Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Jó estét a fórumozó társaknak ismét,esetleg tudna valaki segítséget adni a jelenségre amit le írtam?
Első kérdésem:Husqvarna 24 c szegélynyíró ismerős valakinek?
Adatai a beállítást illetően meg tudná valaki mondani?(persze a karburátorra gondolok)
Igazából az lenne a fő kérdésem:rettentő nehezen indul be a gép aztán ha be indult már megy szépen.
Ja csak hidegen indul nehezen.!!!
A lényeg a következő:
Szoktam itthon ismerősöknek karbatartani kisgépeket p.l.:benzines fűnyíró,szegélynyíró fűrész,fűkasza. permetező,de csak az alapokat mert nem kisgép szerelő vagyok hanem autó szerelő volnék.(de azért rokonszakma)ezt azért írom hogy nem vagyok teljesen amatőr de van hogy már rajtam is kifog a cucc.
A szóban forgó gép egy ismerős úré.
Aki már 2 hete ide hozta a gépet hogy nem igen akar indulni meg ha indul sem megy valami jól.
Elötte szépen ment,tavaj is hozzám hozta ha gond volt.gyertyacsere stb...(akkor még ment indult pöpecül)
Jött az ominózus próba indítás és tényleg már a kezem ki rángattam gyertya ki be stb.... de alig bírtam begyújtani a mocit.
Na amikor beindult akkor jött az érdekesség hogy nem pörög valami jól.
Aztán a nem pörgésre rájöttem: 2,6 mm es damil volt benn ami vissza fogta a gépet.
Ebbe a típusba max 2mm est lehet rakni.
Nos karbi szétszed,minden fúvoka átt pucol(kompresszor), membrán,tömítések stb csere.
Tűszelep csere emelőhimba csere és be állítás.
Természetesen a beállító csavarokat is kiszedtem kipuccantás céllal és utánna a szokott
2-2 ütközéstől kifele és onnan álítás optimális értékre megvolt.új gyertya be.
új benzin be.
légszűrő teljes tiszta.
és a gép nem igen indul most sem hidegen????????(csak sokadik próbálkozásra de onnan már megy szépen és melegen is indul)
Ez miért lehet??????
A karbi Walbro wt 639 es.
külön szivató pumpás.
érzetre kompresszió van(sajnos kompresszió mérőm nincs)csak a jó öreg érzet.
Esetleg ha valaki érdemben tudna hozzá szólni megköszönném.
Segítsetek mert ez az átkozott fűkasza kiidegel. Szétszedtem apró darabokra. Összerakásnál minden tömítést pasztáztam, és mindent elmostam féktisztítóval. Összerakás után harmadik rántásrta beindúlt. Csak nem pörgött ki rendesen. Elkezdtem füvet vágni. 7perc vágás után leállt. Rántás elindúl. Meghúzom a gázt leáll. Rántás beidúl. Gáz leáll. Rántás indúl. Nem húzom a gázt, alapjáraton jár 8másodpercet és leáll. Meló közben sem volt az igazi, mindha nem pörgött volna ki rendesen, egyenetlenül járt..
Tavaly kezdődött az egész vele csak akkor elment negyed órát is. Tavaly cserélve lett a gyűrű, szimeringek, karburátor tömítések. Idén kapott egy új gyújtótekercset. Ma pedig egy újabb gyári gyűrűt. Mi a véleményetek, mi lehet? Ja és a motor tűzforró. Amúgy ez egy 9 éves partner b422es.
Saját kiskerti használatra néztem az Oleo-Mac Sparta 440T tipusát. Semmilyen tapasztalatom nincsen benne, ez a 100 ezer körüli árfekvés férne bele. Alkalom szerű használat, 3000-5000 nm-es területen. A megbizhatóság fontos lenne. Mi a véleményetek róla? Szívesen és köszönettel veszem az észrevételeket.
Szeretnék bepofátlankodni kérdéseimmel a fórumba ha nem veszitek rosznéven.
Első kérdésem:Husqvarna 24 c szegélynyíró ismerős valakinek?
Adatai a beállítást illetően meg tudná valaki mondani?(persze a karburátorra gondolok)
Igazából az lenne a fő kérdésem:rettentő nehezen indul be a gép aztán ha be indult már megy szépen.
Ja csak hidegen indul nehezen.!!!
A lényeg a következő:
Szoktam itthon ismerősöknek karbatartani kisgépeket p.l.:benzines fűnyíró,szegélynyíró fűrész,fűkasza. permetező,de csak az alapokat mert nem kisgép szerelő vagyok hanem autó szerelő volnék.(de azért rokonszakma)ezt azért írom hogy nem vagyok teljesen amatőr de van hogy már rajtam is kifog a cucc.
A szóban forgó gép egy ismerős úré.
Aki már 2 hete ide hozta a gépet hogy nem igen akar indulni meg ha indul sem megy valami jól.
Elötte szépen ment,tavaj is hozzám hozta ha gond volt.gyertyacsere stb...(akkor még ment indult pöpecül)
Jött az ominózus próba indítás és tényleg már a kezem ki rángattam gyertya ki be stb.... de alig bírtam begyújtani a mocit.
Na amikor beindult akkor jött az érdekesség hogy nem pörög valami jól.
Aztán a nem pörgésre rájöttem: 2,6 mm es damil volt benn ami vissza fogta a gépet.
Ebbe a típusba max 2mm est lehet rakni.
Nos karbi szétszed,minden fúvoka átt pucol(kompresszor), membrán,tömítések stb csere.
Tűszelep csere emelőhimba csere és be állítás.
Természetesen a beállító csavarokat is kiszedtem kipuccantás céllal és utánna a szokott
2-2 ütközéstől kifele és onnan álítás optimális értékre megvolt.új gyertya be.
új benzin be.
légszűrő teljes tiszta.
és a gép nem igen indul most sem hidegen????????(csak sokadik próbálkozásra de onnan már megy szépen és melegen is indul)
Ez miért lehet??????
A karbi Walbro wt 639 es.
külön szivató pumpás.
érzetre kompresszió van(sajnos kompresszió mérőm nincs)csak a jó öreg érzet.
Esetleg ha valaki érdemben tudna hozzá szólni megköszönném.
Ma próbálgattam,ahogy írtad vékonyabb gallyakkal,de nem bírtam megállni és neki vittem egy kb 8 centi átmérőjű vadszilvának is.Azt hittem nehezebb lesz vele dolgozni,de szépen viszi.Erővel se lesz gond,bírja a gép.Vettem hozzá reszelőt is,már azt is ki próbáltam :)
A védőburkolattal nem tudom mi legyen.Azt nem vettem hozzá,de simán elfér az oleo alatt és a vágásba se zavar be.
A karburátort itthon nehéz lenne beállítani? Nincs valami általános módszer rá? A keverékszabályozón van egy rugó is, az nem lehet, hogy az nem elég erősen tartja a csavart és használat közben elállítódik? Esetleg erősebbet nem lehet rá szerezni, ha ez a baja?
Nagyon megszorithattad biztos, csak picit kell meghuzni, magatol ugy sem lazul le az ellentetes forgasirany miatt. Valami rongyot tegyel mindket reszre, vagy probaljatok meg ketten meglazitani, anelkul biztos nem fogsz damilt ratenni. :)
Amennyiben van valakinek a sufniban elromlott, kidobandó berendezése ebből a kiadásból, megköszönném, ha jelentkezne a gnprofit@mm-network.hu címre várom a válaszokat!
Segítsetek kérlek. Vettem ma egy Oleo-Mac TR 61 E elektromos szegélynyírót. Működik is jól, a damilfejről a koppintófejet le is tudtam venni, de úgy sikerült visszacsavarnom, hogy azóta nem tudom levenni. A rugós rész mozog, de lecsavarni nem lehet. Most is egy kissé kétségbe vagyok esve, hogy mi lesz, ha elfogy a damil.
Nagyon jó tárcsát vettél! Kézi kör-reszelővel élezhető, a fogak jobbra - balra dőlnek.
Alkalmas gallyazásra, kisebb aljnovényzet tisztítására, max 5-8cm faátmérő kivágására.
Természetesen fordulatszám és teljesítmény függő - majd megtapasztalod.
A 45ccm oleo jó választás volt, bírni fogja a takarítást ezzel a cuccal.
A körfűrészlapot képzeld el órának.
Az óramutató járásával ellenkező irányba forog a tárcsa.
Vágási pontok: 14.00 óra, kicsit tolod a gépet előre a fa ág a gép jobb oldalán legyen. Gépet nagyon picit vágás előtt érdemes megdönteni, könyebben vág.
A legoptimálisabb, ha nagy átmérőjű felületet kell végnod a 18.00 óra vágás irány, akkor húzod magad felé a gépet, a vágási irány ekkor a gép bal oldaléra essen.
Javaslom, hogy az első 20 munkaórát nagyon kis gallyakkal, ágakkal kezd, tapasztald ki, hogy neked hogy áll legjobban kézre a fent leírtak.
Egy biztos, kaszálni nem szabad ezzel, csak vágni, megfelelő fordulaton, és célirányosan.
20 éve van HQ-m pár hektárt lekaszáltam, kitisztítottam dikiccsel, damillal és körfűrészlappal.
A körfűrészlapot élezni kell, ha kezdő vagy, akkor próbáld megnézni, megkérdezni szakitól, hogy miként kell a reszelőt tartani - már ha nem tudod. Javaslom, hogy munkavégeztével nézd át mindig a korongot, a fogaknak a tenyérre ragadniuk kell, amikor ráteszed a kezedet. Amikor már nem ragad, nincs húzása, elment az éle.
Sajnos leírni nem tudom, hogy kell megreszelni, de a végeredmény ez!
Van egy 2 éves Ed-Johnson típusú fűkaszám. Tudom, tudom, h milyen márkátlan fűkasza, viszont nekem eddig mégsem volt vele nagy problémám. Most viszont nem tudok rájönni, hogy mi lehet a baja. Nemrég előjött az a probléma, hogy fél órás használat után, mikor leállítottam és pihentettem, vagy 5-10 percig, nem bírtam beindítani. Kitisztítottam a karburátort, mert gondoltam valami biztosan ott nem lesz jó. Ezután már minden jól ment...
Legalább is akkor. Rá 2 napra mentem a telekre kaszálni és 10-15 perc kaszálás után, mintha elfogyna az ereje. Max gázzal szinte fullad le, aztán alig akar beindulni. Ha beindul akkor is, miután gázt adok neki rögtön elkezd veszíteni a fordulatából. Nem értem ez mitől lehet. Már abban sem vagyok biztos, hogy a karburátort jól állítottam be. Itt csak 2 csavar van: 1 az alapjárat és 1 a (fordulatszám).
Másik. Amikor a hidegindítást végzem, miután a levegőszabályozó kart letolom, mindig lefullad. Ha akkor állítom be az alapjáratot, akkor a felmelegedés után nagyon magas az alapjárata.
Az igen,9-10 ezer ez a kis maszat lemez darab,azt hittem valami komolyabb cucc, ha az oleohoz is ilyen drága lesz,akkor inkább megpróbálok itthon csinálni hozzá.
Ilyet még soha nem használtam,lehet hülye kérdés,de ezzel,hogy kell vágni?Gondolom nem úgy mint a dikiccsel,hogy elfogok egy szakaszt és lengetem jobbra balra?