Engem esetleg érdekelne a 4 felnid. Szintén nemrég vettem a milupát, de sajnos akkor nem tűnt fel, hogy az egyébként szépséges kerekei nem rávalóak. Ugyan eredeti fiat alu, de Ideára való, 40-es ET-vel, amitől egyrészt néha belóg a belső műanyag burkolatba, másrészt 2 centivel kisebb a nyomtáv.
Tehát ha tudtok valakit akinek ilyen felni kellene (6x15, 4x98, ET40), gyakorlailag új állapotban, akkor szóljatok... képet majd hamarosan csinálok.
Most a súlyadóról volt szó, az tömeg alapján ment és hivatalosan az utak állapotára kéne költeni. Nem tudom mi köze van a teljesítménynek ehhez...
A kötelezőnél igen, ott nagyon el van kefélve a jelenlegi rendszer. 2000-es dízel Mazdám volt a Multi előtt 60lóval (vagyis 1987-ben volt benne 60ló). Alig baktatott szegény pára, a kötelezője viszont pont annyi, mint most a Multiplának. A teljesítmény féle besorolást sem érzem 100%-osan igaznak. Aki 200lovas autóval mászkál, ugyanúgy vigyázhat a másikra, ahogy egy Trabis is okozhat balesetet úton-útfélen. Talán egyenlően kellene indulni és az okozott baleseteknek kellene módosítani (mint most a bonus-malus rendszer).
ezerszer inkább, mint pl a kötelezőnél lökettérfogat szerint, függetlenül mindentől: egy 1.6-os Honda sportkocsi is ugyanabba a kategóriába kerül, mint egy öreg, 1.6-os szívódízel, harmadakkora teljesíménnyel - holott nyilván előbbi sokkal nagyobb kockázat
de van egy gyanúm, h a besorolás valóban úgy lesz meghatározva, h abból több adó follyon be (hiszen ez a cél), tehát nem valószínű, h jobban járunk majd
nem feltétlenül a gyárit: ha másik motrot építesz be, nyilván annak teljesítményét kell átvezetni, nem maradhat az eredeti ettől egy chiptuning sem áll messze - de persze ellenőrizhetetlen
És amilyen pechünk van, 100lóerő fölött tutira luxusadó-szerű magasságokba emelik az adót...
Ez a teljesítményadó is ugyanolyan baromság, mint a kötelezőnél a hengerűrtartalom utáni díjmegállapítás. A súlyadó legalább egy kicsit védhető volt (nagyobb tömeg, jobban rongálja az utakat). Az összes adót rá kéne osztani a benzinárra és minden a helyére kerülne.
A forgalmi mindig a gyári adatokat tartalmazza. Furcsa lenne, ha a jegyző hozna egy határozatot, minden autósnak, hogy menjen el, és méresse le a teljesítményt, mert az alapján fog adót fizetni. Szerintem csak a forgalmiba bejegyzett adatok alapján lehet, mert az a hivatalos.
HVG: Szintén január elsejétől emelkedik a gépjárművek átírásának költsége. A súlyadó helyett pedig a teljesítmény után kell fizetni az adót a gépkocsiknál.
Lehet, hogy nem is kell erősebb motor a Multiplába, elég a 103/115 lóerő?
köszi! ez gondolom csak a váltó aktuális fogaskerékállása miatt van, a lényeg akkor ugyanaz: a rárajzolt ábra csak vakítás, egyvonalban van a két fokozat ilyen marhaságot...
Ez a méret egyébként még belefér, mert nem éri el a 2,5%-os határt. Az átmérőkülönbség 2,09%, 13 mm, 621 mm-ről 634 mm-re nő. A km óra csal majd egy kicsit, kevesebbet fog mutatni vagy 3-4 km/h-val a tényleges sebességnél.
A túlméretes mit jelent? A gyári méret a 185/65, de a 195/60 is váltóméret.
Degeczi: kipróbáltam a váltót: 5-ből nem tudom rükvercbe rakni egyből, nem engedi. Csak üresbe és onnan a hátramenetet. Hátramenetből lehet egyből 5-be, de vissza nem. Mindezt álló helyzetben néztem.
Egyszer egy másik kocsimnál megengedtem egy kutasnak, hogy beállítsa a nyomást, mondom neki 2,3ra. Pár hónap múlva megnéztem, mert olyan pattogós érzésem volt, akkor volt benne 3 bar. Nem esett jól a tudat, hogy a pályákon durrdefekt határán autóztam ezreket.
A nyomást 3 személy+150 kg csomagnál állítottam be, szóval átlag terhelésnél. Ez a gumi valahogy lágyabb érzésű, mint a korábbiak, ennél a nyomásnál üresen sem pattog, igaz kanyarban viszont érzem, hogy jobban engedi is a kocsit kifelé, nem valami sportos darab. Mindegy, 110-120nál többel nem szoktam járni, arra meg jó volt nyolcezerért. Tavaly én is túlméretessel jártam, de durvább volt vele a kocsi, teherautósabb érzés a normálhoz képest, a futómű sem szerette, mindig félrehúzott. A normál méretekkel semmi problémám nincs, a fogyasztás sem változott a kisebbel.
2-3tizedet felmegy a nyomás? Tehát annyival magasabbra kéne beállítani? Elég kockázatos. Otthon csak egy ősöreg ruszki guminyomásmérőm van, amivel csekkolni tudnám...
Lehet. De akkor, ha a gyári ajánlást is betartod és többletsúlynál belelöksz még plusz két tizedet, akkor már 2,7-re fújod? Szvsz az már sok. Magánvélemény, de ha a kutak nyomásmérőjére alapozunk, akkor a 2,4-es középérték nem lehet rossz, tekintve hogy a kutak mérője sem 100%-osan pontos.