Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csubakkka Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1034
Na akkor újra:
Csubakkka Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1033

Ezt nemrég találtam a neten... hátha valakit szintén érdekel:

 

bojo Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1032
Nekem 7*15 ET 37-es vann fennt. Én úgy oldottam meg a müanyag témát, hogy ahol hozzáért, szép ívesen kivágtam a müanyagot.
Előzmény: Csubakkka (1030)
bojo Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1031

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9007822

 

Próbáld itt meg, hátha egy brav*-s kollegának megtetszik.

Előzmény: Csubakkka (1030)
Csubakkka Creative Commons License 2006.06.13 0 0 1030

Engem esetleg érdekelne a 4 felnid. Szintén nemrég vettem a milupát, de sajnos akkor nem tűnt fel, hogy az egyébként szépséges kerekei nem rávalóak. Ugyan eredeti fiat alu, de Ideára való, 40-es ET-vel, amitől egyrészt néha belóg a belső műanyag burkolatba, másrészt 2 centivel kisebb a nyomtáv.

Tehát ha tudtok valakit akinek ilyen felni kellene (6x15, 4x98, ET40), gyakorlailag új állapotban, akkor szóljatok... képet majd hamarosan csinálok.

Előzmény: hzsogó (986)
szenyor Lopez Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1029
Nem tudom, de elég ritkán látok kétütemű Trabit az utakon. Én a lovaskocsikat tiltanám be;)
Előzmény: Degeczi (1028)
Degeczi Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1028
tényleg, ha már ilyesmikkel offolunk: kétütemű Trabantok meddig maradhatnak még? ez év végéig, vagy még tovább?
Előzmény: szenyor Lopez (1027)
szenyor Lopez Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1027

Most a súlyadóról volt szó, az tömeg alapján ment és hivatalosan az utak állapotára kéne költeni. Nem tudom mi köze van a teljesítménynek ehhez...

A kötelezőnél igen, ott nagyon el van kefélve a jelenlegi rendszer. 2000-es dízel Mazdám volt a Multi előtt 60lóval (vagyis 1987-ben volt benne 60ló). Alig baktatott szegény pára, a kötelezője viszont pont annyi, mint most a Multiplának. A teljesítmény féle besorolást sem érzem 100%-osan igaznak. Aki 200lovas autóval mászkál, ugyanúgy vigyázhat a másikra, ahogy egy Trabis is okozhat balesetet úton-útfélen. Talán egyenlően kellene indulni és az okozott baleseteknek kellene módosítani (mint most a bonus-malus rendszer).

Előzmény: Degeczi (1026)
Degeczi Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1026
lenne logika a teljesítmény szerinti besorolásban

ezerszer inkább, mint pl a kötelezőnél lökettérfogat szerint, függetlenül mindentől: egy 1.6-os Honda sportkocsi is ugyanabba a kategóriába kerül, mint egy öreg, 1.6-os szívódízel, harmadakkora teljesíménnyel - holott nyilván előbbi sokkal nagyobb kockázat

de van egy gyanúm, h a besorolás valóban úgy lesz meghatározva, h abból több adó follyon be (hiszen ez a cél), tehát nem valószínű, h jobban járunk majd
Előzmény: szenyor Lopez (1024)
Degeczi Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1025
nem feltétlenül a gyárit: ha másik motrot építesz be, nyilván annak teljesítményét kell átvezetni, nem maradhat az eredeti
ettől egy chiptuning sem áll messze - de persze ellenőrizhetetlen
Előzmény: bojo (1023)
szenyor Lopez Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1024

És amilyen pechünk van, 100lóerő fölött tutira luxusadó-szerű magasságokba emelik az adót...

Ez a teljesítményadó is ugyanolyan baromság, mint a kötelezőnél a hengerűrtartalom utáni díjmegállapítás. A súlyadó legalább egy kicsit védhető volt (nagyobb tömeg, jobban rongálja az utakat). Az összes adót rá kéne osztani a benzinárra és minden a helyére kerülne.

Áhhh csak kiakadok ezekre a mafla törvényhozókra.

Előzmény: bojo (1021)
bojo Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1023
A forgalmi mindig a gyári adatokat tartalmazza. Furcsa lenne, ha a jegyző hozna egy határozatot, minden autósnak, hogy menjen el, és méresse le a teljesítményt, mert az alapján fog adót fizetni. Szerintem csak a forgalmiba bejegyzett adatok alapján lehet, mert az a hivatalos.
Előzmény: Degeczi (1022)
Degeczi Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1022
tényleg, ha chiptuninggal növelt, azt nem kell bevezetni a forgalmiba, ugye?
Előzmény: bojo (1021)
bojo Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1021

HVG: Szintén január elsejétől emelkedik a gépjárművek átírásának költsége. A súlyadó helyett pedig a teljesítmény után kell fizetni az adót a gépkocsiknál.

Lehet, hogy nem is kell erősebb motor a Multiplába, elég a 103/115 lóerő?

Degeczi Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1020
"Hátramenetből lehet egyből 5-be, de vissza nem"

köszi!
ez gondolom csak a váltó aktuális fogaskerékállása miatt van, a lényeg akkor ugyanaz: a rárajzolt ábra csak vakítás, egyvonalban van a két fokozat
ilyen marhaságot...
Előzmény: szenyor Lopez (1014)
bojo Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1019
Ez a méret egyébként még belefér, mert nem éri el a 2,5%-os határt. Az átmérőkülönbség 2,09%, 13 mm, 621 mm-ről 634 mm-re nő. A km óra csal majd egy kicsit, kevesebbet fog mutatni vagy 3-4 km/h-val a tényleges sebességnél.
Előzmény: Törölt nick (1018)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1018
195/65 volt a nagyobb.
Előzmény: szenyor Lopez (1014)
bojo Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1017
Az öreg oroszoknak nem 300 Ft az értéke. Azok már muzeális darabok, értékük felbecsülhetetlen. Ami a tecsóban van az made in China, mint minden más.
Előzmény: szenyor Lopez (1016)
szenyor Lopez Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1016
Öreg oroszt? :) Najó, értem ám. Először megnézem otthon, ha nincs, beszerzek egyet.
Előzmény: bojo (1015)
bojo Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1015
A tecsóban 300 pénzért lehet venni.
Előzmény: szenyor Lopez (1013)
szenyor Lopez Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1014

A túlméretes mit jelent? A gyári méret a 185/65, de a 195/60 is váltóméret.

 

Degeczi: kipróbáltam a váltót: 5-ből nem tudom rükvercbe rakni egyből, nem engedi. Csak üresbe és onnan a hátramenetet. Hátramenetből lehet egyből 5-be, de vissza nem. Mindezt álló helyzetben néztem.

Előzmény: Törölt nick (1011)
szenyor Lopez Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1013

Előkotrom azt a régi mérőmet, ha megvan még és letesztelem.

Előzmény: bojo (1010)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1012
Egyszer egy másik kocsimnál megengedtem egy kutasnak, hogy beállítsa a nyomást, mondom neki 2,3ra. Pár hónap múlva megnéztem, mert olyan pattogós érzésem volt, akkor volt benne 3 bar. Nem esett jól a tudat, hogy a pályákon durrdefekt határán autóztam ezreket.
Előzmény: szenyor Lopez (1005)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1011
Nem tudom én a kódokat, csak tapasztalat:-)

A nyomást 3 személy+150 kg csomagnál állítottam be, szóval átlag terhelésnél. Ez a gumi valahogy lágyabb érzésű, mint a korábbiak, ennél a nyomásnál üresen sem pattog, igaz kanyarban viszont érzem, hogy jobban engedi is a kocsit kifelé, nem valami sportos darab. Mindegy, 110-120nál többel nem szoktam járni, arra meg jó volt nyolcezerért.
Tavaly én is túlméretessel jártam, de durvább volt vele a kocsi, teherautósabb érzés a normálhoz képest, a futómű sem szerette, mindig félrehúzott. A normál méretekkel semmi problémám nincs, a fogyasztás sem változott a kisebbel.
Előzmény: szenyor Lopez (994)
bojo Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1010
otthon megméred a saját mérőddel, elmész a kúthoz, ott ismét megméred a sajátoddal, utánna a kutival. Így ki lehet kalkulálni a különbséget.
Előzmény: szenyor Lopez (1008)
bojo Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1009

A gumodoktor is azt írta, hogy hidegen kell mérni.

 

 

Előzmény: Degeczi (1007)
szenyor Lopez Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1008
2-3tizedet felmegy a nyomás? Tehát annyival magasabbra kéne beállítani? Elég kockázatos. Otthon csak egy ősöreg ruszki guminyomásmérőm van, amivel csekkolni tudnám...
Előzmény: Degeczi (1007)
Degeczi Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1007
kutak mérőjére nem alapozhatsz!
mire odajutsz, 2-3 tizeddel magasabbat mér a melegedés miatt
otthoni, hideg állapotra vonatkozik a gyári előírás
Előzmény: szenyor Lopez (1005)
bojo Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1006
Én is annyira gondoltam, 2,4 - 2,5 re felfújom, majd kiderül pénteken a hosszú úton.
Előzmény: szenyor Lopez (1005)
szenyor Lopez Creative Commons License 2006.06.12 0 0 1005

Lehet. De akkor, ha a gyári ajánlást is betartod és többletsúlynál belelöksz még plusz két tizedet, akkor már 2,7-re fújod? Szvsz az már sok. Magánvélemény, de ha a kutak nyomásmérőjére alapozunk, akkor a 2,4-es középérték nem lehet rossz, tekintve hogy a kutak mérője sem 100%-osan pontos.

Előzmény: bojo (1004)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!