Az is vicces ami a Lőrinci/Baross utcával történik. Minden évben ráköltenek egy halom pénzt, majd két hét múlva újra olyan (vagy rosszabb) mint volt. A Polgármester meg közli, hogy persze mert az a repülőtérépítéséhez készült "szervíz"út ami nincs aláalapozva rendesen. És akkor mindig ilyen lesz? És miért nincs róla kitiltva a kamionforgalom, ha nincs az útnak alapja? Valaki minden évben sokat keres ezeken az utcákon.
Ez biztosan így igaz. Meg az is probléma, hogy a nehezebb teherautók, kamionok ugyanúgy közlekednek mindenfelé, mint a szgk-ik. Ez meg ugyebár azért van, mert nincsenek struktúrálva az útvonalak. Hiszen akkora a lemaradás az úthálózatunk mennyiségi tekintetében, hogy azt nem is lehet struktúrálni. Hiába, azt a bizonyos 40 évi stagnálást nehéz lesz behozni.
A közelmúltban felújított Táncsics Mihály úti vasúti átjáró már szét van taposva a hatalmas teherautó forgalom miatt.
Az útfelujitással egy nagy gond van szerintem. Amikor felmarják,tisztán látszik,hogy max 3-4 cm uj aszfalt kerül a helyére. Ilyen forgalom melett legalább 8-10 cm-t kéne felmarni,és ujratölteni. Biztosan többe kerülne,de azt nem is kéne 3-4 év után kátyuzni...
Amikor én ilyesmivel foglalkoztam, létezett jóteljesítési garancia. Összege 10 % volt. Ezt az összeget a garancia lejártakor kapta meg a kivitelező, ha addig nem jött elő hiba a munkájában. Ha igen, ki kellett javítania és csak ezután kapta meg a 10 %-ot.
Erre lehet mondani, hogy ez az összeg eleve bele volt kalkulálva a vállalási árba. De azért ez nem ilyen egyszerű, mert ha valamelyik kivitelező nem hozta helyre a garanciális hibának számító problémát, az a továbbiakban jobban tette, ha nem is pályázik.
Kellene egy olyan alapot képezni, mint az utazási irodáknak. Egy bizonyos összeget be kellene fizetni mindegyik útkészítő, felújító cégnek (a bevételük bizonyos %-át) és a hibákat abból fizetni. Az a cég, amelyik ellen a legtöbb panasz érkezik, annak ezt az öszeget fel kellene emeltetni. Amennyiben nem fizetné, úgy nem kapna megbízást. Nem is indulhatna a közbeszerzéseken!
Fél évvel ezelött -nyáron- csatornáztak mifelénk. Aztán persze helyreállították az utat. De! Az utcánk utolsó 10 méterét kihagyták a felújításból! Így aki bekanyarodik, annak tankcsapda méretű kátyúkat kell kikerülnie, de én már tudom, hogy kettőt mindenképpen telibe fogok kapni...
Elnéztem a kerületi (és a városbeli) útfelújítási tervezeteket, az egyik szemem sír, meg a másik is.
Az a legfőbb bajom, hogy mi lehet annak az oka, hogy a szar, trehány munkát végző cégeket, vállalkozókat nem tiltják el a további munkától, vagy nem lehet kötelezni őket a kijavításra...
Basszuskulcs, 3-3 1/2 éve újították fel a Zrínyi utcát a Péceli-Kucorgó között.
Ezen a héten akkora kátyúk keletkeztek rajta, hogy csuda. Egy friss (3éves) úton?????
Ennek legalább 10-15 évig ki kellene tartani, hogyha betartottak minden technológiai előírást!!!
Ja, megemlítem, a STRABAG végezte, léegalábbis azok a táblák voltak kint.
Ha valaki vesz a fáradtságot és visszanézi a régebbi hozzászólásokat, már akkor több panasz volt a dilettáns kivitelezésre. ( magas szegélykövek, elfelejtett lefolyók az árkokhoz, az út felé lejtő kifolyók, csatornafedelek újraaszfaltozása).
Halló önkormányzat!!!!!! Kihullik a pénzünk a zsebükből!!!!
Hallottam, hogy nagyobb testű kutyák le is tudják nyelni a szamárlabdát és ez halálos számukra. (Röntgen nem mutatja ki, magától meg nem távozik.) Ezért érdemes erre odafigyelni.
Az gyönyörű volt, amikor Erzsikét behívták valami reggeli, főpolgármester-jelölti tévévitába, és egyedüliként elkésett. Aztán arra hivatkozott, hogy borzasztó volt a forgalom. :)))