Én is ebben bízom, hogy jó idő lesz majd hozzá. Élőben még nem láttam ilyen gépeket, Borsfán előző évben voltam de ott nem voltak gőzgépek, de veteránok viszont igen.
Írd le kicsit részletesebben, hogy mit is csinál ez a fék. Ha jól sejtem, 1 körös rendszert használsz. Szívtam én is sokat hasonló szituban. Aztán egyszer blokkoló kerekekkel húztam a pótot "pár métert", és mire újra gumizták, megjavították a féket is... Könnyű a főnöknek más jogsijával és biztonságával vagánykodni. :-/
Bevallom neked, valamikor anno autószerelő inasként is, meg a Technikumban is tanultuk a különböző légfék rendszereket, de a gyakorlatban soha nem kerültem velük kapcsolatba, így elég sokat felejtettem. :-(((
Arra emléxem, hogy amikor én a Gépállomás kötelékében a 45-össel dolgoztam, volt a brigádunkban olyan K25-ös, amin volt kompresszor, az légfékes pótkocsit húzott. Az tudom, hogy maga a rendszer nagyon érzékeny a koszra, a vízre, vagy az olajra.
A leírásodból azt veszem le, hogy akkor nem a sajátod a traki, csak valamilyen cégnél dolgozol vele. Ami az alkatrészek minőségét illeti bizony itt is érvényes, hogy olcsó húsnak híg a leve. Pedig az MTZ gyár mind a mai napig működik, tehát biztos lehet hozzá megfelelő minőségű alkatrészt is kapni. Csak a fő csapás irány nem az, hogy a traktoros kényelmesen tudjon dolgozni, hanem az, hogy a tulaj gazdagodjon. Na, ez a két dolog bizony üti egymást. :-(((((
Megköszönném, ha írnál nekem bővebben erről az "ál 24V-os" öszvér rendszerről? Mi 24V-os és mi 12V-os a trakin? Csak egy 12V-os akksi van benne nem? Meg egy 24V-os indító motor nem?
Mi akadályozza meg a generátort menet közben az akku töltésében?
Olyanokat produkál ,hogy szerintem a póton is hibás a fék valamelyik alkatrésze ,és a gépen is a fékszelep ,vagy a nyomás szabályozó szelep ,vagy mind kettő is lehet egy kicsit hibás ,eszt igen nehéz megállapítani ,és ezek összegződnek egy egy fékezés során ! Az alkatrészeket hiába cseréled ki nem biztos hogy megjavul ,mert már abban is ott a hiba gyárilag ! És sajnos a spórolás is benne van ,és nem értik hogy a rosszat hiába veszik feszt a kukában köt ki mégsem vesznek jobb minőséget ,mert az drága (:!! De hogy lehet baleset veszélyes terméket forgalomba hozni ? Azért 12tonna búzával a fedélzeten nem gyerek játék közlekedni ,kb 18 tonna a gördülő össztömeg alig fékkel !!!
Megértem az elkeseredésedet, de megjegyezném, hogy az akksi menet közbeni lemerülését nem tervezési hiba okozta!!!
Olyan fék van a 920-ason, ami a pedál lenyomása nélkül is leblokkol?
Sajnos ezeket a "modernebb" MTZ-ket nincs szerencsém részletesen ismerni. Csak annyit tudok, hogy talán itt is érvényes a mondás, hogy minél újabb, annál bonyolultabb, tehát szinte annál szarabb.
Az én fékem a drága jó békebeli 45-ösön csak akkor fogott, ha ráléptem a pedálokra. :-))))
Boldog békeidők !!! A kedves 920 ma is szopatott ,sikerült két fordulót vinni ,mások 6 fordultak ,úgy hogy megint jól kerestem (:!!! Egyszer a négyes útkereszteződésben dekkolt le ,csak nem fel gyújtottam, természetesen a stop vonalnál, megfulladt ,a buzi fék miatt ,és nem indult ,mert lemerült az akku menet közben !!!! Csaknem egy órát álltam mire az akku össze szedte magát annyira hogy beindult ,még a tervezőjét is szidtam !
Én, amikor a '60-as években a 45-össel szorgoskodtam az agráriumban, bizony alkalmasint megittuk a kollégákkal, ami jól esett. :-))) Nem berúgtunk, csak a szomjunkat nem mindig vízzel oltottuk. Nyilván csak módjával, mert a melót el kellett végezni.
Tehettük ezt azért, mert a 45-öseinken természetesen nem volt rendszám, fuvarozni csak a falun belül használtuk, közúton nem. A borozdába meg viszonylag kevés volt a rendőr. :-)) Sőt, akkoriban még a falunkban sem volt egy fia KMB-s sem.
De legalább megteheti ,ez is már valami jó ! Mi vajon mikor tehetünk ilyet ? Ma 100km traktoroztam 920 ! Holnap is hasonló vár rám ! Így sajnos megint nem kell igyak semmit (:!!!!
Holnap meg is próbálom felhívni az urat. Ma már nem megyek sehá, mert némi rozé fröcsögével csillapítottam a szomjamat. :-) Meg még szomjas vagyok.........