Ha csak annyi a gond, ami a képen látszik, akkor próbáld meg a vizes csiszolást, ha nagyobb felületet borít, akkor a festék lemaratást. Ráfestéssel ne próbálkozz, mert tényleg csak rontasz rajta, és - jobb esetben - marad a lemaratás. Rosszabb esetben gyárthatsz belőle egy lezuhant roncsot ( kiégettet) diorámába :)))
Szia! Én is éltem már át hasonlókat,és a Szi-ti tényleg tuti!Az átlátszó cuccokra is nyugodtan mehet,legjobb,a belemerítés-úgyhagyás-pár órára,meg kell várni,amíg az utolsó rétegig leér a cucc,aztán én egy fogkefével segítek rá. Mél nem jött .
Egyrészt a topikban már párszor leírtuk, hogy fényes fehéret hogy is festünk. Először alapozunk ugyanazon típusú fehér matt festékkel, 2-3-4 vékony rétegben. Úgy a negyedik réteg már szépen fog fedni. Minden esetben 1-2 nap teljes száradási időt várunk. Ha megvan a teljes fedés, akkor 1-2 vékony réteg fényes fehérrel fújunk, amivel gyakorlatilag csak a felületi texturát állítjuk be, mert a fehér színt félig az alapozás adja, 1-2 vékony fehér még igencsak nem fedne így.
Most per pillanat két lehetőséged van:
1. Ha vékony a festék a gépen, akkor 600-as vizes papírral szépen megcsiszolod az egészet és elkezded a több. vékony réteges fehér matt alapozást, de vársz 2-3 napot meleg száraz helyen, hogy megszáradjon rendesen a gép.
2. Veszel háztartási boltban SziTi-t és lemaratod róla. Asszem másfél éve februárban fényképpel illusztrálva megadtam a használati és biztonságtechnikai utasítást hozzá, a hozzászólásaim közt keresd meg.
Valszeg nem szaradt meg az alapreteg teljesen. Az enameleknel jobb akar egy hetet is varni a retegek kozott. (Vastagsagtol fuggoen.)
Nekem akrillal sikerult eloadnom hasonlot, es auto polirpasztaval simogattam le a torzsrol. (Ha szimplan NaOH-ba nyomod (lefolyotisztito), akkor minden festek lejon. Nem tudom, nalad ez mennyire szamit, de en az 1/48-as pilotafulket inkabb erintetlenul hagytam.)
Azóta lehiggadtam! Most más szemmel nézem már a dolgokat!!
Sűrű festékkel ecsettel átmegyek a réseken, az tuti betapasztja őket.
A festék tömíti a rést, de mivel a mostani fehér vastagsága+ adott mélységet a vonalaknak, nem lesz feltünő. Aztán a legfinomabb csiszolópapaírral leszedem a feleslegeket, ugyaníg a kis kicserepedett részt, illetve itt is a felesleget.
Aztán mikor letelik 4 nap, csak száradtnak lehet már tekinteni a dolgot, újra festem. Talán menni fog! Meglátjuk!!!
Még mindig csinálhatsz belőle valami pofás extrém festésű gépet... Fel a fejjel! Szerintem le tudod szedni a festéket, de azt már a profibbaktól kérdezd, hogyan... Sok sikert! Üdv! warbirds
Szóval a z amúgy fehér törzset kicsit szürkére alapoztam, mert nem volt fehér matt festékem. 2 nap múlva nekiláttam a fehér fényes felület felhordásának, mivel az Airbus A321-es törzse teljesen fehér.
A fehér Revell festéket hígítgattam, mikor próbafújásra került sor. Ezt egy kisebb sík felületen próbáltam, és csak köbködte a piszoly a festéket. Túl sűrű! Még egy kis hígító, tettem ezt addig, amíg szépen nem porlasztott.
Nekiláttam a festésnek. Kicsit híg lett, de nem volt nagyon vészes. Sajnos kisebb résekbe nem nagyon akart belefolyni a festék fogalmam sincs mitől. Bár ezt a jelenséget eddig is tapasztaltam, csak akkor nem szürkére mentem fehérrel, henem fehér műanyagra fehérrel. Nem volt ennyire szembetűnő a probléma.
Ekkor elöntötte a **** az agyamat. Valami baj van!!! Beszőtte a pók hipp hopp a törzset, vagy aszlyosra szárítottam a felületet?? Valami nagy gáz volt, ugyanis márványosra, vagy pókháósra repedezett a felület.:-( Megoldotta a szürkét a fehér festék hígítója??
A festés azonnal félbemaradt! Most térképes törzsű gépem van, ami ráadásul a mintázatoknál is héba hóban szürke maradt.
Van remény?? Megszárad felcsiszolom, és újra festem??
sziasztok!
ha valakinek akadna egy eladó transporter t2-es kisautója, mindegy mekkora, mindegy milyen színű, csak nagyrészt hiánytalan legyen.
http://www.geocities.jp/shijimi_1_3/13977.JPG
egy ehez hasonló buszt szeretnék.
mailcímemre(blackp.vw1972@freemail.hu) jelezzétek, ha van. köszönöm!
Jól tudom, hogy az ablakok is mások? Sőt biztos, mert a C-47-es kerek ablakokkal van, a DC-3 szögletessel, a LI-2 szögletessel, de változó számú ablak van. DC-3 C-47 LI-2
Én is a TOFF-ra gondoltam, bár nem ismerem őket, csak a matricáikat:)
Legjobb lenne egy vegyes készlet, matrica plusz maszkolósablon a nagyobb dolgokhoz és esetleg a motorburkolat mintáihoz.
A legfontosabb, hogy az orosz motornak csak egy hengersora van, ezért rövidebb oldalról a burkolat. A másik pedig az, hogy a motornyílás tágabb elől és a görbülete kisebb ívű. Persze maga a motor is más... Az első görbületet fel kell tölteni mondjuk pillanatragasztó és műgyantapor keverékével, és csiszolással kell az új formát előállítani. Hátul csak le kell fűrészelni, csiszolni. A legbonyolultabb alkartész(szerintem) a motor alatti olajhűtő a maga mosolygó száj formájával. Ezt műgyanta tömbből fogom újragyártani. A motort egy I-16 Rata készletből fogom pótolni (ha sikerül a műgyantaöntés). Persze a motorburkolatot is lehetne ebből pótolni, de egy kicsit drága lenne.
A légcsavar is más formájú, de csiszolással megoldható az átalakítás.
Sajna nem tudok ennél egyszerűbbet.
Amit ősszegyűjtöttem eltérést ezen kívül:
-A panelvonalak a szárny alján teljesen mások.
-Bal oldali kis csomagtérajtó a vízszintes vezérsík előtt
-A pilótafülke ablakai mögött plusz ablakok.
-a függőleges vezérsík előtt a törzs tetején kis ablak.
A Monogram makett egész teles elfoglaltság lesz:)
Pozitív panelvonalas, átkarcolni, szegecselni kell, ráadásul szépen, mert az ezüst minden hibát megmutat.
A HAD gyárt Me-109 matricát. A rendelkezésre álló fotóim alapján a V.8+31 festési utasítása helyes, a Hasegawa makettből pedig átalakítás nélkül meg lehet építeni.
Laposmacska!
A Li-2-t 48-ban szeretném megépíteni, de megvan a 72-es Italeri és a 48-as Monogram makett is.
Corlelban megrajzoltam már az összes feliratot a lehető legrészletesebben.(korábban hivatásszerűen rajzoltam Corellel)
Már csak matricagyártót kellene találni hozzá, legalábbis a kis feliratokhoz.
Van két A0 méretű többnézeti rajzom is egy nagyon kedves ismerősöm jóvoltából.
Meg akartam venni a helyi makettboltban a Dragon 1/35 88mm Flakjat, es a pacak kozolte, hogy nem hajlando eloasni a kupac melyerol... Egyszoval megprobalkoztam az R/C Model cimu bolttal, ahol meg eletemben nem jartam, es lass csodat: a makett mekkaba jutottam... meg hurik is voltak. ;) (Na jo, egy volt, es azt is en vittem.) Makettek makettek hatan, igazi Gunze (!!) festekek -eddig nem tudtam sehol venni, otthonrol hoztam-, rendesen feltoltott Testors, Polyscale, es amit akartok. Istenem! Tudtatok, hogy a Fuji keszit pagodakrol maketteket?? (Ja, hogy Fuji teljes repulokinalat megvolt, az nem kerdes. Az 1/16-os Tamiya Tigris, az osszes Trumpeter T-34... az osszes Trumpeter repulo, minden meretaranyban. Alig birtam elszakadni.) Mindenesetre megvettem a keszletet, es barkinek csak ajanlani tudom, barmit epit is. (Igen, meg a feher szivarok rajongoinak is.) Egyszeruen olyan a minosege, a kidolgozottsaga, az extrak, hogy barki, aki makettezik, csak orommel er hozza. Ilyen makettem meg nem volt -es nem kerult 70 dolcsiba, mint a T-34. Nem tudom, otthon mennyiert vesztegetik, de itt 26-tol 34 dollarig lattam; egyszoval nem draga, sot! A Tamiya kitek fele ennyire szepek, es duplajaba kerulnek. Ezek az uj dragon kitek vannak olyan jok, hogy annak ellenere, hogy a nemet harckocsik sosem erdekeltek, biztosan fogok mindegyikbol epiteni egyet.
Fa kilátóterasz a kocsi tetején,behalok:-DDDD,karosszék van?:-DDD Én csak a leszálló Migeket,meg Albákat tudom itt lesni,a reptér végi kerítéstől kb 100m a futó,úgyhogy elég alacsonyan jönnek,és hatalmas huzatot csinálnak,süvítenek a fák,meg minden.
Hát,elképzellek:-DD,tök jó! Ma bementem a makettboltba,ezek fogtak meg:Ez Heller,1/125,6ezernyócé,Na,azt hiszem,ezt holnap megveszem,ez 3ezer5száz,és egyedi ez a Golf Air logó rajta.Na jó,a DC10-es azért dögösebb. 16€aaz ebayen a Tu134,zofortkaufen,de nem tudom,hogy kell fizetni. Ez meg most off lesz:én mostanában kezdtem gondolkodni egy motoros siklóernyő projekten,talán jövőre összejön.
Nem riadok vissza a játékben egy óvceánon túli úttól sem, így van hogy 10-12 órát utazom egy komolyabb útvonalon. Persze közben nem lehet hozzám szólni, mellettem a valós térképgyüjtemény, és az asszony sztyuárdeszt játszik....:-)
A fotózással kapcsolatban meg, főként ferihegyre járok. Az öreg autóm tetejére szereltem egy kilátóteraszt fából, és onnan fotózok a pálya szélétől. Ma is kint voltam reggeltől estig!! Sőt ha egy szép gép megy mondjuk Prágába, késntelen vagyok elautózni egy fotóért.
A makett, meg egy új dolog, de remélem hasonló méálységekbe merülök ebbe is, pont úgy mint a többi (a polgári!!!!!) repüléssel kapcsolatos hobbimba!:-)))