Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
apii! Köszönöm az okosítást! A kokszosodás továbbra sem tetszik. Nagyon pörgetni csak ezért nem akarom. 3 ágú késsel dolgozok, mert az könnyen viszi a lágyszárú gazt és az ujjnyi vastag kökényt/vadrózsát/galagonyát. Egy hónap múlva lesz legközelebb beindítva a gép. Akkor körfűrészlappal indul majd a bozótirtás.
Észrevettem még egy érdekes dolgot: Szállítani csak úgy tudom a kaszát, hogy a kipufogó felőli oldalára fordítom. Az egyik kipufogó rögzítő csavarnál (olajos/benzines barna lé) szivárgás indult el. Ez normális, vagy nézessem meg szervízzel?
Én inkább az egész karbi cserét javasolnám, mert mint ahogy írod nem sok a különbség árban, és azért ezeknél kopás is előfordul, nem csak membrán nyúlás.
Ha nem jön be a karbi csere, akkor jöhetnek a szimeringek, amik eredetileg elég gagyik szoktak lenni.
Úgy 800/db áron már kaphatsz használható főtengely szimeringeket ha az lesz esetleg a gond.
A 150-200 Ft-os szimeringek nem sokat érnek, mert annyiért is kaphatók.
flybird: Ez is kínai kasza... Csak magyar forgalmazója van. Nézegettem ehhez a karburátorhoz javító készletet, igazábol nem lenne drágább egy új, komplett karburátor. Milyen hiba van a karburátorral ami ezt produkálja?
kriszbon: A szimeringre én is gondoltam. Berántó zsinor csere miatt szét kellett szednem. Ott se, és a másik oldalon se láttam szivárgást. Szinering hibánál nem kellene kifelé is jönnie a keveréknek? Nem igazán ertek hozzá, csak kérdezem. Nem szedném szét potyára. De ha kell, akkor csere a hibás alkatrész.
Egy ideje olvasgatom a fórumot, és lenne hozzátok egy kérdésem. Alfa Centauri 41,5cm3, 7 éves fűkaszám van. Hidegen 2-3 rántásra indul. Ha beindult, és leáll, nem tudom beindítani, csak kb negyed óra múlva. Melegen ugyan ez a helyzet. Negyed óra állás után beindul. Próbáltam benzint tölteni a gyertyánál, de akkor sem indul.
A másik hiba, hogy nincs alapjárat. Pörögve elmegy akármeddig, de ha elengedem a gázt leáll. Ha a gázt pöckölve tartom valamennyire, hogy ne álljon le, akkor hörögve felpörög, vagy ha nagyon leesik a fordulat, akkor leáll.
100-as benzin van benne, 1:40- re keverve. 95-ös benzinnel is ezt művelte, azért próbáltam ki a 100-ast. A gyertya új, champion gazdaboltban vettem pár hete.
Sziasztok!Ma vágtam egy kis füvet a 545RX-el kb fél tanknyit,iszonyu erő van benne a 333R hez képest.1:40keverékkel járatom teljes gázon munkában ugy jó vagy,hogy csináljam hogy,járassam be?
Mindegyikkel kokszosodik(fekete lesz a dugó tető), főleg ha alacsony fordulattal használod sokáig. Kicsi fű, kis terület stb. Sőt még a kipufogó is trutyis szokott lenni.Jó az 1:40-es mix.
Ha valóban sokáig eláll a bontott olaj, akkor lehet, hogy veszek egy literes Prosint 2-t mégiscsak azzal teszteltek a gyáriak. Bár nem hiszem, hogy lényeges különbség lenne a MOL Garden és a Prosint között.
Normális, hogy 1:40-es Prosint 2 keverékkel kicsit kokszosodik a dugatyú és a hengerfal? Használat után benéztem a gyertyanyíláson, és nem a legszebb a kép fogadott, pedig a végén csak kb 10 másodpercet ment alapjáraton, amíg ki nem fogyott teljesen a benzin a porlasztóból. Ha 1-2 percet alapjáraton jár, utána füstöl amíg ki nem ég belőle a trutyi (kb. 5 perc). Jobb lenne a gyár által javasolt 1:50-es keverék?
Sziasztok. FS 400-hoz jó lenne ez a damil ? Alu-Cut 2,7mm kör Nylonfanden Ratioparts !! Jelenleg Husqvarna kör 3mm használok de ez nagyyon drága .. Lenne egy jó vételem erre az ALUCUT-ra 240m 7500 FT.. Ennyit azért megérne ? Vagy a 2,7mm-est megeszi ? Köszi
Szerintem nyugodtan használhatod jövőre is az idén felbontott olajat. Én is használtam már 1.5 - 2 évig felbontott Stihl 2T-t, minden probléma nélkül. Sőt, ismerősöm is. Úgy gondolom ezzel nem szabad problémának lennie.
Egyébként amit mutattál Mol olaj szerintem teljesen jó a gépedbe, ha semmi képpen nem akarsz másféle olajból 1 literes kiszerelést venni, akkor ezt használhatod nyugodtan. Én is próbáltam már mondjuk csak kb 1 tank erejéig, de semmi különöset nem tapasztaltam. Ha nem 6dl-es kiszerelésben lenne valószinűleg már vettem volna belőle. Egyébként a 4T olaját rendszeresen használom a Briggs motoros tologósomba.
Szerintem abszolút nem fogsz ezzel kárt okozni a gépnek. Árban nem rossz, és a hazai MOL-ban asszem megbízhatunk, h tudja is azt az olaj, amit a specifikációban megadnak.
Gari probléma?
Ha odaviszed full üres tankkal, és a hengeren/dugón/csapágyakon nem látható elégtelen kenésből adódó elváltozás (aminek egy ilyen specifikációjú olaj esetén nem kellene lennie....), akkor ezzel a részével nem hiszem, h tudnak mit kezdeni.
Avatott szem úgyis pillanatok alatt megmondja, hogy kenés problémából adódik-e a garis gond, ha meg nem lát kenés gondra visszavezethető elváltozást, akkor nem foghatják erre a dolgot.
Olaj ügyben van egy kis gondom. Kétütemű Oleomac gépet használok, és kb 0,5 liter olajra van szükségem egy évben. Ha 5 db 0,1 literes gyári olajat veszek, akkor az kb ugyanannyiba kerül, mintha 1 literes gyári olajat vennék. Az idén felbontott literes olajat már nem biztos, hogy nyugodt szívvel tölteném be jövőre a gépbe. Az Oleomac gépkönyv szerint JASO FD vagy ISO L-EGD specifikációnak megfelelő olaj esetén használható 1:50-es keverék, gyengébb minőségű vagy ismeretlen eredetű 2T olajok esetén 1:25-ös keveréket javasolnak. Ha a fönti szabványoknak megfelelő 6 decis MOL olajat veszek és a szokásos 1:40 keveréket használom, akkor elméletileg nem teszek kárt a gépben.
A MOL-on kívül tudtok-e estleg olyan olajat javasolni, ami megfelel a fönti specifikációnak, és kb 0,5 literes kiszerelésben kapható?
Esetleges garanciális javítás esetén mennyire szoktak ezen kekeckedni a szervízben? Elég komoly laboratórium kellene ahhoz, hogy megállapítsák melyik gyártó olaját használtam.