Motorháztető első része kőfelverődés miatt pontokban hibás. A fekete tetőn cca 1-2 mm es fehér pontok vannak, cca 10 db . Mivel az autó elég öreg (2002 évjárat) nem szeretném telibe fujatni, mert egyébként az autó fényezése gyári és jó állapotú. Hogy lehet az ilyent javítani ? Nem én akarom csinálni !
Friss festésnél nem ajánlott a wax mert nem biztos hogy engedi szellőzni a fényezést. Persze hogy nem veszi el, azért van így a sorrend. Azért mondtam hogy fényesít a kék kupakos is.
Pont ezt próbáltam elmagyarázni,hogy a lakkozást minden esetben a bázis határ fölé kell jóval kalkulálni ,hogy legyen honnan összecsiszolni és polírozni a ködölést. Ha eléred a bázis szín határát minden esetben ez a jelenség fog megismétlődni ,hogy egy sötétebb kontúrt fogsz látni amit már nem lehet összepolírozni!
Visszatérve a nemrég felvetett problémámra, azt vettem észre, hogy azon a helyen, ahol a bázissal történő foltozástól a lakkozás ködölése jóval messzebb esett, ott egész jó átmenetet lehet összehozni.
Tehát azok a problémás részek, ahol a lakkal épp csak el akartam takarni a bázis javítást.
Elképzelhető, hogy a bázis ráködölt oda, ahol én a lakkozás szélét fújtam, és ezért lett feltűnő az átmenet? Ha így van, mi lehet a megoldás? Le szabad szedni lakkozás előtt a rászállt festékködöt valamivel, vagy nagyobb felületet kell lakkozni?
A 3M cuccok csak a Te eseteben "drágák". Akiknek munkaanyag, azoknak jó ár/érték arányú termék. Gyorsan lehet velük dolgozni és jól. Az idö pedig pénz.
Neten rendelve olcsóbban be lehet szerezni mint a boltok polcairól, csak várnod kell míg megérkezik.
Igen, de nem biztos hogy könnyű lesz kipolíroznod a csiszolási karcokat. Át kellene csiszolni géppel 3m trizact-al akkor sokkal könnyebb visszahozni a fényét és a karcokat is gyorsabban eltünteti.
És tényleg képes eltüntetni a narancsosság nyomait? Nem mertem nagyon megcsiszolni, nehogy lejöjjön a réteg, és kilátszódjon az alapozó réteg. Épp annyira csiszoltam meg, hogy a porszemek és ilyesmik eltűnjenek.
Igen, csak a lakkozás átmenetét kell megfújni, csak a szélét! Ez egy 1K-s spray, ami elteríti (feloldja) a 2K-s lakk átmenetet. Így nem kell a két felületet összepolírozni.
Ha rutinosabb vagy megtudod oldani a lakk saját akril higítójával amúgy hivatalosan a "ködölő higító ami szóba jöhet.
Régebben az volt a szokás hogy a maradék lakkot 50%-ban higítva átmenetet képezve vékonyítani a lakkozást amit száradás után csiszolni és polírozni lehetett.
Most már léteznek spray változatban is ködölő higítók szerintem érdemes ezzel is megpróbálni.
A teljesség igénye nélkül: Novol,Autolux, Standox stb... ezeknél beszerezhető spray formában is.
Köszönöm szépen a választ, attól tartok, itt már mindenképp újrafújás lesz, csak azt nem tudom, próbálkozzak-e újra a ködöléssel, tartok tőle (vagy inkább abban bízom), hogy én bénáztam el, és meg lehet ezt jobbra is csinálni.
Az átmenetnél milyen arányban érdemes hígítani? Ködölő hígítót nem használtam, ezt érdemes beszereznem, ha újra nekiugrok?
Próbáld még meg ,hogy vársz vele egy napot legalább és 3000-es Abralon szivaccsal vizesen megcsiszolni ,utána durva ,finom pasztával eldolgozni hátha sikerrel jársz!
Viszont ha úgy látod ,hogy a bázis réteget is elérted akkor az újrafújás jöhet csak szóba!
Akkor valószínű,hogy a bázisréteget is elérted és annak a szélét láthatod sötétebbnek.Sokkal bonyolultabb egy régi lakkréteghez ködölni ,csiszolni,polírozni mint telibe lakkozni és max a legvékonyabb részen átmenetet készíteni. Sajnos néha ez dupla munka és idő de később rájön az ember,hogy célszerűbb teli lakkozni egy elemet ,mint közötte és benne bohóckodni a kétséges eredményért.
Sziasztok! Rozsdátlanítás után kisebb festésjavításokat csináltam az autómon. Ezüstmetál szín, ajtók sarkai és a sárvédőívek voltak rozsdásak, a bázissal foltoztam, az ajtókat díszléc alatt telibe lakkoztam, ez nem lett rossz, az íveket ködölni próbáltam, ez viszont nagyon szar lett, 2000-es csiszolás után jól kivehető kontúr van a régi és az új lakk találkozásánál, az új egy árnyalattal sötétebbnek tűnik. 800-assal csiszoltam alá, Lesonal a lakk. A technikámmal van gond, vagy a lakkal? Telibe lakkozni egy csomó plusz munkával járna, hátsó sárvédőhöz hozzá kéne fújni a tető szélét is, csomó bontás, jó lenne megúszni.