Egy lemerült akku belső ellenállása kisebb mint egy feltöltött akkué, tehát amikor betápot adsz neki, sokkal több áram fog folyni, ha ilyenkor még rá is indítasz, akkor a bizonytalan és kicsi felületen érintkező bikakábel könnyen "rávilágíthat" a problémára...
Azért javasolt egy energia donorral előbb pár percig tölteni a lemerült akkut, hogy amikor indítod, akkor a szükséges amperek elsősorban a saját akkuból származzanak és ne a kábelen keresztül jöjjenek. Na most járatni a motort meg azért jó, mert az akkuk nyugalmi feszültsége jóval kevesebb mint az amivel a generátor tölt, tehát a donor akkuja nincs igénybe véve, ami azért igencsak hasznos, nem csak azért mert meghülyülhetnek a fedélzeti elektronika bizonyos elemei, hanem inkább azért mert ez a mutatvány igencsak sok energiát kivett a donor akkuból amire mondjuk a következő reggeli hidegindításkor lehet, hogy szükség lenne.
Annak, hogy a csipeszeket hova kell kötni, csak biztonsági okai vannak. Minden áramkör zárás és nyitás bizonyos szikrával jár, méghozzá adott esetben nem is kicsivel. Egy lemerült akku töltésekor hidrogén gáz fejlődhet ami elég nagyot tud pukkanni. (sajnos első kézből vannak információim, még csikókoromban sikerült a képembe robbantani két teherautókba való legnagyobb akkut, nem volt kellemes állni a fröcsögő kénsavban és a potyogó akkudarabok között) Na ezért van az, hogy a negatív csipeszt lehetőleg az akkutól és az üzemanyagrendszertől távol eső test közösítő pontra kell tenni és ezzel kell zárni és nyitni is az áramkört.
Rengeteg áramkör működik egy leállított (kulcs kihúzva) autóban is , és azok nem igazán szeretik a feszültség esést... ( pl akku csere is megviselheti , de ott ugye megszakad nem csökken).
Nem egy autót láttam ilyen elyzetben meghülyült riasztóval, komfort elektronikával, lekódolt rádióval, sőt olyat is, amely bezárta magát mentés közben...
Mértem is indítás előtt. A döglött akku-n 12,2 Volt volt indítás előtt, szóval nem volt teljesen lemerítve. A két akku összekötése után vártam kb 5 percet és csak utána indítottam.
Hogyan tudna bekavarni egy leállított autónak, ha bebikázok róla egy másik autót? Én az összes leírásban az olvastam, hogy a segítő autón közvetlenül az akkura kell kötni.
Akkor szerencséd volt, hogy a döglött autó nem vett fel annyi áramot, hogy bekavarjon a O3 lelkivilágába. (vagy vékony volt a bikakábel, és amúgy sem tudott annyi áram menni..)
Nem véletlen írták itt többen, hogy előszőr párhuzamosítsd a két autót, majd járasd 5-10 percig (én még egy kis gázt is adnék, 1200-1500 fordulatig, hogy biztos töltsön a generátor), és utána indítsd a döglöttet...
Előtte átnéztem a kezelési utasítást. Ebben csak azt az esetet részletezik, ha az Octaviát kellene indítani másik jármű akkujáról. Ebben a leírásban az szerepel, hogy a segítő jármű akkujára közvettlenül kell csatlakozni és csak a lemerült akkus negatívjára nem szabad direkt rákötni. Én is ennek megfelelően jártam el. Viszont a leírással ellentétesen nem járattam a segítő autó motorját. Nekem így nem jelzett hibát az elektronika.
Köszi, de épp azért akarom ezt megcsináltatni mert nem akarom eladni !! De már találtam egy klimást aki 50.000 ft ért beköti, fábiánál csinált már jópárat ;) .... Komplett klimás donorom meg van !
Nekem is kiégtek, probáltam egy kínai olcsót (15 euró/darab), néha rebegegett és nem gyúlt meg, aztán szóltak a szervízben, hogy meg kell venni a drágát (1oo euró/darab).
Az autó 2oo8-as és a tavaj cseréltem először égőt.
A Novoth müvek lehet,hogy jó de szerintem is kicsit tul arcos a figura. Na meg a 100rugós árajánlatnál én is inkább lemondok 5-10LE-ről!
A "rendes" chiptuning nem olcsó.
Sosem a "maximális teljesítményt" kell nézni, hanem a teljesítménygörbe alatti terület nagyságát.
Olyan paramétertáblázatot szerkeszteni, amiből nem az egy adott fordulatszámon megjelenő csúcsteljesítmény ér el egy "hú de magas" értéket, hanem egy széles fordulatszám tartományban emeli meg a nyomatékot, nem egyszerű készíteni. Nem árt, ha van hozzá egy fékpad, amin ellenőrző teljesítménymérésekkel meg lehet nézni, mi a valós eredménye a paramétertáblázatba beírt egy-egy új értéknek. Persze ez a fajta, visszacsatoláson alapuló chiptuning sosem lesz olcsó, már csak azért sem, mert rettenetesen időigényes és mert egy fékpad ára tízmilliós tétel, amit a vállalkozásnak vissza kellene hoznia, ugye.
Van egy octavia 2sem, xenon fényszórókkal, ha jól tudom gyári. Kiégett az egyik, ha jól tudom ilyenkor érdemes mindkettőt cserélni. Tudtok valamit javasolni, hogy ezt minél olcsóbban megússzam, ahogy körül néztem elég drága izzók is vannak.
Szeretném kérdezni ,hogy valaki szerelt e már be 2003-as skoda octaviaba 1.6 os ba klimát utólag ha igen mik kelletek bele?? És nagyon maceráns a dolog?
Nemhogy kbsztt macerás, de teljesen értelmetlen is.
Add el az autód, tedd hozzá azt a pénzt, amit a klímabeszerelésre szánnál, és ebből az összegből inkább vegyél egy gyárilag klímás autót.
Van egy octavia 2sem, xenon fényszórókkal, ha jól tudom gyári. Kiégett az egyik, ha jól tudom ilyenkor érdemes mindkettőt cserélni. Tudtok valamit javasolni, hogy ezt minél olcsóbban megússzam, ahogy körül néztem elég drága izzók is vannak. Amúgy ha jól tudom d2s típusú jár bele. Köszönöm! :)
Szeretném kérdezni ,hogy valaki szerelt e már be 2003-as skoda octaviaba 1.6 os ba klimát utólag ha igen mik kelletek bele?? És nagyon maceráns a dolog? Válaszokat előre is köszönöm!!!
Mondjuk ezzel közel sem lehet akkorát villantani mint a motoros kapuval.
De igen. Én pl. ezt nagyon respektálom és ezerszer jobban érdekel a motoros kapunál, annak ellenére, hogy motoros kapum van.
A 3600 liter óriási mennyiség, hatalmas kert lehet, mekkora víztározód van? Föld alatti vagy feletti? Amit írtál vezérlést az mind egy cégtől van, vagy a különböző érzékelők különböző gyártmányok és van valahol egy "agy", ami számol?
Volt egy gyengébb széria BXE, mindenféle VAG autóba megtőrt néhány hajtókar nem csak Skodába: A3, Passat, Golf, stb.
Talán SDI hajtókarokat szereltek bele, egy biztos, csak azokkal volt baj, amelyeknek kinyomták a lelkét is.
Itt most a rövid gyorsításokról van szó, nem a pályán megtett állandó terhelésű kilométerekről.
Én egy O1-ből ültem át az O2-ben, 11o lovasból, az szinte kérte, hogy minden adódó lehetőségnél nyomd tövig a gázt. Birta is.
Amikor az O2 vásárlása elött elmentem egy órás tesztvezetésre, csak sóhajtoztam, hogy ezzel a kocsival mennyit kell váltani.
Megkapta 1ookm után a csippet, felhúzták valamennyire a nyomatékot is, sokkal ritkábban kellett váltani, de előzéskór sokszor belekergettem a 42oo-as fordulatba. Bírta 12oe-ig. Fel kell váltani 32oo-nál, annyi elég neki. Ezek nem versenyautók.
Ja csak a megbizhatosagrol fater autoja egy superB 1.9 pdtdi 2006-os BXE motorkodu Taxizott vele ujonnan vette lassan tiz eves 230 ezer km van benne a kopoalkatreszen kivul soha semmi baja ,most nemetorszagba jarkal vele,megy es teszi a dolgat ,gyari kettostomegu van meg benne meg kuplung mostanaban lesz cserelve mert mar csorog,de meg megy GYARI-val az eszem megall :)
Fater azt mondja amig ki nem rohad alola addig nem adja el pedig regota nezegeti a terepjarokat :) de ami jo az jo azt meg kell tartani.
Kollegajanak TAXI szinten 1.9 pdtdi Octavia 2004-es motorkodot nem tudom de 800 ezer km nel vitte be a markakereskedesbe es hozott helyette egy ujat az mar 2L CRTDI.....
Aztan hallani a hajtokar toresrol ,viszont arrol meg nem hallani hogy ezrevel potyognek meg az utakon BXE 1.9 es pdtdi-k boven 200 vagy 300 ezer km felett es teszik a dolgukat :)
Az asszony megkapta igy azt is tudom vezetni ha hianyzik :) igy mindenki boldog :) es ez fontos egy csaladban hogy az asszony is boldog legyen :D
Amugy soha nem gondoltam volna hogy franciat veszek soha meg ra sem neztem elotte .....csak egyszer meglattam beultem es nem akartam kiszallni :) most azt mondom a kovetkezo is ugyan ez lesz csak ujabb .de aztan ki tudja :)
Ami biztos hogy az O2 BXE az mindig is a csalade marad mi fogjuk eltemetni 20 ev utan vagy 25 ,800 ezer vagy 1 millio km-rel :)
"hogy 216e km után mennyit tud a gyári értékekből"
A turbo mindenkeppen kevesebbet,ha meg nem volt kettostomegu meg kuplung cserelve az auton a chippel ha ezt valasztod mindenkeppen varnek mig megkapja az ujat igy azzal hangolnak ossze ,mert finomittanak rajta az adott ertekekkel fognak dolgozni nem a gyarival igy van az hogy nincs ket egyforman megirt 1.9 pdtdi mindig a finomittast az adott auto ertekeihez igazitjak.
Nem rabeszeles ezek csak tanacsok a dontes mindig az autose!