A felvetett két lehetőség, hogy a kép a Kerepesi út vagy Thököly út felöl készült, én a Thököly útat tartom valószínűnek. A kép címében szereplő Budapest 70. Postahivatal a Thököly útról nyíló Verseny utcában van. A hely semmiképpen sem ennek az udvara. Lehet az is, hogy a postások a Budapest 72. Postahivatalba tolták a szánkót, ami a Verseny u. és pályaudvar épülete között van és a háttérben homályosan ennek épülete látszik .
Az elozo kérdésemre is válaszban reménykedve, felteszek egy nem reménytelen (de szintén komoly) másikat. Az alábbi kép a Postamúzeum archívumában szerepel, felirata szerint csomagmozgatás a Bp. 70. postahivatal udvarán:
Jól gondolom-e, hogy a kép a Kerepesi út felől készült, és a Keleti Pályaudvar részlete mögött a Baross tér van? Esetleg a Thököly út felől készült, és a hó alatt az egykor ott volt villamosforduló? Vagy harmadik hely?
"Most látom, mennyi minden érdekesség van benne még. A fontos tudnivalóknál ilyenek pl., hogy "Gyalogjárda tisztántartása ... Létrával való közlekedés a járdán ..."
Bizony, azóta sokat fejlődött a technológia, egyszerűsödött az élet. A tisztántartásról tudjuk, hogy már nem fontos tudnivaló. Viszont talán kevésbé ismert, hogy az emelőkosaras autók elterjedése előtt emeletmagas létrákkal ügyködtek a forgalmas utcákon, például itt: http://startadsl.hu/bodis/letra.jpg (Innen vágtam ki: http://img.tar.hu/sonyx/img/10200663.jpg ) Nem jövök rá, közrefog-e valamit, vagy pedig az EMKE építéséhez használt létrát félrerakták éppen.
Sziasztok!
Szerintem nem célszerű teljes térképeket e-mailen át küldözgetni.
Az egyik, hogy fájlcserélőn teszitek meg, vagy esetleg felrakjátok egy tárhelyre.
Én megtettem, remélem megy. http://hbp.tar.hu/Budapest_1943_150_24bit.jpg Vigyázat, közel 9 MB!
Víztoronynak megígértem már, hogy lesz CD másolás.
Aki nagyon jó - hozzám :)) - és kér, esetleg másolhatok, bár most az erőforrások kicsik.
Kíváncsi vagyok, tudtok-e válaszolni lehetetlen kérdésekre :-)
Az Erzsébet (Lenin) körúti Royal Nagyszálló bárjában (valószínűleg Pálmakert volt a neve, de nem biztos) zenélt 1970 körül a Gyimesi-Tatár duó. Lehet-e róluk többet tudni? (Bodor Ferenc például foglalkozott-e bárzenészekkel?)
Köszi, megkaptam, de hiányzik egy sáv. Törölnöm kellett a mailt, mert túllépte az 5 megát, és hülye fejjel nem írtam fel a címed. Küldj egy mailt, és leírom, mi kéne még.
Jók ezek az adatok.
Jó lenne majd Lildikó és a többiek kiadványait digitalizálni.
Aki tud, kérem majd küldjön valamit a mailemre, lehet 2 mega is!
Amit csatolok, az 1950 után volt.
Maga a XI. kerület teljesen 1933.Jan.1én vált le az addigi nagy I.kerületről.Persze a döntést 30-ban hozták meg. Most ezt ünnepelik...
Annyit tudnék hozzátenni, hogy a Nagy-Budapestes (1950) XI.kerülethez csapták az addig tulképp a Budafokhoz (mai XII.) tartozó Kelenvölgyet, (egy időben önállósúlt) Albertfalvát.
Az 1940/526. rendelet szerint a Jagelló-Németvölgyi-Érdi-Törökbálinti-Nagyszebeni-Háromszék-Töjötöm Bod Péter-Zólxomi-Breznói-Wolff utak által határolt területrész a XI:-től a XII. hez kerülethez csatolódott.
"Gondolom, a kerülethatárokat 1944 és 1950 között nem változtatták meg."
Nem csak adni, kapni is szeretnék információt, aki pontosabban tudja. 1930-ban hoztak törvényt Budapest közigazgatásáról, akkor lett tíz kerület helyett tizennégy. Ténylegesen később alakultak meg az új önálló kerületek, a 13. (Magdolnaváros néven) 1938-ban, a 14. (Rákosváros néven) 1935-ben. A következő törvényi fordulópont 1950, az elővárosok Budapesthez csatolása. Az általam jobban ismert 13. kerületi történetben ekkor változott: az 5. és 6. kerület határa 1938 és 1950 között a Dráva u. és Aréna út, azóta a mai, és azóta tartozik a Margitsziget is a kerülethez (addig nem tudom, hová tartozott). Ez reagálás a 8700-8703. hozzászólásra is.
1938 (vagy, ha a maradék két új kerület esetleg később alakult meg, akkor az az év) és 1950 között nem hallottam a kerülethatárok igazitásáról, valaki esetleg igen?
Szerintem nem volt. Az első nagyobb lakótelep építkezés a Mária Valéria teleppel szembeni szoc. reál házsor volt az Üllői úton. Ezen még nyoma sincs. A gyárak meg megvoltak akkor is, csak nevet és tulajdonost váltottak. Szerintem.
Egyébként hálás vagyok smardrive-nak, mert nem tudtam, hogy ekkora kincset őrzök; eddig csak a régi utcaneveket keresgéltem benne. Most látom, mennyi minden érdekesség van benne még. A fontos tudnivalóknál ilyenek pl., hogy "Gyalogjárda tisztántartása ... Létrával való közlekedés a járdán ...Élőbaromfiak szállítása a villamoson ... Foglaló elvesztése ... " stb.
Külön fejezet foglalkozik a "Polgári gáz- és légoltalom" tudnivalóival.