Amennyiben ez egy váltó szelep féle, akkor nyilván ráfér egy karbantartás. Ez lehet az oka, -mivel letapadhatott- hogy autó állásban nem melegszik az elmenő cső. Azaz üzemzavarral állunk szembe.:)
2Műszaki biztonsági felülvizsgálat meglétének ellenőrzése
A közszolgáltató sormunka keretében ellenőrzi a gáz fogyasztói berendezés 11/2013. (III. 21.) NGM rendeletben (MBSZ) meghatározott műszaki-biztonsági felülvizsgálatot igazoló dokumentum vagy jelző matrica meglétét, érvényességét."
Amúgy van az 5 évenkénti kötelező készülék ellenőrzés és a 10 évenkénti vezetékrendszer ellenőrzés. Mind a kettő a gáztörvényből van elrendelve. A lakosság valamiért lazán kezelte, így vagy 2 éve a kormányzat rátestálta a szolgáltatókra. Szegények annyira túlterheltek, hogy a 14 végéig bejelentetteket végzik,a többit majd az esedékes mérőcserénél.
Láttam olyan rendszert, ami 30 éve nem volt ellenőrizve, sőt legalább 40 éve épülhetett.
Miért ?
Vastag még a városi gázhoz jó csövek, csak csavaros kötések, a múzeumi gáztüzhely bekötése meg un. kúpos csappal. A golyós csap is 30 éve már elterjedt volt.
Már nincs GMBSz, most már MBSZ van. Régen még volt a GOMBSZ / gáz- és olajip. műszaki biztonsági szabályzat /, aztán a gáz műszaki biztonsági szabályzat....ma meg csak műszaki biztonsági szabályzat / Ezek egymásra épülnek. Sok mindent tehet a szolgáltató, egyet nem, nem büntethet.
A kéményseprő meg csak nézegesse a kéményeket, a gázkészülékhez ne nyúljon, nem ért hozzá és főleg nincs jogosultsága rá.
Igen arról! Itt valamiért sok falut végigellenőriztek, gyakorlatilag házról-házra, ahol bármi tervtől való eltérést vagy szabálytalan kivitelezést találtak ott a hiba jellegétől függően óra le, tervezés, kivitelezés, meo és óra vissza, valamint kötbért is fizettettek. Még az újság is cikkezett róla, mert arányaiban 20%-volt a mókolt rendszer a környéken.
A szakinak a szolgáltatónál, hogy seggét védje egy tervezés és gázmeo nélkül felszerelt készülék életveszélyt jelent és nem kockáztatja, hogy bárki elszálljon, mert onnantól az Ő felelőssége...
én is ezt hallottam. ha a kivitelezés szabályos és szakszerű, akkor ha nagyon nagyon szívózni akarnak akkor köteleznek hogy x hónapon belül mutasd be a terveket intézd el a papírmunkát.
- Nagyon nagyon terület és ügyintéző függő (tigáz -meglepően- normális volt)
- Ha fizeted a számlákat mint a kisangyal, szebben szólnak hozzád.
- Szakszerű a kivitelezés, nem köcsögölnek annyira
Tigázos csávó mondta, hogy ne legyenek festetlen csövek, mert akkor egyből látják, hogy a rendszer piszkálva volt és előveszik a terveket, jön a macera. Egyébként meg csak szemrevételezéssel megnézik, hogy szakos vagy életveszélyes, átmenet nincs.
melyik ügyintézésről? a swarcban cserélt készülék utólagos papírozásáról? olvasni én is olvastam sokmindent, de konkrétan hogy lezárták volna a gázt csak olyan esetben hallottam, ahol műszakilag indokolt volt.
Nem a matrica eltávolítása minősül ez esetben szabálytalan vételezésnek, hanem a gázcső illetéktelen átalakítása és a gázkészülék engedély nélküli cseréje. Ez a szolgáltatásból azonnali kizárással (is) járhat és kötelezik a jelenlegi állapot megterveztetésére és csak az elfogadott tervek utáni gázMEO sikeressége esetén kapja majd vissza az óráját.
Nincs fám, :) A Kályhát meg 2013 márciusában használtam (2012 decembertől) majd nemsokkal később eladtam, mert extrém felesleges volt, az árából pedig vettem egy xbox-ot az azóta NAV által szétrazziázot konzolszeviztől.
Nem értem. Eddig automatában volt és volt fűtés. Most nem akart rendesen melegedni a radiátor és babráltam. Azt hittem az autó a normál állapot. Akkor most mi van ? :)