Keresés

Részletes keresés

Jedy Creative Commons License 1999.12.16 0 0 252
Ha a gombra gondolsz a váltóm közepén van és automata akkor van.
(Így válaszol egy unműszaki zseni+nô)
Előzmény: Feri I (251)
Feri I Creative Commons License 1999.12.16 0 0 251
VOLVOSOK! Szeretnem megkerdezni,hogy a rendes kezi valtasos autokban van-a cruise control? (azert is kerdezem,hogy megint elol legyunk)FeriI!(vezeto!)
Előzmény: Bolas (245)
Jedy Creative Commons License 1999.12.15 0 0 250
Kedves JT!
Megnéztem, írj.
Előzmény: JT (174)
Jedy Creative Commons License 1999.12.15 0 0 249
Bocs kissé késve a válaszom. Másfelé jártam.
Országúton 9-10-et eszik, városban eléri a 12-14-et vezetéstôl függôen. Azt hiszem ez nem olyan vészes. 2000-res motorja van. Nagyon nagy műszaki zseni azért nem vagyok, remélem a válaszaim azért kielégítôek voltak.
Előzmény: Geőcze Zoárd (160)
Feri I Creative Commons License 1999.12.15 0 0 248
Bolas! Nekem nem gyullad ki semilyen sarga lampa a muszerfalon (lehet,hogy nincsen bekotve vagy hianyzik az izzo)de amikor Nissan Pintaram volt automata, a gombra is ra volt irva es amikor a muszerfalon kigyuladt a sarga feny oda is ki volt irva,hogy overdrive. Lehet,hogy a japanok kulonckodnek mert amikor gyertyat vettem hozza kihoztak 8 db.-ot. En reklamaltam mivel a kicsi 4 hengeres volt nekem a 2-literes es 8-gyertyaval mukodott. Azert most mar kivancsi vagyok es tenyleg elmegyek egy igazi volvoshoz es megkerdezem. Udv! FeriI(vezeto)
Előzmény: Bolas (245)
fargo Creative Commons License 1999.12.14 0 0 247
Még nincs, de majd lesz. Csak megfelelô idô, meg a megrendelt dísztárcsák kérdése. A jelenlegi ronda fekete lemezfelnikkel szégyenlôs (alufelnik a nyári gumikkal pihennek), és nem áll lencse elé :-)
Előzmény: CYRUS (246)
CYRUS Creative Commons License 1999.12.14 0 0 246
Gyönyörű! :) És az ujról nincs képed?
Előzmény: fargo (243)
Bolas Creative Commons License 1999.12.14 0 0 245
Feri I!
Nem egyről beszélünk, mert az automatánál visszavált, és nem engedi feljebb váltani, tehát kihúzathatod a kocsit.
Míg a kéziváltónál overdrive-nak hívják, mert a 4. sebességet mondhatni stabilizálja, de nem vált vissza!
A motorereje legyengül, és nem nő a fordulatszám, mint az automatánál!
Az automatánál az nem overdrive, hanem valami más.
Sajnos a neve nem jut eszembe..
Előzmény: Feri I (242)
850 Creative Commons License 1999.12.14 0 0 244
Nekem pont a hátulja tetszik(S80). Az eleje túl amcsi. Arról, hogy belülről nagyon ász, az jutott eszembe, hogy az S40-ben a váltó alakja ugyanolyan, mint a 10 éves 240-ben. Biztos régebbiekkel is egyezik, ezt nem tudom.

850

fargo Creative Commons License 1999.12.14 0 0 243
Feri I Creative Commons License 1999.12.14 0 0 242
Kedves Bolas! Lehet ugy is mondani ahogy Te mondod,de lehet ugy is ahogyan en.Mesz az emelkedon (vagy sik terepen tok mindegy)100-120 kozott az automata valtod az utolso sebessegben van es benyomod az overdrive gombjat bizony visszakapcsol. A rendes valtohoz nem tudok hozza szolni mivel volvoban meg nem vezettem.FeriI!(vezeto)
Előzmény: Bolas (240)
Bolas Creative Commons License 1999.12.14 0 0 241
Ja, elfelejtettem, hoyg valahol képet is láttam a neten arról, amikor a Volvok egymásra voltak pakolva.
De ott 240-esek voltak és tizenegynéhány darab!
Ha megvan a cime, küldöm, hogy ti is megnézhessétek!
Most húzok aludni!
Jó éjt!
Bolas Creative Commons License 1999.12.14 0 0 240
Sziasztok!
Kicsit kiestem a körből néhány napra, de megint itt vagyok!
Én is hiányolom az igazi markáns Volvo formát az S-szériából, de meg lehet velük barátkozni!
Nekem a kedvencem a 740-760-as kocka forma.
De szivesen vennék 850-est ha lenne rá pénzem..
Szerintem már ez sem volt az igazi Volvo-style, de azért meg kell hagyni, igen szépen eltalált autóról van szó!

Az S40-esek nem rosszak, csak szerintem kicsik..
Inkább hazsnált 850-es, mint vadiúj S40!

Az S70-esek nagyon rendben vannak.
Apámnak volt egy S70R-je (250 lóerő!!!), az volt az álomautó.
Nagyon meg voltunk vele elégedve, de elcserélte egy S80 T6-ra.
Eleinte bele sem akartam volan ülni, úgy tiltakoztam az új forma ellen.
Mert szerintem a hátulja kifejezetten ronda, ráadásul nagyon emlékeztet valami japán autóra..

DE miutáb beleültem, minden rosszat elfelejtettem!
Olyan érzés fogott el, amihez hasonló ritkán éri az embert!
Az az autó a tökély!
Akinek van rá lehetősége, menjen vele 1-2 kört és megérzi azt, hogy mitől marad mégis Volvo az S80-as!
Miután kiszálltam, hirtelen megváltozott minden!
Nem volt többé csúnya a hátulja sem..
Ezt az autót nagyon eltalálták!
Most már csakis jót mondhatok róla!

Visszatérve az overdrive-ra:
A kéziváltósokon az overdrive azt jelenti, hogy nincsen rajta 5. sebesség.
Viszont van egy gomb a váltókar tetején, amit ha 4-esben megnyomsz, akkor olyasmi feeling, mintha 5-ikbe kapcsolnál.
Valójában csak szinten tartja a fordulatot, és csökkenti a fogyasztást. Viszont nagyon lelassul az autó gyorstása!
A sebességet tartja, de előzni vele csak akkor tudsz ha visszaváltasz.
(nekem azért jobban bejön az 5 sebességel kézi váltó!)
Ezt gondolom lehetne nevezni az 5 sebességes váltó és a 4 sebességes közti átmenetetnek.

Az automatáknál pedig amit Feri I(vezető) mondott az NEM az overdrive!
Hiszen ott a váltó oldalán van az a gomb.
Ha ezt benyomod, azt jelenti, hogy az automata nem kapcsol feljebb 3-nál.
Ez azt jelenti, hogy sportosabban lehet vele haladni, hiszen kihúzathatod az autót anélkül, hogy az automata bizonyos fordulatnál felváltana..
(ugye Feri I, amikor azt benyomod, akkor a műszerfalon középen-jobb oldalt felvillan egy narancssárga színű felfelé mutató nyílat ábrázoló ikon)

Eredeti Caddy Creative Commons License 1999.12.14 0 0 239
Kedves Daktari!

"A VOLVÓt meg a ford. A fordnak meg a GM a tulajdonosa."

Ez sajnos nem igaz. A GM a világ első, a Ford a második legnagyobb autógyártója, és egyik sincs a másik tulajdonában.

Kedves fargo!

"Badarság lenne messzemenô következtetéseket levonni ezek alapján, itt ezrelékekben mérik a különbségeket"

Végül is igazad van, a jobbak és a legrosszabbak között néhány százalékos a különbség csupán. Szerintem ma már megbízhatatlan autókat nem gyártanak, eléggé nagyot fejlődött az autógyártás.

"De azért nincs az az isten, akinek a kedvéért visszaülnék egy VW-be, inkább az S40."

Mélyen meg tudom érteni. Amerikában a különféle Suzuki-származékok között a Volkswagen számít az egyik legigénytelenebb autónak.

"Bár van egy VW-s ember, akit ismerek, a taxis barátom, (akit nyáron megkértem, hogy vigyen el Szegedre, mert én akkor már 72 órája nem aludtam és nem mertem kockáztatni egyedül a vezetést, a találkozót viszont nem lehetett lemondani), szóval a Laci bácsi végig fikázta a Volvot, hogy nem elég nyomatékos, meg nem gyorsul, meg itt szűk meg ott szoros, meg stb. Mindezt egy 8 éves széttaxizott Passatból átülve :-))))"

Nagy az Isten állatkertje. A két márka közti különbség akkora, hogy azt már zongorázni sem lehetne. Kevés unalmasabb és kényelmetlenebb autót ismerek a VW-nél. A két márka egyszerűen nem egy kategória.

"Caddyvel ellentétben szerintem a Volvok új arca már nem az igazi, elvesztette a sajátos "téglás" báját."

Tudom, mit hiányolsz belőle. A Volvo a designváltással hasonló cipőben volt, mint Amerikában a Buick, az Oldsmobile vagy a Cadillac. A vásárlók komoly része idegenkedett a szappanformájú autóktól és a hagyományos, téglaszerű amerikai limuzinokat részesítette előnyben, a megszokott műszaki megoldásokkal (hátsókerékhajtás, merev tengely, hatalmas, de kis literteljesítményű motorok) szemben. A gyártók azonban megérezték, hogy haladniuk kell a korral, így legömbölyítették az autókat, és frontos hajtásúvá tették őket. A közönség nagy része pozitívan fogadta a változásokat (különösen a fiatalabbak), de az idősebbeknek még a mai napig fenntartottak egy-két hagyományos vonalvezetésű, amerikai feelinget árasztó limuzint.

Én is azok közé tartozom, akik örülnek a Volvo fiatalodásának. A régiek világa teljesen hidegen hagyott, a mostaniakat azonban igazán dinamikus és vonzó autóknak tekintem. A kisebb modellek ugyan tetszenek, de - mivel a nagy autókat szeretem - erősen kívül esnek érdeklődési körömön.

Kedves CYRUS!

"De én is attól félek a Ford elcseszi a Volvot!!"

Reméljük, hogy nem fogja. Szerintem felismerik a márka komoly értéket képviselő presztízsét, és ennek következtében nem fogják az olcsó autók kategriájába lesüllyeszteni azt.

"Nem elfogultságból mondom amit mondtam lehet hogy az ujságok azt hozzák ki statisztikának de szerintem a Fordok lényegesen rosszab minőségüek!"

Én csak a megbízhatóságot emlegettem, abban viszont - és ez tény - van némi Ford fölény. Azt viszont elhiszem, hogy a Volvók kellemesebb autók és igényesebb kidolgozásúak, mint az európai Fordok. Meg is lennék lepve, ha nem így lenne. A Ford Mondeo szerintem szép, de a Focus pl. a new edge design-nak köszönhetően egyenesen ocsmányra sikeredett. Most jut eszembe, tényleg lehet némi félnivalótok: US-ben az évekig listavezető Taurust a Ford olyan ocsmány külsővel újította meg, hogy a gyár szinte azonnal elveszítette annak piacvezető pozícióját. Nagyon rövid idő elteltével igyekezett kiköszörülni a csorbát, és egy új, kevésbé szopott-gombóc külsővel dobta piacra a modellt. Remélem, a Volvo nem jár hasonlóan...

"Persze én az europai Ford modellekre gondolok, mert az Amcsikat ismerem!"

Tényleg elég nagy a különbség. Az amerikai autók dicsérete topicban írtam a hagyományos amerikai limuzinok jelenkori képviselőjéről, a Ford Crown Victoriáról néhány sort. Az autó minden méretében lényelegesen nagyobb az S-Klasse Mercinél, a Ford Mustangban 320 lóerőt teljesítő (itt 200 LE) 4,6 literes motor mozgatja. Fékútban Veri a Mercit, várható tartósságban úgyszintén. A motorok élettartama simán több, mint félmillió mérföld, fékbetétet 100 ezer mérföld után kell cserélni először, alkatrészt szinte soha. Most hasonlítsuk össze az autót egy Focusszal...

Arról pedig már nem is ejtek szót, milyen luxusautókat gyárt a Ford tulajdonában álló Mercury és Lincoln Amerikában...

"Egyébként az ujságokról annyit hogy egy ujságiró elmondta hogy soxor attól függ hogy mit irnak a tesztbe a kocsikról, hogy mit fizet a vezérképviselet érte!"

Olvastam a Chrysler 300M tesztjét (ilyenem van), amikor az egyik barátom megmutatta az újságot. Bár ne tette volna! A tesztben szinte egyetlen adat sem stimmelt. Még a kocsiba szerelt hifi hangszóróit is rosszul számolta meg a nyomorult cikkíró... Sokkal jobb lett volna, ha az autó egész oldalt betöltő extralistáját másolja be kommentár nélkül.

Kedves Geőcze Zoárd!

"Tavaly (vagy 97-ben?) csinált az ADAC egy töréstesztet..."

Teljesen egyértelmű, hogy ebben a Volvo képviseli a világ élvonalát. Egy Volvóban ülve határozottan minőségi-biztonsági érzése van az embernek.

CYRUS Creative Commons License 1999.12.14 0 0 238
A fornak tudtommal semmi köze a gm-hez!!!
Teljesen más!!
Gm hez tartozik az opel, vauxhall, SAAB stb!!
Fordhoz: Mazda, Jaguár, Volvo stb!! Én legalább is igy tudom: Ha van egy egy cikk a cégek összehasinlitásról akkor is mindig külön szerepel a GM meg a Ford.
Előzmény: Daktari (236)
Feri I Creative Commons License 1999.12.14 0 0 237
A Fordot mikor vette meg a GM? Feri I(vezeto)
Előzmény: Daktari (236)
Daktari Creative Commons License 1999.12.13 0 0 236
A VOLVÓt meg a ford. A fordnak meg a GM a tulajdonosa. A kör bezárult, sajnos sok jót nem várok a jövőtől, viszont hajtom a V70-et, mík szét nem rohad. Szóval sokáig.
Előzmény: Eredeti Caddy (223)
850 Creative Commons License 1999.12.13 0 0 235
A régebbi Passatban hátul 4 ember is elfér egymás mellett, rövid távra. Ez tény. Na de egy VW soha nem érhet fel egy Volvohoz, ez is tény.

850

Előzmény: fargo (234)
fargo Creative Commons License 1999.12.13 0 0 234
"...szerintem egy VW épp megfelelő egy magyar emberkének"

Mindaddig, amíg bele nem teszi a seggét egy Volvoba és rá nem érez annak (vagy egy-két másik hasonlóan karakteres márkának) az ízére.

Bár van egy VW-s ember, akit ismerek, a taxis barátom, (akit nyáron megkértem, hogy vigyen el Szegedre, mert én akkor már 72 órája nem aludtam és nem mertem kockáztatni egyedül a vezetést, a találkozót viszont nem lehetett lemondani), szóval a Laci bácsi végig fikázta a Volvot, hogy nem elég nyomatékos, meg nem gyorsul, meg itt szűk meg ott szoros, meg stb. Mindezt egy 8 éves széttaxizott Passatból átülve :-))))

Ízlések, pofonok...

Előzmény: 850 (232)
Geőcze Zoárd Creative Commons License 1999.12.13 0 0 233
850,

Hmm... lehet, hogy igazad van a nagy Volvo/Saab törésteszttel kapcsolatban! Ha megtalálom a vonatkozó ujságot, akkor holnap meg is mondom, hogy mi volt a tesztben.

Igaz, amit a Saabról írsz, az USA-ban évente kb. 300,000 auto-vad ütközés történik. Részben ennek alapján javítottak a Saabok kasztnijának szilárdságán. A 9-5 egyébként is nagyon jó gép, érdekes módon inkább megmaradz Saabnak, mint a Volvo Volvonak :-(

Jók a Fordok, de játékautó a Volvohoz mérve.

G. Zoárd

Előzmény: 850 (232)
850 Creative Commons License 1999.12.13 0 0 232
Na, akkor sorban:
Szerintem az igazi Volvok kb 3 éve kihaltak és már soha többé nem fognak feltámadni. A régi szögletes nagyvasak voltak az igazi gépek. A maiak csak nyálas divatautók. Sajnos a Volvo-feeling lassan-lassan elszáll.
http://www.euroncap.com/
Most nem megyünk bele az amcsi-euro-japán vitába, mert ez meggyőződés kérdése.

Az én tudtommal meg olyan, hogy Volvo-motor nem létezik. Az összes csak átvett, a Volvo soha nem fejlesztett sajátot. Az S40-ben a 2.0 egy Renault, tényleg van Mitsu GDI, stb. A dízeljeik németek.
Az S80 eredeti ámerika. Nem volvosnak való.
Volvot másra nem cserélünk, de azért vannak még jó kocsik(fargo, szerintem egy VW épp megfelelő egy magyar emberkének:). Volvo-Ford? Hmmm! Nem hiszem hogy a Ford felérhetne "hozzánk".

Abban az ADAC töréstesztben hogy lehetett 850 vs. 9-5? Nem véletlenül 850-9000 v. S70 - 9-5? Egyébként hosszú ideig a Saab9000 volt a legmerevebb karosszériás kocsi a világon. Azért építették ilyen keményre, hogy megfeleljen az amcsi elvárásoknak. Azoknak az elvárásoknak, amiket a 240-es széria amerikai megjelenése után állítottak fel!!!

850

Geőcze Zoárd Creative Commons License 1999.12.13 0 0 231
Eredeti Caddy,

Tavaly (vagy 97-ben?) csinált az ADAC egy töréstesztet, amin majdnem minden létező európai márkát összetörtek és mind abszolút, mind relatív szempontok alapján sorba is rakták az autókat. Kategóriájában az S40 lett a legbiztonságosabb, megelőzve mindenkit, meglepő modon a Saab 9-3-ast is!

A nagyoknál a 850-es és a Saab 9-5 fej fej mellett végzett, ott nincs számottevő különbség.

Egyébként, mindkét svéd márkának van yspeciális, baleseti mérnöki csoportja, akik minden olyan balesethez kiszállnak (Svédországban), amelyben Saab/Volvo érintett, és rögtön megvizsgálják az autókat. Állítólag ezeket a tapasztalatokat fel is használják a kocsik építsénél.

Üdv,

Geőcze Zoárd

Előzmény: Eredeti Caddy (227)
CYRUS Creative Commons License 1999.12.12 0 0 230
Persze én az europai Ford modellekre gondolok, mert az Amcsikat ismerem!
Egyébként semmi bajom nincs az Amerikai kocsikkal sőt sok tetszik is de nem hiszem bármivel jobb lenne mint az Europaiak!
Ma már szerintem a sok összefonodás miatt a kocsik nagyábból egyszinten vannak, és igazán a vásárlásnál a kinézet és az ár dönt! Persze azért van még néhány kivétel.
CYRUS Creative Commons License 1999.12.12 0 0 229

Fargo:Asszem mindenben eggyetérünk bár szerintem , az S80 as gyönyörű!!!
De én is attól félek a Ford elcseszi a Volvot!!
Nem véletlen mondja sok Jaguáros is hogy szép szép de már nem az igazi!

Caddy: Nem elfogultságból mondom amit mondtam lehet hogy az ujságok azt hozzák ki statisztikának de szerintem a Fordok lényegesen rosszab minőségüek!

Egyébként az ujságokról annyit hogy egy ujságiró elmondta hogy soxor attól függ hogy mit irnak a tesztbe a kocsikról, hogy mit fizet a vezérképviselet érte!

Én szeretem a Japán kocsikat föleg a Mitsubishiket de a véleményem akkor is fent tartom hogy nem tul tartosak!! Illetve a mostaniak már lehet de a 80-as éveknem készültek szerintem nem! De mondom ez az én benyomásom tapasztalatom. Lehet hogy nincs igazam!

Előzmény: fargo (228)
fargo Creative Commons License 1999.12.12 0 0 228
No, a Volvo tudtommal csak a 340/360 és a 440/460/480 szériákban alkalmazott Renault motorokat, a 7-es és 9-es szériában, talán a dízelek kivételével, Volvo motorok duruzsoltak, s ha jól tudom a 850-esekben (meg az utódjaikban) is nagyrészt Volvo motorok vannak, megint csak az Audi féle TD kivételével. Bár már hallottam, hogy a 850-ben állítólag Mitsubishi motorok lennének, de ezt a szervízben kérdésemre határozottan cáfolták.

Az S40 és a V40 ugye egy gyártósoron készül a Mitsubishi Carismával, de tudtommal a motorjaik nem azonosak, kivéve a nemrég bevezetett GDI-t.

Meghibásodási statisztikák:
Badarság lenne messzemenô következtetéseket levonni ezek alapján, itt ezrelékekben mérik a különbségeket, pontos adatokra nem emlékszem, de szerintem tök mindegy, hogy 1000 autóból 12 vagy 14 hibásodik-e meg, elenyészô a különbség...

A Saab-nak is van sajátos feelingje, más mint a Volvoé, karakter nélküli kocsinak azért nem nevezhetô. Kinek mi tetszik, persze.

Az S40/V40 tényleg elég kicsi belül, nekem a 460 után is szűknek tűnt. De azért nincs az az isten, akinek a kedvéért visszaülnék egy VW-be, inkább az S40. Nem is olyan rég még tök tágasnak éreztem a 460-ast, (minthogy kategóriájában az is), de miután hozzászoktam a 850-hez, és így ültem vissza a 460-ba, tök szűknek találtam, bevertem a fejem beszállásnál, kikászálódni meg alig bírtam. Szóval megszokás kérdése az egész.

Caddyvel ellentétben szerintem a Volvok új arca már nem az igazi, elvesztette a sajátos "téglás" báját. A 850 még ôriz valamit, az S40 már alig. Az S80 még nem tudott megfogni, szerintem kifejezettem amerikásra sikeredett nagy luxusbatár, ha más hűtôrácsot tennének rá, elmenne egy amerikai kocsinak is. Hiába, a 740-es volt az "igazi".

Most olvastam, hogy a Ford bejelentette, hogy ezentúl az új Volvok is Ford padlólemezre készülnek, nesze neked biztonság! Akár hátat is lehetne fordítani az EURO-NCAP-nek.

Akárki akármit mond, a Ford az GAGYI, nem lehet egy szinten említeni a Volvokkal semmilyen tekintetben, legalábbis egyelôre, mindaddig, amíg a Fordos fafejeknek nem sikerül odáig degradálniuk a svéd márkát. Remélem nem fogják lerontani a Volvok minôségét, bár mit is lehetne várni, hamarosan kivesznek az igaz értékek, csak a pénz számít, köcsög billgéccek fogják uralni a világot.

Egyik ügyfelem az egész céges flottát (Ford Mondeok) eladta egy év után, annyi gondjuk volt a Mondeokkal, állandóan szervízbe hordták, az egyik csajszit 3-szor hagyta ott az alig fél éves autó!!! (Nem azért, mert nô.) Inkább járt a saját Opeljével, mert biztos akart lenni, hogy nem kell stoppolnia hazafelé az M7-en.

Előzmény: 850 (226)
Eredeti Caddy Creative Commons License 1999.12.12 0 0 227
Kedves 850!

A megbízhatóságról írtad:

"Ha a Volvo nem rönó motorokat használna, akkor lenne esélye ilyen szempontból"

Hát, tényleg jó lenne, ha változna a kép, mert a márka nekem igazán szimpatikus. A régieket ugyan nem nagyon szeretem, de amióta modernebb vonalvezetésű, izgalmasabb autókat gyárt a cég, azóta igazán értékelem az autóikat. A dízeleket egyáltalán nem szeretem, de a magasabb nyomású turbóval szerelt változatokat vonzó ajánlatnak találom. Nem tudtam, hogy ezek Renault motorok.

"Ütközésbiztonságban az S40 etalon a kategóriában(Euro NCAP), a 9-3-t simán veri. Tehát nemhogy kb egyenrangúak"

Lehet, hogy le vagyok maradva egy brossúrával? Én eddig azt gondoltam, nincs számottevő különbség ezen a téren.

"Most nem akarom bántani az amcsi kocsikat, de pl a Merci M-Classe eég szarul van összerakva"

Az autót annak ellenére németnek tekintem, hogy kint gyártják. A Merci ezzel az autóval egyébként nagyon leszerepelt a kinti, valóban nagyon magas minőséget nyújtó terepjárók piacán: a megbízhatósági statisztikákban messze az utolsó lett.

"a Voyager néhány éve vezette a hibastatisztikát-alulról"

Az egyterűek között volt csupán a gyengélkedők között (akkoriban indították be Ausztriában a gyártást, ráadásul az Amerikában szinte ismeretlen dízelekkel), az is csak Európában, a Tengerentúlon azonban verte (veri) az európai modelleket. Persze hozzá kell tenni, hogy a nagyon magas, az európai kategóriatársakét alaposan felülmúló szériafelszereltség több meghibásodási lehetőséget tartogatott. Jelenleg éppen középen tanyázik a listán (Európában).

"Cherokee-nak is csak az a szerencséje, hogy Ausztriában készül"

Itt magasabb a meghibásodási arány, mint Amerikában (sok EU-beszállító az adótételek minimalizálása érdekében). Remélem, javul a helyzet.

"Vagy nézd meg a Opelt: amcsi az egész, le is marad az összes tesztben."

Tényleg nagyon gyengél szerepel az Opel, bár nem amerikai, hanem német fejlesztés, speciálisan az európai piacra szánva. Amerikában nem is kapható Opel, csak az Omega luxusfelszereltségű változata Cadillac Catera néven, és a Sintra Chevy Trans Sport néven (szintén telepakolva extrákkal, komolyabb motorral).

Előzmény: 850 (226)
850 Creative Commons License 1999.12.12 0 0 226
Üdv, Caddy!

Ha a Volvo nem rönó motorokat használna, akkor lenne esélye ilyen szempontból. Ütközésbiztonságban az S40 etalon a kategóriában(Euro NCAP), a 9-3-t simán veri. Tehát nemhogy kb egyenrangúak. Egy Saabnak ugynúgy van feelingje, de persze a Volvo az igazi.
Most nem akarom bántani az amcsi kocsikat, de pl a Merci M-Classe eég szarul van összerakva, a Voyager néhány éve vezette a hibastatisztikát-alulról, a Cherokee-nak is csak az a szerencséje, hogy Ausztriában készül. Most ezek mind Chrysleres példák, de más nem jutott eszembe. Vagy nézd meg a Opelt: amcsi az egész, le is marad az összes tesztben.

Még az S40 tágasságához tenném hozzá(lentebb volt téma), hogy talán a Ventonkban sincs kisebb hely hátul, pedig majdnem 10 centivel rövidebb.

Bocs az USA-kocsi ellenességért, nem direkt volt.

850

Előzmény: Eredeti Caddy (223)
Eredeti Caddy Creative Commons License 1999.12.12 0 0 225
Egyébként a legjobb Volvo, amiben ültem, egy S80 T6 volt. Egy volt német munkatársam cserélte erre az E-Merci 4Maticját.

Nemigen tudtam semmilyen kifogást emelni a gép ellen.

Eredeti Caddy Creative Commons License 1999.12.12 0 0 224
CYRUS:

"Én nem félek az Automata váltoktól a mi Volvonk az , de ell kell ismernem néha kurva jo lenne váltogatni , igy uncsi néha a vezetés!!"

Manapság már kézzel is kapcsolható váltók lettek a régi hagyományos automaták. Én a Chryslerben Autosticket használok, az Audisok Tiptronicot, a BMW-sek Septronicot. A mai technika már lehetővé teszi a kézi kapcsolást is az automata mód meghagyása mellett. Ráadásul ezek az autók már a vezetési stílust értékelő váltókkal bírnak, amelyek a szád íze szerint váltanak.

"Hmmm érdekes az Ameriaki autok dicsérete cimü topicban a Volvot a Fiattal emlitik egy szinten azért ez szerintem egy kicsit durva :)) Meg azt mondja a gyerek hogy most hogy a Ford kezébe került megbuzhatobb lesz ! Hát nekem van egy jo pár Fordos és Volvos ismerösöm nem ugy tünik mintha a Ford lenne a megbizhatobb :))"

Igen, én voltam az, aki megjegyezte, hogy nem venne európai autót, ha viszont mégis, BMW-be (7-es), Alfába (166) vagy Volvóba (S80) ülnék. Erre a topictárs eltanácsolt, mondván, nagyon nem tartozik az élvonalhoz megbízhatóság tekintetében. Nem volt mindenben igaza, de ez tény. Előttem van egy 27 márkából álló lista (több másikkal, amelyek hasonló képet mutatnak), ezen a Volvo a 22., a Fiat a 23. helyezett. A Ford a 16. Az pedig, hogy Te erről mit gondolsz, csak a márkaszeretetedből eredő pozitív elfogultságodat bizonyítja. Persze ez nem baj:)

"Mondjuk ez a megbizhatóság is olyan dolog hogy a Dániában élő ismerösünknek nagyon sok gondja volt a Carinával! Egyébként tény hogy a Japánok megbizhatoak , de csak egy ideig :)"

15 éves korig terjedő statisztikák vannak előttem, ha gondolod bemásolom. Végig tarolnak a japánok. A Carina pedig évek hosszú sora óta magasan a legmegbízhatóbb autó Európában. Ezt kár lenne vitatni.

Eredeti Caddy Creative Commons License 1999.12.12 0 0 223
850:

"Most, hogy a GM átvette az ellenőrzést a Saab felett, a Volvo rendre lenyomja svéd kollégáját.
Jól látszik az amcsik hozzáállása. Na de mi lesz a Fjorddal?"

Előrebocsátom, hogy sokkal inkább vennék Volvót, mint Saabot, de ez nem igaz. A Saab a megbízhatósági listákon előkelőbb helyezést foglal el mint a Volvo, ütközési tesztekben és technikában pedig szerintem fej-fej mellett haladnak egymás mellett. A Volvónak viszont - a Saabbal ellentétben - van feelingje.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!