Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

s_abel Creative Commons License 2016.04.22 0 0 38454

Kerekeken leadott nyomatékhoz a vezérmű láncnak nem sok köze van, legalábbis  közvetlenül. Vezérmű lánc a motor vezérlését hajtja meg.

Előzmény: KING-77 (38452)
combi27 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 38453

 

Ráadásul pár nagy arcú majom szerint az autószerelő egy mozgó nívópálca!

 

 

azért van akinek igaza van ebben...

 

Persze nem kellene általánosítani, de mikor 4 szerelőből 3 hozzá se tud szagolni az autómhoz azért az gáz...

 

Nem kell messzire mennem tavalyi példa.. fémes hang motortér aljából mint mikor golyók ütköznek össze...(Saab 9-5)

szaki 1, személyes diagnál: hallgatja, hallgatja....hát nem tudom, le kellene venni minden egységet amit a hosszbordás szíj hajt... de lehet a klímakompresszor a csapágyas (fejvakarás)

szaki 2,autoklímaszerelő, személyesen szintén: hosszú nyelű csavarhúzóval meghallgatja a klímakompresszort és a vízpumpát...szerinte a kompresszor csapágyas..okés, akkor neki kellene állni megcsinálni...Ja, az nem fog menni, vigyem el autószerelőhöz miután lefejtette a gázt.Szedessem le a kompresszort, vitessem el hozzá , megcsapágyazza, tetessem vissza, vigyem feltöltetni...

Mivan? Mit szívtál ma fater?

Szerelő 3, személyes megbeszélés, 2 nap múlva vállalják a leszerelést, csapágyazást, visszatételt.Viszem a kocsit a megbeszélt időben, mondják hogy most nem jó mert közben bevállaltak mást az időpontomra, de szívesen adnak másikat...Na azt elhiszem haver, de ide többet nem jövök..

120km-re van a márkaszervizem...leszarom, felhívom öket, mert a kocsit itt megyeszékhelyen csak tapogatják mint Tóth a pinát.... 

Mondom mi a tünet, mondják hogy ne aggódjak megúszom egy vízpumpa cserével, hétfőn vigyem a kocsit 8:00-ra... (ez volt csütörtökön)..

Autót vittem, 8:10-re biztosra diagnosztizálták a problémát.Főnök mondja hogy  10:00-ra kész a  kocsi, szeretném e végignézni a műveletet..Hát ilyet még nem hallottam, de mivel tudom hogy rohadt zavaró ha bámulnak meló közben, így elutasítottam az ajánlatát :D Kocsit teljesen átnézték, telefonon  elmondták hogy még kellene cserélni két tartóbakot mert majdnem el vannak szakadva... 12:00-ra kész az is ha kérem..kértem..

 

de volt olyan hogy egy HF tömítés cserét nem csinált meg a mestervizsgával rendelkező és 10 éve "praktizáló" szerelő rendesen (1989-es Mitsu Colton) , ráadásul  négyszeres árat kért érte... (2005-ben 40 ezerbe fájt, úgy hogy mindent én vittem neki, 2013-ban egy 1983-as 626-os Mazda ugyanezen művelete úgy hogy semmit nem vittem a szerelőhöz 20 ezer volt..)

 

 

Nekem egyenlőre egy márkaszerviz és egy szerelőnyi a jó tapasztalatom, a rossz meg vagy fél tucat...és mindegyik legálisan dolgozó vizsgával rendelkező szerelő volt...

Előzmény: ati530d (38444)
KING-77 Creative Commons License 2016.04.22 0 0 38452

A benzineseknél (pl: E60 530i) is 150.000km-nél kellene a láncot cserélni? Vagy a dízelekben előbb kell a nagy nyomaték miatt? 

Előzmény: M packet (38435)
Tibcsi35 Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38451

kit ajánlasz?

Előzmény: cam aro (38447)
Tibcsi35 Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38450

na ez a legnagyobbik baj!!!!! Az ember fizet és cserébe szart kap. Sok a mutyi autószerelő is .... vagyis nem is szerelők vannak már hanem alkatrészcserélők. 

Előzmény: Törölt nick (38449)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38449

Nagyon sokat elmehet "huhogva",akár 100+ezret is,sztem ne piszkáld míg nem eszi/szórja az olajat.

en is futyules/huhogas miatt ujitattam,,,azota sem lett tokeletes...neha betorpant,nagy lett a turbo luk ,elment az ereje gyorsitaskor stb

Előzmény: Tibcsi35 (38448)
Tibcsi35 Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38448

nem az a tipikus fütyülő hang hanem inkább süvít. az olajat egyáltalán nem eszi 

 

Előzmény: cam aro (38447)
cam aro Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38447

az hogy futyul, -még - nem jelent semmit. 

a baj akkor kezdodik amikor mar a futyules miatt nem birja felepiteni az elvart nyomast.

(beleér a hazba a turbina > fékez  ) 

 

a masik pedig mikor nem tomitett az olajtere.  (a ketto egyutt, de kulon-kulon is elofordulhat. ) 

az igazi grebasz ezzel van, mert ha a szivorendszerben levo olaj mennyisege atlepi a kuszob erteket. akkor a motor

nem gazolajon fog jarni, hanem motorolajon. .ahoz meg nincs szabalyzasi rendszer. 

illetve.. jo szerencsevel a mukodo fojtoszelep megfoghatja leallitasnal.. de ehez idoben kell esznel lenni. 

(mondjuk palyan 150-nel nem tanacsos.. ) 

 

nezesd meg valakivel , hogy mennyi az olaj a rendszerben.

 

aztan vannak minosegi felujitasok is. bar tevedhetek.. mas a piac.  

Előzmény: Tibcsi35 (38442)
kisatila Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38446

Turbó javítónál?

 

Én itt csináltattam

http://belfegorturbo.hu/index.php?CntID=01008

Előzmény: Tibcsi35 (38445)
Tibcsi35 Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38445

hol kinél érdemes?

Előzmény: kisatila (38443)
ati530d Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38444

Sajnos ezzel egyet kell értsek!Mivel szakmabeli(más márkás szervizes) vagyok ,és saját márkán kívül is csinálunk minden félét.Teljesen mindegy a márka, mindben van szar,vérlázító fillérb@szó megoldás!Benzin,diesel hullik szét egyaránt.Kis motoros-nagy motoros, pusztul mid,de nemcsak a motor!Minden műanyag,de olyan,hogy ránézel és már törik!Kábel 2 évesen elrohad a tokjában!Hangsúlyozom minden márkánál!!A javítás pedig felér egy szerencsejátékkal(szar után gyártott alkatrész,megfizethetetlen gyári,legalábbis a nagy többség számára !)A diagnosztika még hivatalos gyári támogatással is néha siralmasan nehézkes és néha csak a tapasztalat vagy a találgatás segít!Ráadásul pár nagy arcú majom szerint az autószerelő egy mozgó nívópálca! Na tovább nem sorolom,bár  lehetne.

Előzmény: cam aro (38432)
kisatila Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38443

Inkább most felújíttatni.

Szerintem jobban jársz mielőtt teljesen tropára megy.

És kapsz egy szinte újat

Előzmény: Tibcsi35 (38442)
Tibcsi35 Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38442

A turbó az enyémben is fütyül nem tudom mi tévő legyek. Ujj vagy felújítani ? Valakinek tapasztalata?

Előzmény: cam aro (38441)
cam aro Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38441

kover gazt ne adj neki... 

annak az olajnak egy resze a a coolerben/szivosorban van.

 

..ha azt a motor felkapja, azt kulcsal le nem kapcsolod.

(ellenben lehet hogy letekeri a fordszammero orat.. amit vagy kibir a motor, vagy de inkabb nem )    

Előzmény: M packet (38439)
M packet Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38440

Teszek egy próbát szegyék szét a turbót ha nagyon rossz állapotban van veszek újat! Ezen most már ne múljon. (: Köszi

Előzmény: Törölt nick (38438)
M packet Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38439

Sziasztok!

 

Kb 2000km után 1l tölteni kell rá. 

Előzmény: Mewo (38437)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38438

Nem akarlak paráztatni de felújított turbóval soha nem lesz már olyan mint a gyárival,és közel annyit sem fog annyit bírni..Én azzal is szívtam keményen....

Előzmény: M packet (38435)
Mewo Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38437

Mit jelent, hogy eszi az olajat a turbó?Utàna kell öntögetned?Hány km-t tudsz úgy menni, hogy nem töltesz utána?

Előzmény: M packet (38435)
Mewo Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38436

Köszönöm szépen az információt.

Előzmény: M packet (38433)
M packet Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38435

Sziasztok!

 

Nekem ugyanezzel a motorral szerelt az autóm, általánosságban az e60-ra vonatkozik a csereperiodus! Persze sokan mondják, hogy felesleges és többségében tényleg 400-500e km rohangálnak e60-nok lánccsere nélkül. Viszont ha elszakad költséges dolog a motorgenerál után a megnövekedett nyomás miatt tönkrement a wandler 350e most meg a turbó kezdte el enni az olajat kb 130e ft lesz a felújítás. Mindez 4 hónap alatt 1.200.000Ft ): Egy BMW-nél ezzel is számolni kell 250-300e km körül.

Előzmény: szabibmw (38434)
szabibmw Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38434

Sziasztok!

 

A 245 lovas N57D30A -nál is elő van írva a lánccsere?

 

Előre is köszi a segítséget!

Előzmény: M packet (38433)
M packet Creative Commons License 2016.04.21 0 0 38433

Szia!

A lánccsere az összes kötelező alkatrésszel  kb 350.000Ft. Nekem elszakadt, január végén lett kész és 650.000Ft volt! Nekem a szervizben 150e km mondtak a lánc cseréjére, váltóolajcserére (még kérdés szokott lenni!) pedig 80e km van megadva gyárilag.

Előzmény: Mewo (38430)
cam aro Creative Commons License 2016.04.20 0 0 38432

par honapja, talan eve irtam a vw-rol a velemenyemet, .. -nem a dizel botranyal kapcsolatban - hogy olyan szinten vagjak maguk alatt a fat, hogy par ev kerdese. .azt becsukhatjak a boltot, mert nem lesz egy elegedett ugyfeluk.

 

ez szerint nem csak a bmw lepett vissza a fejlodesben.

az olasz eddig sem erdemelt emlitest, de ott legalabb vannak pro-k is a kontrak mellett. 

 

a csigasnal nincs valtozas..stabilan hozza a legszarabb konstrukcio formulat.

...de hogy mar a japok is szart gyartanak. .azert az mar durva.:))

 

2 millioert egy lestrapalt, a gyart semmit , de max alkatresz szemszogbol  erdeklo gepet veszel.

ha ez beszarik, azzal nincs is baj . (gyartoi szinten ) 

a baj akkor van. .amikor 20-30-40e kmet futott autok jonnek nagyjavitasra.

a bmw-re talan ez annyira nem jellemzo.. de mini, csigas, vw....azert az mar feltuno mennyiseg. .. 

 

mindegy.

en vagyok negativ ennyi ossze baltazott mernoki teljesitmenyt latvan.

 

a masik oldalrol.. akik vigan autoznak. nem tudok semmit.

de az a szerencses tabor.

mert mar nem minoseg kell a megbizhatosagohz, hanem szerencse.  :)

----------------------

cam off 

topic on.  

==============

Előzmény: HG. (38429)
combi27 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 38431

ha olvassák is miért tennének ellene? Saját OFF autóm láncát is cserélni kell (gyártó szerint nem) ,igaz azt hallani ha megnyúlott mert őrült csapkodásba kezd és zajos lesz...1997-től gyártották a típust, de még a 2009-eseket se fejlesztették úgy hogy vagy legyen csereintervallum előírva, vagy tartósabb megoldást keressenek...annyit írnak csak elő hogy ha a vezérműlánc cserés akkor kompletten a teljes balanszrészen is cserélni kell mindent...

Az viszont érdekes hogy a vezérműlánc feszítő patront ki lehet csavarni és a lánc nyúlást lehet ellenőrizni :D  Szóval azért az ellenőrzés meg van, és ha nyúlott akkor csere, mindennel együtt..

 

Az hogy miért fejlesztenének a tartósság irányába? Akkor kevés autószerelő és alkatrészbeszállító élne meg....

Előzmény: gsc77 (38427)
Mewo Creative Commons License 2016.04.20 0 0 38430

Sziasztok, ha már a lánc problémánál vagyunk, akkor szeretném megkérdezni, hogy milyen költsége van egy 231 lovas 30d-ben a lánccserének?

 

Köszi

HG. Creative Commons License 2016.04.20 0 0 38429

de lehet inkabb hozzaszoktunk ahoz, hogy lancos motorban nincs lanc csere intervallum megadva.

 

akkor a jövőbeli gondos tulajdonosoknak célszerű a kezdő szerviz részévé kell tenni....

hát igen, akkor a starter kit nem fog félmillió alatt megállni, de hát valami valamiért.

 

lehet fikázni a bmw-t, mert magához képest szépen lépett vissza, de többiek nem?

meg mit gondolnak sokan?

2 millióért kapnak erős, hátsókerekes, jól felszerelt, keveset fogyasztó stb. repiautót?

hát, általában nem.

 

Előzmény: cam aro (38420)
peri77 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 38428

Az irány pont fordított. A profit a lényeg. Az újabb modellek fejlesztése már nagyrészt a költségoptimalizálásról szól. Egy ideje már a "fillérb..szó" igazgatóság a főnök szerintem minden autógyárban.

 

A BMW brand már olyan mélyen beépült a tudatalattiba, hogy bármit el lehet adni az emblémával.

Előzmény: gsc77 (38427)
gsc77 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 38427

Költői kérdésként merül fel bennem, hogy vajon a BMW emberei olvassák az ilyen vagy ehhez hasonló fórumokat? Eljutnak hozzájuk a negatív visszajelzések? Ha igen, akkor vajon akarnak-e tenni ez ellen? Mert az én mérnöki (nem gépész) megközelítésem az súgja hogy minimális befektetéssel (bár lehet, hogy az autógyártásban ez nem is minimális) sokat lehetne javítani a márka megítélésén, ami valószínűleg több vásárlót jelentene. (nem hiszem, hogy ha valaki BMW-t tervez venni 12-20-30 MHUF-ért, azt fogja érdekelni, hogy 150k kmenként cserélni kell a vezérlést...)

Előzmény: cam aro (38423)
bogusz Creative Commons License 2016.04.20 0 0 38426

Megkaptam. Válasz megy.

Előzmény: cam aro (38424)
Tibcsi35 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 38425

bt kapcsolat most sincs. azt irja aktiv de nem látja egy telefon sem, pedig négyet-ötöt kipróbáltam. de megpróbálom hátha. köszi

 

Előzmény: itnet (38421)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!