Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

triplaharom Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12902

Lehet hogy azt mondják, de attól még csak többe fog kerülni a végén...

 

Megy a szkinhed az utcán, látja hogy a cigány ül 1 padon elmélyedve.

- Mit csinálsz itt te cigány ?

- Tanulok !

- ???

- Olvasok 1 könyvet a faji megkülönböztetésről.

- Te cigány, ne tetézd a bajt !

Előzmény: gesszti (12901)
gesszti Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12901

Ja, csak gondolom patt helyzet, hogy a fizetés meg attól függ, hogy mennyit dolgozik azzal a géppel... :-/

Előzmény: triplaharom (12899)
gesszti Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12900

Ja, hogy azt mondják: "jó az" - akkor vidd ki munkába, és adj neki. Amikor végleg megdöglöttek az akksik, szólj be telefonon, hogy menjenek behúzni.

Előzmény: kavicsos64 (12896)
triplaharom Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12899

Ha ennyire nem telik, akkor + is érdemlik hogy álljon a gép 1-2 napot dologidőben.

Előzmény: kavicsos64 (12898)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12898

Na abból se lesz semmi !!! A múltkor önindítót cseréltek hát tettek fel egy rosszabbat mint ami rajta volt (:!!!

Előzmény: triplaharom (12897)
triplaharom Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12897

Ebben az esetben, leggyorsabb +oldás a csere. Biztosan van ott a polcon 1 tartalék...

Előzmény: kavicsos64 (12896)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12896

Tehát mindenképp szét kell szedni hozzá a generátort ! Külső átmeneti javítás nem lehetséges ? Tehát mondjuk 2 dióda jó a harmadik sántit akkor nem tudom a töltő szálnál megsegíteni egy dióda rákötésével mondjuk ? Mert itt az idővel van baj ,hogy nincs ,a gépet hajtják hogy jó az menjél már dolgozni vele ,ha tél lenne volna rá mód hogy kiboritsam és kimérjem ,hogy mi a gond benne de ilyenkor valami olyan kell amivel átmenetileg megoldhatom a gondját és majd később a javítás is meglesz .

Előzmény: gesszti (12895)
gesszti Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12895

A diódákkal sorba kell kötni egy 20W környéki izzót. Egyik irányba világítani kell, másikba nem. Ha valamelyik rossz, akkor próbálj ugyanolyat keresni helyette. Ha nincs ugyanolyan, akkor a teljes sort cseréld egyformára.

Előzmény: kavicsos64 (12894)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12894

De hogy van !? A kisebb elektromos hibákat én szoktam úgy ahogy orvosolni ! Hogy lehet eszt a dióda hibát szűrni ,és hogy lehet javítani, esetleg plusz dióda rákötéssel ,vagy dióda sor csere !

Előzmény: Tóni bácsi (12892)
triplaharom Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12893

Lehet, hogy csak 1 dióda "szopik"... vagy 1 pár.

Előzmény: gesszti (12891)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.08.02 -1 0 12892

Nem tudom ilyenkor hány Watt a teljes terhelés, de alapjárati fordulatszámon nagy valószínűséggel nem megy a generátorod töltő feszültsége 12V fölé. Nem próbáltad fél fordulaton mi a helyzet?

 

Minden esetre azt én is megerősítem, hogy valami ott nem egészen kerek. Ezért javasoltam, hogy "igazi" villamossági szerelővel kellene átnézetned az elektromos rendszeredet. Már, ha van nálatok ilyen a TSZ-ben.

Előzmény: kavicsos64 (12887)
gesszti Creative Commons License 2015.08.02 0 0 12891

Ott azért valami nem kerek. Biztos megvan mindhárom fázis a generátorban?  Ha sokat járatod alapjáraton, akkor érdemes készíteni egy kisebb szíjtárcsát a generátorra.

Előzmény: kavicsos64 (12887)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.08.02 -1 0 12890

Bizonyára olvastad az első mondatomat.

 

Szóval nem vagyok tanult villamossági szerelő, csak van "némi" tapasztalatom ezen a téren, ami természetesen a tévedés lehetőségeit is magában hordozza.

Kavicsos barátunk érdeklődött pl. visszáram kapcsolóról, arra írtam válaszként, hogy annak mi a feladata. Kortól függetlenül!

 

Ezt a mondatot alkalmasint szíveskedj megmagyarázni, mert nem értem kristály tisztán!

.....A beépített kontra külső szabályzóra vonatkozó rész az osztogatnak-fosztogatnak kategória....

 

Köszi a helyreigazítást!

Előzmény: csepel fan (12889)
csepel fan Creative Commons License 2015.08.01 0 0 12889

Ha hallgattál volna bölcs maradtál volna!Nem akarlak megbántani,de amit leírtál az félinformációk zagyva halmaza!A visszáram kapcsolóval 40 évet vagy elmaradva az a dinamóknál szerepelt.A generátorban a visszáramot a teljesítmény diódák akadályozzák meg,közben egyenirányítanak is.A zéner dióda a korai

elektronikus szabályozók alkatrésze és a gerjesztő áram nagyságát szabályozza egy-vagy több tranzisztoros erősítő kapcsoláson keresztül.A beépített kontra külső szabályzóra vonatkozó rész az osztogatnak-fosztogatnak kategória.A generátorok belső felépítését szakmai körökben a diódák számával

szoktuk jellemezni.Az energia megmaradás törvénye itt is igaz:villamos teljesítményt csak a bevitt nyomaték

és fordulatszám x hatásfok szorzatából lehet előállítani.Ha csúszik a szíj már merül az akksi.Alapjáraton nem

tud 1100W-ot leadni egyik gyártmány sem,ezért adják meg a névleges fordulatszámot amely felett teljesíteni kell a megadott értékeket.A másik fontos kérdés,hogy a traktor üzem poros igénybevételét mennyi ideig viseli el egy szerkezet,ebben az orosz gépek nem rosszak.

Előzmény: Tóni bácsi (12883)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.08.01 0 0 12888

Egyébként ma ugyanolyan 920 mtz-vel voltam,de ez másik gép , és az is ha jár a motor és a légkondit bekapcsolom rajta ,az akku feszmérő szerint esik az akku feszültség már néhány perc után is alig volt 12 volt ,úgy kellett egy kis kézi gázt adni neki nehogy megint inditási gond legyen !

Előzmény: Tóni bácsi (12884)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.08.01 0 0 12887

Ha az akkura rákötöm a multimétert és alapjáraton járatom a trakit és a világítás rajta van a pótkocsival együtt ,akkor a multiméter szerint az akumlátor folyamatosan merül lefelé ,számol visszafelé a teszter 11,5 voltig vissza esett a feszültség az akkuban 10-15 perc alatt !!! Tehát én még ilyet nem láttam hogy járó motornál esik az akku feszültsége ,ráadásul egy bazi aksi van benne (:!!! Vajon mi lenne vele, ha légkondi ,világitás ,ablaktörlő, és esetleg munkalámpa is menne !

Előzmény: Tóni bácsi (12884)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.08.01 0 0 12886

Akörül szokott lenni ,megyek én is vagy a 3011-el vagy egy k-25-tel !

Előzmény: triplaharom (12880)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.08.01 -1 0 12885

Akkor elég messze vagy tőlem ahhoz, hogy egy kis szemrevételezéssel tudjak segíteni.

Előzmény: kavicsos64 (12877)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.08.01 -1 0 12884

Hoppáré, ezt az előbb nem olvastam. Így jóval egyszerűbb a helyzet, a párhuzamkapcsolós ajánlatom természetesen sztornó.

Mennyi idős az akksid? Külső, vagy beépített áthidalós? Azt is ajánlatos lenne terhelő villával ellenőriztetni.

Előzmény: kavicsos64 (12879)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.08.01 -1 0 12883

Nem akarok nagyon mélyen belemenni, mert ahhoz kevés a tudásom, de a visszáramkapcsoló azért kell, hogy a generátor felé ne menjen feszkó az akku(k)tól. A beépített, elektronikus szabályzókban ezt általában zéner diódával oldják meg. Annak akkor kell "nyitni", ha a generátor töltő feszültsége elérte, illetve meghaladta az akku(k) feszültségét.

 

Érdemes lenne autóvillamossági szerelővel megméretned, hogy van-e rendes töltésed. A beépített szabályzóval nem lehet mit kezdeni, az vagy jó, vagy nem. Ha rossz, cserélni kell. A külső szabályzókkal általában állítható a gerjesztés, valamint többnyire javíthatók is.

 

Nem ismerem az MTZ generátorát, de pl. az NDK (IFA) generátoroknál úgy van, hogy amelyik beépített szabályzósra lett legyártva, az külső szabályzóval nem műxik. Más a forgórész tekercselése.

Azt sem tudom, a klímád kompresszora mekkora bemenő teljesítményt igényel, de egy 1100W-os generátornak mindenképpen simán meg kellene hajtani úgy, hogy még az egyéb (pl. világítás) fogyasztóknak is jusson szufla.

 

De talán érdemes lenne csepel fan barátunk tanácsát megfogadni, feltenni rá egy megbízható működésű párhuzam kapcsolót, és azzal "összehangolni" az indítást, illetve az egyéb 12V-os fogyasztókat!

Előzmény: kavicsos64 (12876)
gesszti Creative Commons License 2015.08.01 0 0 12882

Egy jó bolygóműves önindítóval mtz kategóriában bőven elég egy 12V-os akksi szerintem. Kár bonyolítani. Generátort meg érdemes szerezni valami valeo, vagy bosch gyártmányt. Egy normálisabb személyautóban is van 110-150A-es. 15-20e Ft-ért már egész komolyakat lehet venni, és örökre meg van oldva a töltésgond.

Előzmény: kavicsos64 (12879)
gesszti Creative Commons License 2015.08.01 0 0 12881

2 körös fék befogott? Akkor is, ha a sárga kutyafejet leakasztottad? Az csak úgy lehet, ha a pirosból hirtelen elveszik a nyomás, és ugyanakkor a pót tartályában még van levegő, vagy úgy, hogy a pótkocsin levő fékszelep rossz. A pótkocsi szelepén nincs ki-be kapcsoló kar, vagy terhelés állító?

 

Ha befog, és van levegő a pirosban, akkor úgy tudsz hibát keresni, hogy a sárgát leveszed. Ha elenged a fék, akkor a traktor fékszelepénél van a hiba, ha nem, akkor a pótkocsinál. Persze csak óvatosan, kiékelt kerekekkel szabad ezzel kísérletezni, nehogy eltolja a szerelvényt a pót. (jártam így... úgy tolta a 3 tengelyes, 30 tonnás pót a nagy case-t, hogy csak lestem.)

Előzmény: kavicsos64 (12878)
triplaharom Creative Commons License 2015.08.01 0 0 12880

Jó hogy írod, Mezőkövesden szeptember első hétvégéjén szokott lenni a  'Traktoros nap" ?

Már vagy 4 éve nem voltunk ott.

Előzmény: kavicsos64 (12877)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12879

Ez az enyém féle már csak egy aksival működik ! Itt 12 voltos minden már !

Előzmény: csepel fan (12874)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12878

Ezen már két körös fékek vannak ! Az MTZ 920az egy köröst,l és a két köröst is ki tudja szolgálni !

Előzmény: gesszti (12868)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12877

Tszben dolgozok vele ! De itt nem írnám meg csak kb a helyet Mezőkövesd környékén lakom !

Előzmény: Tóni bácsi (12867)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12876

De akkor mi a frásznak van a feszszabályzóban a viszáram kapcsoló ? Vagy hogy lehetne átalakítani külső feszszabályzósra? Ma a légkondit is üzemeltettem és kis gázon szó szerint folyamatosan merül az akku a voltmérő szerint már néhány perc után 12 volt alatt volt a feszültsége az akkunak !! Ráadásul 1100 w generátor mellett !!

Előzmény: csepel fan (12862)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.31 -1 0 12875

Na, hogy kapd be Iván...... ez így tényleg nagyon szar. :-(((( 2 12V-os akku, 24V-os indítómotorral soros párhuzamkapcsoló nélkül....... Értem már miért írta kavicsos barátunk a tervezési hibát.

Erre nem gondoltam volna. :-(((

 

Köszi a felvilágosítást. :)

 

Közben fellapoztam itt egy-két web oldalt, honlapot, az IFÁ-ét írják az MTZ-re. Nyilván sokan vannak akik átalakították, ahogy Te is javasoltad.

Előzmény: csepel fan (12874)
csepel fan Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12874

Pont ebből adódik az öszvérség,hogy nincs párhuzamkapcsoló,ezért kell beszerelni,átalakítani.A két akksit a

jobb hűtés érdekében a traktor orrában elhelyezett töltés kiegyenlítő inverteren keresztül tölti a generátor.

24V-ot csak az önindító kap és a felső akksi csak az indításban vesz részt,ha tud,nincs lemerülve éppen.A

többi fogyasztó és a generátor 12V-os és az alsó akksi viszi őket.Egy idióta konstrukció az egész,egyesíti az

eddig használatos megoldások hátrányait,az előnyök nélkül.Elvileg olcsóbb,szerintem csak hitványabb,mert

mint a TV szerelő ismerősöm mondta:van amit elektrotechnikából tanult és tud,és van a szovjet színes TV

amire mind ez nem érvényes,és ez sajnos nem vicc!

Előzmény: Tóni bácsi (12873)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.31 0 0 12873

Most nézem, ezt elírtam. Két akksi van abban, de akkor lennie kell párhuzam kapcsolónak is, mint a Csepelekben, vagy az IFÁ-kban, stb. Ez tehát bevált rendszer, működnie kell!

 

Előzmény: Tóni bácsi (12865)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!