Ami azt illeti, szerintem hétvégén és nyári délutánokon a Szentendrei-ág, különösen az alsó szakaszon már nem igazán alkalmas hagyományos kajakkal élvezetes kajakozásra. Tengerivel nem okoznak gondot a motorosok, de a hangjuk akkor is zavaró. Vagy reggel korán kell evezni, vagy inkább a főágra menni, az legalább széles, mindenki elfér.
Ne csináld már! Te is teljes kört mentél, csak Luppánál kezdted.
Látod, nem volt hülye tanács, hogy köss a hajód után egy rönkfát - úgy nem húztál volna el tőlem annyira:-). Erős vagy, de ezt már az őszi kerülésnél is lehetett látni, ahogy szinte mindig a csapat előtt, vagy az első részében jártál.
Amint elváltunk, olyan vízi forgalom lett, hogy csak lestem (persze, egyre közelebb volt a Római). Egy kigyúrt-kopasz szépen becélzott és csak méterekkel húzott el mellettem. Az 5-ös kőnél van egy apró rugany, oda jutott minden: vízisí, jet ski, kisebb-nagyobb motorosok. A gúla alakú hullámok között nem volt értelme ráfordulni az esetenkénti oldalhullámokra, de ez jó is volt, mert az említett rugany rendesen bedobott közép felé. A legjava az utolsó 100 m-re jutott. Már készültem kikötni, mikor full gázzal indított egy törpe-yacht úgy 30 m-re tőlem. Még volt időm ráfordulni, de nem vettem észre a visszaverődő hullámokat, azok oldalba kaptak. A lapáttámasz és a hajóm megoldotta - nem borultam. Ezért is mondtam neked, hogy csak tényleg el kéne hinnem (nem elég tudnom), hogy nem akar ez a hajó velem borulni.
A csuklyás-izmom (inkább csuklyás-bőr az:-)) még mindig fájdogál. Majd elmúlik.
Tényleg jó menet volt, de az időjárás beállító gombokon tudtam volna tekerni egy kicsit.
A csónakházban megkérdeztem az egyik edzőt, hogy a kicsik milyen hajóval kerülnek szigetet. K1-gyel...
Ma SzeZoval megnéztük milyen a vízállás a Duna Váci-ágának kövezései fölött, és ha már felértünk a szigetcsúcshoz, visszafelé a Szentendrei -ágon csorogtunk le. Én a tengeri kajakomból próbáltam belevinni SzeZot (aki egy portyát nyüstöl) a rosszba, egy gát fölött át is evezett a csábításomra, de végül győzött a józan ész, és a többi gátat messziről elkerültük, leginkább a szemben lévő -mosott- oldal mentén. Így volt rá mód, hogy fejlesszük az erőnlétünket is. Közben megtekintettük a teljes szállodahajó portfóliót, ami szintén okozott izgalmakat (na nem nekünk, persze, hanem a daliás kajakosokat bámuló német nyugdíjasoknak). Meleg volt, de néha lengedezett a szél, túlélhető volt. Azért visszafelé jól jött a rásegítés (a sodrás formájában). Végül Szentendre alatt SzeZo gálánsan adott nekem pár km előnyt, de mivel én Luppa-szigetnél feladtam a versenyt és elhagytam a pályát, a célt jelentő BKV Előre stéget végül is -a komoly csuklyásizom-merevedéssel küzdő- SzeZo érte el, így a nehézségek ellenére övé a dicsőség. :-)))
Köszönöm Szezo, hogy megosztottad velem a társaságod és az élményeidet és tapasztalataidat a Dunáról. Jó kajakozás volt. Ja, végre láttam egy hód farkát :-)
Hát nem tudom, tudományosan mi a helyes elhelyezkedés a kajakban, de nekem az vált be, hogy ha a lábtartón van a lábam, akkor lefele nyomva a térdem, éppen ki tudom egyenesíteni a lábam. Ezt azt is jelenti, hogy ha kell az egyensúlyozáshoz, be tudom támasztani a belógó combtámaszba úgy, hogy még elérem a pedálokat. El kell játszani vele, de így tudsz lábbal pumpálni evezés közben, mint egy verseny/portya kajakban. Nekem ez egy fontos előnye a WS-nek.
Igen újonnan vettem a Mo...ex-be.Még sosem volt tengeri kajakom sőt ami eddig volt kajakom egyikben sem volt lábtartó ebben meg lábtartó kormánnyal extrázva.Meg a beülőn elől az a két oldali műanyag beépítés.Nem tudom hogy kell benne normálisan ülni a térd feletti comb rész a műanyag alatt legyen gondolom?Berakom a képet hogy mire gondolok.
Véleményem szerint, ez így nem jó kategorizálás! Egy hosszméret még nem jelent semmit. Lényegesebb hány kilós, milyen magas kajakosra idealizálják a hajót. Milyen széles legyen az a 530-540-es? Mekkora legyen a vízvonal hossza?
Ha megnézed a régebbi tervezésű 5m alatti PE Puffint, gyorsabb, stabilabb sok 510-515-ös más PE-nél.
Grat a hajóhoz, én is szeretem. Érdekes színe van, újonnan vetted?
Nekem van egy TM Reval Midi is, az érezhetően stabilabb, de a lábtere a Wind Solo-nak nagyobb, nekem jobban bejön. És atomstabil egy portya vagy K1 után.
Egyetértek veled! Kiemelkedő minőségben gyártanak a hazai gyártók közül. Ráadásul rugalmasak, korrektek, megbízhatóak. Esetleges sérüléseket, hibákat a garancia időn túl is korrektül orvosolnak.
Egyedül egy jó női (50-60 kg-os kajakosra méretezett) hajót hiányolok a palettáról. A Zephir nagyon nem az, tapasztalataim szerint a Hunter kb. 75- 80 kg-tól működik igazán. Kb. a Tahe Reval midi, Airquatic Pacific méretben. Akkor nagyjából lefednék a teljes piacot.
A sok márka és méret között vívódva végül is megleptem magam egy Tahe Marine Wind Solo-val.NEM BÁNTAM MEG CSÚCS EZ A GÉP :-)Nagyon könnyedén lehet vele gyorsan haladni,szépen hasítja a vizet.A hullámokat szinte meg sem érzi :-)
Hát igen, a Hunterhez képest, másfél éve ahhoz szoktam hozzá. Lehet, hogy csak adaptálódni kell, de egyelőre ezt érzem. Nem kifordul hanem mintha lecsúszna kicsit az irányról skeg nélkül.
had kérdezzem meg még egyszer: bárkinek bármi a wetsuitoutletről? még 50 font hiányzik nekem az ingyenes szállításhoz (ha nem lesz jelentkező, megrendelem szállítási díjjal amiket kinéztem, de hátha valakinek pont jó lenne valami - pl az a kipróbált és nagyon bevált Yak Tahu mellény, amit én is rendelnék :) )
Sokkal gyorsabb. A Gubacsi hídtól az M0 hídig szoktam evezni, és azt vettem észre, hogy a szokott távomat gyakorlatilag két nagy levegővétellel megtettem ( képletesen persze). A grönlandi formának hála ( hard chine) nem kellenek korrekciós csapások, kis csípődöntésekkel tudom irányban tartani a hajót, így nagyobb sebességet tudok fenntartani. Kifelé döntve eszméletlen jól fordul, hiába 585 centiméter. Ami nem teszik: 1/4 skeget mindig használni kell, skeg nélkül elcsúszik (vagy csak én nem szoktam még hozzá). Az első deck nekem alacsony (de én jobban felhúzott lábbal evezek), a hátsó deck pedig magas (ez személyes preferencia, aki nem akar hátradőlős rollokat csinálni, annak nem számít). A raktér hatalmas, az ülés/beülőkeret ugyanaz, mint a Hunterben, tehát nagyon kényelmes. A festés, kidolgozás szerintem világszínvonalú, akárcsak Gyuri többi hajójánál. Hiányolom még a rendes combtámaszt, de ez persze egyénileg kialakítható.
Nem az enyém, 5 cm híján nem tudom tárolni, úgyhogy megyek a Zegulért, amit említettem. Készítek róla egy hosszabb videót, amit Gyuri tud használni kivetítőn, ezért hagyta nálam, és ezzel párhuzamosan megbeszéltem vele ezt a tesztelést. A jövő héten is lesz időpont, vasárnap megadom azt is. Egyébként meglepően jól fordul, a vízen nem tűnik nagynak, inkább csak az előnyei érvényesülnek. A parton mozgatásakor furcsa, hogy nagyon messze van a vége. Elég könnyű hajó egyébként.
Nagyon jó film, az öltönytől és a zoknistoppolástól lepadlóztam. Ha már szóba került a Hunter, a meglévő mellé keresek még egy szép állapotú használtat megvételre.
E hét szombaton - tehát június 13-án délelőtt 9-13 óráig lehetőség van Kabai Gyuri hajójának , a Kape Arctic 585 kajaknak a kipróbálására, tesztelésére. A tesztlehetőség természetesen ingyenes, igény esetén lapátot/mellényt/spricót biztosítok (a sajátomat). Az esemény promóciós célzatú, az evezésekről videofelvétel készül, ha ezen nem akartok szerepelni, kérlek a helyszínen jelezzétek. A hajó a mellékelt képeken látható, 585 (!!!) cm hosszú, karcsú, gyors grönlandi hajó. Kérlek az időpont miatt keressetek a cselovek@freemail.hu vagy a nullahathetven-ötötven-huszonkettő-kilencvennégy elérhetőségeken, és akkor előjegyzek nektek egy időpontot, szeretném ha mindenkinek lenne 25-30 perce evezni a hajóban, és ne kelljen várakozni. Az esemény helyszíne: Kolonics Központ Vízitelep előtti zöld móló Csepelen a Gubacsi híd alatt ( a képeken látható helyszín, pontos cím a vízitelep honlapján). A tesztelés a Kolonics Központtól függetlenül zajlik, Kabai Gyuri baráti alapon biztosította számomra/számotokra a hajót, tehát kérlek a vízitelepet ez ügyben telefonon ne keressétek.
A hajó jellege miatt a tesztevezést gyakorlott evezősöknek javaslom, kezdőbbeknek nem.
Terveim szerint jövő hét folyamán még egy ilyen tesztevezést tudnék szervezni. Az esemény elnevezése: THE BIGGER IS BETTER - DAY