Jut eszembe, nem tudod véletlenül hogy a Stax fejhallgatókkak még mindig csak valamilyen Varga úr foglalkozik? Még mindig nincs hivatalos viszonteladó?
Egyszer már meghallgatnék fejhallgatóban is egy elektrosztatikusat. Hangfalban tetszett :-)
Ilyen magas -300 ohm - impedanciára már egész ócsón össze lehet dobni egy csöves OTL erölködőt, minden dilema nélkül, hisz feszültségerősítést alig kell csinálni, kicsi a kimeneti teljesítmény, és egyáltalán.... ha meg trafóst akar a szentem, akkor az harmadáron megússza....(mármint a kimenőtrafó)
Nagyon aranyos vagy, csak nem értem miért beszélsz discmanről, és hangkártyáról. Egyáltalán ki mondta, hogy oda csatlakozztasson valaki erősítőt, vagy igazi fejhallgatót? Főleg hogy Pioneer PDS701 és Marantz CD67mkII OSE cdlejátszóról volt szó. A fejhalgató meg továbbra sem fülhallgató, füles meg inkább a mackó :-)
Ajánlom figyelmedbe a 124-es hozzászólásomat. Ott leírtam világosan hogy alapból nincs értelme discman és hangkártya esetében az erősítőnek, és ugyanitt leírtam hogy min hallgatok zenét, tehát nem értem továbbra sem hogy honnan szeded, hogy én discmanről halgatom...
Ellenben megint okosat írtál, de egy valamit nem figyelsz, pedig jól leírtad. A Sennheisernek pl 300Ohm-os impedanciáját nem szolgálja ki pl a volt Sony (volt) discmanem, de nem azért mert a line kimenete volt szar, hanem az impedanciával nem tudott mit kezdeni. De egy erősítőt a discmanre, majd erősítőbe a fejhallgatót rádugva, már a közepes minőségben lehetett hallgatni, sőt, hangerővel is el tudott látni, ha úgy gondoltam. Ezért kellhet erősítő discman esetében, semmi másért.
De amúgy újra leírom, senki nem beszél már egy ideje discmanről, és ebből kifolyólag nem is erről hallgatjuk a CD-inket. Kaviattal a Pioneer PD-S701-ről beszéltünk, meg a Marantz CD67mkII-ről...
Shure fülhallgatókról nem hallottam. De asszem nem kérdés hogy 600 dolcsiért mit vegyek: Shure E5, Sennheiser HD650, Grado SR225...És akkor még nem beszéltem arról, hogy 600 dolcsiért kisebb Stax-ot is lehet venni, használtam még nagyobbat is. Valahogy nem hiszem hogy HD650-esnél, vagy egy Stax-al felveheti a versenyt.
u.i.: egy apró jótanács amit már a high-end szférában elfogadott. Ne nézz se voltot, se görbét, se átvitelt, se semmit. A füledre hallgass. Az a legjobb "szerszám".
Discman esetében a fülhallgató kimenet megegyezik a Line kimenettel, belül egy és ugyanaz az áramkör hajtja meg. Ez az áramkör kimenőfeszültségben és áramterhelhetőségben úgy van méretezve hogy a discman-höz általában mellékelt fülhallgatót is torzítás mentesen meg tudja hajtani. Ha ebben az esetben ezrről a kimenetről egy külön erősítőt hajtasz meg, akkor adtál a szarnak egy pofont, mert a forás ugyan az, és semmi nem fogja a forrás jelét megjavítani.
Közbenső erősítőnek akkor van értelme, ha olyan fülhallgatót akarsz rákötni a kütyüre, amit az nem tud kellőképpen meghajtani. Hát a Zeni fülesek többsége ilyen, egy picit kevésbé érzékenyek, viszont a discmanokhoz való Zeni biza tudja az a 112 decibeles hangnyomást fél voltra, ami az általános elvárás az ilyen kis kütyüknél.
Hangkártyánál dettó ugyanez a helyzet, ott valamivel jobb, mert a hangkarik többsége 2 voltos kimenőjelet tud szolgáltani a kimeneten.
Persze vannak olyan hangkártyák, melyek külön kis erősítőt tartalmaznak, islaen colt anno a híres Ultrasound, ebben egy kis 3 wattos erősítő il helyet foglalt, vagy a mostani SB és Herkules kártyák, ezeken is külön, és kézzel szabályozható fülhallgatóerősítők vannak.
Füles-fejhallgató: engedtesség nekem hogy úgy becézzem őket, ahogy nekem tetszik, feltételezem, hogy még jó szüléid is alsó iskolába jártak, amikor már nekem Zennheiser fülesem volt (mellesleg az 2000 ohmos volt még, és több mint 20 éven keresztül híven szolgált, és egy riia korrektor kimenetére dugva is gyönyörüen zenélt, pedig az ugye végképp nem fülhallgatóerősítő)
Szal tőlem ez abszolúte nem egy ledegradáló elnevezés , már pl. ha hallottál a Shure E5-ös kütyüjéről, ami kétutas, és tényleg elfér a füledben, most kacérkodok vele, csakhát majd 600 dolcsiért vesztegetik a szentemet, annyiért meg már akár Zennheiser 650-est is vehetnék...
Amúgy meg az 580-ast se vinném ki az utcára.... otthon meg nem a lányom discmanjába, vagy walmanjába, vagy az MD-jébe dugdosom.
De ha mégis kell, utánanézegettem, hordozható kivitelben nem láttam külön füles-erőstőt, audifi az vagyon csak nagyon megkérik a pénzt érte.
Jah most nézem ott van egy link, de abból a kínaiból nem tudok kihámozni semmit :-)
Mellesleg nem értem, hogy egy fejhallgatónak miért kéne kétutasnak lennie. Ez a tipikus megalománia, ami a ferdeszeműeket jellemzi
De ez ugyanúgy igaz a hangfalakra is. Attól hogy valami 3 (urambocsá' 4) utas, még nem jelenti azt hogy jobban szól egy 2 utasnál, sőt...Minnél több utas, annál bonyolultabb keresztváltó kell, máris nem az eredeti hangzást kapod. Szal nem értem miért kell ez fejhallgatónál. Mindesetre tsizteltetem aki kiírta ezt a tendert, mert nem hiszem hogy az ésszerűséget és használhatóságot tartotta szemelőtt, sokkal inkább azt hogy nekem ilyen kell, mert ilyen kevés van :-)
Ahogy elnézem nem csak én nem hallottam erről. És elnézve a körülményeket, szerintem hibás pályázati kiírás lehet, vagy félreértelmezte. Szerintem még az elektroszatikus STAX-ok sem kétutasak.
Passzolom a kérdést.
én megszerettem, hozzámnőtt [pedig a távirányitót nem is használom, jól el van téve, hogy ne faszakodjon vele a köjök :)) ].. azt tetszik benne, hogy bazi nagy, vastag a lemeztányérja [pedig nem is vagyok egy méretfetisiszta], és fejjel lefele kell rátenni a diszket, meg hogy a nyomógombok 20ig vannak [ami nem tünik nagy számnak, pedig így nagyon kényelmes a 14. számra ugrani]
Hm. Nos gagyi egy hangkártyám van, de több kimenete van. Van amit te említettél, és van egy erősítettlen kimenet is, és bizony ez különálló.
Illetve füles emlegetsz. Én pl a Sennheiser HD580 (most ilyen van nekem), HD600, HD650, Grado SR225 nem emlegetném fülesként, hanem fejhallgatóként. Több okból is:
1. kicsit ledegradáló a füles elnevezés
2. Messze jobb minőséget ad, nem véletlenül audiofil fejhallgatók közé tartozik
És bizony a Sennheiser ezen csoportja pl 300Ohm-os, nem 32Ohm-os. A Grado 32Ohm ha jól emlékszem. Az hogy a hangkártya meg tudja hajtani, az még nem jelenti azt hogy jól is hajtja meg. Erre az a legnagyobb bizonyíték, hogy a komolyabb fejhallgatóerősítőket úgy alkotják meg, hogy akár 600Ohm-os fejhallgatókat is kiválló minőségben szólaltatja meg. Sőt! Van amelyikhez csak 150Ohm felettire ajánlják.
Discman. Nos, erre azt tudom mondani hogy próbálj ki egy rendes fejhallgatót, ne egy media marktban vett általános fülest. Én rákötöttem a Sony discmanre anno, azon nevettem, hogy kb sokol rádió minőségben szólt. Meghajtotta, szólt a zene, na de...
Ezzel azt akarom mondani, hogy akinek az a célja, hogy jó minőségben hallgasson zenét, annak kevés az hogy meghajtja egy boltban kapható 300Ft-os IC a fejhallgatóját.
ez egy kicsit olyan bohóckodós, ha az ember távirányitóval emeli a fejhallgató hangerőt, akkor szépen látszik a poti ahogy tekeredik a kis beépített motor miatt, ahogy a nagy keverőkön látszik [persze, hogy jobban lássuk van a potin egy led is :))]
A hangkártyák zöme egy kimenettel rendelkezik, még akkor is, ha külön van rajta fülhalgató csatlakozó. Mindkét kimenetet egy és ugyanaz az áramkör vagyműveleti erősitő, vagy ugyanaz egy kis tranyós támogatással, vagy egy kis teljesítményü integrált áramkör képezi. A kimeneti szint általában max 2 volt és ezt tudja szolgáltatni 16 ohmos terheléstől felfele. ( a mai fülesek impedanciája általánosan 32 ohm)
Ugyanilyen kimenete van a diskmanoknak is, ott sincs általában külön választva a két kimenet.
Elmondható, hogy azért ezek nem annyira gagyi áramkörök, tehát ha közbeiktatsz valamit ugyan azt a minőséget produkálják.
Mi van, ha a hangkártya kimenete egy jó erősítőre csatlakozik: sajna küsvé romlik a helyzet, a látszat ellenére. A teljesítmény erősítőknél a fülhallgató kimenetet úgy csinálják meg, hogy a teljesítmény kimeneten van egy ellenállásosztó, ami a füles részére egy csökkentett kimenetet biztosít. És itten van a bibi, a fülhallgató nagy impedanciáról van meghajtva, a membrán rezgéseit nem csillapítja az erősítő, ergo elvileg szarabb hangja vagyon.
Rendes kimenetre csatlakozik, mintha egy rendes erősítő lenne. Hogy érdemes-e az függ attól hogy miket hallgatsz. Pop, Jazz, Komolyzene, Könnyűzene. Utóbbiak esetében drasztikus változás észlelhető. De én Jazzt hallgatva is erős különbségeket hallottam. Pop CD-n már nem volt mindegy hogy milyen minőségben került rá a felvétel a CD-re. Tucc-tucc zenéhez meg felesleges a fejhallgatóerősítő...
Sajni a Pioneer 701-es CDlejátszót nem ismerem, így abban nemigen tudok nyilatkozni.
Annyira nem ismerem, hogy azt se tudom hogy alsó-, közép-, vagy felsőkategóriás :-(
azt mondod érdemes a jó öreg hd600asom és a kedvenc pioneer 701-es asztali CDplayerem közé berakni egy ilyen fejhallgatóerősitőt? vagy ezek gagyik egy fejhallgatóerősitőhöz? hova kerül ez? a line kimenetre vagy optikára ?
és milyet érdemes venni? [az árakról már nem is merek kérdezni, gondolom határ a csillagos ég]
Ha azt vesszük alapul hogy audiofil, high-end készülékeknek mi az alapelvük, akkor se nem gyorsít rajta sem nem dinamikázik. Ellenben nyújtja a végtelen tisztaságot, részletezőképességet (analitikus), nem emel ki egy hangszert sem hanem egységként mutatja, de mégis szépen tagolva jelennek meg a térben. Apropó tér. Egy jó erősítő nem csak széltében ad jobb teret, hanem mélységben(!) is. Egy ilyen erősítőtől pl ne várjunk gyomorszaggató basszust. Csak annyi basszust fogsz hallani, amennyit a hangmérnők, vagy a zeneszerző elképzelt. Ellenben a hangszerek valósághűen szólnak meg.
Persze ezt fokozhatja az is, ha a CD-re eleve jóminőségű felvétel került. Mert ugye attól hogy valami CD, még lehet borzasztó minősége :-(
és mi az amit hozzátesz a dologhoz egy ilyen fejhallgató erősitő? gyorsabb lesz, nagyobb tartalék, nagyobb dinamika lesz a dologban? vagy csak gyorsabban elreccsen a hangszóró egy túlvezérlésnél
Cathfaern jól tette fel a kérdést. Ugyanis azt kérdezte hogy van-e értelme, és hogy mi.
Természetesen discmannél nincs értelme, hacsak nem otthon is azon hallgatod a zenét, hangkártyánál is lenne értelme, ugyanis annak az erősítője, hangszínszabályzója egyenlő a...azzal. Ráadásul azért egy 300 vagy 600Ohm-os fejhallgatót egy hangkártya vagy egy discman meghajtja ugyan, de hagy némi kívánnivalót maga után.
Ennek ellenére azt mondom egyiknél sincs értelme használni külön fejhallgatóerősítőt, mert a hangforrás (hangkártya, discman) nem adja ki olyan jó minőségben a zenét, hogy azt értelme lenne egy jó minőségű fejhallgatóerősítővel fokozni. Inkább csak a hibákat mutatja ki.
Ellenben ha van egy elég jó CD lejátszód (teszem azt egy Marantz CD67mkII kár hogy el kell adnom :-(), akkor ott van értelme, ugyanis azoknak a fejhallgatókimenete bár jó minőségű, de tapasztalatból mondom, egy fejhallgatóerősítővel olyan minőséggel "ugrik" a zene, hogy az hihetetlen. Mondhatom azt hogy itt pár lappal ezelőtt valaki fikázta a fejhallgatókat, hogy minek, meg sose lesz térhangzás, meg a fejünkben fog szólni stb, az pl még nem hallott ilyen rendes felállást az tuti:
Marantz CD67mkII OSE + Musical Fidelity XCANv2 + Sennheiser HD580
Ez a hármas erősen vert jópár nagykategóriájú hangfalat...
Node kihajtja a fülest, vagy nem? Ez itt a kérdés. Mert ha igen, akkor mi értelme egy külön kütyünek? Amúgy meg nem igen van ilyen kütyü, meg épít magának egyet az ambör, ha feltétlenül szükségét érzi.
Osszuk két részre: Hangkártya + füles: nem kell, mert a hangkártya tökéletesen meg tudja hajtani a fülest. Szabályzás megoldott.
Discman + füles: A discman azért vagyon, hogy hordozd, van nekije fülhalgató kimenete, bedugod oszt kész, persze megfelelően érzékeny fülest kel szerválni hozzá.
Annak se füle, se farka, hogy a másik zsebedbe még egy kis elemes erősítőt is cígöljél...