Keresés

Részletes keresés

kambekk Creative Commons License 2005.02.06 0 0 8866

Mert nem bízom a magyar építészekben és kivitelezőkben. Mármint azokban, akik megvalósuló tervezési-építési kiváltságokal bírnak.

Ami eddig etéren csak haloványan is, de megvalósult, az szégyen-gyalázat! A terveszőasztalokon elfogadásküszöbön állóak pedig szintén elkeserítőek (Haller-kapu, Duna Tower)

Előzmény: mestska (8864)
mestska Creative Commons License 2005.02.06 0 0 8865
fúúú, bazi jó kép.
Előzmény: kambekk (8863)
mestska Creative Commons License 2005.02.06 0 0 8864

Én egy hagyományos Budapest Toronnyal is megelégednék. :)) Pesrez csak akkor, ha mindezt magas színvonalon teszik, tehát ez azt jelentené, hogy min. nemzetközi tervpályázat....

 

Egyébként elmondhatnátok, hogy miért aggályoskodtok emiatt ennyire :)

Előzmény: kambekk (8861)
kambekk Creative Commons License 2005.02.06 0 0 8863

1995. október

 

Ezt azért tudom ilyen pontosan, mert már piszokul vártam, hogy használni lehessen. Ugyanis annak idején napi szinten jártam a Róna utcából az Etele útra bankügyeket intézni. Óh az a retrofiling, ami a BMK telepén les az emberre... nehezen feledhető.

 

lágymányosi híd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(talált kép)

Előzmény: ARIBOY (8862)
ARIBOY Creative Commons License 2005.02.06 0 0 8862

Sziasztok!

 

Kellemes Vasárnap délelőtöt mindenkinek.

Egy újjabb kvizkérdést tennék fel a Budapest Anno címü topik olvasóinak,és iróinak.

Melyik év,melyik hónapjában adták át a Lágymányosi hidat a forgalomnak?

 

A:1995.Március      1994.Október

 

C:1995.Október     1995.December

 

Várom a jó válaszokat!

Üdv.:ARIBOY

kambekk Creative Commons License 2005.02.05 0 0 8861
A Vampire State Buliding megfelelne? :)
Előzmény: mestska (8860)
mestska Creative Commons License 2005.02.05 0 0 8860

pedig az utolsó bekezdésben van egy olyan tartalmi dolog, amivel egyetértek :)

 

Felül kellene vizsgálni a magasház-építési tilalmat, engedélyezni kellene a nagy méretű, szimbolikus jelentőségű épületek létesítését.

Előzmény: Csokis (8859)
Csokis Creative Commons License 2005.02.05 0 0 8859
Nekem az utolsó bekezdéssel van bajom. nem csak a tartalmával, hanem valahogy a stílusa is olyan fenyegető. "Maj' megmondom a tutifrankót!"
Előzmény: mestska (8857)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.05 0 0 8858
Erős központosítás? Vagy valami műszaki dolog? :P
Előzmény: mestska (8857)
mestska Creative Commons License 2005.02.05 0 0 8857

Nem anno, de Budapest:

 

Interjú Molnár Gyulával, a kormányfő fővárosi megbízottjával

 

Kíváncsi vagyok, ki szúrja ki azt a részt az interjúban, ami nekem tetszene, viszont itt a topicon ezzel erős kisebségben vagyok.

 

SZOCIÁLIS VÁROSREHABILITÁCIÓ

Ez sajnos nincs fenn a neten, rövid tartalom:

 

A fővárosi közgyűlés az idén 300 millió forinttal támogatja a most induló szociális városrehabilitációs programokat - döntöttek a városatyák múlt csütörtökön. Az egyik kiszemelt kísérleti terep a középső-józsefvárosi Magdolna negyed.

negyesi_pal Creative Commons License 2005.02.05 0 0 8856
Azt hittem legalább 3-4 villamos-rajongó tippelni fog :( :(

Az idézet 1895-ben keletkezett, a Rendőri Lapok egyik munkatársa háborgott.

Üdv, Npal
Előzmény: negyesi_pal (8832)
courage the dog Creative Commons License 2005.02.04 0 0 8855
Jujj, ez meglepett.En robusztusabbra gondoltam.Azert nem lesz semmi, ha elkeszul.Ami mikoris lesz?
Előzmény: mestska (8851)
mamicska Creative Commons License 2005.02.04 0 0 8854
HÚÚÚ,de örülök ennek!

Földreszállt angyalka vagy:-))
Nagyon köszönöm,rázúdítom a Bajai régió topikot!!
Előzmény: r_bendegúz (8842)
kambekk Creative Commons License 2005.02.04 0 0 8853

Ezennel kinevezlek a népgyűjtészet mesterének! :)

 

Előzmény: r_bendegúz (8842)
banyaszbeka Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8852
De végül is ez a kép jobban magyarázza a régit is, mint ha pont annak a helyéről fényképeztél volna. De a pasik (hiánya) miatt mégiscsak jó volna kipróbálni azt a helyet is.
Előzmény: banyaszbeka (8848)
mestska Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8851

OFF

A viaduktra pedig most mar tenyleg kivancsi leszek.

 

Ha érdekel, hogy fog kinézni, klikk ide: http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=39112098&p=1&t=9013571#39112098

Előzmény: courage the dog (8840)
kambekk Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8850

Emma!

Tényleg nem akarok nógatni senkit (de!), de megérdemelne már egy tényfeltáró Budapest-rovat cikket a Szerettem Budapestet Mozgalom.

 

Annál is inkább, mert helyében már virágzik egy másik alternatív csoportocska...

 

 

banyaszbeka Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8849
A nyilvános helyen lévő képet régebben beszkenneltem kicsit jobb minőségben (473 K):
http://startadsl.hu/bodis/angyalfoldisorozo1981julius_jobb.jpg
(Adatai: Angyalföldi söröző, 1981. július. Megjelent: Gerő András-Pető Iván: Befejezetlen szocializmus. Képek a Kádár-korszakból. Tegnap és Ma Kulturális Alapítvány, Budapest, 1997, 232. kép, Fényes Tamás felv.)
Előzmény: banyaszbeka (8848)
banyaszbeka Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8848
Az ominózus kép a sarokhoz kicsit közelebbb készült. A Röppentyű utcai úttest mellett voltak asztalok, ott ülő-álló emberek vannak rajta.
Előzmény: mángorló (8847)
mángorló Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8847
igen vége... de hát az egyik kép abból a perspektívából (le tudtam írni lálálá), készült. igen én is "ilyen volt ilyen lett" fotót akartam, remélem majd lord segít
Előzmény: banyaszbeka (8843)
Hamster Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8846
Hm, Sávoly Pál... Sokat köszönhetünk neki, én egy szilveszteri bulin még egy Trivial Pursuit győzelmet is. Az utolsó kérdésnél tartottam már, a játékosok kiválasztották azt a kérdést, amiről azt hitték, hogy nem fogom tudni: "Ki tervezte az új Erzsébet hidat?". Volt, aki nagyon csúnyát mondott, amikor röhögve vágtam rá, de végülis nem tudhatta, hogy a hidakat is imádom :)
Előzmény: r_bendegúz (8842)
Csokis Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8845
Boldog az élete fiúnak és lánynak, köszönet és hála r_bendegúzkának! :-)
Előzmény: r_bendegúz (8842)
banyaszbeka Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8844
Le a kalappal!
Előzmény: r_bendegúz (8842)
banyaszbeka Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8843

Csak nem vége a vizsgaidoszaknak? ;-)

 

Nagyon jó képek, de csinálhatnál egyet pont arról a helyrol, ahonnan az 1981 körüli kép készült. (És egyben megismételhetnéd a régi kép linkjét, lord megtalálta egy nyilvános helyen.)

Előzmény: mángorló (8841)
r_bendegúz Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8842

All, de főleg Csokis,

hidak: http://www.hidak.hu/motort.htm

 

vasúti hidak: http://www.vashid.hu/

 

Sávoly Pál: http://www.hidak.hu/arckep.htm#sp

"...Részt vett a Boráros téri és az óbudai Duna-hidak tervezésében, kisebb, de nem elhanyagolható feladatrészek vállalásával. Ő tervezte a Ferdinánd hidat, és az első hazai acélvázas épületet. Igazi nagy feladatokat azonban a háború utáni hídhelyreállítások során kapott, ilyen volt például a Széchenyi Lánchíd általános tervének és erőtani számításának elkészítése.

1948-ban megszűntek a magán tervezőirodák, így Sávoly Pál az UVATERV jogelődjénél az ÁMTI-nál folytatta a tevékenységét, ahol a Hídiroda vezetője lett. Az irányítása alatt tervezték a továbbiakban helyreállított Duna- és Tisza-hidakat, majd pedig a korábban készített ideiglenes és félállandó szerkezetek felváltását a végleges szerkezetekkel.

...

Élete fő műve az 1964-ben kábelhídként újjáépített Erzsébet híd. Ő javasolta a modern kábelhíd tervezésének a gondolatát, majd miután hosszas megfontolások, viták után elfogadták a koncepciót, irányította a tervezést, a számításokat. Féltő gonddal figyelte és segítette az építést.

Idős kora ellenére sem akart elszakadni a munkától. Abban a Kútvölgyi kórházban hunyt el 1968. december 29-én, amelynek szerkezetét maga tervezte a harmincas években."

 

Mihailich Győző: http://www.hidak.hu/arckep.htm#mgy

"...Tervei szerint építették újjá 1929 és 1935 között a budapesti Margit-hidat....

Tervezett még 35.000 tonnás gabonatárházat Csepelen (1927-29), autóbuszgarázs csarnokot Zuglón (1929-30), víztornyot Újpesten...."

 

Szikszay Gerő: http://www.hidak.hu/arckep.htm#szg

"...A bajai 450 m hosszú híd tervezéséről rendkívül részletes, érdekes írásban számolt be a Magyar Mérnök és Építész Egylet Közlönyében (1909. március). A Feketeházy János alapgondolata szerinti sarlóalakú rácsos szerkezetek tervezésében több finomítást végzett a cikk írója,..."

 

Zielinski Szilárd: http://www.hidak.hu/arckep.htm#zsz

"...nevéhez fűződik a margitszigeti víztorony tervezése is. Ehhez fűződik az a történet, amely szerint az új építőanyag iránt bizalmatlan megrendelő meggyőzésére látványos demonstrációt készítettek. Lábakon álló vasbeton lemezre bizonyos magasságból egy víztartályt ejtettek annak bizonyítására, hogy a vasbeton lemez és a lábak kitűnően bírják a terhelést. A nagyobb hatás kedvéért Zielinski a lábak közé állt. A berendezés állta is a próbát, de a tartály nem: szétment, és a víz Zielinski nyakába ömlött. A demonstráció - a terven felüli hideg zuhany következtében - az eredetileg elképzeltnél sokkal látványosabbra sikerült. Mindenesetre a hatás sem maradt el, a margitszigeti mellett Szegeden és Szolnokon is épült vasbeton víztorony a Zielinski-iroda tervei szerint."

 

Feketeházy János: http://www.hidak.hu/arckep.htm#fj

"...

A magasépítés területén az ő munkája a budapesti Keleti pályaudvar vas tetőszerkezete; a központi fűtőház vasszerkezetei; a Magyar Állami Operaház tetőszerkezete (1875-85); a Vámház - ma Közgazdaságtudományi Egyetem - tetőszerkezete (1870-74); egy háromemeletes józsefvárosi bérház teljes terve....Újrendszerű vasúti fordítókorongját több országban is átvették és alkalmazták. ... Vasúti hídjai közül kiemelkedik az első déli összekötő Duna-híd Budapesten. Ő tervezte az 1889-ben épített szolnoki vasúti Tisza-hidat....életének fő műve a Fővám téri Duna-híd (ma: Szabadság híd) volt. Az 1893-94 telén lebonyolított pályázatot az Eskü téri (ma Erzsébet) híddal együtt írták ki, és bírálták el. A beérkezett 74 pályaműből 53 vonatkozott az Eskü téri hidra, 21 pedig a Fővám térire. Összesen tizenegy ország mérnökei pályáztak, a legtöbben (tizenhatan) Amerikából. Az első díjat egy német pályaterv kapta, ez azonban az Eskü téri hídra vonatkozott, és végül is nem épült meg. A második díjat Feketeházy nyerte a Fővám téri híd tervével.

A híd kivitelezéséhez Feketeházy tervét részleteiben át kellett dolgozni, megtartva azonban a vonalozást és az eredeti koncepciót. A terv átdolgozásába Feketeházyt nem vonták be, sőt egy időben a szerzőségét is kétségbe vonták. A sokszor mellőzött, háttérbe szorított Feketeházy ezt már nem tudta elviselni, szenvedélyes vitába bonyolódott a Mérnök Egylet Heti Értesítőjének hasábjain. Nem csoda, hiszen úgy érezte, hogy élete fő művének szerzői jogától akarják megfosztani. A vitában a szegedi Tisza-híd tervpályázatának megnyerését is felemlítette. A szerény, de ugyanakkor érzékeny ember hosszú időn át magába zárt keserűsége került ebben az 1896-os vitában felszínre. Ez magyarázza az itt-ott fellelhető túlzásokat és a hangnemet. A vitázó felek végül is visszavonták a megalapozatlan érveiket, megállapításaikat. Feketeházy szerzőségét vitapartnere is elismerte, és ma az utókor is vallja, Egyfajta mellőzést jelentett az is, hogy a pilonok bronztábláin szerepel ugyan a neve, de a nagy márványtáblán nem, (A szegedi Tisza-hídra is csak halála után, 1935-ben írták ki a Feketeházy János nevet.)

Az eredetileg Ferencz József híd névre keresztelt Fővám téri híd szépsége általános sikert aratott itthon és külföldön egyaránt, Mehrtens így ír róla Eisenbrückenbau című könyvében: "...Franz Josephsbrücke über die Donau in Budapest... ist ihrer äusseren Erscheinung nach eine der schönsten Auslegerbrücke der Welt." Magyarul: A budapesti Ferencz József Duna-híd külső megjelenésében a világ egyik legszebb konzolos hídja.

 

Ugyanitt William Tierney Clark és Adam Clark is.

 

mamicska,

bajai hidak: http://www.hidak.hu/bkm/bkm_bajaiduna.htm

http://www.hidak.hu/bkm/bkm_55_104+740.htm

http://www.hidak.hu/bkm/bkm_baja_2+030.htm

http://www.hidak.hu/bkm/bkm_bajaivoros.htm

 

 

NZA,

vasút, más szempontból: http://borgia.amiga.hu/docs/vasut_02.html ;o)

 

http://www.maut.hu/magyar/dijak.html

 

"A Milliarium Aureumot, az Arany mérföldkövet a római birodalom fénykorában, az antik világ központjában, Róma főterén a Forum Romanumon állította fel Gaius Octavius Augustus, a római császárság megteremtője Krisztus előtt 20-ban, amikor ő maga vállalta el a birodalmi utak legfőbb felügyeletének tisztét. Kifejezése volt ez annak a ténynek, amit a birodalom életében, fejlődésében, hatalmában a közutak, a kiváló kapcsolati feltételek betöltöttek. Nincs ez máshogy kétezer évvel később itt nálunk, a hazai fejlődéshez felhasználható eszköztárt tekintve sem, ha mások is az indokok, a célok és a léptékek, mint voltak a római császárság időszakában. Az Arany mérföldkő a kiindulást és a megérkezést szimbolizálja, a mérföldkő az útközbeniség egy-egy fontos, kitüntetett pontját. A létrehozott szakmai díj mindkét szimbolikával üzen a díjazottak felé. Mint ahogy az eredeti Arany mérföldkő és az utak menti mérföldkövek az utakat építtető császárok nevét örökítették meg, úgy örökítse meg a díj a magyar közút ügyének a hazai tradíciók és az európai gyakorlat szerinti alakításáért kiválóan tevékenykedők nevét. "

r_b.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (8837)
mángorló Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8841
XIII. kerület topicba linkeltem képeket a frissen eldózerolt petneházy röppenytű sarokról
courage the dog Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8840
Hat ez egy nagyon aranyos cikk volt, megha koztudottan regi Erzsebet-hid parti is vagyok.
Teny, hogy sokkal csunyabb hidat is tervezhettek volna.
Rendkivul szimpatikus a ficko.Eddig gyakorlatilag semmit sem tudtam rola.
A viaduktra pedig most mar tenyleg kivancsi leszek.
Előzmény: Törölt nick (8837)
Hacsek Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8839

Az a ház, de ez a Morik kávémanufaktúra ajtaja MELLETTI ajtó. Decemberig Joseph Pub üzemelt benne, még korábban (elég jó) kínai étterem.

Pár napja tették ki a jól csengő Budapest Anno Café cégért.

Amúgy ez az intézmény a budapesti rejtvényfejtő és kvízklubok egyik törzshelye. Itt rendezzük pl. a Nádor Kupát is, amely egy vándorserleg képében testesül meg.

Épp itt van a kupa az asztalomon, nézzétek meg :))

 

Előzmény: kambekk (8836)
Goldman Emma Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8838
Édes Hacsek úr... de rég láttalak...
Előzmény: Hacsek (8835)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.03 0 0 8837
"Az eklektikus stílusú régi Erzsébetet nem akarták rekonstruálni. Függőhíd az új is, de az előbbit láncok tartották, az utóbbit már kábelek. A 12 méter széles kocsipályát 18 méteresre növelték, szélesebbre statikai okok miatt nem is építhető. A 290 méter hosszúságú hídtest pillér nélkül ível át a Duna fölött, s a régi 11 ezer tonna helyett félannyi tömeg lebeg légiesen a két part között.

– A kemény időkben is békén hagytak bennünket. Sávoly a háború előtt magánirodát vitt, az államosítás után is bírta Gerő bizalmát, noha nem volt kommunista, sőt. Ha kisebb káderek belekötöttek, Gerő leintette az ármánykodókat. Az újjáépítés feszített üteméhez képest kevés szakemberre támaszkodhatott az ország, éjszaka is gyakran dolgoztak. Ha valami főokos a pártközpontból fontoskodni próbált, Sávoly csak elmormogta összeráncolt homlokkal: ebben az esetben nem tudom vállalni a felelősséget. Rögtön visszakoztak."


SZVSZ: ki az autókkal a városhatáig. Néha most is nézem buszból a Bocskai, Hambzsabégi útat, milyen lenne.. de így is jó.
A hídépítő
Előzmény: mestska (8814)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!