ház ára Bp. közvetlen, jobb agglomerációjában.

 

Többségünknek persze ez nem adatott meg.

Előzmény: MrTinkertrain (155483)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.03.08 0 0 155483

Csak úgy éreztem, kicsit többet gondolsz a hsz-em mögé, mint amennyi valójában van benne.

Arra céloztam, csóri országban nem alakult ki a bármilyen "timerezés" kultúrája. Amikor a tizenéves vasak életben tartása a prioritás sajnos.

 

Nem volt ideges vagy ilyesmi csak ezt jelezni akartam.

Előzmény: BmS1 (155482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!