Ami ma volt abszurd, bár itt kissé offtopik: Január 19-re szerettem volna elővételben venni egy 20km-es Vác - Dunakeszi jegyet (hogy Metropolról leszállva, ne kelljen a kasszában is szórakozni),de nem lehet, mert a kis masina nem tud az ÁFA emelés miatt elővételben jegyet kiadni... No comment... Szóval vagy december 31-ig utazzon az ember vagy majd álljon sorba 1-én. Most 4-5 nap MÁVos szolgáltatás (vagy annak paródiája) elég volt egy bő fél évre...
Szerintem a Sparjegyet arra találták ki, hogy minél előbb magukhoz láncoljanak utasokat, akik ha mégsem akarnak menni, akkor visszakapnak 15EUR-t és bukták a jegy többi részét..
Aki pedig azonnal találja ki, hogy menni kell, az ígyis úgyis fizetni fog, nem fog keresgetni új vonatot, mert neki sürgősen mennie kell..
DDe aki pedig előre tudja, hogy utazni fog. őt valahogy hozzá kell láncolni a vonathoz..
MSzoval szerintem inkább ez ebben az elővételi dologban a logika....
Azt meg tegyük hozzá, hogy annak, aki napi legalább 100-150 EUR-t keres, családban él, tehát ketten keresnek, a meló miatt nincs ideje utazni és van megtakarítása, nem fog fennakadni egy 200 EUR-s oda-vissza áron, ha hirtelen van mehetnéke...
Én tegnap balga módon megpróbáltam nemzetközi helyjegyet venni a Nyugatiban - a menetjegy nélkül... Sajnos a néni nem volt meggyőzhető, hogy van jegyem csak otthon. Hát így bukott a MÁV 6 Eurot, majd megpróbálom asszonnyal megvetetni Prágában. Ott valamiért képesek kiadni a helyjegyet csak magában, biztos nem feltételezik, hogy valaki hobbiból vásárol csak helyjegyet.
A SPAR jegyek zárolására meg no comment. Nem is érdekli őket az utas....
Mai Moravia-n kb 3-4 utas láttam Dunakeszi Gyártelepen - nem tűnik túl kihasználtnak, hiába van jó időpontban.
Vagy a WESTbahn nem fogad el n.közi jegyeket... ??
Előrebocsátom, hogy fogalmam nincs róla, de a nagyesküt le merem tenni, hogy nem.
2*1,5 óra élvezetért TÖBBET kiadni mint 2*10óráért?
Hol itt a logika? :DDDDDDD :P
(tessék érteni a poént...)
A poént "félretéve" főleg úgy, hogy ebben még "vasútélvezet" sincs, hiszen a két átszállással már kicsit durva. Arról nem is beszélve, hogy pont a legszebb szakaszon nem lehet vonattal menni, és a buszok általában nem az Elba-parti útvonalon járnak (ha meg teljesen kész lesz a Prága-Drezda autópálya, akkor pláne nem ott fognak).
Szerintem ennek "elvi" jelentősége van, ugyanis magyar-német viszonylatban lényegében akkor szabadon felhasználható jegyekként funkcionálnának a Spezial-jegyek. A tapasztalataim alapján a Prága-Berlin útirányra a Startnál mindig van a legolcsóbb Spezial-jegy (persze lehetnek extrém alkalmak, de még nekem eddig még a Húsvét/év vége időszakban is mindig jutott 3-4 nappal indulás előtt), és ha nem lenne elővétel, akkor gyakorlatilag ugyanúgy fel lehetne használni, mint a rendes jegyet (hiszen megkapnád indulás előtt 2 perccel is a Keletiben).
A legfőbb indok az lehet, hogy a németek a Spezial-jegyek általános rendszerét így találták ki, és más viszonylatokban ennek van is értelme. Ott ugyanis sok az utas, ténylegesen elfogynak a jegyek stb. Csak a Berlin-Prága-Bécs/Budapest viszonylatok miatt kár lenne külön szabályokat felállítani, és ezzel megengedni azt, hogy lényegében mindenki 39/65 EUR-ért utazzon.
Arról nem is beszélve, hogy hány olyan utas van, akinek indulás előtt három nappal még nem tudja, hogy Berlinbe megy és vonattal akar utazni?
Szerintem Benbén és rajtam kívül senki, az összes többi ilyen "sürgős utas" eleve repülővel jár :).
A SparNight esetében meg valószínűleg az a válasz, hogy a németeknél sincs rá ilyen elővételi szabály. Talán úgy okoskodtak, hogy ott tökmindegy nekik, hogy mikor veszed meg a jegyet, az árak az "érkezési sorrend" alapján emelkednek. Ráadásul a Spar és a Globál jegyárak között korántsincs akkora különbség, mint a Spezial és a rendes nappali vonatos árak között.
Még annyit, hogy lehet, hogy az elmúlt napokban már a Start is zárolta a Spezial-jegyeket, de két hete még lehetett náluk foglalni a vágányzáros napokra (csak a DB vette ki a kezdettől fogva a rendszeréből).
De akár zárolva lett, akár nem, a 3 napos elővételi szabály miatt a vágányzár hiányában sem lennének már foglalhatók ezek a jegyek.
Szia! Sajnos sehogy. A Jeszenszkyre 3 napos jegyelővétel van, és mivel holnapra szeretnél jegyet váltani, se a neten, se a pénztárban nem fogsz rá Special-jegyet kapni (az internetes foglalási rendszerbe csak ezek a jegyek vannak feltöltve, a többi jegytípus nem).
Tehát marad pénztár: a rendes menetjegy (kb. 141 EUR egy útra Berlinig) vagy a City-Star Németrország (ez 210 EUR oda-vissza, de akkor már jobb, ha a RailJet-ICE kombinációval mész Bécsen át, mert az csak 176 EUR oda-vissza).
A másik lehetőség, hogy megveszed a 141 EUR-s jegyet oda, és még ma valamikor foglalsz egy visszaúti jegyet online a DB honlapján (még vasárnapra is van a visszaútra 49 EUR-ért másodosztályra és 69 EUR-ért elsőre - szóval én inkább ez utóbbi megoldást javaslom, ha vonattal mennél). Arra figyelj, hogy a három napos jegyelővételi szabály a DB-n vásárolt jegy esetében is érvényes!
A fenti árakon egyébként én biztosan nem mennék vonattal, mert a Malév 69 ezerért még akkor is elvisz oda-vissza, ha csak most foglalod le a jegyet.
De hogy még olcsóbbak legyünk és vasút is legyen: holnap Easyjet 37.900,- ért van (16.30-kor indul) Berlinbe + 3.400,- ha feladandó poggyászod is van + erre még rájön 1-2 ezer Ft kártyaköltség - de az együtt még mindig kicsit olcsóbb, mint a 141 EUR-os egy útra szóló vonatjegy. Vissza meg tudsz jönni a 49 EUR-os DB online jeggyel.
Ha Drezdába mennél, akkor természetesen a repülős és a bécsi átszállásos vasúti kombináció nem áll, de a többi dolog Drezda esetében is "hasonló".
Még azt tudnod kell, hogy Usti és Drezda között pótlóbusz van holnap, tehát a Jeszenszkyn kétszer át kell szállnod (bár ez többletmenetidővel elvileg nem jár, de nem túl kényelmes).
Most akkor hogy is van ez? Ha olyan "piaci" vonat, mint a Kálmán vagy a megboldogult Venezia, hogy teljesen az egyik vasút biznisze, a többi csak fix árért vontatja, akkor hogy lehet egyáltalán magyar belföldiben használni, sőt hogy-hogy nem globáláras?
Ha meg "normál" nemzetközi vonat, akkor milyen alapon mondja azt a CFR, hogy 10 Euro a helyjegy két másik vasút szakaszán, és miért veszi ezt tudomásul a két másik vasút?
Pontosan olyan, és ugyanúgy is működik (vedd hozzá a Metropolt is). Ott is aki Germánföldre vagy a digókhoz megy, annak muszáj globáldíjat venni, vagy ha már van neki másféle jegye (InterRail, CityStar, MünchenCity, FIP) akkor helyjegyet kell váltania. Akkor is, ha Prágából megy Berlinbe - ennek az analógiájára van itt is a nappali szakaszon kötelező helyjegy.
A többi vasút közti forgalom illetve a belföld az nem esik globáldíjak alá, és kötelező helyjegy sincs - a Dacia csak annyiban tér el ettől, hogy magyar-román forgalomban eddig is minden helyjegyköteles volt.
És valami globáláras ajánlatot is kitaláltak, de nagyon nehéz lesz megmagyarázni, hogy miért kerül 22 euróba a szutyok gyorsvonatra a jegy, miközben a railjetre csak 13...
Igen, de a 13 €-s árból csak egy maréknyi van, a 22 €-sból pedig akár két ülőkocsira való is... a normál menetjegynél pedig még így is olcsóbb egy útra.
Ami még feltűnt az az, hogy - lehet, hogy már ez tavaly is így volt? - a Wiener Walzerre és a Kálmira nem lehet sparjegyet venni, miközben a kirándulójegy érvényes rájuk. Ez is öncélú és fölösleges utasellenes díjszabási apróbetűs bonyolításnak tűnik.
Ez már azóta van, amióta kiszorított mindent a railgenny - az ÖBB arra akarja terelni az utasokat. A Dacia is csak azért került vissza tavaly, mert kiesett a 7. pár rj, ami most megint van.
Már párszor le lett írva: csak Ausztriában üzleti vonat, Magyarországon nem. Ezért van hogy csak az Ausztriát érintő viszonylatokban érvényes a sarc (így Romániából és Bécsbe is). Ugyanakkor Magyarországon belföldön és magyar-román viszonylatban nem.
Persze, az osztrákok ugyanúgy sárosak, nekik szúrja a szemúket a Dacia. De ezzel a méregdrága helyjeggyel öngólt lőtt a román, mert így alig lesznek a vonatán, amit drága pénzért visz nekik az ÖBB, és így bevétele sem sok lesz (gondolom nekik járna a pénz, ha üzleti alapon megy a vonat, nem?)
Én az osztrákokra haragszom ebben az esetben...Jó szokásuk szerint a magyarok csak addig érdekesek nekik, amíg az ő Tré Dzsetükkel mennek át a határon.
Más:
Varsóba, a Metropolra valamiért semmilyen ajánlatot nem ad ki a nemzetközi e-ticket rendszer. Se napokra, se hónapokra előre. Nektek sem működik, vagy én állítok be rosszul valamit? A SparNight jegyeket amúgy három hónappal az utazás előtt lehet csak elkezdeni lefoglalni?
Nappali utazásra meg úgy látom nincs most átszállással, de vonatokhoz kötött ajánlat...
A Wiener Walzerre van Spar jegy,39 E az ülő és 49 a fekvő,csak valamilyen oknál fogva kb.1 hónappal előre le kell foglalni,mert elfogy...nem hiszem,hogy ennyi utas lenne,nincs az a vonat,amire 1 hónapra előre befoglalják az összes olcsó jegyet. Pl. ma néztem,jan.10-nél hamarabb nincs a legolcsóbb jegyből egy sem. Viszont ott a Globál sem sokkal drágább, max 15 euróval. Ezért volt már hogy inkább fizettem 69 ajrót,de hálóval mentem. A kálmánt nem ismerem...
Az egyszerű utas legfeljebb a start honlap "Ajánlatok országonként" részében lévő leírásig jut el, oda kb. két napja kerültek be a helyjegyre utaló részek. És valami globáláras ajánlatot is kitaláltak, de nagyon nehéz lesz megmagyarázni, hogy miért kerül 22 euróba a szutyok gyorsvonatra a jegy, miközben a railjetre csak 13... Szimplán be kellett volna inteni a románoknak, elvégre a Budapest-Bécs forgalomban nem ők fújják a passzátszelet.
Ami még feltűnt az az, hogy - lehet, hogy már ez tavaly is így volt? - a Wiener Walzerre és a Kálmira nem lehet sparjegyet venni, miközben a kirándulójegy érvényes rájuk. Ez is öncélú és fölösleges utasellenes díjszabási apróbetűs bonyolításnak tűnik.
Arról ne is beszéljünk, hogy a start honlap szerint az első osztályú spar jegy a jetekre 35€, de tudtommal az ÖBB és Start is 29€–ért árulja a neten...
Meg tudnátok mondani, hogy a Beograd vonaton milyen szerb kocsi közlekedik Mo-ra jövet? Karácsony másnapján mennék fel Pestre,szerintetek lehet kifogni ülőhelyet vagy ne is reménykedjek?Mennyire túlterhelt egyébként a vonat?
Szóval szerintem inkább kell, mint nem kell. Így nagyon kevés Bp-Bécs és Bécs-Bp utasa lesz, pedig - főleg este - nagyon hasznos lenne az a plusz egy óra Bécsben.
Tényleg brutál felár, ami azért is abszurd, mert magyar belföldiben nem kell (Bár az A1 mező négyzetben R-je ennek némileg ellentmond...), viszont magyar-osztrák viszonylatban kell, és mindez a románok miatt!!??
Most akkor hogy is van ez? Ha olyan "piaci" vonat, mint a Kálmán vagy a megboldogult Venezia, hogy teljesen az egyik vasút biznisze, a többi csak fix árért vontatja, akkor hogy lehet egyáltalán magyar belföldiben használni, sőt hogy-hogy nem globáláras?
Ha meg "normál" nemzetközi vonat, akkor milyen alapon mondja azt a CFR, hogy 10 Euro a helyjegy két másik vasút szakaszán, és miért veszi ezt tudomásul a két másik vasút?