Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pierr_Kardán Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62665

Amerre én járok, ott nincs szükség reflektorra, az előző autómban 10 év alatt jó, ha 1 órát világított a refi (mondjuk a ködlámpa meg 10 percet :-))). A refivel egy búrában lévő DRL izzószál bágyadtsárga színét viszont naphosszat bámulom.

 

A tompítottban sem bírtam elviselni az LL izzó naplemente feelingjét, csak oda H7 kivitelben elfogadható áron kaptam GE Sportlight izzót.

 

Ha meg nem válik be ez a H15-ös kínai csoda, akkor legfeljebb mosolyogva kidobom. Ha viszont ezek nem válnának be, akkor igencsak szívnám a fogamat...

Előzmény: nohab (62664)
nohab Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62664

Képzelj el egy normál halgoént, aminek a fényerejéből egy kék szűrővel leveszel 20-30%-ot.

Előzmény: Pierr_Kardán (62659)
Octi19 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62663

"kihalóban lévő dobfékre"

 

...azért még ne temessük a jó öreg technológiát!

Előzmény: Horváth Ozzy (62660)
Octi19 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62662

...nem is értem, hogy ez most miért akadt be neked... Ne keverjük már a szezont a fazonnal!

Előzmény: Horváth Ozzy (62660)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62661

múltkor rendeltem aliról ködlámpába 2db H8-as izzót. 1 hónap után megérkezett, két különbőző csatlakozójú izzó és természetesen egyik sem H8-as :) de legalább gyorsan visszadták a pénzt.

Előzmény: Pierr_Kardán (62659)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62660

de ez gondolom csak a kihalóban lévő dobfékre érted, mert tárcsánál nem igazán szokás féknyerget cserélni (ott ugye nincs külön munkahenger és nem is 2800Ft lenne a csere) minden betét/tárcsa cserénél.

Előzmény: Octi19 (62658)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62659

Ha már az AliExpress szóbajött...

 

Rendeltem egy pár ilyen H15-ös izzót. Ha megérkezik akkor kipróbálom és beszámolok az eredményről.

Octi19 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62658

Szakmai felfogás kérdése, de általában azért mérlegelni szoktuk a kockázatokat és a költségeket. Azért amikor a fékhez hozzányúlunk, mondjuk azért mert a pofák és a dobok elkoptak, akkor azért ott már minden elem kapott rendesen. Tehát nem nagyon állhat meg (már csak logikailag sem) az, hogy nem cserélem, majd csak ha baja lesz... mikor nagy költséget nem jelent, ~6000Ft-ot anyagdíjban és munkaidőben sem olyan jelentős. (nem is beszélve arról az apró dologról ugye, hogy a fék esetégen inkább megelőzni szokták a hibákat, mint kivárni...) ...de ahány ház annyi szokás...

 

Nekem, de azért hangsúlyozom, hogy én nem vagyok gyakorló autószerelő, csak a saját verdáimat és a családban lévő pár másikat szoktam javítani, szóval nekem az a felfogásom, hogy ha már egyszer javítom, főleg ha tervezetten javítok valamit, akkor mindenképpen az összes alkatrészre kérek árajánlatot és mérlegelem a költségeket is... de mindenképpen összevonom egy-egy ilyen alkalommal a belátható időn belül esedékes egyéb javításokat is és egy kalap alatt megcsinálom ezeket is.

Előzmény: meibez6 (62657)
meibez6 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62657

Azt mondta, hogy ezt csak akkor szokták cserélni, amikor bajuk látszik, de ezeknek nem volt.

Én is jobban örültem volna, ha cserélik korábban, de sajna, nem értek annyira a kocsi felépítéséhez, hogy ezeket a frappáns pontokat átlássam. A szerelőmben viszont eléggé bízom, és másikat csak sokkal messzebb találnék. Ez van. Azért kösz  a tippeket!

Előzmény: Octi19 (62656)
Octi19 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62656

Ebben az esetben azt nem értem, hogy a pofákkal és a dobokkal a kerékfékhengereket miért nem cserélték egyúttal...? Csak filléres tétel, én az FTE hengereket (gyárilag is ezekkel szerelik) 2800ft-ért vettem darabját...

Előzmény: meibez6 (62654)
Octi19 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62655

Ezt nálunk "AS szabvány szerint" emlegettük... pláne amikor áll a gyártás, és az embert üti a termelési és a logisztikai vezető mert holnap szállítás és még jócskán hiányzik a szállítmányból... de azok sokkal jobb idők voltak, mint azok amikor már volt mindenféle munkavédelmi meg szabványosítási felelős is akinek többnyire csak az volt a szakmai hívatása, hogy kötözködjön... Arra mindenesetre jók voltak, hogy ha valamire költeni akartunk, akkor rájuk lehetett hivatkozni, hogy a tűzoltás nem megy, mert nem szakszerű, stb...

...de ésszel kellett játszani, és pláne kommunikálni, mert nem javasolni kellett, hanem rávezetni a döntéshozót, hogy ő kérdezzen rá a helyes megoldásra... Kicsit (vagy az egoistábbja nagyon is) sajátjának hitte a megoldást jelentő ötletet és hamarabb lett több pénz rá, mint amikor mi javasoltunk valamit...

Nagyon imádtam azokat az időket...

Előzmény: stevie-13 (62652)
meibez6 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62654

A fékdobok, betétek újak, 1 éve (vagy tavasszal) lettek cserélve. Lehet, hogy rosszul emlékszem és amúgy azt mondta a szerelő, hogy, amikor a dobot cserélte (tehát 1 éve), akkor nem látott hibát/folyást a hengeren.

Ami most nem oké, azt most cserélik. (főfékhengert nem, ha ott nem látszik gond - az már vaskosabb tétel).

Valamennyire azért fogott a fék, tehát sztem az első kör meg kellett legyen.

Előzmény: Octi19 (62653)
Octi19 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62653

"a bal hátsó fék munkahenger (jól mondom..?)"

 

:-) persze mindenki érti, de a tankönyvi megnevezése a "kerékfékhenger"

 

"Párban cserélik még ma."

 

Akkor már igazán nem nagy összeg minden egyebet is cserélni, ha egyszer szétszedik... Pofákat, kézifék rudazatot és rögzítőszettet is(ez utóbbi kettőt csak ha kell). Csak anyagárban több, de ha a dob még belefér a tűrésbe (és nem kell szabályozni vagy cserélni) akkor nem sokkal és a végeredmény egy olyan fék lesz ami újszerű állapotú és nagyon sokáig nem kell vele foglalkozni!

 

"Pár hete kapott új fékfolyadékot, azt mondták, akkor nyoma sem volt, hogy folyna."

 

Ha ez így, egyszer csak reggelre "elélvezett" akkor kizárt, hogy pár hete nem volt semmilyen ráutaló jel... A nejem A2-esén gyakorlatilag ugyanez a fék van, (mint ahogy vagy 30 éve minden VW-hez köthető hasonló méretű autón) és most műszakira újra raktam mert már két éve is a jobbos eresztett kicsit, de akkor simán átment a műszakin és mostanra már eléggé karistolós hangja is volt, de mint kiderült a balos meg be volt rohadva és a jobbos meg folyt rendesen.

Szóval, csak fenntartásokkal hinném el (de többnyire úgy sem) ezt az állítást, hogy pár hete nem folyt. Sokkal valószínűbb, hogy akkor le sem vették a dobot, és bele sem néztek...

 

Egyébként ebben az esetben az első körnek még simán működnie kellene, ha nem tette akkor minimum azt is megnézetném és a főfékhengert is! A kézifék meg nem valami hatásos lehet ha úszik a fékfolyadékban és amúgy is, a fékerő java az első keréken hat...

Előzmény: meibez6 (62651)
stevie-13 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62652

Jó ideig, csak hozzáértően bólogattak, míg nem valaki rákérdezett, hogy mi az a TF. A válasz az volt, hogy "Tudja a Fene"

 

 

Ilyen még a kisszériás gyártásban az AS-faktor :-)

 

("Ahogy Sikerül.")

Előzmény: Octi19 (62650)
meibez6 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62651

Meg is van a hiba: a bal hátsó fék munkahenger (jól mondom..?) durrant el. Párban cserélik még ma.

Pár hete kapott új fékfolyadékot, azt mondták, akkor nyoma sem volt, hogy folyna.

 

(Azt hiszem, hogy jó dolog, hogy nem menet közben ment szét.)

 

((a kézifék visszajelzőjének villágása ezek szerint azt jelenti, hogy "Na, öreg, most már csak ezt huzogasd, ha meg akarsz állni!"))

Előzmény: meibez6 (62644)
Octi19 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62650

:-D

 

Pedig nem olyan bonyolult... Tízen pár éve egy elektronikai gyártó cégnél dolgoztam, egy híresen nagyon jó csapatban, hasonló korú és hasonlóan motivált, agilis srácokkal mint gépkarbantartó és folyamat technikus illetve később mérnök. Ezeréves UIC inserterek és FUJI SMD gépsorunk volt és egy Europlacer nevű fura állatfajta de rengeteg bajunk volt a tervezett élettartamát többszörösen túlteljesített gépekkel. Többnyire nem komoly bajok csak a meglazult csatlakozások miatti kontaktushibák illetve elöregedett és és eltört kábelek és forrasztások tömkelege. Sokszor előfordult, hogy egyszer csak megjavult a technika és amikor kérdezték a főnökök, hogy mi volt a baj, akkor ilyen esetekben mindig azt mondtuk, hogy "KH vagy TF"! Jó ideig, csak hozzáértően bólogattak, míg nem valaki rákérdezett, hogy mi az a TF. A válasz az volt, hogy "Tudja a Fene" (persze a Fene helyett általában egy másik F betűs szó szerepelt, de azt most, így ide nem írnám le...)

Előzmény: matchbox (62648)
sparger_MPI Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62649

Sziasztok! Tud abban valaki segíteni, hogy a 3.pótféklámpa melyik biztosítékhoz tartozik O2-ben? Köszönöm!

Előzmény: sparger_MPI (62632)
matchbox Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62648

nem:-(

Előzmény: Octi19 (62647)
Octi19 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62647

...és a TF-et ismered?

 

;-)

Előzmény: matchbox (62645)
Octi19 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62646

Kontaktus Hibás...

 

De nem nagyon szokott ez egyik pillanatról a másikra elkopni és a figyelmeztetés után is van még jó pár Km-re való tartalék a fékekben... szóval lehet, hogy más lesz a megoldás, talán a fékfolyadék folyt el valami miatt.

Előzmény: meibez6 (62644)
matchbox Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62645

KH = Kontakt Hiba

Előzmény: meibez6 (62644)
meibez6 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62644

Ok, nyilvan fékprobléma, bocsánat a kapkodásért - csak felségem hívott ezzel, én sem vagyok ott a gépnél. Azóta hamar kiderült, hogy nem igazán fog a fék. Mostanra a tréler és a szerelő is le van zsírozva.

(mi az a KH-s vezeték?) Köszi!

Előzmény: Octi19 (62643)
Octi19 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62643

Fékbetétvastagság? (vagy elkopott, vagy csak KH-s a vezeték)

Előzmény: meibez6 (62642)
meibez6 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 62642

Sziasztok!

O1 beindítás után 3mat sípol és a kézifék visszajelzője villog.

Ez mit jelent, nem tudja valaki?

Köszi!

 

 

Hannsg52 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 62641

Ilyen ni! :)

 

Előzmény: Hannsg52 (62640)
Hannsg52 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 62640

Nekem kellene hátsó lökhárítóra védőlemez, de mindegyikre oda van írva, NO Scout.

Előzmény: (M)Ákos (62635)
Draganovic Creative Commons License 2015.11.18 0 0 62639

Szerintem meg az az oldal kifejezetten draga!

Előzmény: Pierr_Kardán (62636)
(M)Ákos Creative Commons License 2015.11.18 0 0 62638

Nem is azt írtam, hogy minden olcsó...de annak a (nem gyári) küszöbvédőnek elég jó ára van. A szállítás meg +4 EUR, ha jól láttam.

Előzmény: Pierr_Kardán (62636)
paddyjoe Creative Commons License 2015.11.18 0 1 62637
Fene tudja! Lehet, hogy én is csak egy vagyok a kevesek közül. Úgy indultam, 08-09' körüli Leon kell, 1.9 dízellel. Kiderült, abban néhány Bxe hajlamos hajtókar törésre, aztán e miatt letettem róla. Ok, akkor benzin. 1.2-öm már van (a bibis láncos), nézzünk 1.4-et! Sokáig a 100 lóerös Bbz volt az asztalon. Ritka holló, ahol élek. Majd felbukkant Bxw-s FII, ami csak 86 lovas, de kiegyensúlyozottabb, mint a Bbz. Viszont, amit nem tudtam, szeret kopogni. Baj nincs vele, megy, ahogy kell, de fejemben a kérdés: hidrótöke? Dugattyú? Gyárilag ilyen? Jutyubon van elég példa, az enyém is fent van. Off-os 1.0 Yaris után 1 kis izgalomra vágytam, meg helyre, na most aztán van minden. Szóval ha mégis 1.4, figyelj oda, lehet, téged nem fog zavarni egyáltalán.

Off: jubilálok, ez az 1000. hozzászólásom! :-)
Előzmény: Julian86 (62629)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2015.11.18 0 0 62636

Azért annyira nem aprópénzért árulják a SuperSkodán a cuccokat.

 

Néztem ezt a díszcsíkot a kocsi elejére, hihetetlen, hogy 40 eurót kérnek érte :-((

 

Ez biztosan nem kerül többe 2 eurónál, ha az AliExpressen veszed meg! Az más kérdés, hogy biztosan nem fogod sérülésmentesen megkapni, de a SuperSkoda postázása sem tutira sérülésbiztos...

Előzmény: (M)Ákos (62635)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!