Hiába ismerkedni kell ezzel még bőven. A legfrissebb élmény, "Mr.Bean leizzadt rendesen" ma reggel: fotózni akartam a FB-ra egy poént, és bárhová állítottam, bármilyen módban, ISO-ban, csak kb 1/2 mp-s expót csinált. A kép-visszanéző gombra az Info menű jött le... Már végig futott előttem életem legutóbbi szakasza, mielőtt a gátra mennék csobbanni egy nagyot... - aztán beugrott: tegnap este Veres Zoltán röpködött az égen, én meg extra gyorsra tettem, és úgy maradt..:) Azért kepmény percek voltak egy órája..:(
Ehhez van napellenző is alapból :) És egyelőre nagyon meg vagyok vele fogva. Ma Alsóörsön "kitomboltam" magam vele, és ugyan a kitobin "belül van" emennek a tartománya, de egyelőre lezsibbadtam pár képétől :S A motoros vonulásnál meg mindenképp jól jött, hogy a kisebb gépen a kitobi+előtét, így nem kellett leszedegetni állandóan.
Igen, lerontja, a szélein elkeni kicsit a vonalakat az előtét, de a közép-részen ahol éles, így is más perspektívát lehet ki-cropolni belőle.
A 20D is meg lett hajtva becsülettel, egyfajta "mélyvizes" bedobással. Érdekes dolog ugrott ki, a felbomtás 10 Mp-re volt állítva, mégis betermelt a közepébe vagy 15-20 PEF-fájlt. Pedig most direkt nem akartam RAW-ot. Ez egyelőre rejtély, miért önkényeskedik a masina?
Szia, az *istDL-hez van egy 18-55. Valóban a logika azt sugallná, hogy akkor minek? (minden "márka-harc"-tól függetlenül tényleg a legjobb a képe, a C-t vagy a N-t összevetve). Itt ami ez mellett szól, az a nagyobb frontlencse+ a kétségtelenül szép képe+nem utolsó sorban a részlet-kedvezmény. No meg a kitobi azt "tudja" amit másik nem: van egy "mókolt" előtétem ami együtt tud vele dolgozni, az a széleket ugyan elkeni rendesen, de kvázi 10-12 mm-re lehúzza a gyútávot :) Így nem kellene csrélgetni a két gépen, stb. (Érdekes különben, hogy a Vivitar tulaja kölcsönadott tegnap egy 8mm-es "gömb-lencsét", ami neki egy százasba fájt, háát, nem szálltam el tőle. A sarkok crop-os vázon feketék, szerinte ff-en meg kör alakú a kép, ráadásul a szélein rendesen CA, az összes kék csíkjávak, stb. :S Az én előtétem ha valamivel kisebb látószöggel is, de szinte ugyanazt tudja. :) )
Mivel nem te vagy az első aki írja, így azt hiszem a jövőben hagyom is a pixinfós leírásokat :) Zoom-nál valóban az van amit írsz, de pl. a fix 200-as Revuenon olyan képet rittyent , aminél szerintem nem kell több, hiába ős-öreg, és potom négyezer pénzes szerzemény :) Valahol különben kihívás a nagy részben manuális obi-park, visszatér a régi idők gyakorlata, volt már akció-szituáció is, amikor manuálban is összejött nem is rossz kép így. Az tény hogy az AF-mód kényelmesebb, stb. de van egy kollégám aki pl. csakis M-módban használja a gépet is, obit is.
Nem feltétlen kell mindent a pixinfo-nak elhinni. Azonban a filmes zoom obiknál tényleg elmaradhat az a minőség, amit a filmen esetleg megszoktak tőle. Ha már ennyi pénzt szánsz a dologra, akkor miért nem egy KIT obi? Az I. vagy II. kijön a feléből, a maradékból meg lehetne egy másik memkártya. Vagy egy WR, és az obi is mega váz is szigetelt lesz.
Ha az a meglátásod, hogy nem túl rosszak a képei, akkor én mindenképp egy KIt obit hajtanék fel. A képe egész jó, ha kritikus szemmel nézik közepes (de semmiképp nem túl rossz), nagyobb tartrományt fog át, az adott tartományban a fényereje ugyanannyi.
Kártya megtörtént. 8 GB-s Sandisk Ultra. Ennyire futotta most. Első tapasztalat, hogy kb kétszer gyorsabb idő alatt abbahagyja a "pislogást" a gép sorozatnál. Hogy aztán majd hogy kezeli, az eldől.
Viszont ha valaki tudna erre választ adni: kaptam egy ajánlatot. Jelenleg kipróbálás alatt van nálam egy Vivitar series 1 3,5-4,5 19-35 MC obi. 25 pénzt kérnének érte, négy havi részletben... Érdemes belemászni ennyiért, vagy nem? Az első benyomások, PC-n visszanézve nem túl rosszak, élességre, dinamikára nézve. Viszont még mindig ott az a pixinfo-s leírás, ami szerint analóg obikat nem tudnak a komolyabb érzékelők rendesen elfogadni :S
Köszi a tanácsokat, úgy lesz azt hiszem. Most a videókamerától "elvettem" átmenetileg a SanDisk 4 gb-s kártyát, biztos ami biztos. De azzal meg persze nem megyek messzire, hacsak nem butítom le e képeket alapból 6 Mp-re.
(Jut eszembe: az létezik, hogy az *istD az meg csak 2 GB-ig tud kezelni SD-kártyát?)
Mindenesetre holnapra ezt kéne rendeznem, ha már a Harley-fest a cél utolsó napjára... :S Az tényleg pótolhatatlan lenne egy "orosz rulettes" megoldással, még két gép esetén is :)
#johnjohn: megnéztem, 1.01 van a gépen. Még azért agyalok firmware-updaten, mert ez azért mégse 20D... (mármint canon :)) itt jobban "fájna" ha valamit elszúrok frissítéssel, már ennyi idő után is..:)
Nézd meg, melyik firmware van a gépeden. Van a K20D-hez egy frissítés, ami az kártyákkal kapcsolatos problémákat orvosolja. Nálam is ez volt a gond, de feltettem az 1.04-es verziót és rendbejött.
Ahogy monyesz is írta, vegyél rendes boltban (fotós vagy nagyobb, ismert számtech bolt) normális, márkás kártyát (például SanDisk). Nem érdemes azon az 1-2 ezer forinton garasoskodni a százezres DSLR mellett. Kivéve persze, ha szereted az orosz rulettet :) és nem bánod, ha bármelyik pillanatban búcsút inthetsz a kártyán levő képeidnek.
Valamennyire megnyugtatsz, habár kicsit aggaszt a hangja, de lehet h. csak szokatlan ahogy "karistol" (jobb szó nem jut eszembe róla) Persze lehet, hogy át kell majd szokni rá, mindössze erről van szó. A régi obik kapcsán. Nem tudom véka alá tenni ezt a képet pl., a fix 200/3,5 Revuenon művelte ezt. Ugyan kár, hogy magas ISOn kellett, de hát nem volt fény. Vakuzni meg nm szabadott az eseményen.
Amitől rendesen betojtam az éppen akkor volt, két képnél azt írta ki, hogy "nem tudja elmenteni " Aztán vissza se engedte nézni a többit se. Leizzadtam rendesen. :S De talán az a kártya sara lehetett, mert másik adapterbe téve, akkor meg jó lett. (Lehet, hogy egy tisztességes kártyára nem ártana beáldozni, ez egy micro-SD, a Novák-piac kínai árusától való.)
Talán alegritkább hiba a zárhiba a pentaxoknál, mind1 melyik típust nézzük.
Ha kedveled az éles rajzú obikat, akkor a fixeket ajánlom figyelmedbe. Nem kell L-esnek - limitednek - lennie, a régebbi analóg vázak obijai is hasítanak, minden gyútávon vannak jó és kiemelkedő darabok. Sok esetben a régi M42-es obik is versenyképesek képminőségben.
Köszönöm, valóban így is volt tegnap, kinn a terepen. Volt pár kép (viszont elenyészőbb mint régebben) ami a jelzés ellenére életlenül esett ki a gépből :S Viszont ez a zöld hexagon az egyik apró, de ütős indoka volt elsőnek már az *istD-nél, hogy belezúgtam a piros-fekete színbe. :) Így is lehidaltam szó szerint némelyik képtől, a "karcos elejű" 28-200-nak köszönhetően. Hátha még lesz egy komolyabb obi is rá, szerintem még jobban kedvelni fogom a 20D-t. :) Nem túlzok, nem hülyéskedek, egy állványról, precízen meglőtt rózsáról azt írta egy kolléga, aki nem követi a "váltásaimat", hogy: "mi van, csak összejött egy szürkére? "
(mármint canon L-s.. :) )
Írtam vissza, nézzen már EXIF-et :D
Egy aggaszt csak most már, az a 33E expo, amivel hozzám került. :S (ugyan az adok-veszekben olvastam olyat, hogy ez az első harmad az a bejáratós tétel a Pentaxnál, bár úgy legyen... Persze nem vevő írta, hanem eladó, úgyhogy csínján fogadom el a véleményt :))
Kézi fókuszálásnál két dologra érdemes figyelni ha a gép fókusz-visszajelzésére támaszkodsz:
1. a zöld hexagon folyamatos világítása jelzi a fókuszt. sokan az aktív fókuszmezőt mutató piros négyzetet nézik csak.
2. egy bizonyos tartományon belül jelez a gép, tehát nem azonnal a "tökéletes fókusznál". Ezért érdemes picit tekergetni a fókuszgyűrűt és (amennyire lehet) szemmel is ellenőrizni, hogy ebbe a tartományban hol a legélesebb a kép. Ez persze feltételezi, hogy a mattüveg is tökéletesen van pozícionálva a gépben. Tehát ne állj meg rögtön a züld hexagon felvillanásakor, mert akkor még valószínűleg nem tökéletes a fókusz, csak már egy elfogadható tartományon belül van.
Hát, igen. Ahhoz képest, hogy kb. fél mm mélyen i is van pattanva afrontlencséből, jobb nem is lehet.
Szűrők az megvan, csak az IR nincs közöttük :) Vagy valami trükkel lehet kombinálni, de arra még nem jöttem rá. Vagy ez is egy pixinfós túlzás, az is lehet.
A szűrőket asszem a képnézegetésnél lehet előcsalogatni, tehát amikor visszanézed a képet. A hátsó lcd-n előhívod a képet, és nyomsz egy Fn gombot, ott meg az egyik opció asszem a szűrő funkció.
Igen, így írja, hogy: "6 db képtónus 5 db feldolgozási beállítás (+/-4 lépésben) 7 db színszûrõ 1 db digitális infraszûrõ"
Viszont jó volt a tipped. CP levéve, és csodát ugyan nem csinál ezek szerint, de lényegesen pontosabb az AF, és kis jóindulattal még éles is a kép. Ott, ahová fókuszáltam. :S
Igen, az stimmel. Az *istD-n is lágyabb képet adott teljes kihuzatnál, ha még élesebb is azon. Akkor jól tippeltem a polárszűrőt illetően? :S
Közben nézegetem a manuál-ját, ott ír valami fókusz-rögzítést a M-módnál is. Még azt beállítom és úgy teszek próbát.
A pixinfó tényleg "gurít" néha, egyre inkább az a véleményem. Pl. írta a leírásban azt is, hogy a digitális szűrő módban "tudna" IR-t is a gép. (persze ezek a szűrők nem nagyon fognak játszani, ott van erre a Photoshop vagy a Lightroom) Hát, a leírás se említ ilyet, és az opcióknál se nagyon találni. Pedig nem lett volna rossz ha az is van :)
Az kis fénymennyiség, az alacsony kontraszt okozhat hibát a fókuszálásnál.
Azt a szűrőt azonnal vedd le! Mondjuk ez az obi a leírások szerint a szokásos betegségekkel küzd, tág rekeszen és a hosszabbik végén lágy, erősen rekeszelni kell, ez könnyen jelentheti, hogy f8-f11 környékén használható csak igazán.
hát, köszönöm. A biztatást külön. Nevezetesen éppen erről van szó, amit belinkeltél. Ha a jövőbe láthattam volna, hogy csak piros-fekete vállszíjjal fogok járni, dehogy gyilkoltam volna ki belőle a madzagokat :( Mert AF-ben hátha tudna is.
Még amire gondoltam, és gyanakszom az az, hogy a börzén 2E-ért(!) vettem rá egy noname ÍCP-szűrőt, elsősorban esztétikai okból, hogy a karcot eltakarja :) MIntha azzal nem igazán akarna éles lenni mindig a kép.
Viszont ott a kérdés még mindig hogy akkor MIT jelez élesnek a váz, amikor az nem igaz? :S
A tesztábrás próbát mindenképpen megcsinálom. A "biztatásra" azért utaltam, mert akkor most tettem egy próbát egy másik "őslénnyel", és 14 megán... Jobb híján a kertben, ágakra, stb. próbát téve. Hát, egész jó így elsőre. Ennek a neve: Revuenon 3,5/200 fix.
Azért, ha jól értettem egy régebbi üzi-váltást, a vázat csak AF-re lehet korrigálni, manuálban nem? (mondjuk az szebb lenne :))
Nézz egy tesztábrát, állványra rakva a gépet (SR kikapcsolva persze). Menj végig a rekeszértékeken f11-ig.
A 18-55 nem rossz obi, kitobinak más vázakon sem adnak jobbat.
"A Pixinfo leírására alapoztam a feltevést. Ott az áll, éppen a K20D tesztnél, hogy "a 14 Mp-s felbontású érzékelőt már nem tudják kirajzolni a régi analóg objektívek"."
Hát a pixinfo-n is leírnak ezek szerint hülyeségeket, nem is kicsiket!
A régi analóg obik az aps-c vázakon jól mennek. Persze ami filmen vacak volt, az nem lett jobb digiten sem.
Egy Pentax-M 2.8/35 van itthon, az parádésan rajzol...
Szia, köszi a válaszodat. Valóban, kicsit pongyolán fogalmaztam. A szóban forgó objektív az egy Pentax 28-200 AF. Volt. Eredetileg. Az Opticam-nál vettem nagyon olcsón, mert a frontlencsén van egy brutális karcolás (sérülés) Akkor még canonom volt, csak úgy a gép elé rakva, lezsibbadtam a sérülés ellenére is jó minőségű képtől. Megvettem, és mivel más rendszer, a "feleslegesnek tűnő" elektronikát kigyomlátam, (így utólag kár volt :( ) és mivel kisebb az átmérője a Pentax bajonettnek, köré rögzítettem egy EOS-bajonettet. A 30D-vek "szemre" állítgatva is igen jó képeket készített. Aztán, mikor a 30D zárja behalt két hónap után, a szervízdíj helyett vettem egy *istD-t. Bajonett vissza-alakítva, de már csak manuálban tudtam használni az obit. Nagyon jó tapasztalatokkal, jó képekkel ekkor is. Azon a vázon nem volt, nincs most se gondom vele. A K20D-n viszont az a gond, amit alább leírtam... :S (ezzel szemben a 16-55-ös Pentax, de egy 28-70-es Tamron-al kielégítő az élesség ezen a vázon is.S. )
Amire a felbontás(?) kapcsán utaltam, az a 1:2/50-es Pentax-al, illetve az 1:2,8:35 -ös régi analóg obival tapasztalható. A Pixinfo leírására alapoztam a feltevést. Ott az áll, éppen a K20D tesztnél, hogy "a 14 Mp-s felbontású érzékelőt már nem tudják kirajzolni a régi analóg objektívek."
1. Egy manuálisra átalakított Pentax 28-200-as obiról lenne szó. Pentax *istD-n "mondhatni "borotvál" M-módban is, Av-ban is.
A K20D-nél viszont elvileg nyikkan, megjelenik a pötty is, mégis életlen a kép hangyányilag, de van amikor erősebben is. Magyarul: nem ott ad éles képet, amire kijelez. A 18-55 kitobival viszont ott van az AF ahol kell. :S
Mi lehet ennek az oka, illetve a megoldásnak jobban örülnék. :S
2. Nem először veszem észre, hogy annak ellenére, hogy 6-10 Mp felbontásban használom a vázat (értelem szerűen a gyengébb obik miatt felesleges erőlködni a teljes felbontássqal) így is van beállítva a menü, JPG + a fine állásban.
Mégis, minden újabb kártya-cserénél, "becsempész" nekem egy-egy PEF kiterjesztésű képet is. Ezt alapból csinálja mindegyik?
Igen. még szerencse, hogy megvolt a srácnak, (legalább neki.. :)) És telhjes a feeling, ma reggel a Soósnál sikerült egy szettáska is hozzá, pentax-felirattal :) Meg lkell ezt majd ismerni töviről hegyire, szerintem félelmetesen jobb mint a Somogyi B. u. másik "szervizalanya" :)
Valahol olvastam, igaz hogy K5 kapcsán, hogy hirtelen szokatlan volt hogy nincs gond, ha nincs fény :) Hát, megközelítőleg ilyen élmény ért érzékenységben is, na meg expozíciós tudás kapcsán. MIért is nem volt nekem eddig K20D-m? :S
Egyben, ha szabadna, igen nagy tisztelettel bekopognék, jelezvén azt, hogy ha nem zavargok, néha szabad ittn írni ezt-azt? :)
Topikhű indokkal... Mivel hogy úgy tűnik sokszor lesz mostanbában a kezemben a névadó... :)