Majd a szakértők írnak pontosabbat, de az, hogy megvan az olajszint, még nem jelent semmit, mert az "olaj lámpa" nem a szintet mutatja (legfeljebb csak közvetve), hanem az olajnyomás elégtelenségét. Gondolom,. van valahol egy nyomáskapcsoló (olajgomba), de hogy ennek a hibája-e vagy tényleg nyomásgondjaid vannak-e, azt csak egy szerelő tudná megmondani.
Utánaolvasgattam, de Zsolt 83 csak annyit írt, hogy beázott a csapágya. Viszont máshol csak olvashattam valamit, mert olyasmi rémlik, mint amit geo5 is írt.
Az, hogy a fűtést ki-be kapcsolod, az nem oszt nem szoroz. Csak klímát lehet kizárni, mint okot, és a beázást, azaz ha van csepegés klíma használat nélkül, és száraz időben is (hosszútávú megfigyelés), akkor nem marad más, mint a fűtés. De most leginkább a beázás gyanús nekem.
Amikor a külső/belső keringető lamella lefittyent a tengelyről, kívűlről a szélvédő alatti rácsot kellett kiszednem, és alatta van a 4 csavar ami ezt a részt tartja a ventillátor felett. Szóval akár hogy is, de én el tudom képzelni, hogy ott, főleg ha a lamella nyitva marad, mert pl: letört, szóval ott becsöpöghet a víz. Az viszont pont motorhoz esik, ott meg a vezeték is elvezetheti.
Tippet kérnék a jelenségemre: 1-200 km-ként kigyullad az olajlámpám. ekkor mindig megnézem a pálcát, de pont jó: a középső osztáson van az olajszint. 1-1,5 dl olajat azért utántöltök a biztonság kedvéért. Megint megyek mondjuk 40 km-t, és újta világít a lámpa. A olajszint persze nem változik. Leállíts/újraindítás után azután elalszik, de csak idő kérdése, hogy 30 vagy 200 km után világít újra.
2006-os 1.6 twinport azért ennyire nem eheti az olajat! Van valami kontakthiba, vagy érzékelő amit nézzek meg?
Kiszedtem a kesztyű tartót, és egyértelműen a fűtő ventilátor van mögötte, tehát a képen az alja és a csatlakozása látható!
Ma megnéztem újra, és most nem volt vízcseppes sehol, beindítottam, fűtést ki-be kapcsolgattam és akkor sem jelent meg a vízcsepp! Klímát nem használtam mostanában, viszont előző éjszaka esett az eső, a kocsi kint volt, tehát ázott! Itt viszont felmerül a kérdés, hogy ha esetleg beázik, akkor hol, és miért a fűtő ventilátor csatlakozójánál jelenik meg pár csepp!
Előre bocsátom, hogy még sosem szedtem szét ezt a részt, úgyhogy nem tudom mögötte hogy helyezkednek el a dolgok, tehát lehet, hogy hülyeséget beszélek. De! A víz ugye 3 ok miatt jelenhet meg a műszerfal alatt:
1. beázik az autó. Hát ez kellemetlen, elég macera megkeresni a helyét
2. folyik a fűtőradiátor, vagy valami cső, csőcsatlakozás. Na, ez még szarabb, mert sok autónál az egész műszerfalat ki kell venni, hogy hozzáférj, bár az Astránál nem tudom így van-e.
3. nem tud elfolyni a klíma elpárologtatójáról lecsöpögő víz, mert eldugult a lefolyó cső. Ez a legkevésbé rossz eset, mert csak ki kell piszkálni a dugulást, de ne kérdezd, hogy hol van ez a csőkivezetés, mert az Astráét még sosem láttam.
Viszont ezek alapján kiderítheted, hogy mi okozza. Esőben csinálja-e, klíma után csinálja-e, vagy egyik se és mégis csöpög.
U.i.: Most jut eszembe, mintha valaki (talán Zsolt) írt volna valami olyat, hogy a fűtőventilátor csapágya berozsdált a belefolyt víz miatt, és talán mintha a vízbeszivárgás helyéről is írt volna. Ha van időm utánanézek.
Van egy torpanásos problémám. Voltam egy diagnosztikás srácnál és egy helyen talállt eltérést. A turbónyomásnál 20%-ot. Azt mondta hogy a turbónyomás szabályzó vákum szeleppel lehet a gond. Teljesen biztosra nem tudta megmondani. Feleslegesen nem adnék ki tízezreket ha mégsem az a gond. Valakinek van ezzel valami tapasztalata esetleg? EGR cserén már tul vagyok.
Kell hozzá a fényszenzor is, ami érzékeli, hogy kellően sötét van-e ahhoz, hogy kapcsolja a tompított fényszórót.
Tapasztalatom szerint gyári állapotában sajnos nem sokat ér az automata világítás, mert csak akkor kapcsolja a tompítottat, ha sötét van. Lakott területen kívül (illetve bizonyos országokban lakott területen belül) nappal is kell használni a világítást. Ha pedig bekapcsolva hagyod, akkor gyújtás elvételére nem kapcsolja le. Szóval ezzel nem vagy előbbre. Ha viszont építesz be hozzá DRL-t, akkor kijön az igazi előnye, mert el is felejtheted a világítás kapcsolót.
Van egy 2006-os Astra H GTC-m, aminél ma arra lettem figyelmes, hogy az anyós ülés felől a lábtörlő gumin víz cseppek vannak! Utána néztem, és a kesztyűtartó mögül csepeg a víz, egy hengere alakú műanyag búraszerű dobozba megy egy 2 szál vezetéket tartalmazó csatlakozó, és ott is vizes, gondolom ott csepeg! Mi lehet ennek az oka?
Sziasztok lehet hülyeséget kérdezek :-) Ha veszek egy világításkapcsolót ami autómatavilágítással van ellátva és beszerelem az működni fog vagy annak van valami más feltétele is? Előre is köszi a válaszokat. :-)
Egyelőre nincs semmi bajom a fékezéssel, hacsak az nem, hogy időnként mintha kicsit beragadna valamelyik betét. Ezt megállás előtti kis gördítéssel szoktam ellenőrizni. Lehet már nagyon kint vannak a dugattyúk. A tárcsám meg az előzőek szerint kb. 22 mm-es , de majd megmérem. Lehet, hogy összekapcsolom a betétcserét a tárcsacserével.
Mielőtt megvettem a gépet átvizsgálásnál 4500 km-el ezelőtt 50%-osra értékelték a tárcsát márkaszervizben, ez nem tudjátok mit jelent?
Nem éri meg szabályoztatni, mert nem biztos, hogy jó lesz. Ha utánna hullámos lesz, akkor meg cserélned kell, és dupla munka. Vegyél újakat. Még a legolcsóbb utángyártott is jobb szerintem, mint szabályozással szórakozni.
Én szabályoztattam, az elsők jók lettek a hátsó meg nem. Csere lett a vége, mert idegesítően rángatott a fék.
Kutya évekre érted vagy ember évekre? Nem egyébként most úgy vagyok, hogy ahogy sikerül még pár százat összeszedek és ha betelik a pohár akkor a nyakamba rántok egy 6-8 lepedős hitelt is és majd lesz vlhogy, de legalább az autóig eljutok.
Akkor nem voltam egyértelmű,azt akartam érzékeltetni,hogy egy erősebb fékrendszerrel a szélesebb sportgumikkal lényegesen nagyobb lassulásra képes az autóm!
Ugyanilyen gumijaim voltak akkor is mikor még a gyári fékem volt és az ABS nagyobb, 100+ sebességnél nem nagyon nyúlt bele,mivel érezhetően többet tudott a gumi,mint a fék!
Most arányban van,de pont ezért írtam hogy kisebb pedálerőnél is jobban lassul!
Az igaz, nekem nem 225-ös csak 195-ös abroncsom van, de meleg aszfalton autópálya tempónál én is ABS tartományba fékeztem, szóval szerintem ez a fékhatás az én gumiméretemhez megfelelő, ennél nagyobbat már nem tudtam volna fékezni, onnantól a gumi és az aszfalt tapadásán múlt a dolog. Nyilván lehetne egy szélesebb, jobb gumival rövidebb fékutat venni, és ekkor már kérdésessé válhat a gyári féktárcsa és betét elégségessége, de úgy tűnik ezzel így nincs gond .
Igazából a kérdésnél olyasmi válaszokra számítottam, hogy jobban, egyenletesebben adagolható, hamarabb épül fel a teljes fékhatás, nem melegszik túl, és nem veszít a fékhatásból, stb. Az meg sem fordult a fejemben, hogy a gyári tárcsákkal és betétekkel nem tudnád "állóra" fékezni a kerekeket, az adott körülmények között. Ezen meglepődtem.
Ha autóztál már gyenge fékkel és jó fékkel,akkor nincs mit magyaráznom!
Gyakorlatilag ugyanahhoz a lassulás eléréséhez jóval kisebb pedálerőre van szükség,sőt egy izom fékezéskor meleg aszfalton simán bele tudom fékezni az ABS tartományba a 225-ös Dunlop sport gumákat még 100 körül is!!
Amúgy nem tudom, a gyakorlatban ezt mennyire szigorúan tartják be, hogy 22mm-nél ész nélkül cserélnek, vagy ha majd elkopik a fékbetét akkor cserélnek tárcsát is.
Ha már féktárcsáról van szó, kb 1,5 mm-es vállai vannak a féktárcsáimnak. Szerintetek cserés, ha nem mennyi lehet még benne? Futóműves nézte 4000 km-el azelőtt, annyit mondott jó ez még. Elvileg még gyári és elvileg 66000 km van az autóban.
Gyárilag is jó féke van a H-Astrának,én viszont kicseréltem őket Bremo tárcsákra,meg Brembo puha betétekre,ha a te kocsidon jó a fék,akkor ezen megdöbbennél!
Azt hiszem félreértettél. Nem arról beszéltem, hogy mindenki szarrá törte magát a tömegbalesetben, és egyedül csak az én Astrám tudott megállni, nem! Mindenki megállt, nem volt még egy koccanás sem, bár a kettővel mögöttem haladókról nem nyilatkozhatom, mert azt nem láttam. Az is lehet, hogy csak én voltam a bamba, és túl későn érzékeltem, hogy fékezni kell, bár ezt nem hiszem, mert mivel lejtős volt a szakasz, már a fékezés előtt pár másodperccel láttam, hogy elől teherautók előzgetik egymást, úgyhogy itt lassulás lesz, csak a mértékére és a hirtelenségére nem számítottam. Amikor láttam, hogy az előttem haladó fékez egy durvát, én is beleálltam a pedálba.
Azt írtam, hogy az Astra fékje bizonyított, amit érts úgy, hogy számomra elkerülhetetlennek tűnt az ütközés, mégis megálltunk. Akkor úgy éreztem, hogy az előző kocsimmal ez nem sikerült volna. De ki tudja, lehet, hogy annak is összejött volna, azért vagy 250 kilóval csak könnyebb volt. Az is lehet, hogy a sasa által említett fékasszisztens segített csak elkerülni az ütközést. A lényeg a lényeg: korábban azt olvastam, hogy a H Astra féke jó, és nem csalódtam benne.
A másik: A féket az autógyártók méretezik az autó tömegéhez, végsebességéhez, jellegéhez, nyilván más szükséges egy Fiat Cinquecento-hoz, mint egy Porsche 911-hez, de az is biztos, hogy a méretezés nem sikerül mindig ideálisra, így vannak jobb, és vannak kevésbé jó fékek. Tőlem lehet jobb az Astra fékje, mint a Vectráé, és a Fókuszé még jobb, de én nem erről beszéltem, hanem arról, hogy amikor átülsz egyik típusból a másikba, és az "brutálisat lassít", vagy amit sasa írt, hogy majd kirepült a szélvédőn, az nem a fékek erejét mutatja, hanem hogy mekkora pedálerő kell ugyanazon fékhatás eléréséhez, illetve a mi esetünkben ugyanakkora pedálerő mennyire intenzív fékezést biztosít a különböző autóknál. Ez jórészt megszokás kérdése, azóta gondolom, már sasa sem akar kiesni a szélvédőn, mint ahogy már én sem. :-)
De mondom, próbáld ki a bal lábas fékezést! Gyorsíts fel 50-re, és fékezz egy közepeset jobb lábbal, aztán gyorsíts föl megint 50-re, és fékezz egy ugyanolyat bal lábbal. Mintha menet közben féket cseréltek volna az autóban. :-)
Nemtudom, neked milyen motoros az autód, de pl a 125 lovas 1,7-eshez, az 1,9-esekhez a Z16LET-hez és a 2.0 benzineshez elöl már 308 mm-es tárcsa van, ami még jobb féket eredményez.