Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy egycsavaros karbival szerelt kaszám alkalmanként erősen fullad, viszont alapjáraton teljesen szépen jár. Amikor nem fullad, bármilyen állítás, noszogatás nélkül szépen pörög, esetenként "pumpálnom" kell a gázt, esetleg szivatót kapcsolni, de utána szépen megy, ideig-óráig. Szerintetek dugulás lehet?
Hat ez erdekes. A motorom minden telen all legalabb fel evet, sosem volt gond. Tesom kaszaja csak be van vagva a feszerbe benzinnel egyutt, kb 5 eve, sosem volt gond. Egyetlen ismerosom se engedi le a funyirokbol/kaszakbol a benzint es nem volt gond. Nem azert, hogy ellentmondjak, de ha jo minosegu olajat keversz bele, akkor nem lehet ebbol problema.
Bevittem a márkaszervízbe, a gépet, kiderült, hogy csak a csövet vágták le róla az áruházban, (valaki lelophatta róla) ahol vettem a Partnert. Nem gyári hiba, szerencsére. Mindegy, akkor sem tudtam volna megcsinálni, mert a tankon nagyon pici az a csonk, ahová a cső menne. (próbáltam, Mtd-é lejön róla) Vagy ragasztják, valami spéci ragasztóval, vagy extra vékony az a csövecske, ami rá való.
Megjavítják, meg át is nézik kérésemre a gépet, garanciába, rendesek voltak.
És ezek a 25/2, 40/2-s fejek tényleg kibírják a köveket? Mert láttam 25/2 est most webáruházban(Stihl webáruházban) egyik 4600ft másik 9000 felett. és egyformának nézett ki. A neve egyforma volt. Tényleg nemtörnek el ezek?
Vettem egy Fuxtec-et. Ma csomagoltam ki. Amennyiben érdekel valakit a vélményem, leírom. Szigorúan szubjektíven, amit tapasztalatam. Sosem volt még robbanómotoros fűkaszám, kertes házam van, 3700 nm hétvégi telek (oda köll), némi technikai érzék és sok bizalmatlanság.
Megtudnátok mondani melyik a legtartósab damilfej? Nyílván az ami fémből van teljesen, de félautomatára gondolok. Kezdem megunni a folytonos megállást. Nemkell olyan sűrven a msotanival se megállni, deha nemakarom pazarolni a damilt, akkor 4 szál lesz a nyolcból, ahogy utána állítok a hosszúságnak manuálisan. Ha egy nagyonvastag füvet, például kóró félét elkap (kisujj vastagság) Akkor leszakadhat a 4- ből vagy nyolcból valamennyi. Képzelhetitek, hogy ha van 5-6 ilyen kóró vagy több egymásmellett akkor a damil vége felé (4 szállal) sűrven megkell állni pótolni 1-2 szálat. Mert leszakad. Egyébként legtöbbször ritka fű, mivel faalatt van és árnyékban nő. Ezért jóval szaporább damillal mint késsel.
Na elkalandoztam, gondoltam hátha érdekel valakit az ilyen fej is.
Szóval akkor melyik a tartós damilfej ami kövek és gallyaknak csapódva se törik szét? Esetleg garanciás félautomata fej létezik? De lehet csak a kifogásokat keresné az eladó, ha elromlik . Mert én vettem ilyen stihl utánzatot, és ugye 3 órát bírt ki a gyümölcsösben, mert elkapott egy gallyat(ami a metszés után visszamaradt) és a damil a fejhez rántotta, utána elis tört.
Jelenleg olyan van mint a képen. nincs is vele bajom. Csakhát, még nemláttam ilyen fémből félautomatát. Másfél méteres füvet is lebírja vágni 8 szál damillal. Igazából 4 szál de kettéhajtva dupla annyi.
Hamarosan megérkezik az Oleo-mac Sparta 440 T, amit újonan rendeltem. Mivel még soha sem dolgoztam új fűkaszával, szeretném megkérdezni, hogy van-e valami, amire érdemes odafigyelnem a szokásos bejáratáskori kímélésen (nem túlporgetni, nem lefojtani, dinamikus igénybevételtől kímélni) kívűl? Úgy terveztem, hogy első beindítás előtt még végigolvasom a használati utasítást, hátha írnak valami hasznosat. Gyári olajat rendeltem hozzá, az ártani biztosan nem fog. Azt írják, hogy gyári olajból 1:50-es, más (gyengébb minőségű) olajjal 1:25-ös keverék kell. Gondolom, hogy az elején a gyáriból is mehet inkább kicst sűrűbb 1:30-1:40 körüli keverék. Javítsatok ki, ha tévedek!
A Fuxtec en vannak zsiró gombok. :) azon elvileg csavarnak kell lennier, amit ki kell tekergetni. Itt vigyázni kell, mert az a japán :) öntvény elkopik hamar a sok ki és be tekeréstől-
Az ezzel a naj, hogy sziontén olcsó gyengébb motorral szerelt gyengébb minőségű gép. Sokan mondják nekem is. A zipper már évek ota az osztrákoknál megy, de ide 99százalékban a retur jut. A garanciára meg nem kifejezetten reagálnék.
Ha az a 10ezer minusz számitott, akkor ok, amugy meg nem ok, majd elválik miylen lesz. Én minden esetre sokat javitok itthonra is hoznak sokat, ...
Ja még annyi, hogy olvasom itt az olajakat. Hát én a stihl motoros fűrészembe stihl olajat szoktam rakni. Zipperhez is azzal kevertem, mert az volt otthon. Szöghajtáson én nem találok zsírzót. Egybeöntött rúd, a hozzáértőbbektől kérdezem merre keressem? A boltos se találta rajta, de mint elárulta Ő tök hülye ezekhez, a kéziszerszámokhoz ért inkább.
Hosszas gondolkodás (meg asszonnyal való viták) után, megvettem egy motoros fűkaszát. Komolyabbat akartam, de másjusban 75000 a toyota ECU javítására ment el, így korlátozott volt a forrás. Fuxtec mellett vaciláltam sokáig, ha nem jön az osztrák ismerős meg is rendelem. Ő rábeszélt a Zipperre. Egy hete vettem meg, de nem értem rá kipróbálni, mert közbe jött az árvíz. Ma mentem pár kört vele. 1:25 benzinnel kevertem be, de állítólag bejáratás után 40 is elég. A szöghajtás teljesen külön volt csomagolva és Japan felirat van beleöntve a fémrúd tövébe. Az összes többi alkatrész másik dobozban volt. Állítólag a szöghajtás teljesen japán termék.
Amiért ez mellett döntöttem a pénz elsősorban, illetve kellett már sürgősen egy gép. Stefan azt mondta náluk 5 év a garancia rá. Nekem Magyarországon 2 év garanciával adták. Stefan ilyet használ elmondása szerint 2,5 éve, meg több ismerősének is van, nincs probléma velük. Boltosnál érdeklődtem, de azt mondta fogalma nincs, hogy jók-e. Idén kezdték árulni, kb. 10 db. lett eladva még egyet se vittek vissza. Szerintem korrektül működik, könnyedén megy, erős de csak damilossal próbáltam. Mondjuk én ebben nem vagyok szaki. Viszont a heveder szerintem szar. Nekem nem jön be.
Fuxtectől érdeklődnék, hogy az ő általa árult heveder szállítással együtt mennyi lenne? Elvileg elérhető az e-mail címem. Köszi.
Sziasztok! A Partner-es tapasztalat nem jól indult. Konkrétan egy deka füvet nem tudtam nyírni vele.:( Feltöltöttem tegnap üzemanyaggal, elindult, viszont orrán-száján dőlt belőle a benzin. Észrevettem, hogy a pumpedli felső csöve, azt hiszem ez a visszatérő ág a tankba, cső nélkül van. A benzintartályba, ahová a hiányzó csőnek csatlakoznia kellene, viszont fordítva van beleragasztva a csonk, nem lehet csövet csatlakoztatni hozzá.
Ma viszem garanciába a Husqvarna szervízbe, remélem megcsinálják. Gondolom másik benzintartály kell rá.
Nem minden esetben az olaj a megoldás kuilcsa. Az ilyen strauss mag kraftech Jozsefvárosi "márkáknak" pont ez a baja, hogy van 1 ami jó, adott esetben ez ami neked csak megy és megy :) de van 15 ami meg olyan, amit irtál, hogy 2 köb után szétesik. Abba ha 25be raktad volna az olajat, akkor is szétesett volna sajnos.
Van egy sparta 250t-m az a gond hogy nem indul csak ha a gyertyára teszek egy kis benzint igy be indul mi lehet a gond karbit kitisztitotam gyertyát cseréltem 4-is de semmi