OK! Várok én türelmesen, csak gondoltam rákérdezek. Extra jó minőség nem fontos, nem lenne jó, ha túl nagy mérete lenne a file-oknak. Nem CD-n szeretném kiadni a villamosvonalat. :-)))
UVmániás!
Hogy haladsz a KCSV felújításval?
Egy kicsi erőt is adhatnál neki, a Fővám téren alig akar felcammogni az emelkedőn. Pedig a valóságban szerintem ott jobban gyorsul.
Bocs a türelmetlenségért, csak szvsz jobb lenne, ha ezt megcsinálnád baromi jóra (a mostani nagyon jó helyett :-)), aztán csak utána foglalkoznál a többivel.
(Már nem is tudom, hogy írtam-e, de az ajtók visszajelzésének a fénye zöld színű, nem sárga mint ahogy most van a progiban!)
Metroskrisz!
Az utastájékoztatás hangjaival most mi van?
Megkapom őket majd valamikor?
IST, nagy darab mail ment a Suzukival (meg egy képpel)!
Egyelőre úgy áll a dolog, hogy nem rakom fel sehova sem a képeket, talán majd később. De azért a tárnak írok egy levelet, és valószínüleg nem fogok több képet rakni oda. Azért egy érdeklődő (remélem nem túl barátságtalan) levelet küldtem nekik, hogy ugyan mi volt ez. Később talán csinálok egy ultrawebes, vagy freewebes reget, aztán ha meglesz a kábelnet (most már nyárra ígérik, nade melyik nyárra? Azért csak meglesz idén talán), a feltöltés sem lesz gond, max. az oldalszerkesztés macerás.
bubu
Sajnállak az elveszett anyag miatt.
Szerencsére az ultraweb nem maceráskodik, szóval tudom ajánlani. Ráadásul 100 mega helyet lehet felhasználni.
Más:
Aki ellátogat a honlapomra, az észreveheti, hogy néminemű anyag fog felkerülni 21-én az oldalra (ha minden jól megy és fel tudom tölteni valahonnan).
Nagyjából elkészültem az első megállóközzel a villamosvonalnál.
Hangsúlyozom: nagyjából.
Nagyon hiányzik az "élet" a pályából, értem ezalatt a fákat, embereket, autókat. Talán hétvégén tudok pár ilyet is csinálni.
Majd várom a véleményeket a pályával kapcsolatban, hogy mit is kellene rajta átdolgozni.
Ja igen:
Sehogy sem tudom megcsinálni a Dunát normális kinézetűre. Pedig az az egyik legfontosabb része a pályának.
Ha valaki tud hozzá normális objektumot csinálni, azt szívesen látnám. Esetleg képet küldeni róla, vagy ilyesmi.
Tegnap sokat szenvedtem vele, de nagyon hülyén néz ki sík lapként, ráadásul normális textúrám sincs hozzá. Máshogy viszont nem tudom megcsinálni.
Teljesen tanácstalan vagyok... :-(
A tár az összes fenn lévő anyagomat letakarította a serveréről, ezúton is köszönöm neki. Sajnos most a képeim nem elérhetőek, nem tudom, mikor fogom újraéleszteni. Erősen gondolkodom, hogy áttérek mondjuk a Freewebre, még ha magamnak is kell oldalt szerkeszteni...
Igen, elnéztem, csak azt néztem mikor feltöltöttem, hogy 7-essel kezdődik a méret, és az eredeti 711 kbyte, nem számolgattam a számjegyeket. Ráadásul most a tár az egész webes cuccomat letörölte (egy videó is volt fenn). A hétvégén tudom csak elküldeni, de akkor elküldöm.
És a pálya hogy tetszik?
Bocsi, elírtam. A NOHAB nem _Szergej_ objektuma, hanem Robert Glass -é. És a kérdés, hogy benn marad-e eldőlt, mivel Copyrightolva van, Máris kiszedtem, remot Dacia van helyette, tessék azt odaképzelni!
_Szergej_!
Ezen a képen talán nem látszik annyira, de a Szili áramszedője magasabbra nyúlik, mint a 6 méter magasan levő felsővezeték. Ki tudnád ezt javítani? A V46-é is fölényúlik. Köszi!
bubu
Az elmúlt 2 napban történt egy kis (na jó, annál azért valamivel több. Valamivel??) fejlesztgetés a pályámon. Egyelőre nem teszem közzé, de pár screen shotot azért berakok, aztán lehet nyálat csorgatni... :) A képek:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Hosszas tölögetés után ez az indulókép fogad minket Sellyén _Szergej_ Eas, Bzx és By (graffitis is) kocsijaival, pár házacskával, valamint új sínnel, a Switch 2-es síntípusával.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] _Szergej_ Szilije (és NOHAB-ja a háttérben, amin erősen gondolkodom, hogy leveszem, túl szögletes, helyette pl. egy remot Daciát rakok be) a sellyei fűtőház előtt (a fűtőház kapuja is módosult, hála IST képének, ami egy Taurust ábrázol elölről, bal oldalt pedig a textúrához felhasznált (utólagos engedelmeddel) kapu található. Köszi!
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] A Sellye utáni ív és megszépült, majd egy kis kukoricaföld (meg az isten se tudja a jobb oldali milyen, talán szója?) jön.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Majd érkezés Csányoszróra. Tessék figyelni, milyen szép kitérőt sikerült csinálnom!
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] "Csányoszró állomás. Köszöntjük kedves utasainkat! Kérjük, érezzék jól magukat falunkban!" :) Bz-vel, állomásépülettel (a tram_neustadtl1-ből, a végső verzió előtt természetesen kérnék engedélyt a használatra, de nem találok készítőt... :( ), hangszóróval, padokkal, várakozókkal.
Az állomásközöket picit tunningoltam fákkal, Páprád előtt 40-es lassújellel, útátjáróval, erdővel. Az állomások közül még csak Csányoszró ilyen szép, a többi egyelőre maradt a régiben. A további fejlesztésekről majd tájékoztatlak benneteket!
Más:
A fényképező cd-met nem találtam még meg, ezért a driver lecsorgott, a kocsi eredményéről is jelzek majd!
bubu
Hali!
Azért jelzem, én sem hagytam abba a KCSV-m pontosítását. Elősször is, még remélem ma át fogom tudni küldeni a digitális KM órával is felszerelt KCSV-t, másodszor a normál KM órát próbáltam utánhangolni, de ez nem annyira egyszerű. Mostmár igaz 0-áról indul a számolás de csak 50< mutat rendes, pontos, hihető értéket. Ez nem is baj. Így pont olyan mint az igazi! :)
Amúgy ha minden igaz, jövő hét közepén meg fogom kapni a debreceni KCSV6 hangjait. Azt' átpasszolom ISTnek. Jelenleg az új egyedi ajtónyitásos ICS vezetőállásán dolgozom, de már szereztem 81-717-2-es vezetőállást, így hamarosan b.pesti metróval is közlekedhettek a 2-es pályán...
Addig is mindenkinek jó utaztatást kívánok...
UVmániás
U.I.: _szergej_! Megkérlek, hogy nekem is küld át a KCSV vezetőállást, hagy tudjam megnézni mit módosítottál rajta!!!
Letöltöttem a V43-at és a By-t is, ha lehet, felhasználnám a pályához. Lenne 2 építő jellegű megjegyzésem: A Bz(x) teteje szerintem (meg a képeim alapján) szürkésebb árnyalatú. A By-nál a tető ha rohadtabb (olyan, mint az objektumon), akkor valamennyire le van folyva, nem pont egyvonalú. Ha pedig egyvonalú, akkor az is szürkébb valamivel. Egyébként nagyon jó az összes, alig várom a többit! A Gigant hogy áll?
Letöltöttem a V43-at és a By-t is, ha lehet, felhasználnám a pályához. Lenne 2 építő jellegű megjegyzésem: A Bz(x) teteje szerintem (meg a képeim alapján) szürkésebb árnyalatú. A By-nál a tető ha rohadtabb (olyan, mint az objektumon), akkor valamennyire le van folyva, nem pont egyvonalú. Ha pedig egyvonalú, akkor az is szürkébb valamivel. Egyébként nagyon jó az összes, alig várom a többit! A Gigant hogy áll?
bubu
Mail ment a kcsv paneljéval kapcsolatban. Kicsit átméreteztem a képet (így igaz elég furán néz ki), viszont a sebmérő linearitását nem tudtam pontosan belőni (ahogy azt az előző hozzászólásban írtam). A panel.cfg-ben a Maximum= állítgatásával lehet pontosítgatni. Jelenleg 0-20 között kb 5 km/h-t téved, 40-nél kb 2-3 km/h-t a 60 az viszonylag oké.
A sebmero.bmp-t ha megnyújtod vízszintesen, az is megoldás, csak nem biztos h úgy is fog kinézni ahogy annak kell.
Aha, anélkül nem rakja le (logikátlan szvsz).
A textúrát nem sikerül ráhúznom sajnos. A 3D Canvas elég bonyolult, egy kockát be tudtam rakni, de textúrát már nem. Ha tudnátok esetleg valami magyar segítséget adni, az jó lenne.
Elindítod a progit. Készítesz egy új mesh-t. Aztán rámész az Add vertex gombra. Beírod a pont koordinátáit, aztán rámész a Preview-re (különben nem rakja le a pontot!), aztán ok.
Körbelőttem. A képekre viszont most várni kell, mert nem találom a fényképező driver cd-jét. :( Ha megtaláltam, felnyomom a képeket, és összerakok valamit. Persze, biztos van könyv(nem kérdeztem meg, de tudom hogy van, abban biztos benne van).
Na kipróbálom a 3D Canvast. Az Object builderrel nekem sikerült pontokat lerakni!
Persze hogy jó, ha vízszintesen tükrözöd. Csak felirat ne legyen rajta. :-)
A Suzukid az alábbiakból fog állni
- egy lap a bal oldala
- egy lap a jobb oldala
- egy lap az eleje
- egy lap a motorháztető
- egy lap az első szélvédő
- egy lap a hátulja (esetleg kettő ha középen inkább megtörnéd)
- egy lap a teteje
Ezek mindegyikéhez kell valamilyen textúra file, esetleg színezés (pl a tetőnek).
Így összesen 7 lapot kell elkészítened az alant ismertetett módszerrel. Nem túl nagy ördöngősség szerintem.
Aztán ha megvan és szerinted jó lett az eredmény (meg szerintünk is :-)), akkor lehet vadászni másik kocsikra, esetleg elkészíteni a lépcsőhátú verzióját más színben.
Vágj bele, menni fog. Gondolom apukádnak van valamilyen könyve a kocsi méreteiről, szóval még csak számolgatnod sem kell majd (túl sokat).
Igen, elég "népautó" manapság a Suzu (meg tudom érteni).
"Fotózd le mindkét oldalát "
Nem baj, ugye, ha csak aze egyik oldalát kapom le, aztán majd vízszintesen tükrözöm? Ahol napközben állni szokott a kocsi, ott csak az egyik oldalát tudom jól lekapni, a másiknál túl közel van a kerítés és kb. 1 méter magas...
"ha lépcsőshátú"
Nem, kombi ("egyterű", 5 ajtós). (ha lépcsőshátú lenne akkor Suzuki Swift Sedan lenne a neve)
"Ha a tetejét le tudod fotózni, akkor OK"
Majd létráról! :) Az nem fog menni. De nem hiszem hogy gáz lenne, hisz fehér az egész kocsi.
"A Suzuki oldalai 1-1 darab téglalapból fognak állni, megfelel most ez az egyszerű verzió, nem kell túlbonyolítani"
Majd meglátjuk hogy sikerül. Felraktam mobil winchire az Object Buildert is meg a 3D Canvas-t is, ha sikerül valamelyikből kipréselnem valamit, akkor...
"Remélem ez segített valamennyit."
Köszi, valahogy így képzeltem el én is a dolgot, csak picit bonyolultabban (a motorháztető részét külön, talán picit jobban mutatna, de majd meglátjuk mi jön össze)
bubu
Object Builder-t megnéztem, de még egy pontot se tudtam lerakni benne. Adatokat beírtam, OK-t is nyomtam, de semmi. Valami kis útmutató jó lenne hozzá...
Suzuki Swift kiváló lenne.
Leírom mit kellene csinálnod, és hogyan:
- Fotózd le mindkét oldalát úgy, hogy merőlegesen nézz rá a kocsira. Próbáld meg leguggolva, ne állva. A fényképezőgépet olyan felbontásúra állítsd, hogy ne növelje meg digitálisan a méretét. Nem gond ha ezmiatt kicsi lesz a kép (pl 640x480), úgyse használunk nagy textúrákat a progiban.
- Ugyanezt játszd el a hátuljával és az elejével. Ezeknél figyelj arra, hogy külön fotózd le a motorháztetőt, illetve ha lépcsőshátú, akkor a csomagtartót.
- Ha a tetejét le tudod fotózni, akkor OK, ha nem, akkor majd egy színnel megrajzolod.
- A Suzuki oldalai 1-1 darab téglalapból fognak állni, megfelel most ez az egyszerű verzió, nem kell túlbonyolítani. Ami lefotóztál és nem kell, azt ugye kékkel kiszínezed, majd átlátszóvá tesszük.
Remélem ez segített valamennyit.
Na igen, a fehérvári pu megépítése nem egy könnyű feladat.
Én inkább azt javasolnám, hogy dolgozd át a félig elkészített vonalamat a helyes pályaadatoknak megfelelően (én a vonal tulajdonságait Railsim pályából csináltam meg). Ezzel begyakorolnád a pályaépítést, valamint elegendő fa, ház, bokor használatával igencsak hangulatos pályát lehet belőle varázsolni. Pláne ha körbe tudod fotózni az állomásépületeket az adott szakaszon.
Mindenesetre gyakorlásnak jó lehet, én is azért csináltam anno még.
Azért éppenséggel megpróbálkozhatok vele, majd meglátjuk, mi kerekedik ki belőle. Először próbálkozok az otthoni Suzuki Swiftünkkel, aztán meglátjuk mi lesz belőle. Aztán ha más nincs, akkor folytatom a pályámat, megpróbálok kihozni belőle valami jobbat _Szergej_ objektumaival. Azért ha van valami a villamossal, segítek ám, nem arról van szó, hogy meguntam és ezért lerázok magamról minden munkát, de az objektum nekem tényleg nem testhez álló. Talán az Object Builderrel vagy a 3D Canvasszal, az majd a 7végén derül ki.
droBee! Szerintem érdemes lenne (ha eddig nem tetted meg) IST-tel összebeszélni, mert neki is vagy egy 29-es vonal részlete (nem tudom pontosan, melyik szakasz, nem vagyok ismerős arra felé).
bubu