Zafira B tulajdonos lettem, és lenne egy-két kérdésem. A komputere franciául beszél, és az pont egy olyan nyelv, amin egy szót sem tudok. Lehet azt valahogy állítani? Az egyszerű komputer van benne, a kevés soros mono kijelzős. BC gomb, meg hasonlók nincsenek. Nekem jó lenne, angol, magyar, német, vagy akár orosz is.
Más. Van check engine lámpám, ki kellene ovasni. Van valami olyan progi, ami használható erre? Jó lenne, ha nem csak a szabvány OBDII DTC-ket tudná, hanem Opel specifikus dolgokat is. Persze szintén nem lenne baj, ha valami emberi nyelven beszélne, nem pl. finnül.. Kérdés még az is, hogy a progihoz milyen HW kell? A sima 327-es CAN BT illesztővel elmegy?
Ok, köszönöm! Ahogy nézem mostanában 102 fokon áll fixen. Akkor megnyugodtam, hogy a benzines termosztát 105 fokon nyit. Mondjuk így télen legalább jó a fűtés :)
Az magasnak tűnik, mert a termosztát nyitási hőmérséklete elvileg 88°C az 1.9 cdti motoroknál (mindegy hány lóerős), úgyhogy ennek közelében szerintem a normális (90-95). Viszont az 1.8 és 1.6 benzineseknek 105 °C a nyitási hőmérséklete. Úgyhogy azoknál nem vész a 102 °C szerintem.
2 éve van nálam egy 2011-es Zafira B 1.7 CDTI (110LE), most 180.000 km van benne. A váltóval van egy kis gondom.
Ha olyanja van, középállásból csak "nyúlósan" tudom szélső állásba vinni a kart és nem akar visszarugózni középre sem magától. Aztán pár napig meg tökéletesen működik.
Egy ismerős megnézte, el is magyarázta, hogy valami négyszögletes persely (vagy mi) van kikopva (típushiba?), ami úgy van rárakva a váltóra, hogy nem lehet cserélni, csak kompletten a váltót.
Tényleg nincs erre valami bevett javítási módszer? A váltó típusát nem tudom, de megmondjátok hogy deríthetem ki, akkor talán meg tudom mondani.
2006 Zafira B 1.8 benzniesnél már egy ideje tapasztalom, hogy a vízhőfok (amit a szervíz menüben lehet látni az 5. oldalon) 102 C fok fölé emelkedik. Sőt többször 107, 108 fokig is felmegy ha araszolok és mintha ott kapcsolna be a hűtőventillátor, aztán visszahűti.
Évekkel ezelőtt is néztem és akkor 102 fok fölé soha nem ment. Aztán volt termosztátcsere, hőérzékelő csere, egy műanyag vÍzcső repedés és csere. Azóta ezt csinálja. És ma elrepedt egy gumicső az ékszíj környékén. Habár 14 éves az autó, lehetséges hogy a nagy nyomás okozta most a repedést...
Szerintetek a 102 fok fölötti hőmérséklet mire utalhat?
Én azóta is használom, és nagyon sok Opel tulajdonosnak segítettem a beszerzésben. Keress meg email-en vagy a Facebook-on és meg tudjuk beszélni a részleteket.
Láttam ezt a régi (2012-es) írást és csak kíváncsi lennék, hogy esetleg lenne e lehetőségem ezt a “kütyüt” beszereznem? Nagyon köszönöm a választ előre is!
Zafira B hátsó ajtó átvezető kábel reparálás közben elhalálozott az egyik vastag vezeték csatlakozója (teljesen a csatlakozó tövénél volt eltörve a kábel és nem tudtam a fejből kipattintani, hiába szenvedtem vele addig, míg széttört a csatlakozósaru).
A többi kábel már volt javítva, de azok működnek. Most csak az ablakemelő nem használható, a központi zár hálistennek dolgozik.
Egyelőre ezt az egyetlen csatlakozót cserélném, ha sikerül a maradék csonkot valahogy kiszednem...
Üdv újra mindenkinek. Régen írtam (10 éve :) ). Azóta cseréltem a zafirát egy zafirára :)
Egy éve vettem ilyen motorral, kb 12e -et mentem vele (2015-ös 150e volt az órájában). Nagyon féltem tőle, hogy kicsi a lökettérfogata a dízelnek.
Tapasztalat - Zafira A 2.0 DTH után:
- Egyes, kettesben úgy kell vezetni mint a benzinest. 1500 alatt gyakorlatilag nincs semmi. 2-3 hét kellett, hogy ne fulladjak le vele (vissza kellett tanulnom a kuplung csúsztatást).
- 1800 fölött viszont nagyon megy. Nyomaték is van és az erő is érezhető. 6.-ban a 140-et kétezer fölött picivel simán tartja (kb 5-5,5-öt mutat a fogyasztás).
- Baromi nehéz ez az autó (1750 az önsúlya) - ez érezhető a városi vezetésben és fogyasztásban is. Országúton viszont semmi nem jön le ebből.
- Fogyasztásom olyan 6,5-7 között van (több a város mint az országút). Ez nagyon meglepett, ekkora autónál.
Nekem kellemes csalódás volt (igazi nagy köbcentis dízeles párti voltam). Olajat 10e alatt még nem kellett pótolnom. Gyakorlatilag mióta megvettem csak tankoltam - teszi a dolgát. Ha kell tud menni kicsit dinamikusabban is de persze utcai gyorsulási versenyre csak nézőnek mennék. :)
Szerviz: Nem tudom pontosan mi az OPEL elvárás - én négy évesen vettem.
- A motor láncos, úgyhogy vezérlés csere nem jön szóba (ZafiraA Y20DTH is láncos volt - soha nem nyúlt hozzá senki. Szervizes azt mondta, ha más miatt kell bontani a motort akkor majd megnézik. Nem kellett 200e km-en). Többi ékszíjat majd akkor ha elhasználódik.
- Olajcserének 30e-et ír. Én 15-nél cserélni fogom levegőszűrővel (arra 60-at ír). Üzemanyag szűrőre is 60-at ír, ezt én minden második olajcserénél szoktam. Pollen az használat függő.
Összességében az autóval és a kis dízel motorral is meg vagyok elégedve. Az 1.6 kis motor pozitív csalódás - nagyon viszi ezt a nagy dögöt ha kell. Probléma szerencsére nem volt még.
A felszereltség nem minden,azt nézesd meg hogy volt-e törve,valós-e a km ,Magyarországi vagy kintről behozott és hogy klímás-e és működjön rendesen ! Ha neked még se kell ,üzenj rám mert engem lehet hogy érdekelne,hova valósi vagy ?
Sziasztok. Nem találtam külön merivás topicot, ezért itt tenném fel a kérdésemet.
Ismeretségi körben van egy eladó meriva viszonylag kevés km.rel. Opel meriva 1,4 Fantasy. Menniyre ritka autó? Mi nincs menne ami pl egy Enjoyba vagy Cosmo.ba van? Nem kevés a 66Kw. 90LE?
Tudja valaki a katalizator utani de meg a masodik lambda elotti kipufogocso,haromszog alaku tomitest milyen meretu 3db csavarral es anyaval lehet osszekotni? Szet van sajnos rohadva mind. Koszi elore is. 1.6 z16xep
A nyűgöm azzal kezdődött hogy bal xenon lámpám beadta az unalmast. Persze mind ez úton történt és eléggé aggályos mutatványokat produkált. Először jelentette hogy nem világít a ball fényszóró, majd nemsokára utána kigyulladt ESP icon. Ezek után rövid időre leesett majd ujrra indult a fordulat és km mérő, majd random módra villogtatta a hiba iconokat a műszerfalon. Megállás után stabilizálódott a helyzet majd folytattam az utat.
Másnap szereztem egy csere xenon izzót de mint kiderült nem csak az a baj. Így hát leszeletelem a xenon vezérlőt és kinyitottam. Azonnal kiderült a hiba forrása, beázott.
Kínkeservesen sikerült beszereznem egy bontott vezérlőt azonos sorszámmal majd beszereltem. Első reakcióm az öröm volt hiszen minden renden, xenon világít, adaptív része is működik.
Viszont a műszerfalon egy új ikon éledt fel villogva, narancssárga színű és adaptív fényszóróra utal.
Mondom, semmi baj már csak ez maradt. Előkapom a kici kínai "OPCOW" vizsgáló eszközt majd lefuttatom.
Végeztem egy nagy takarítást, hiszen csomó hibát generált a beázott vezérlő ami nem valódi, de a jelenlegi hiba megmaradt és nem törölhető. Arra jutottam hogy programozni kell az új vezérlőt, talán.
Identifier: 0x0310 System name: AFL_A3370 Part Number:13153357 Software version number: 1037373470 Manufacturing date: 20071130 Software Freeze Date: 19.05.2006 Code Index and version: 000 00
Total number of fault codes: 2
B1001 - <Unknown DTC> (46) - Present
U2101 - <Unknown DTC> (00) - Present
Ha van aki jártas ebben a témában kérem segítsen mitévő legyek.
Köszönöm a hasznos és új információt a rádióval kapcsolatban.
Eddig úgy tudtam, a Life felszereltség nem tartalmazza a tükör fűtést és ezt is tapasztaltam, mert télen csak a hátsó ablak fűtése müködött, a tükröké nem.
Nem is gyanakodtam pl. biztosíték hibára, mert a biztpsíték adattábla szerint egy kör(?) a hátsó ablak fűtéssel.
No, majd a rádióval együtt ezt is szétkapom és megnézem mi a helyzet. Lehet az előző tulaj csinálhatott valamit.
A gyári Tech2-vel vagy a nem gyári Opcom-mal programozni kell a rádiót. Ha jól emlékszem, akkor a Variant Config-ban, Rear Audio-t kell present-re állítani. A rádión semmi változást nem észlelsz, azonban ha bekapcsolják hátul a twinaudiot, akkor elnémul a két hátsó hangszóró és működni fog a rendszer. Hátulról azt a forrást lehet irányítani amit elöl nem hallgatnak, de hallgatni bármelyiket lehet hátul is.
A rádiót szükség esetén akár négy darab 60-as vagy 100-as szöggel lehet kihúzni (de óvatosan, hogy egyik szög se csússzon ki, nehogy összekarcolja az előlapot).
Tükör: úgy tudom, hogy mindegyik elektromosan állítható tükör fűthető is. Piktogram nincs a tükörlapon, de ha bekapcsolod a hátsó ablak fűtést, akkor azzal együtt kapcsol a tükör fűtése is.
koszonom a segítséget. Tudtam rendelni német bontóból, meg beépítőkeretet is. Rádiót sajnos nem tudom kiszedni, hogy megnézzem az adattábláját, de a kabelezés ki van építve pedig csak Life felszereltség. :-)
Az alatt mit értesz, hogy "meg kell mondani a rádiónak"? Valami kombináció, programozás? Vagy ez csak kábelezés kiépítése esetén kell? Kicsit összezavarodtam....
Jellemzően a CD70, DVD90 rádiók tudják a twin audio vezérlést. CD30, CDC40 esetében van amelyik tudja, ennek az adattábláján rajta van a lábkiosztás (RSA L, RSA R, RSA GND, RSA SVC lábak). Ha a csatlakozót megtaláltad hátul, akkor ki van építve végig, ellenkező esetben neked kell megcsinálni, ami szerencsére nem nehéz feladat. A végén a rádiónak meg kell mondani, hogy beköltözött a twinaudió és készen is van.
Zafira B life upgardhez, a hatso ulessor elotti szellozorostely alatti kabelekhez keresek radiovezerlo es fejhallgato egyseget, cikkszam youtube video barmi segitseg erdekel, koszonom.