Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12872

Én is ebben bízom, hogy jó idő lesz majd hozzá. Élőben még nem láttam ilyen gépeket, Borsfán előző évben voltam de ott nem voltak gőzgépek, de veteránok viszont igen.

Előzmény: gesszti (12871)
gesszti Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12871

Ha jó idő lesz, akkor megéri. Igen nagy élmény látni a gőzösöket mozogni, és hallani a hangjukat. Nem minden nap lát ilyet az ember.

Előzmény: Törölt nick (12870)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12870

Ezen a rendezvényen én még nem voltam, bízom benne megéri elmenni rá!

Előzmény: gesszti (12869)
gesszti Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12869

Vasárnap délelőttre tervezem a megjelenést. Kíváncsi vagyok, idén sikerül-e nekik szántani. Tavaly nem igazán akart nekik összejönni.

Előzmény: Törölt nick (12858)
gesszti Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12868

Írd le kicsit részletesebben, hogy mit is csinál ez a fék. Ha jól sejtem, 1 körös rendszert használsz. Szívtam én is sokat hasonló szituban. Aztán egyszer blokkoló kerekekkel húztam a pótot "pár métert", és mire újra gumizták, megjavították a féket is... Könnyű a főnöknek más jogsijával és biztonságával vagánykodni. :-/

Előzmény: kavicsos64 (12861)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12867

Bevallom neked, valamikor anno autószerelő inasként is, meg a Technikumban is tanultuk a különböző légfék rendszereket, de a gyakorlatban soha nem kerültem velük kapcsolatba, így elég sokat felejtettem. :-(((

 

Arra emléxem, hogy amikor én a Gépállomás kötelékében a 45-össel dolgoztam, volt a brigádunkban olyan K25-ös, amin volt kompresszor, az légfékes pótkocsit húzott. Az tudom, hogy maga a rendszer nagyon érzékeny a koszra, a vízre, vagy az olajra.

 

A leírásodból azt veszem le, hogy akkor nem a sajátod a traki, csak valamilyen cégnél dolgozol vele. Ami az alkatrészek minőségét illeti bizony itt is érvényes, hogy olcsó húsnak híg a leve. Pedig az MTZ gyár mind a mai napig működik, tehát biztos lehet hozzá megfelelő minőségű alkatrészt is kapni. Csak a fő csapás irány nem az, hogy a traktoros kényelmesen tudjon dolgozni, hanem az, hogy a tulaj gazdagodjon. Na, ez a két dolog bizony üti egymást. :-(((((

 

Hová való vagy, ha ez nem szolgálati titok?

Előzmény: kavicsos64 (12861)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12866

Igen, így működik :)

MTZ pumpa keringeti benn a vér-olajat

Előzmény: bubciw123 (12863)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12865

Hát, nem tudom.

 

Megköszönném, ha írnál nekem bővebben erről az "ál 24V-os" öszvér rendszerről? Mi 24V-os és mi 12V-os a trakin? Csak egy 12V-os akksi van benne nem? Meg egy 24V-os indító motor nem?

Mi akadályozza meg a generátort menet közben az akku töltésében?

Előzmény: csepel fan (12862)
Zemiator Creative Commons License 2015.07.30 0 0 12864
bubciw123 Creative Commons License 2015.07.30 0 0 12863

A T80-as (1hengeres) és a 180a (2 hengeres) hidraulikája gyakorlatilag ugyanaz; csak emelni tud, úszózni, nyomni nem.

Ha így működik, akkor nincs baja! :))) 

Előzmény: Törölt nick (12827)
csepel fan Creative Commons License 2015.07.30 0 0 12862

Sajnos az akksi menet közbeni  lemerülését tervezési hiba okozza.Egy öszvér "ál"24V-os rendszerről van szó

ha az amire gondolok.Jármű villamossági körökben elrettentő példaként emlegetik,az oroszok se tudták mit

akarnak vele elérni.Érdemes minél előbb hagyományos párhuzamkapcsolós,vagy tiszta 24 V-osra átépíteni,

mert jobb nem lesz csak rosszabb.

Előzmény: Tóni bácsi (12860)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.30 0 0 12861

Olyanokat produkál ,hogy szerintem a póton is hibás a fék valamelyik alkatrésze ,és a gépen is a fékszelep ,vagy a nyomás szabályozó szelep ,vagy mind kettő is lehet egy kicsit hibás ,eszt igen nehéz megállapítani ,és ezek összegződnek egy egy fékezés során ! Az alkatrészeket hiába cseréled ki nem biztos hogy megjavul ,mert már abban is ott a hiba gyárilag ! És sajnos a spórolás is benne van ,és nem értik hogy a rosszat hiába veszik feszt a kukában köt ki mégsem vesznek jobb minőséget ,mert az drága (:!! De hogy lehet baleset veszélyes terméket forgalomba hozni ? Azért 12tonna búzával a fedélzeten nem gyerek játék közlekedni ,kb 18 tonna a gördülő össztömeg alig fékkel !!!

Előzmény: Tóni bácsi (12860)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.30 0 0 12860

Megértem az elkeseredésedet, de megjegyezném, hogy az akksi menet közbeni lemerülését nem tervezési hiba okozta!!!

Olyan fék van a 920-ason, ami a pedál lenyomása nélkül is leblokkol?

Sajnos ezeket a "modernebb" MTZ-ket nincs szerencsém részletesen ismerni. Csak annyit tudok, hogy talán itt is érvényes a mondás, hogy minél újabb, annál bonyolultabb, tehát szinte annál szarabb.

 

Az én fékem a drága jó békebeli 45-ösön csak akkor fogott, ha ráléptem a pedálokra. :-))))

 

Előzmény: kavicsos64 (12859)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.29 0 0 12859

Boldog békeidők !!! A kedves 920 ma is szopatott ,sikerült két fordulót vinni ,mások 6 fordultak ,úgy hogy megint jól kerestem (:!!! Egyszer a négyes útkereszteződésben dekkolt le ,csak nem fel gyújtottam, természetesen a stop vonalnál, megfulladt ,a buzi fék miatt ,és nem indult ,mert lemerült az akku menet közben !!!! Csaknem egy órát álltam mire az akku össze szedte magát annyira hogy beindult ,még a tervezőjét is szidtam !

Előzmény: Tóni bácsi (12857)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.29 0 0 12858

http://www.elmenygazdasag.hu/hu/nyitooldal-hirek/balfelso

Remélem pár emberrel összefutunk majd a 10. Majorbéli Géptalálkozón a hétvégén Keszthelyen.

Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.29 0 0 12857

Változnak az idők. Meg az MTZ-k.

Én, amikor a '60-as években a 45-össel szorgoskodtam az agráriumban, bizony alkalmasint  megittuk a kollégákkal, ami jól esett. :-))) Nem berúgtunk, csak a szomjunkat nem mindig vízzel oltottuk. Nyilván csak módjával, mert a melót el kellett végezni.

Tehettük ezt azért, mert a 45-öseinken természetesen nem volt rendszám, fuvarozni csak a falun belül használtuk, közúton nem. A borozdába meg viszonylag kevés volt a rendőr. :-)) Sőt, akkoriban még a falunkban sem volt egy fia KMB-s sem.

Előzmény: kavicsos64 (12852)
pumukli89 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 12856

:-)))

Előzmény: kavicsos64 (12855)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 12855

Marad a tea(:!!!

Előzmény: pumukli89 (12854)
pumukli89 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 12854

Csak ki ne száradj! :) Két sör beesett,de 7-re megyek csak alkatrészügyben.

Előzmény: kavicsos64 (12852)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 12853

A 920 az MTZ !!

Előzmény: kavicsos64 (12852)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 12852

De legalább megteheti ,ez is már valami jó ! Mi vajon mikor tehetünk ilyet ? Ma 100km traktoroztam 920 ! Holnap is hasonló vár rám ! Így sajnos megint nem kell igyak semmit (:!!!!

Előzmény: pumukli89 (12850)
triplaharom Creative Commons License 2015.07.28 0 0 12851

Vagy a Dokikat kell lecserélni ! (:-)))

Előzmény: kavicsos64 (12849)
pumukli89 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 12850

És hát Tóni bátyánk ezt meg is fogadta. Jól tette! :-)

Előzmény: kavicsos64 (12849)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 12849

Ha három orvos eszt állítja ,aszt meg kell fogadni (:!!!!

Előzmény: Tóni bácsi (12847)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.28 0 0 12848

+oldotta. :-)

Előzmény: triplaharom (12846)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.28 0 0 12847

Köszönöm szépen, arra vált. :-))))

 

Tudod felkerestem egy dokit ezügyben, hogy mi a véleménye. Azt mondta, napi két deci vörös kimondottan hasznos egészségügyi szempontból.

Kicsit kételkedtem, ezért még két ismerős dokival konzultáltam, de ők is ugyanezt mondták.

Namármost három doki, az háromszor kettő, azaz = 6 deci bor. Ez a mennyiség szódával már elég jól oltja az ember szomját. 

Előzmény: kavicsos64 (12845)
triplaharom Creative Commons License 2015.07.27 0 0 12846

Köszönöm a felajánlott segítségedet, de úgy néz ki hogy Tóni bácsi + oldja a problémát.

Előzmény: Lki1 (12840)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 12845

Egészségedre !!!

Előzmény: Tóni bácsi (12844)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.27 0 0 12844

Holnap meg is próbálom felhívni az urat. Ma már nem megyek sehá, mert némi rozé fröcsögével csillapítottam a szomjamat. :-) Meg még szomjas vagyok.........

Előzmény: triplaharom (12843)
triplaharom Creative Commons License 2015.07.27 0 0 12843

Köszönöm a közreműködést Tóni bácsi, így még 1 okkal több hogy ott találkozzunk. (:-)))

Előzmény: Tóni bácsi (12842)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!