par honapja, talan eve irtam a vw-rol a velemenyemet, .. -nem a dizel botranyal kapcsolatban - hogy olyan szinten vagjak maguk alatt a fat, hogy par ev kerdese. .azt becsukhatjak a boltot, mert nem lesz egy elegedett ugyfeluk.
ez szerint nem csak a bmw lepett vissza a fejlodesben.
az olasz eddig sem erdemelt emlitest, de ott legalabb vannak pro-k is a kontrak mellett.
a csigasnal nincs valtozas..stabilan hozza a legszarabb konstrukcio formulat.
...de hogy mar a japok is szart gyartanak. .azert az mar durva.:))
2 millioert egy lestrapalt, a gyart semmit , de max alkatresz szemszogbol erdeklo gepet veszel.
ha ez beszarik, azzal nincs is baj . (gyartoi szinten )
a baj akkor van. .amikor 20-30-40e kmet futott autok jonnek nagyjavitasra.
a bmw-re talan ez annyira nem jellemzo.. de mini, csigas, vw....azert az mar feltuno mennyiseg. ..
mindegy.
en vagyok negativ ennyi ossze baltazott mernoki teljesitmenyt latvan.
a masik oldalrol.. akik vigan autoznak. nem tudok semmit.
de az a szerencses tabor.
mert mar nem minoseg kell a megbizhatosagohz, hanem szerencse. :)
ha olvassák is miért tennének ellene? Saját OFF autóm láncát is cserélni kell (gyártó szerint nem) ,igaz azt hallani ha megnyúlott mert őrült csapkodásba kezd és zajos lesz...1997-től gyártották a típust, de még a 2009-eseket se fejlesztették úgy hogy vagy legyen csereintervallum előírva, vagy tartósabb megoldást keressenek...annyit írnak csak elő hogy ha a vezérműlánc cserés akkor kompletten a teljes balanszrészen is cserélni kell mindent...
Az viszont érdekes hogy a vezérműlánc feszítő patront ki lehet csavarni és a lánc nyúlást lehet ellenőrizni :D Szóval azért az ellenőrzés meg van, és ha nyúlott akkor csere, mindennel együtt..
Az hogy miért fejlesztenének a tartósság irányába? Akkor kevés autószerelő és alkatrészbeszállító élne meg....
Az irány pont fordított. A profit a lényeg. Az újabb modellek fejlesztése már nagyrészt a költségoptimalizálásról szól. Egy ideje már a "fillérb..szó" igazgatóság a főnök szerintem minden autógyárban.
A BMW brand már olyan mélyen beépült a tudatalattiba, hogy bármit el lehet adni az emblémával.
Költői kérdésként merül fel bennem, hogy vajon a BMW emberei olvassák az ilyen vagy ehhez hasonló fórumokat? Eljutnak hozzájuk a negatív visszajelzések? Ha igen, akkor vajon akarnak-e tenni ez ellen? Mert az én mérnöki (nem gépész) megközelítésem az súgja hogy minimális befektetéssel (bár lehet, hogy az autógyártásban ez nem is minimális) sokat lehetne javítani a márka megítélésén, ami valószínűleg több vásárlót jelentene. (nem hiszem, hogy ha valaki BMW-t tervez venni 12-20-30 MHUF-ért, azt fogja érdekelni, hogy 150k kmenként cserélni kell a vezérlést...)
Igen, volt rá visszahívás 2015 12 26-ig. Alvázszám függő volt, és tudomásom szerint csak a 2007-2008 évjáratúak voltak érintve. De írj inkább privátba mi van veletek, ne fárasszuk ezzel a fórumot... Jó egészséget Nektek.
Szia, nekem ugyanezt csinakta a mulf modul hibaja miatt. Lehuztuk es azota tokeletes az idrive. A problema a szaloptika szakadasabol adosik. Sorba vannak kotve a cuccok. Ha valamelyik eszkoz hibazik, akkor kihagy es ettol nem megy a tobbi.
E60nal ez tipikus hiba. 30-40korul van egy mulf modul. De ha kiiktatod, akkor csak annyi hogy nem lesz bt kapcsolat a kocsiban
nem boncolgattam a kerdest, hogy mi okozza, ahoz nekem keves a mintam.
ezek az autok itt rendesen szervizelt, nem tul oreg autok, bo sok markaszervizes pecsettel a konyvukben.
de lehet inkabb hozzaszoktunk ahoz, hogy lancos motorban nincs lanc csere intervallum megadva.
na erre most jol felebreszt minket majd az osszes gyarto hogy hoho gyerekek.. hat kopik az is. :)
nem csoda, compact meretezes, jo teljesitmeny.., ketezer baros uzapumpa, veztengok, egyeb segedberendezesek.. hat nem csoda hogy elfarad az a gyenge lancrendszer..
a bmw tudna helyre tenni a kerdest, ha eloirna hogy 150e km, es csere.
..bar az itt 3-4 ev.. szvsz lehet nem lenne piacepito egy "premium" markanal..
de megszunne az ugyfel panasz, bmw sem lenne -annyit -szidva.
( ...bar ugyremlik hogy volt ra visszahivas, de az nem ugyanaz mint a kopo eszkozi besorolas. . )
Üdv Cam. Ezer éve nem "beszéltünk". Tény és való, hogy elég gyakori probléma amit írsz, de mi is szinte minden héten cserélünk láncot (vagy mert elszakad, vagy már elszakadt...) de a gyártói tervezési hibán kívül szerintem más oka is lehet a láncszakadásnak. Múlthéten cseréltünk láncot egy E91 2009 02 320d-n 290000 km-nél, eredeti láncszettel. Előélete szerint sem cseréltek láncot. Viszont elég régóta szervizeltük mi, (ajánlásunk szerint olajcsere 10-15 ezer km-ként, NEM GYÁRI BMW olajjal...) Én úgy gondolom kenési problémákhoz is visszavezethető, legalábbis a mi statisztikai kimutatásunk erre enged következtetni...(ahogy Te írnád: Tévedés joga fenntartva...sk vélemény)..Üdv a családodnak, ha valamit segíthetek szólj nyugodtan.
lefagy teljesen. se jobbra se balra se fel se le. aztán visszatér pármásodpercre és ismét lefagy. a rádió sem működik olyankor, ha meg működik akkor pattogó hangok is jönnek a hangszórókból
Nem vitatkozni szeretnék, de két fontos gondolatot azért megosztanék (azoknak, akik döntés előtt állnak):
- Általában a fórumok és a szervizek statisztikái jellemzően negatívabbak (ahogy te is írtad), mert inkább azok az emberek fordulnak minkét helyhez, akiknek gondjuk van.
- Tökéletes autó nincs. Nekem nem sok autóm volt, lehetett az Opel, Skoda, Suzuki, VW, mindegyiknek volt kisebb, nagyobb - nem kopásból eredő - hibája, típushibája.
Még az sem egyértelmű, hogy egy ilyen "típushiba" vagy annak javítása költségesebb egy BMW-nél mint pl. egy Skoda-nál (1.2-1.4 TSI láncszakadások).
Biztosan én egy kivételesen szerencsés ember vagyok (remélem ez így is marad). A mintavételem minimális (1 db.) csak azért írom le mégis, hogy ha valaki ide téved, akkor jót is olvasson. Tavaly tavasszal vettem egy 2008 E61 520D-t (120kW) 150k-val, most 167K-van benne és még semmi gondom nem volt (nem igaz: a csomagtartónál lévő kábeleket cserélni kellett a köztudott kábeltöredezés miatt)...Ennyi...
Jó is lenne, ha a létezne olyan autó, ami kényelmes, erős, halk és még költeni sem kell rá....
Én cseréltettem szívósort és vezérműláncot. Biztos 200e km 30d. A szívósorban két lapka meg volt hajolva és a beeséstől egy kemény gázfröccs választotta el őket. A vezérműláncban 3 szem már meg volt mozdulva. Mindkét hiba kivégezhette volna a motort.
A gond ott kezdődik, hogy nincs a BMW-nél arra vonatkozó utasítás, hogy a szívósort vagy a vezérműláncot x ezer km után ellenőrizni vagy cserélni kellene.
Egy prémium autógyár nem engedheti meg magának, hogy ilyen hibák előzetes figyelmeztetés nélkül előforduljanak. Ha ilyen történik egy autóval, akkor ne a tulajt hibáztassuk már, hogy minek vett prémiumnak csúfolt autót, most meg cseréljen motort, mert az ilyen autó már rég nem prémium. A prémium csúcsminőséget jelent, ez meg igen távol áll tőle.
Az elhangzottakkal maximálisan egyetértek. Tudomásul kell venni, hogy az emberek már csak ilyenek. Olcsón akar jó prémium autót venni. Nem hiszi el, hogy ilyen nem létezik.Ha meg költeni kell rá azt sajnálja, mindenki hülye: a prémium márka már nem a régi, jön a barkácsolás saját kezüleg, esetleg autószerelő aki a ladánál dácsiánál megállt a fejlődésben. Minden és mindenki összefogott ellene, csak azt nem ismeri be, hogy Ő hozott rossz döntést amikor olcsón akart prémium autóba ülni.
Azon is el kell gondolkodni a beeső örvénycsappantyúk, szakadozó vezérműláncok, stb. kapcsán, hogy a BMW vajon prémium minőségű autómárkának számít-e még?
Mert mostanra már csak egy túlárazott, eldobható 4 kerekű maradt a valaha volt fényes múltból, autószerelők és alkatrész kereskedők álomautója. A vastag számlákat önként, dalolva fizetik ki a tulajdonosaik, mert még vakon hisznek a régi fényben.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy valaki tudja, hogy a "BMW.Navigation.DVD.Road.Map.Europe.BUSINESS.2016.DVD9.MULTiLANGUAGE-NAViGON" és a "BMW.Navigation.DVD.Road.Map.Europe.PROFESSIONAL.2016.DVD.MULTiLANGUAGE-NAViGON" között mi a különbség?
Jól vélem, hogy az említett 2 release egyaránt használható 2005-ös gyártmányú BMW 530-as gépjárműben? Melyik kiadást érdemesebb használni?
Az esetleges segítő válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm!