Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

(M)Ákos Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62497

4300K lesz a gyári szín.

A tied már valószínűleg be volt kékülve a kora miatt, ahhoz képest kicsit sárgásnak tűnhet az új. De mindenképp erősebb lesz. :)

4800-5000K még oké lehet (Merciken/BMW-n gyárilag is ilyesmi van).

5000K felett csak "menőzés" lehet a szempont, mert a Kelvin emelkedésével egyre kevésbé látni velük.

Előzmény: delevis (62494)
Octi19 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62496

Egy lemerült akku belső ellenállása kisebb mint egy feltöltött akkué, tehát amikor betápot adsz neki, sokkal több áram fog folyni, ha ilyenkor még rá is indítasz, akkor a bizonytalan és kicsi felületen érintkező bikakábel könnyen "rávilágíthat" a problémára...

Azért javasolt egy energia donorral előbb pár percig tölteni a lemerült akkut, hogy amikor indítod, akkor a szükséges amperek elsősorban a saját akkuból származzanak és ne a kábelen keresztül jöjjenek. Na most járatni a motort meg azért jó, mert az akkuk nyugalmi feszültsége jóval kevesebb mint az amivel a generátor tölt, tehát a donor akkuja nincs igénybe véve, ami azért igencsak hasznos, nem csak azért mert meghülyülhetnek a fedélzeti elektronika bizonyos elemei, hanem inkább azért mert ez a mutatvány igencsak sok energiát kivett a donor akkuból amire mondjuk a következő reggeli hidegindításkor lehet, hogy szükség lenne.

 

Annak, hogy a csipeszeket hova kell kötni, csak biztonsági okai vannak. Minden áramkör zárás és nyitás bizonyos szikrával jár, méghozzá adott esetben nem is kicsivel. Egy lemerült akku töltésekor hidrogén gáz fejlődhet ami elég nagyot tud pukkanni. (sajnos első kézből vannak információim, még csikókoromban sikerült a képembe robbantani két teherautókba való legnagyobb akkut, nem volt kellemes állni a fröcsögő kénsavban és a potyogó akkudarabok között) Na ezért van az, hogy a negatív csipeszt lehetőleg az akkutól és az üzemanyagrendszertől távol eső test közösítő pontra kell tenni és ezzel kell zárni és nyitni is az áramkört.

Előzmény: timla (62492)
(M)Ákos Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62495

Hivatalos helyről vegyél, mert rengeteg a hamisítvány!

Egy példa:

https://www.youtube.com/watch?v=bHmgeS4cMM4

https://www.youtube.com/watch?v=dKJ2SZ8bjoc

Előzmény: delevis (62483)
delevis Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62494

Köszönöm, írtam neki! Ahogy látom több kelvin tartomány van. Melyiket szokták venni. A 4300 az még túl sárga, de a 8000 már túl kék, nem?

Előzmény: stevie-13 (62485)
Centi the real Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62493

Rengeteg áramkör működik egy leállított (kulcs kihúzva) autóban is , és azok nem igazán szeretik a feszültség esést... ( pl akku csere is megviselheti , de ott ugye megszakad nem csökken).

 

Nem egy autót láttam ilyen elyzetben meghülyült riasztóval, komfort elektronikával, lekódolt rádióval,  sőt olyat is, amely bezárta magát mentés közben... 

 

Cm

Előzmény: timla (62492)
timla Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62492

Mértem is indítás előtt. A döglött akku-n 12,2 Volt volt indítás előtt, szóval nem volt teljesen lemerítve. A két akku összekötése után vártam kb 5 percet és csak utána indítottam.

 

Hogyan tudna bekavarni egy leállított autónak, ha bebikázok róla egy másik autót? Én az összes leírásban az olvastam, hogy a segítő autón közvetlenül az akkura kell kötni.

 

Skoda Octavia kezelési útmutató:

 

Előzmény: Centi the real (62491)
Centi the real Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62491

Akkor szerencséd volt, hogy a döglött autó nem vett fel annyi áramot, hogy bekavarjon a O3 lelkivilágába.  (vagy vékony volt a bikakábel, és amúgy sem tudott annyi áram menni..)

Nem véletlen írták itt többen, hogy előszőr párhuzamosítsd a két autót, majd járasd 5-10 percig (én még egy kis gázt is adnék, 1200-1500 fordulatig, hogy biztos töltsön a generátor), és utána indítsd a döglöttet...

 

cm

Előzmény: timla (62490)
timla Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62490

Tegnap megvolt a bikázás.

 

Előtte átnéztem a kezelési utasítást. Ebben csak azt az esetet részletezik, ha az Octaviát kellene indítani másik jármű akkujáról. Ebben a leírásban az szerepel, hogy a segítő jármű akkujára közvettlenül kell csatlakozni és csak a lemerült akkus negatívjára nem szabad direkt rákötni. Én is ennek megfelelően jártam el. Viszont a leírással ellentétesen nem járattam a segítő autó motorját. Nekem így nem jelzett hibát az elektronika.

Előzmény: (M)Ákos (62462)
tomika861 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62489

Köszi, de épp azért akarom ezt megcsináltatni mert nem akarom eladni !! De már találtam egy klimást aki 50.000 ft ért beköti, fábiánál csinált már jópárat ;) .... Komplett klimás donorom meg van ! 

Előzmény: stevie-13 (62484)
olomana Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62488

Már megbocsássatok, de nekem ez a xenonba olcsó égő az az S Mercire kínai gumi kategória.

Előzmény: Törölt nick (62487)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62487

Nekem is kiégtek, probáltam egy kínai olcsót (15 euró/darab), néha rebegegett és nem gyúlt meg, aztán szóltak a szervízben, hogy meg kell venni a drágát (1oo euró/darab). 

Az autó 2oo8-as és a tavaj cseréltem először égőt. 

Előzmény: delevis (62483)
stevie-13 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62486

A Novoth müvek lehet,hogy jó de szerintem is kicsit tul arcos a figura. Na meg a 100rugós árajánlatnál én is inkább lemondok 5-10LE-ről!

 

 

A "rendes" chiptuning nem olcsó.

 

Sosem a "maximális teljesítményt" kell nézni, hanem a teljesítménygörbe alatti terület nagyságát.

 

Olyan paramétertáblázatot szerkeszteni, amiből nem az egy adott fordulatszámon megjelenő csúcsteljesítmény ér el egy "hú de magas" értéket, hanem egy széles fordulatszám tartományban emeli meg a nyomatékot, nem egyszerű készíteni. Nem árt, ha van hozzá egy fékpad, amin ellenőrző teljesítménymérésekkel meg lehet nézni, mi a valós eredménye a paramétertáblázatba beírt egy-egy új értéknek. Persze ez a fajta, visszacsatoláson alapuló chiptuning sosem lesz olcsó, már csak azért sem, mert rettenetesen időigényes és mert egy fékpad ára tízmilliós tétel, amit a vállalkozásnak vissza kellene hoznia, ugye.

 

Előzmény: Rallyer (62481)
stevie-13 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62485

Van egy octavia 2sem, xenon fényszórókkal, ha jól tudom gyári. Kiégett az egyik, ha jól tudom ilyenkor érdemes mindkettőt cserélni. Tudtok valamit javasolni, hogy ezt minél olcsóbban megússzam, ahogy körül néztem elég drága izzók is vannak.

 

 

Keresd a fórumon "Mito Gábor" felhasználót.

Előzmény: delevis (62483)
stevie-13 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 62484

Szeretném kérdezni ,hogy valaki szerelt e már be 2003-as skoda octaviaba 1.6  os ba klimát utólag ha igen mik kelletek bele?? És nagyon maceráns a dolog?

 

 

Nemhogy kbsztt macerás, de teljesen értelmetlen is.

 

Add el az autód, tedd hozzá azt a pénzt, amit a klímabeszerelésre szánnál, és ebből az összegből inkább vegyél egy gyárilag klímás autót.

Előzmény: tomika861 (62480)
delevis Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62483

Sziasztok! 

 

Van egy octavia 2sem, xenon fényszórókkal, ha jól tudom gyári. Kiégett az egyik, ha jól tudom ilyenkor érdemes mindkettőt cserélni. Tudtok valamit javasolni, hogy ezt minél olcsóbban megússzam, ahogy körül néztem elég drága izzók is vannak. Amúgy ha jól tudom d2s típusú jár bele. Köszönöm! :) 

nohab Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62482

kösz, beosztjuk :)

Előzmény: Törölt nick (62479)
Rallyer Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62481

Sziasztok! O2-nél próbálta már valaki a kormánykarakterisztikát átprogramozni? Az opciók közt van sima és RS de eddig nem piszkáltam, hogy miben más.

 

A Novoth müvek lehet,hogy jó de szerintem is kicsit tul arcos a figura. Na meg a 100rugós árajánlatnál én is inkább lemondok 5-10LE-ről!

tomika861 Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62480

Sziasztok!

Szeretném kérdezni ,hogy valaki szerelt e már be 2003-as skoda octaviaba 1.6  os ba klimát utólag ha igen mik kelletek bele?? És nagyon maceráns a dolog? Válaszokat előre is köszönöm!!!

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62479

itt egy pár tttttttttttttttttttttttt mert ragad a gombom, és kimadt..:-P

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62478

a kapunyitót továbbra is fenntarom, én nem szállnék ki esőben hóban stb... ki be kulcsolni stb...

sőt ha 7 végén nincs kedvem a hidegbe kivinni a kutyát a teraszról gombo megnyomom kimegy, séál visszajön...addig iszom egy teát..

de kinek a pap kinek a papné... nem kell ezen összeveszni..

nem vagyunk egyformák..el kell fogadni...

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.10 0 1 62477

nem felétlenül nagy, 1 nm gyep vizigénye 4-6 liter/nap/nm, az kb 6-800 nm. mondjuk ha igy ősszel kell 3600 naponta akkor nagy kert lehet...

Előzmény: nohab (62475)
Varshi Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62476

Azér azt had jegyezzem meg halkan, hogy aztaqrva, nem is tudtam, hogy ekkora Élet császárai vagyunk egy szaros motoros kapuval.

Előzmény: nohab (62475)
nohab Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62475

Mondjuk ezzel közel sem lehet akkorát villantani mint a motoros kapuval.

 

De igen. Én pl. ezt nagyon respektálom és ezerszer jobban érdekel a motoros kapunál, annak ellenére, hogy motoros kapum van.

A 3600 liter óriási mennyiség, hatalmas kert lehet, mekkora víztározód van? Föld alatti vagy feletti? Amit írtál vezérlést az mind egy cégtől van, vagy a különböző érzékelők különböző gyártmányok és van valahol egy "agy", ami számol?

Előzmény: hellinger.gabor (62465)
nohab Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62474

Érdekesség: az akku paraméterei is be vannak kódolva, ezért más (pl. nagyobb) akksit is csak kódolás kíséretében lehet betenni.

 

Ezt nem is tudtam. Mondjuk annyi szerencse van a dologban, hogy a benne lévő Moll akku állítólag tényleg nagyon jó.

Előzmény: (M)Ákos (62462)
Draganovic Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62473

3200 boven eleg neki ekkora fordulatnal szinte mar mindenhol buven foto jon a gyorshajtasrol :)

Előzmény: Törölt nick (62472)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62472

Volt egy gyengébb széria BXE, mindenféle VAG autóba megtőrt néhány hajtókar nem csak Skodába: A3, Passat, Golf, stb.

Talán SDI hajtókarokat szereltek bele, egy biztos, csak azokkal volt baj, amelyeknek kinyomták a lelkét is. 

Itt most a rövid gyorsításokról van szó, nem a pályán megtett állandó terhelésű kilométerekről. 

Én egy O1-ből ültem át az O2-ben, 11o lovasból, az szinte kérte, hogy minden adódó lehetőségnél nyomd tövig a gázt.  Birta is.

Amikor az O2 vásárlása elött elmentem egy órás tesztvezetésre, csak sóhajtoztam, hogy ezzel a kocsival mennyit kell váltani. 

Megkapta 1ookm után a csippet, felhúzták valamennyire a nyomatékot is, sokkal ritkábban kellett váltani, de előzéskór sokszor belekergettem a 42oo-as fordulatba. Bírta 12oe-ig.  Fel kell váltani 32oo-nál, annyi elég neki.  Ezek nem versenyautók.    

 

 

 

MZ/Y Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62471

Nem zavarsz.

Egyébként kipróbáltál 1-et. Ami nem a legjobb, csak online. Lehet, az igo már nem lenne ennyire rossz neked. Vagy a tomtom. Vagy a garmin. Vagy a ...

Előzmény: hellinger.gabor (62465)
Draganovic Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62470

Ja csak a megbizhatosagrol fater autoja egy superB 1.9 pdtdi 2006-os BXE motorkodu Taxizott vele ujonnan vette lassan tiz eves 230 ezer km van benne a kopoalkatreszen kivul soha semmi baja ,most nemetorszagba jarkal vele,megy es teszi a dolgat ,gyari kettostomegu van meg benne meg kuplung mostanaban lesz cserelve mert mar csorog,de meg megy GYARI-val az eszem megall :)

Fater azt mondja amig ki nem rohad alola addig nem adja el pedig regota nezegeti a terepjarokat :) de ami jo az jo azt meg kell tartani.

 

Kollegajanak TAXI szinten 1.9 pdtdi Octavia 2004-es motorkodot nem tudom de 800 ezer km nel vitte be a markakereskedesbe es hozott helyette egy ujat az mar 2L CRTDI.....

 

Aztan hallani a hajtokar toresrol ,viszont arrol meg nem hallani hogy ezrevel potyognek meg az utakon BXE 1.9 es pdtdi-k boven 200 vagy 300 ezer km felett es teszik a dolgukat :)  

Előzmény: Draganovic (62466)
Draganovic Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62469

Az asszony megkapta  igy azt is tudom vezetni ha hianyzik :) igy mindenki boldog :) es ez fontos egy csaladban hogy az asszony is boldog legyen :D

 

Amugy soha nem gondoltam volna hogy franciat veszek soha meg ra sem neztem elotte .....csak egyszer meglattam beultem es nem akartam kiszallni :) most azt mondom a kovetkezo is ugyan ez lesz csak ujabb .de aztan ki tudja :)

 

Ami biztos hogy az O2 BXE az mindig is a csalade marad mi fogjuk eltemetni 20 ev utan vagy 25 ,800 ezer vagy 1 millio km-rel :)

Előzmény: Törölt nick (62467)
Draganovic Creative Commons License 2015.11.10 0 0 62468

 "hogy 216e km után mennyit tud a gyári értékekből"

 

A turbo mindenkeppen kevesebbet,ha meg nem volt kettostomegu meg kuplung cserelve az auton a chippel ha ezt valasztod mindenkeppen varnek mig megkapja az ujat igy azzal hangolnak ossze ,mert finomittanak rajta az adott ertekekkel fognak dolgozni nem a gyarival igy van az hogy nincs ket egyforman megirt 1.9 pdtdi mindig a finomittast az adott auto ertekeihez igazitjak.

 

Nem rabeszeles ezek csak tanacsok a dontes mindig az autose!

Előzmény: _Yasin_ (62441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!