Halihó! Elvileg a gyártók adhatnak műszaki paramétereket a prospektusaikon - láttam már ilyet. De ablakok esetében általában nem erre hegyezik ki a szóróanyagot, hanem a szép csilivili keretprofilokra, színmintára... :( Meg persze a hőátbocsátásra, ami jó. Mi most készítünk egy adatbázis, amiben pont az a célunk, hogy a termékek tervezési paramétereit is megtalálhassák a tervezők vagy építkezők. És jelemzően az ablakoknál egyelőre elég hiányos a dolog. Ezért most nem is reklámosznám még az oldal címét. Amint meglesz, jelzem. Terveink szerint ott majd valamiféle hatrárértékék is szerepelnek majd.
A profil anyaga esetében pro és kontra vannak érvek mindnél. PVC-t nem biztos, hogy megéri, az UV állósága nem tuti, elmegy a színe és nem mellesleg rákkeltő az állandóan párolgó oldószere. Na persze vigasztaló, hogy egy része kifelé megy... A mostani jó minőségű(!) faablakok már nem vetemednek.
Persze ami még fontos: mégis mennyi a garancia...
Ablakcserénél még egy dologra mindenképp figyelni kell: a mostani korszerű ablakok szinte teljesen légzáróak. Ami persze jó, nem húznak. De ezzel megszűnik az addigi szellőzés is, amit valami mással biztosítani kell. Különben megjelenik a penész, különösen, ha a hőszigetelés nem kielégítő, ha durva hőhidak vannak (jellemzően a sarkoknál, panelillesztésnél). Valamint konvektoros fűtésnél (hagyományos tházban pl.) ezzel akár még komoly veszély is kialakulhat az addigi légcsere megszűntével. Ja, és visszatérva a rögeszmémre: ha van bármi mérgező anyag a lakásban (pl. a PVC padló), a légzáró ablak beépítésétől kezdve az sem szellőzik ki... Bár erről nem szokás beszélni, a műanyaggyártók tagadják.
Lehet mondani, hogy akkor mostantól többször szellőztetsz, de a legtöbb ember ezt nem tartja be, különösen télen - azt a jó kis meleget minek engedje ki, ugye... Vannak drágáért szellőztetőelemek, amiket bele lehet építeni az ablak tokjába vagy a falba (panélnél nem). Ezek labirintusszerűek, már temperált frisslevegőt engednek be.
Alapvetően érdemes szakemberrel is konzultálni, főleg, ha nagyobb volumenű a felújítás - ott belefér a költségbe. Ugyanígy egy műszaki ellenőrzés átvételkor... És akkor talán nem kell az utólagos szagértés.
A paneltüzeknél... Jellemzően az ott lévő nyílászáró szerkezeteknek nem túl nagy a tűzűllóságuk... Ezen lehet segíteni az újak kiválasztásánál. Viszont az ütésállóság, biztonság... Hát, a tűzoltóknak meglehetősen sok gondot okoz a fene nagy betörésvédelem: a mentési és menekülési utakat zárják le az emberek, majd bennégnek a féltett tárgyaik (között). Kell lenni ésszerű kompromisszumnak.
Egyrészt igazad van, másrészt nem tűzvédelmi okból. Egyébként az utóbbi időben bekövetkezett, a sajtóban is bemutatott tűzeseteket nem lépcsőházban eldobott csikkek okozták. Sőt, a nagyobb baj nem a keletkezésben van, hanem a terjedésben és a menekülési, mentési, oltási lehetőségek hiányában. Egész jó cikkek vannak nálam paneltüzekről - többek között a debreceni tűz szakértői véleménye. Állatorvosi ló...
7 hete rendeltem bútort a lakóhelyem egyik üzletében. Megrendeléskor úgy tájékoztattak, hogy kb 4 hét alatt megérkezik. Most a 7. héten is túl vagyunk. Az üzlet hivatkozik a gyárra, a gyár ( felhívtam telefonon ) arra, hogy azon környéken, ahol én lakom nincs elegendő megrendelés, ( a bútor már elkészült 2 hete ) ezért nem érdemes 1 teherautót elindítani. A gyár Mátészalkai, én Dél-Dunántúlon lakom. Szerintetek mit kellene tennem, hogy végre leszállítsák a megrendelt árut ? HIVATKOZHAT-E A GYÁR A TÁVOLSÁGRA A SZÁLLÍTÁS ELMARADÁSA MIATT ? ( Előfordulhat, hogy nem kalkulálták bele az üzleti tervekbe, hogy nem mindig tele autónyi rendelésük lesz ? ) Hibázott-e a kereskedő, amikor nem mondta, hogy a szállítás mennyire bizonytalan? Gyorsan körbenéztem a többi üzletben, azzal a céllal, hogy elállok a vételtől : Mindenütt rendelés, kb 4 hetes szállítás. Ez tehát nem megoldás !
A hab a tortán: A 4. héten a régi bútort elszállittattam, mert jön az új ! Azóta üres szoba, TV nézés földön ülve, stb,stb....
Lehet, hogy ha egy mezei órásmester belenéz, akkor meg tudja állapítani. Vagy esetleg megpróbálnád beadni zaciba, akkor lehet, hogy a becsüs is meg tudja állapítani. Csak azt nem tudom, hogy a garancia esetleg nem vész-e el, ha más is szétszedi az órát, de ezt nem biztos, hogy utána a Doxa szervízben meg tudják állapítani.
Én is ezt a tippet adnám. Szépen, nem túl dagályosan próbáld meg összefoglalni az "eseményeket" németül (v. angolul), és küldd el a Doxa svájci központjába. Nem árt, ha tudják, milyen az itteni partnerük...
de az ő határozatuk sajnos nem kötelező érvényű, csak ajánlás. Viszont ha az "alperes" nem tesz eleget a határozatnak, egy idő után felkerül a fogyasztóvédelmi feketelistára.
én lehet hogy a svájci céggel kezdenék levelezni, jelezvén hogy a mo.-i képviseletük nem teljesen ügyfélbarát. Lehet hogy utánna máshogy állnának hozzá.
Sziasztok!
Szeretném leírni a történetem. Szerintem ezt mindenkinek tudnia kell, aki Magyarországon Doxa órát szeretne venni.
2006. 08. 13.-án vásároltam egy Doxa Style karórát 96.500 Ft-ért az Árkádban, az Alaszka MMV Kft. boltjában.
Ez az óra 2007. március 4.-én (félévnyi használat után) egy kézmosás alkalmával belülről bepárásodott/beázott.
2007. március 4.-én elvittem a jótállási jegyen megjelölt szervizbe, (UNGARO SWISS Kft. 1072 Budapest, Rákóczi út 4-6.) ami a Doxa egyetlen magyarországi szervize. Ott, az óra leadásakor, mind az eladó, mind a szerelő azt állította, hogy ez az óra egyáltalán nem vízálló (annak ellenére, hogy a hátuljába van gravírozva, hogy 50 m-ig vízálló). Az órámat mindig rendeltetésének megfelelő módon használtam, szakszerűen kezeltem.
Március 12.-én, telefonos tájékoztatás után, bementem a fent említett szervizbe. Az órám kézhezvétele után a már „megjavított” órám vízállósága után érdeklődtem, és azt a választ kaptam, hogy ez az óra nem volt, és természetesen ebből adódóan most sem vízálló. Mikor megkérdeztem, hogy volt e már erre példa, hogy egy ember bement egy 50 méterig vízálló órával, és reklamált, hogy azt állítják róla, hogy egyáltalán nem vízálló, azt válaszolta, hogy „ők az ország egyetlen Doxa szervize, szóval vannak reklamálók”.
Még ezen a napon ellátogattam a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségre, ahol arról tájékoztattak, hogy az órám 50 m-ig vízálló, és hogy a szárítás (mely a javítást jelentette) nem nyújt megoldást a problémára, mivel most is fennáll a korrózió veszélye az óra belsejében, illetve a tömítések hibája. Azt javasolták, hogy írjak levelet annak a boltnak, ahol az órát vettem. Megtettem.
Válaszlevelet nem kaptam, ezért 2007. április 17-én felhívtam a boltot, és sikerült beszélni a tulajdonossal, aki elmondta, hogy a fent említett szerviz egy „rossz társaság”, és hogy az órámat kicserélik, és majd hívni fog, hogy mikor mehetek az új óráért. Egészen május 17-ig így ment ez.
Május 18-án azonban felhívtak telefonon, és közölték, hogy nem cserélik ki az órát. Megkértek, vigyem be a szervizbe, hogy ott megjavítsák. Azt még hozzátették, hogy mivel nincs fehér számlapjuk, ezért az benne marad az órában.
Nem vittem vissza. Inkább bementem ismét a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségre, ahol többek között azt mondták, kezdeményezzek eljárást.
Nem tudom, mi lesz a következő lépésem, de túl sokat dolgoztam és spóroltam ezért az óráért, hogy „ennyiben” hagyjam a dolgot.
Ha valaki esetleg tud valamit, ami segíthet megoldani ezt a problémát, kérem, írja meg a mezei.petra@mailbox.hu e-mail címre.
Köszönettel:
Mezei Petra
Ez nem jó, mert a mesemondó szolgálat hallgatása valakinek éppenséggel tartozhat a vállalkozási tevékenyéségébe is, pl. meseíró, mesemondó, telefonszerelő stb, :) De a viccet félretéve, megkérdeztem egy jogász ismerőst. Azt mondta, hogy egyáltalán nem jogszerűtlen, ugyanis a sima, összesítő számla az APEH előírásoknak megfelel, a számviteli tartalom stimmel, a kérdés legfeljebb az lehet, hogy ha minden szabálynak megfelel a sima számla, akkor az APEH milyen alapon várja el egy kiemelt szolgáltatás esetében a részletesebb számlát, illetve az erről szóló jogszabály milyen erkölcsi alapra helyeződik. De ez már nem jogi kategória.
A párhuzamot úgy is lehet nézni, hogy a részletes telefonszámla analóg azzal az éttermi számlával, miszerint túróstészta 2 adag, a sima pedig azzal, hogy éttermi szolgáltatás 2 fő.
Csak mint dilettáns: a részletező számlát ki kell nyomtatni (munkaidő+közterhei, anyagköltség, amortizáció), plusz postaköltség, tehát ilyen alapon jogosnak tűnik a pluszdíj. Viszont pl. ha ez alapján akar valaki költséget elszámolni, akkor ezt elfogadja vajon az Apeh? Nem tudom, hogy megy, de ha adórevizor lennék, akkor egy ilyen részletes számla alapján elszámolt költségnél esetleg felhívnék 1-2 számot a listáról, és ha mondjuk a mesemondó szolgálat venné fel, akkor talán gyanakodni kezdenék. Szóval ez a kitakarás kicsit olyan, mint a mesében a lány, aki galambot vitt Mátyás királynak, nem?
Az éttermes példa talán nem a legjobb volt, mert úgy is ferdíthetem a párhuzamot: X1 perc Z1 percdíjon X2 perc Z2 percdíjon... típusú számla megfelel a következő éttermi számlának: X1 zsír: Z1 Ft X2 szénhidrát: Z2 Ft... De ezzel csak a példát szemléltetem...
Továbra sem értem, hogy ha már fizetek érte - nem keveset - akkor viszont miért nem tartalmaz _tényleg_ használható információt a részletező.
Ez a Vodafone, ugye? A szám kitakarásból gondolom... Amúgy meg mindegy. Szerintem nem jogszerűtlen pénzt kérni a részletezőért. Gondold csak újra az éttermes példádat. Ott is csak az van a számlán, hogy 2 káposztás pacal nokedlivel, az nincs rajta, hogy pontosan melyiket mikor rendelted :)
Sziasztok! Új emberként leginkább információt kérnék hozzáértőktől - mielőtt még igazi hozzáértő hivatalok előtt égetném be magam a kérdéssel... Tehát a történet: mobil(flotta)szolgáltatóm egyszercsak kitalálta, hogy a hívásrészletezőt ezentúl csak br. 600 forintért adja nekem. Erről csak halványan értesített, de ettől tekintsünk el, nem minden szórólapot olvasok sajna el...
Viszont szöget ütött a fejemben: mikor étteremben fogyasztok, vagy boltban veszek valamit, akkor nem számítanak fel pénzt a részletes számláért, holott világosan ott van előttem, miért fizetek, ellenőrizni tudom. A mobilék viszont azért a papírért, amin tételesen ott van, kit-mikor hívtam (az egyetlen ellenőrzési mód, hogy ne számlázzanak ki extrákat), elég rendes díjat számítanak. Ez normális? Tudom, hogy emberileg nem, de jogilag? Fogyasztóvédelmileg?
Ja, és persze a hívásrészletezésen a hívott szám így néz ki: 063085XXXXX. Tehát valami csodálatos adatvédelem(?) miatt még előlem is titkolják, mégis pontosan kit hívtam, tippeljem csak meg! Ismét kérdezem: ez normális? Van rá értelmes magyarázat?
Reklamálni próbáltál egyáltalán? A "távozás után nem fogadunk el reklamációt" még a készpénzes időkről maradt szokás, mert utólag hogy akarod bizonyítani, hogy ezrest adtál oda nem ötszázast, de egy banki kivonaton feketén-fehéren ott van, hogy mennyit vettek le. Én is jártam már úgy, hogy duplán fizettem, és mikor szóltam (pár órával később), lazán visszaadták a pénzt. Lehet, hogy véletlen volt, meg az is benne van a pakliban, hogy próbálkozott, mivel sokan meg sem próbálnak reklamálni, de utólag ellenkezni azért nem mert.
Hát én meg nagyon!:(((( 3500 pénz:((( Tudom, hihetetlen, de nem vettük észre, mert a ded miatt "külön" vásároltunk. Én azt hittem, Férjuram vett ilyen drága nadrágot, ő meg azt, hogy én:(((
Csak azt nem értem, később hogyan veszi ki a kasszából?? Neki annyi pénzzel kell elszámolnia, amennyi a gépbe be van ütve, nem?
ruhát vásároltunk és átvertek, a pénztáros 2x húzta le az egyik tételt. (Kisgyerekkel voltam és nem tudtam figyelni.) Naná, hogy már csak idehaza vettük észre:(( Lehet még ilyenkor tenni valamit?!
Én is azt gondolom, hogy tegyél meg mindent, amit lehet, kérj, könyörögj, fenyegetőzz, jelents fel, csípj, rúgj, harapj, de ha nincs a kezedben a számla az elvégzett szolgáltatásról, akkor igazából semmi sincs, amit a fogyasztóvédelemnek bemutathatsz. A bíróság más dolog, mert ott a valós tényállást vizsgálják, ott lehet esélyed. Úgy tudom, hogy ilyen esetekben a bíróság arra külön nem tér ki, hogy adót csaltatok, mert nem feladata, csak a beadvány szerinti kérdésben vizsgálódik. Egyébként fizettél már a munkákért? Gyanítom, hogy igen :(
Hívd fel a céget, ahonnan rendelted. Elég sokat vásároltam már netről, mindig korrektek voltak. Amíg nem próbálsz velük beszélni, teljesen feleslegesen töröd a fejed. Elég ritka, hogy valakinek egy kiegészítőből hirtelenjében több kelljen, nem valószínű, hogy meggyanúsítanak azzal, hogy kivetted, és most másikat kérsz érte.