Ráadásul pár nagy arcú majom szerint az autószerelő egy mozgónívópálca!
azért van akinek igaza van ebben...
Persze nem kellene általánosítani, de mikor 4 szerelőből 3 hozzá se tud szagolni az autómhoz azért az gáz...
Nem kell messzire mennem tavalyi példa.. fémes hang motortér aljából mint mikor golyók ütköznek össze...(Saab 9-5)
szaki 1, személyes diagnál: hallgatja, hallgatja....hát nem tudom, le kellene venni minden egységet amit a hosszbordás szíj hajt... de lehet a klímakompresszor a csapágyas (fejvakarás)
szaki 2,autoklímaszerelő, személyesen szintén: hosszú nyelű csavarhúzóval meghallgatja a klímakompresszort és a vízpumpát...szerinte a kompresszor csapágyas..okés, akkor neki kellene állni megcsinálni...Ja, az nem fog menni, vigyem el autószerelőhöz miután lefejtette a gázt.Szedessem le a kompresszort, vitessem el hozzá , megcsapágyazza, tetessem vissza, vigyem feltöltetni...
Mivan? Mit szívtál ma fater?
Szerelő 3, személyes megbeszélés, 2 nap múlva vállalják a leszerelést, csapágyazást, visszatételt.Viszem a kocsit a megbeszélt időben, mondják hogy most nem jó mert közben bevállaltak mást az időpontomra, de szívesen adnak másikat...Na azt elhiszem haver, de ide többet nem jövök..
120km-re van a márkaszervizem...leszarom, felhívom öket, mert a kocsit itt megyeszékhelyen csak tapogatják mint Tóth a pinát....
Mondom mi a tünet, mondják hogy ne aggódjak megúszom egy vízpumpa cserével, hétfőn vigyem a kocsit 8:00-ra... (ez volt csütörtökön)..
Autót vittem, 8:10-re biztosra diagnosztizálták a problémát.Főnök mondja hogy 10:00-ra kész a kocsi, szeretném e végignézni a műveletet..Hát ilyet még nem hallottam, de mivel tudom hogy rohadt zavaró ha bámulnak meló közben, így elutasítottam az ajánlatát :D Kocsit teljesen átnézték, telefonon elmondták hogy még kellene cserélni két tartóbakot mert majdnem el vannak szakadva... 12:00-ra kész az is ha kérem..kértem..
de volt olyan hogy egy HF tömítés cserét nem csinált meg a mestervizsgával rendelkező és 10 éve "praktizáló" szerelő rendesen (1989-es Mitsu Colton) , ráadásul négyszeres árat kért érte... (2005-ben 40 ezerbe fájt, úgy hogy mindent én vittem neki, 2013-ban egy 1983-as 626-os Mazda ugyanezen művelete úgy hogy semmit nem vittem a szerelőhöz 20 ezer volt..)
Nekem egyenlőre egy márkaszerviz és egy szerelőnyi a jó tapasztalatom, a rossz meg vagy fél tucat...és mindegyik legálisan dolgozó vizsgával rendelkező szerelő volt...
na ez a legnagyobbik baj!!!!! Az ember fizet és cserébe szart kap. Sok a mutyi autószerelő is .... vagyis nem is szerelők vannak már hanem alkatrészcserélők.
Sajnos ezzel egyet kell értsek!Mivel szakmabeli(más márkás szervizes) vagyok ,és saját márkán kívül is csinálunk minden félét.Teljesen mindegy a márka, mindben van szar,vérlázító fillérb@szó megoldás!Benzin,diesel hullik szét egyaránt.Kis motoros-nagy motoros, pusztul mid,de nemcsak a motor!Minden műanyag,de olyan,hogy ránézel és már törik!Kábel 2 évesen elrohad a tokjában!Hangsúlyozom minden márkánál!!A javítás pedig felér egy szerencsejátékkal(szar után gyártott alkatrész,megfizethetetlen gyári,legalábbis a nagy többség számára !)A diagnosztika még hivatalos gyári támogatással is néha siralmasan nehézkes és néha csak a tapasztalat vagy a találgatás segít!Ráadásul pár nagy arcú majom szerint az autószerelő egy mozgónívópálca!Na tovább nem sorolom,bár lehetne.
Nem akarlak paráztatni de felújított turbóval soha nem lesz már olyan mint a gyárival,és közel annyit sem fog annyit bírni..Én azzal is szívtam keményen....
Nekem ugyanezzel a motorral szerelt az autóm, általánosságban az e60-ra vonatkozik a csereperiodus! Persze sokan mondják, hogy felesleges és többségében tényleg 400-500e km rohangálnak e60-nok lánccsere nélkül. Viszont ha elszakad költséges dolog a motorgenerál után a megnövekedett nyomás miatt tönkrement a wandler 350e most meg a turbó kezdte el enni az olajat kb 130e ft lesz a felújítás. Mindez 4 hónap alatt 1.200.000Ft ): Egy BMW-nél ezzel is számolni kell 250-300e km körül.
A lánccsere az összes kötelező alkatrésszel kb 350.000Ft. Nekem elszakadt, január végén lett kész és 650.000Ft volt! Nekem a szervizben 150e km mondtak a lánc cseréjére, váltóolajcserére (még kérdés szokott lenni!) pedig 80e km van megadva gyárilag.
par honapja, talan eve irtam a vw-rol a velemenyemet, .. -nem a dizel botranyal kapcsolatban - hogy olyan szinten vagjak maguk alatt a fat, hogy par ev kerdese. .azt becsukhatjak a boltot, mert nem lesz egy elegedett ugyfeluk.
ez szerint nem csak a bmw lepett vissza a fejlodesben.
az olasz eddig sem erdemelt emlitest, de ott legalabb vannak pro-k is a kontrak mellett.
a csigasnal nincs valtozas..stabilan hozza a legszarabb konstrukcio formulat.
...de hogy mar a japok is szart gyartanak. .azert az mar durva.:))
2 millioert egy lestrapalt, a gyart semmit , de max alkatresz szemszogbol erdeklo gepet veszel.
ha ez beszarik, azzal nincs is baj . (gyartoi szinten )
a baj akkor van. .amikor 20-30-40e kmet futott autok jonnek nagyjavitasra.
a bmw-re talan ez annyira nem jellemzo.. de mini, csigas, vw....azert az mar feltuno mennyiseg. ..
mindegy.
en vagyok negativ ennyi ossze baltazott mernoki teljesitmenyt latvan.
a masik oldalrol.. akik vigan autoznak. nem tudok semmit.
de az a szerencses tabor.
mert mar nem minoseg kell a megbizhatosagohz, hanem szerencse. :)
ha olvassák is miért tennének ellene? Saját OFF autóm láncát is cserélni kell (gyártó szerint nem) ,igaz azt hallani ha megnyúlott mert őrült csapkodásba kezd és zajos lesz...1997-től gyártották a típust, de még a 2009-eseket se fejlesztették úgy hogy vagy legyen csereintervallum előírva, vagy tartósabb megoldást keressenek...annyit írnak csak elő hogy ha a vezérműlánc cserés akkor kompletten a teljes balanszrészen is cserélni kell mindent...
Az viszont érdekes hogy a vezérműlánc feszítő patront ki lehet csavarni és a lánc nyúlást lehet ellenőrizni :D Szóval azért az ellenőrzés meg van, és ha nyúlott akkor csere, mindennel együtt..
Az hogy miért fejlesztenének a tartósság irányába? Akkor kevés autószerelő és alkatrészbeszállító élne meg....
Az irány pont fordított. A profit a lényeg. Az újabb modellek fejlesztése már nagyrészt a költségoptimalizálásról szól. Egy ideje már a "fillérb..szó" igazgatóság a főnök szerintem minden autógyárban.
A BMW brand már olyan mélyen beépült a tudatalattiba, hogy bármit el lehet adni az emblémával.
Költői kérdésként merül fel bennem, hogy vajon a BMW emberei olvassák az ilyen vagy ehhez hasonló fórumokat? Eljutnak hozzájuk a negatív visszajelzések? Ha igen, akkor vajon akarnak-e tenni ez ellen? Mert az én mérnöki (nem gépész) megközelítésem az súgja hogy minimális befektetéssel (bár lehet, hogy az autógyártásban ez nem is minimális) sokat lehetne javítani a márka megítélésén, ami valószínűleg több vásárlót jelentene. (nem hiszem, hogy ha valaki BMW-t tervez venni 12-20-30 MHUF-ért, azt fogja érdekelni, hogy 150k kmenként cserélni kell a vezérlést...)