mit lehet tenni, ha nemjön meg a cucc amit rendeltem?
kb 5 héttel ezelőtt kifizettem, napi kapcsolatban vagyok az eladóval, szóval érzésem szerint nem vágott át. de egyszerűen nem jön meg. postánál érdeklődtem, de értelemszerűen nem tudtak semmit mondani (csókolom, nincs itt egy csomag nekem?).
egy pár cipőről van szó. és úgy szeretném már hordani :/
Mármint hol lett zárolva? A hitelkártyámon, vagy a Paypal Accounton? A Hitelkártyát elvileg terhelték, mert annak hiányzik az egyenlegéből. A Paypal-on is van zárolt összeg? Azt hol lehet megnézni? Egyébként miért kérik a Address proof-ot?
Tekintve, hogy meg csak nov 7 reggel vagyon igy meg olyan nagyon nem aggodnek (melyik foldreszen lakik az illeto? maganszemely vagy ceg? mennyire nagy a forgalma?), lehet hogy kicsit lassukas, sok a levelezese stb. Nekem is volt olyan emberem aki 1 nap csuszassal valaszolt a levekre.
Mostani holland csavokam meg teljesen be volt sozva es egyfolytaban aggodott hogy a itt a balkanon menni fog e az iban es hogy miert tart ilyen sokaig, stb-stb. (Asszem o volt az aki szerint mi csak 2007-tol leszunk eu tagok meg ilyenek...)
sziasztok
megnyertem egy aukciot (nov 5.) és az eladó nem válaszol, irtam neki (2*) hogy adja meg a bank adatait hogy tudjam küldeni a pénzt mert csak postai utánvét volt megadva és nem reagál meddig várjak ???
biztos, hogy a refund a szamladra fog erkezni? lehet, hogy csak a paypal balance-odra, es akkor mar ott is van meg nem kaptam visszateritest sosem (szerencsere) de elkepzelhetonek tartom, hogy mar csak a balance-ig jut, amiota a magyar account is fogadhat penzt
ha meg megkaptad a penzedet, szerintem adj neki nyugodtan pozitivat valami olyan megjegyzessel, hogy fair volt biztos, hogy visszakapod igy lett ingyen egy pozitivod :o)
ha megjön a pénz, akkor mintha nem vettél volna semmit. Örülhetsz is, mert végülis a rosszat is elküldhette volna és rádfoghatná, hogy te cseszted el, vagy postázás közben sérült meg. Vagy ne adj semmit...
Mit tennétek a lentebb vázolt helyzetben? Ti mit adnátok az eladónak egy ilyen kommunikáció/üzlet után?
A történet: (elnézést, ha hosszú lesz) Szükségem van egy kijelzőre a notebookomhoz. Megleltem, licitáltam, megnyertem, fizettem az egyeztetett árat. Írtam az eladónak, hogy mi van már? Válaszolta, hogy vmi gond van az lcd-vel, amit a csomagolás előtti utolsó ellenőrzésnél vett észre, tesztelni akarja, mielőtt elküldi. Mondom frankó. Pár nap múlva megint kérdem, mi van. Erre azt írja, hogy elküldte. Megnyugvás, talán a postán sem lesz baja. Erre ma reggel kapok a Paypaltól egy levelet, hogy refund-om jött.
Lehet, hogy paranoiás vagyok, és csak feltételezem, hogy túl alacsony lett a licit vége, és ezért nem akarja elküldeni? Vagy rosszindulatú vagyok, de én minimum egy semlegesben gondolkodom, mert nem tartom túl korrektnek a kommunikációt, valamint egyéb mögöttes dolgokat sejtek a háttérben? Ti mit tennétek?
A könnyebb érthetőség miatt álljon itt a levelezésünk (az üzeneteim rendre az ebay/paypal rendszerén keresztül mentek) is:
A Paypal tranzakció üzenetem: "Total: $58.34 USD Note:Thank You! Please pack it very-very carefully, because of the long yourney it has to survive. Also PLEASE write the following text with a marker on the package: "FRAGILE! TÖRÉKENY!" Thank you for your cooperation! (If the package comes in an insured way, then do it also please.) Please send me the tracking number, in order to follow my parcel. Thank You!"
Az érdeklődő levelem: "Dear XXX! I've won the auction for this Lcd Panel, and had already paid for it using Paypal. As the system of Paypal says, the transaction was completed on 29. October. Could you give me please some information about the postage? Could you give me the tracking number of the parcel? Thank you for these informations! Have a nice day! With regards:"
A válasza: "Hi there, sorry I did not contact you before now. I tried to test the LCD for the last time before shipping, but it did not produce any picture, I'm assuming the problem is either the LCD cable or the Inverter. I've already purchased another LCD cable and Inverter, they should arrive by tomorrow. I will test it again to see if it works. I just have to be sure it's working perfectly before I ship it. If the problem is with the LCD Screen, then I will refund your money. Thanks."
Az ismételt kérdésem: "Dear XXX, did you find the problem with the LCD? Thank You for your answer! Regards: "
A válasza: "Hi, Item has already been shipped, It should arrive in 5-7 Business days. Thanks."
Ismét egy kérdés tőlem: "Dear XXX, thank you for these good news. Could you pleas tell me what the matter was? Could you pleas send me a tracking number in so I can follow my parcel? Thank You! Regards: "
Ez után jött a "hidegzuhany" (idézet a paypal refund leveléből) "Message From Seller: Hi, Sorry I have to refund your money, all the test I carried out indicate that there's something wrong with the LCD, I didn't notice that before I listed it for sale, otherwise I wouldn't have done that. Thanks."
Az eladó: http://myworld.ebay.de/pc_parts_source
Előítéletes vagyok, paranoiás, vagy egyszerűen gonosz, ha ezek után nem akarok pozitívat adni neki? Az értékelései alapján nem erre számítottam. De lehet, hogy túl erősek, magasak az igényeim?
A refund tapasztalatok szerint mennyi idő alatt ér vissza a számlámra? A Paypal szerint megtörtént, a netbankom szerint meg nem... :( (gondolom min. 3-4 nap)
Amiota lehet itthon is penzt fogadni, valtozott a hasznalati szabalyzat. Adtak 30 napot, hogy elfogadd, mivel te nem tetted meg, nem tudjak tovabb biztositani szamodra a szolgaltatast a regi szabalyok szerint, ezert felfuggesztettek, amig nem fogadod el a valtoztatast. Ha elfogadod, hasznalhatod tovabb, megadtak a linket, hogy hova menj, ha nem fogadod el, megtalalod, hogyan tudod az egyenlegedrol levenni a penzed (mar ha van rajta valami).
We regret to inform you that your account is now limited because you failed to accept one or more PayPal updated policies. Over the past month, we have contacted you by email twice asking you to accept the updated policies within 30 days to avoid account limitation.
Because your account is limited, you cannot send or receive money. Access the link below to learn how to withdraw any remaining balances from your account should you decline PayPal's updated policies.
To restore your account status now, copy and paste this link in to your web browser:
We encourage you to read the updated policies because they contain important information about your PayPal account, your rights as a PayPal user, and the ways in which PayPal will use your personal information.
To view the updated User Agreement and Privacy Policy, go to:
"Ja és érdekes módon a fizetésnél levették az összeget a hitelkártyámról, de nem került se a PAYPAL accountomra, se nem lett kifizetve a vásárlásom. Ilyenkor ez a pénz hol van?"
kiemelnem a belinkelt oldal elso 3 mondatat: When you list an item on eBay, you're charged an Insertion Fee. If the item sells, you are also charged a Final Value Fee. The total cost of selling an item is the Insertion Fee plus the Final Value Fee.
270. Egyeb uzleti, professzionalis es technikai szolgaltatasok Jogi kepviselettel es szaktanacsadassal, reklammal es piackutatassal, kutatassal es fejlesztessel, epiteszeti, mernoki es egyeb muszaki szolgaltatasokkal, mezogazdasagi, banyaszati szolgaltatasokkal, valamint egyeb szemelyes, biztonsagi es nyomozasi szolgaltatasokkal, forditassal es tolmacsolassal, tenderdijjal, vallalati kepviselet mukodesi koltsegei es reprezentacios koltsegekkel, valamint minden, mashol nem nevesitett szolgaltatassal (adotanacsadas, konyvvizsgalat, sirgondozas stb.) kapcsolatos fizetesek.