Csatlakozok én is Pinguru véleményéhez, 4 évig jártam mitsubishivel, ugyan egy l300 4wd-vel, de felfüggesztését tekintve ugyan az mint a pajero. Éshát a futómű egy szar, terepen sokkal kebesebbet tud, mivel nem merev hidas csak hátul. Terep használatban max egy évet bírnak elöl a talpasok, a legdrágább japán utángyártott, a gyári meg csillagászati árú, lehet az bírja. A disco mikor meglett, rendbe lettek téve a függőcsapszegek csapágyastól 20e-ből és azóta is jók, a mitsuban ugyanez a történet, a 4 talpas csere 50e és egy év, de fél év után már lehetett hallani, hogy kopog.
A karosszéria imád rohadni és nagyon bonyolult a javítása, nekünk volt lakatolás is, mindkettőn, de a disco sokkal egyszerűbb volt, szög egyenes minden lemez és rajta a borítás alu. Még a disco előtt néztünk pajerot, de mindegyik iszonyat szar állapotú volt karosszériailag. És én sem szeretem a sok elektronikus szart, ezen kívül többet is fogyaszt jócskán 11 alá nem nagyon megy le hacsak az ember nem úgy megy mint egy nyugdíjas. A disco nekem 9-10 között mozog átlagban 9,5 és ugye állandó öszkerékben van és üresen 2tonna. Anno mitsu vételnél felmerült a disco, de sajna nem jártam utána , alászaladtam a legendáknak, szar nincs alkaktrész, meg drága stb... Szerencsére másodszor már nem, végigolvastam a fórumot itt(akkor még olyan 3-4 ezer körüli hozzászólás volt, azóta Fejes kollega jelentősen lendített ezen:))),)és utána teljes nyugalommal vágtam bele és azóta se bántam meg. Kell vele foglakozni, de meyik hasonkorú kocsival nem, egy megbízható jó autó, nekem ez az eddigi legjobb kocsim és ameddig csak lehet az is lesz.
Köszi az adagolós infókat - én térben ettől azért jóval odébb vagyok így marad a csomádi mester... (most az a tünet, hogy hideg időben lassan ébred a rendszer és 2500-as fordulat fölé szinte egyáltalán nem tudok menni, azaz pl. emelkedők előtt csak az ima segít, ill. kilencvennél gyorsabban nem is tudok menni :-(
Az is feltétel volt, hogy mikroprocesszor csak a rádióban lehet, ABS és többi bizbasz gyárilag ne legyen a kocsiban, fűtsön és hűtsőn rendesen, a többit megoldom, pölö parkolóradarnak ott van a brutál lökös és a vonóhorog:)
Én olyan szerkentyűt kerestem, amelyik elöl hátul merevtengelyes és középen differenciálmű osztja el a nyomatékot minden elektrónika nélkül, továbbá kényelmes, bírja a nehéz terepet és belefér a költségvetésbe. A G merci a költségvetési rész miatt kiesett, Niva van a családba, akkoriban Defik horror áron voltak, így kipróbáltam egy Disco-t (szerdán eldöntöttem, hogy autot cserélek, csütörtökön belenéztem a használtautó kinálatba, amit megláttam elsőnek megvettem, nem volt más fehér autó a listában) , ami nem teszett mert három ajtós, de az összes módosítás amit terveztem benne volt (emelés, hapáncél, stb), és a keresztnevem első három betűje alkotja a rendszám első három betűjét, és október 23-án néztem meg, a rendszámában benne van az 56 (560), így logikusnak tűnt, hogy ez az autó hozzám kell tartózzon, a feleségem nem osztotta ezt a logikát, dehát ilyen az élet.
Nekem a Disco sokkal kényelmesebb mint a mitsu, alkatrészek töredékáron vannak, általában a kopás öli meg az egyes elemeket, vagyi az a legenda, hogy atom megbízhatatlan és minden szétmegy az nekem nem jött be. Az intenzív használat nyomot hagy a verdában, dehát azért vettem, hogy intenzíven használjam. Ha visszautaznék az időben, ugyanígy döntenék.
pl. "sokat kell tekerni a kormányt a 2 szélső helyzet között", vagy "akárhogy kíméltem, nagyon zabál", vagy sokkal testesebb, ezért nehezebb manőverezni a kis helyeken, vagy alkatrész utánpótlása gyengébb, mint a landinak, stb...
Lehet elcsépelt kérdések, de a szuverén véleményeknek is van némi realitás alapjuk, ha sokan egyformán gondolják, annak valami oka csak van.
persze nem az "egymilliárd légy nem tévedhet" szlogenre gondolok... :)
Nekem főleg a 2.5 td motoron akadt meg a szemem, gondolom azonban, hogy annak semmi köze a landi 2.5-ös dízeleihez sem működésben, sem fogyasztásban, sem teljesítményben.
Semmi extra, kiveszed a két csavart, meghúzod a kormány felé a borítást kicsit megemelve az elejét, akkor hátul lecsúszik a két fül. Utána lehúzkodod a csatlakozókat a kapcsolókról és ki tudod venni a burkolatot. Az egységet nem emlékszem pontosan vagy 2 vagy 4 csavar tartja, de szerintem mivel az ABS lámpa fennt van elég csak mögé nyúlni és kicsavarni. Ha mégis kiveszed akkor ha kicsavartad a csavarokat érdemes a km óra spirált kivenni, mert utána sokkal könnyebben mozgatható az egész. Az egy patentos szarral csatlakozik, nem hollanderes, egy kis tükörrel meg tudod nézni és egyből látod mi a system:))), jó munkát.
Valaki operálta már ki Discoból a kilométer órát? (mármint ez egész műszer egységre gondolok). A kormány felett van két eldugott csavar, ha azt kibontom, utána már látom, mi újság, vagy komolyabban kell küzdeni vele?
Tekintve, hogy vót annak idején a Szériákban a 2.25-ös dízelmotor, azon faragtak egy kicsit, abból lett a 80-as évek elején a korai Ninety-k és OneTen-ek 2.5 ös szívódízele, amire aztán raktak később turbót, az vót a 2.5TD.
Aztán azon faragtak még egy kicsit, és úgy lett tudtommal a 200tdi.
Lehet, hogy a Perkins faragta, de az alapjuk a kőkorszaki Land Rover motor volt.
Ez elég érdekes motor. Először volt belőle olyan verzió, amiben a vezérlés fogaskerekek továbbították, aztán valamiért csináltak belőle láncost, majd visszatértek a fogaskerékhez.
A 164-es alfákban volt ez a motor, meg a Chrysler Voyagerben. Az biztos, hogy nagyon tudtak ezek menni, de sok panasz volt arra, hogy megfőnek. Mások szerint ez nem a motor hibája volt, hanem eleve hibásan tervezett hűtés miatt történt (Kicsi a hűtő + előtte a klímahűtő takarja is). Egy időben majdnem vettem Voyagert, akkor találtam ezeket a VM dízelről. Egy karosszéria lakatos barátomnak vót is olyan Voyager, amiben lánc volt. Ő is megfőzte egyszer. Utána mondta, hogy véleménye szerint ezeknél minimum évente ki kell takarítani a hűtők környékét kívülről, mert a sok baragadt bogár meg kosz miatt csökken a hűtés. Amúgy szerette, nem fogyasztott sokat és ahhoz képest ment mint a veszedelem.
Nem, nem klímaventik, mivel ez sose is vót klímás.
Dízel vót, belerakták a v8-at, viszont szét van barmolva a vízpumpa végin a csavar.
Ezér aztán beraktak két elbaszott nagy ventit a radiátor elé, amit kapcsol egy hőgomba, meg külön is tudom kapcsolni egy kapcsolóval.
Majd csinázok róla videót, oszt megmutatom.