Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36543
Én általában fix köröket viszek, így nekem csak a fuvarozó helyére kell ütnöm a bélyegzőmet és aláírni ( 16, 23 ), és a 27-be a járműadatokat beírni, a többi készen vár :)
Átvételkor körbejárom-átnézem az összes raklapot, nincs-e sérülés a zsugorfólián-dobozokon.
Felrakáskor is ott vagyok ( sőt békával kihúzom a raklapokat a raktárból a targonca elé), így látom, ha történne valami sérülés rakodás közben.
Ha minden az autón van, mégegyszer átnézés-számolás ( minden doboz és raklap megvan-e ), majd spanizás. A fülkében berakom a dossziémba a papírokat, majd gooo :)


Előzmény: Sas023 (36540)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36542
No problemo :)
Előzmény: 590227 (36539)
590227 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36541
Csak a végeredmény számit,ezt Möglich fórumtárstól megkaptad.Nagyon kell figyelned a papirozásokra,mert sok kellemetlenségtől megmenekülsz,sokszor szándékosan elb.sznak valamit,hogy szívjál.+10-15 perc mindig kell hogy legyen,meg dossziétartó,nem pedig reklámtáska.Csak rend,mind a katonaságnál.Szerintem,már mindannyian szívtunk a papirok miatt,persze kivételek mindig vannak.
Előzmény: Sas023 (36538)
Sas023 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36540

Köszönöm a segítséget.

 

Így sokkal egyszerűbb ha gépen ki van töltve és gondolom azért kell tudni, hogy minek kell szerepelnie rajta, hogy le tudd ellenörizni.

 

Mégegyszer köszi.

Előzmény: Törölt nick (36536)
590227 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36539
Ez szép leírás.Remélem nem bántottalak meg,mert a kettő HSZ-ed együtt,tökéletes.
Előzmény: Törölt nick (36536)
Sas023 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36538
Azért köszönöm, hogy probálsz segíteni.
Előzmény: 590227 (36535)
590227 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36537
Köszönöm.
Előzmény: Törölt nick (36536)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36536
Én csak Únión belül járok, és én géppel kitöltve kapom:

1: Feladó
2: Címzett
3: Cél ( város és ország )
4: Áru átvételének helye ( város és ország )
5: Mellékelt okmányok ( pl. szállítólevél száma )
6-7-8-9: Áru megnevezése ( pl. autóalkatrész/ Auto Ersatzteile ), mennyisége ( x karton, y paletta, esetleg a raklapokon levő áru etikettszáma )
10: üres
11: súly ( pl. 1,2 T )
13: fealdó esetleges rendelkezései ( nálam üres )
14-15: ( nálam ) üres
16: fuvarozó ( saját bélyegzőm )
17: további fuvarozó (k) : nálam üres
18:fuvarozó megjegyzései ( ide írod be az esetleges sérüléseket, vagy amit észreveszel, és jelezni szeretnéd )
19-20: ( nálam ) üres
21: kiállítás helye, ideje
22: feladó aláírása és bélyegzője
23: fuvarozó ( én ) bélyegző és aláírása
24: átvevő aláírása és bélyegzője
25-26-28: ( nálam ) üres
27: fuvarozó jármű adatai ( rdsz, teherbírás ) ( van olyan cmr, amelyiken a jármű típusát is kéri )


Én így kapom kitöltve, eddig ( kopp-kopp ) soha semmi gondom nem volt belőle.
Ha valaki máshogy csinálja, esetleg az én cmr-em üres soraiba ír valamit, akkor kiegészít :)

Mi 4 példányost használunk: piros marad a feladónál, kék a lerakás után marad a címzettnél. A feketét ( eredeti ), amit a címzett leigazolt, visszajuttatjuk a mi számlánkkal a feladónak, a zöld marad nálunk az irodában.
Előzmény: Sas023 (36529)
590227 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36535
Itt sok segitséget,infot kapsz.CMR KITÖLTÉS.1Dolgozom a gondodon,csak nekem is nehezen mennek a feltöltések,a hülyén berakott leírások miatt.Az NKF honlapján a baloldali sávban is,sok hasznos info van.Igyekszem,de ha tudtok jobb megoldást,segíthettek,mivel a Paintolás,meg a hasonló szerkesztésekkel hadilábon állok.
Sas023 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36534
Szétnéztem már a neten csak egy pdf-et találtam amire fel van sorolva, hogy minek kell rajta lennie és, hogy melyik szinű nyomtatvány kié. Pl: a vámos info alatt sem nagyon értem mire gondolsz. Erre csok olyat találtam amiben fel van sorolva az adott ország kódja,

Incoterms kód,

az adott ország pénzneme,

csomagolási kodok stb.

 

De szerintem nem erre gondóltál.

Előzmény: 590227 (36530)
soonó Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36533
Nálam itt a magyar-angol-német verzsön van. gondolom ez az általányos.
Előzmény: Sas023 (36532)
Sas023 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36532
Ok jövöhéten beprobálkozok debrecen minden papírirószer boltjában amig nem tudok venni egy példányt vagy kettőt. Am mijen nyelnen lehet megvenni? Gondolom angol, ..........?
Előzmény: soonó (36526)
Sas023 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36531

Köszi remélem jó lesz és ha sikeröl akkor örömmel betanítalak. Majd írok hogy- hogy ment. Előre is köszi a segítséget.

Előzmény: tojas70 (36528)
590227 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36530
CMR KITÖLTÉS.Mielött valaki segitséget kér,nézzen körül.Möglich fórumtárs segitsége kevés lessz.A VÁM-os infot nyomtasd ki,tanulmányozd.Nem megtanulni kell mindent,hanem keresni kell,meg nálad kell legyen,hogy hogyan kell kitölteni.Szivesen segítünk,nem kioktatás képpen írom le,a megoldások keresését.
Sas023 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36529
Ha jól látom ez németül van. Nem értem és így nem is tudom, hogy mit hová kell írni nem tudsz egy magyar változatott is? Vagy ami mellé oda van írva, hogy mit hóvá kell írni?
Előzmény: Törölt nick (36524)
tojas70 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36528
Haho!A vezgyakra elsem mentem mert a Péter nevű úri ember elvette a kedvemet,látszott hogy nem tart alkalmasnak vagy nem voltam szimpi ki tudja?Amugy kedvesek voltak akkikel beszéltem,mondták ha szerencsém van akkor az uj DAF 410-est kapom annak 24l a eszik az nagyon gazdaságos.Europán meg azt értettem hogy,vezettél-e már 3,5t nagyobb gépet külföldön?mire én nem látja az ürlapomon hogy ebben teljesen szűz vagyok.  Akkor voltam-e már europában valaha?mondom igen soroltam ecetera stb.....németbe 5 évig jártam rendszeresen (seftelni ezt nem mondtam) erre az ur ember akkor mondjam meg hol található ez meg ez a falu vagy város,ekkor már elborult az agyam magaszerint én térkép vagyok?ennyit európáról.Látszott az öregen hogy jol szórakozik bazsajgott a bajusza alatt,igazábol olyan kioktatásnak tünt az egész hogy ez az ő pályája mit akarok zöldfülű ott.Elismerem hogy Ő ebben nagyon jó,de én is tanultam egy szakmát amit 20 évig csináltam abban meg énvagyok a fasza.Mindfenki tanult valamit miért baj ha mást is meg szeretne tanulni az ember nem oktattam senkit ki inkább segitettem hogy könnyebben tanuljon. Tulajdonképpen azt reméltem hogy barak egy öreg mellé 4kézbe 2 3 hétre megtanulod azt mindenki mehet a dolgára.Azt is kérdezték hogy van-e ismerősöm akihez beraknak tanulni de sajna csak a becenevét tudom azt meg igy nem találják meg a cégnél.Szurkolok neked ha esetleg összejön irjál majd fél év megmondom nekik az ujra jelenkezésnél hogy te majd betanitasz. Sok sikert!
Előzmény: Sas023 (36522)
soonó Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36527
No, már meg is oldódott.
Előzmény: Sas023 (36525)
soonó Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36526
Bármellik nyomtaványboltban kapsz 60 forintért. Nálam most van kb. 1500 darab. :-)
Előzmény: Sas023 (36523)
Sas023 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36525
Nagyon szépen köszönöm Möglich !!!
Előzmény: Törölt nick (36524)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36524
Előzmény: Sas023 (36523)
Sas023 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36523

Tudna valaki mondani egy címet ahol tudok szerezni CMR fuvarlevél mitát?

 

Vagy valaki tudna felrakni egy képet, hogy tanulmányozhassam. Hiába magolom be, hogy minek kell rajtalennie ha nem tudom, hogy hová kell írni.

 

Segítségeteket előre is köszönöm.

 

 

Előzmény: Sas023 (36522)
Sas023 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36522

Hally

 

Köszönöm szépen, hogy ezeket elmondtad, nagy segítség mert tudom, hogy miből kell készülnom. Am a pipírokkal nincs gond mert van "C" kategoriám, belföldi és nemzetközi árufuvarozói engedélyem, küldeménydarabos ADR-em és PÁV II-es és III-as igazolásom, digitális kártyám és érvénye útlevelem. A CMR levelet bemagolom és a pihenőidőt is. Az Europa ismeret alatt nem tudom mit értesz ezt ha tudod légyszi részletezd, hogy a lehető legnagyobb esélyel fusak neki a dolognak. Ha a gyakorlatról kérdeznek anyit fogok tudni mondani nekik, hogy a honvétségnél a jelenlegi beosztásom teherautó és harcjármű vezető mert fogalmam sincs menyi km-ert vezettem. A vezgyakon mit csináltál? Miért nem sikerült a felvételi? Köszönöm, hogy midezeket leírtad és elmondtad, még légyszi válaszólj a fenti pár kérdésemre.

 

Üdv.: Sas023

Előzmény: tojas70 (36521)
tojas70 Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36521
Szia Sas023!tojas70 vagyok.Tegnap olvastam a nagy örömödet,gratula a vizsgához,én is pont ilyen voltam egy fél éve.Nem akarlak elkeseriteni de hááát sajna.Nekem is friss a jogsim teherautora meg a többi,csak azért irok mert pont tegnap felvételiztem a Wabihoz és sajna nem jött össze,pedig mindennél jobban szerettem volna 1 dögkamiont vezetni.Elmondom a felvételit,1,vigyél egy önéletrajzot magaddal,hogy ott nekeljen  foglalkoznod vele,2,TIR igazolványod legyen mert nemállnak szóba veled 3,digit kártya is kötelező 4,a CMR levelet magoldbe mert az első kérdés az elbeszélésen erről szól 5,pihenő idők betartása a következő,majd egy kis EUROPA-ismeret ezekután orvosi majd vezgyak következik. Azért meg kérdezi tőled mennyi gyakorlatod van,mert a legkisseb kocc is fél millába kerül,és ha nem vagy magadban biztos akkor inkább áljálmeg nehogy gond legyen.Ezekkel nincs is gond amiket kérnek mert a saját érdekedben kell tudni,az a szóbeszéd hogy ide minden hülyét felvesznek.ez nem igaz.CSak azt sajnálom hogy egy friss jogsist sehova nem vesznekfel,de hát akkor hol tanuljon az ember?Minden kamionos barátom a Wabit ajánlotta mint kezdő majd ott betanitanak cimszoval,utánna intézzük a jobb helyeket dehát ha nincs tapasztalat nincs munkád sem.Egyébként 100000 Ft a betanulás,amit 4hónap alatt levonnak+40000 oktatás cimén is.Egy most felvételiző srác már dolgozott nekik de felmondott mert papiron keresett 360000-et és kézbe kapott 140000-et pedig 54 napot volt külföldön egyhuzamban.Ennek ellenére azért majd egy fél év múlva ujra probálkozom ahogy ajánlották addig keresek tovább.További szép napot.Nem akartalak lelombozni.CSá
Előzmény: Sas023 (36508)
liili Creative Commons License 2010.03.19 0 0 36520
Az új nulláson is 70 a teherautók sebessége.Egyébként alkalmas volna az autópálya minősítésre, nem tudom miért kell ott is 70-el menni a tgk-nak.Az , hogy Te (Ti) már mehettek 110-130-al, az egy tökéletes változtatás lett.Legalább Veletek nincs "gond"!Természetesen én sem vagyok egy angyal a közlekedésben, de ha lehet feleslegesen nem vívom ki a sors haragját, és nem egy rendszeresen figyelt, és kamerázott úton száguldozok.Mindenkinek a saját elbírálása a mérvadó.Ha neki úgy jó, akkor tegyen úgy.
De ha baj lesz belőle akkor az elsők között leszek aki kiröhögi:-)
A régi bölcsek is azt mondták, hogy :legszebb öröm a káröröm!
Előzmény: Roadtrain (36517)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.18 0 0 36519
Ez a villogás csak a balkánon divat, remélem egyszer itt is büntetni fogják, mint kint ( drängeln ).
Érdekes, rám is csak itthon villogott 1-2 területi képviselő-utazóügynök, kint a többszáz lóerővel erősebb autók sem villognak le, szépen kivárják, míg elmegyek a lassú sor mellett, és visszatiplizek jobbra.
Mondjuk ha csak 10-15-20-al megyek gyorsabban, mint a sor, akkor visszalassítok és maradok a szélsőben, megvárom, míg tök üres lesz mögöttem a pálya, ilyen minimális sebességkülömbséggel nem állok neki feltartani a belsőben jóval gyorsabban haladó sort.
Ha bent megyek, valóban jóval gyorsabb vagyok a szélsőknél, talán ezért sem nagyon villognak le, mert láthatóan gyorsan megyek, nem alszok a belsőben :)

Előzmény: husky610 (36518)
husky610 Creative Commons License 2010.03.18 0 0 36518
"Nem tudhatod, hogy miért siet és hová :)
Viszont ha utolért, akkor valószínű gyorsabb Nálad ( másképp ugye nem ért volna utol :)
Ráadásul a kresz szerint is el kell engedni a gyorsabbat."

Ez tiszta sor, de ha épp 80-al haladok el a külső sávban haladók mellett és utolér vki és beáll a seggebe és neki áll villogni, mikor látja hogy nem tudok lehúzódni, akkor.... olyankor jön a gáz el, tempomat 70-re.

Ha van helyem akkor természetesen én is elengedem, meg nem haladok folyamatosan a belsőben, hisz jobbra tarts van...

Az autópályás sztori tiszta sor, de ott is van 1-2 sumaher akik 200-al jön a belsőben és 10km ról elkezd villogni, na ott már csak szándékosan se húzódok félre.

Én se vagyok szent, én is közlekedek pályán jóval gyorsabban mint lehet( a golfal) de ha vki 130 al szabályosan eg y belsőben nem állok neki levillogni meg ledudálni, begurulok mögé és megvárom míg magától kapcsol és kisorol, ha nem akkor kielőzöm jobbról.
Előzmény: Törölt nick (36515)
Roadtrain Creative Commons License 2010.03.18 0 0 36517

Az ÚJ 0-on ment!!!!!!!!!!Ott a személyautók maximális sebessége 110km/h!!!!Nem védtem meg deps-t csak leírtam amit tudok,mert pont akkor beszéltem vele telefonon,mikor ez az eset történt.Ennyi........

Különben nem szoktam sietni ha nincs rá különösebb okom.Az meg ritkán akad.De rám már nem a teherautós szabályok vonatkoznak így 130-al is mehetek a pályán.Az autót meg nem törte össze,kicsit az ajtó lett fura formályú.De gondolom te még sosem mentél neki semminek,mindent flottul csinálsz úgy ahogy a nagykönyvben megvan írva.

Előzmény: liili (36510)
Roadtrain Creative Commons License 2010.03.18 0 0 36516

Én úgy tudom csak az az egy volt.

Előzmény: cicó (36507)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.18 0 0 36515
"Viszont ha én megyek 80-al a belsőben akkor nekem ne dudáljon meg villogjon senki, mert azonnal beállok 70-re és keresek egy araszolót és megfogom a sort...."

Nem tudhatod, hogy miért siet és hová :)
Viszont ha utolért, akkor valószínű gyorsabb Nálad ( másképp ugye nem ért volna utol :)
Ráadásul a kresz szerint is el kell engedni a gyorsabbat.
Én - még ha a max megengedettel is megyek - , és utolér valaki, természetes, hogy elengedem. Menjen amerre lát, addig úgy sincs béke, míg én lassabb haladásra kényszerítem.

Pl. normál pálya: megyek a belsőben 130-cal, sietős mögöttem. Ha látok egy lukat a kamionok között, az első kamion mellé érve már dobom is ki a jobbindexet, sietős látja, hogy el fogom engedni. Mire a harmadikat villogja az index, máris megjelent a jobbos tükörben a kamion ( 35-40km/h sebességkülömbség ugye ), biztonsággal kikoccolok jobbra, sietős már a jobbraindexelésemkor gyorsít, és pikk-pakk elment mellettem. Sokszor még gázelvételre sincs szükség a következő kamion mögött, olyan gyorsan elmegy mellettem a sietős. Utána beugrok a belsőbe, és haladok tovább a megszokott 120-130-cal, előzve a további kamionokat.
Előzmény: husky610 (36511)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.18 0 0 36514
Ez tiszta és világos, hogy 3,5T fölött 70.
De a ( pláne a külföldi ) kamionok nem mennek 80 alatt.
Ha ott valaki mégis 70-ezni kezd, akkor jó eséllyel tgk előzni tilos ellénre szépen lenyomják őket a kamionok.
Én az M6 és az M1 között furgonnal felveszem a személyautók tempóját, csak az annahegyi trafinál megyek max 80-nal, de van, hogy ki kell ugranom a külsőbe, mert a román-bolgár-török kamionos tempomatja 90-en áll, és jön a belsőben mögöttem.
Szépen elengedem őket, az M0 végén a balos kanyarban még az M1-re történő felhajtás előtt úgyis magam mögött tudom mindet :)

Én általában este-éjjel járok azon a szakaszon, nappal nem tudom, mi a helyzet.
Szerencsére itthon nem nagyon kell nappal vezetnem.
Előzmény: liili (36513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!