Én meg induláskor mindkét ablakot leengedem, megyek vele fél-egy km-t, addigra kiszellőzik és klíma teljes erővel. Amikor az igazán nagy melegek voltak, bizony 4-es fokozaton ment. Lehet, hogy meg kéne nézetnem a gázt benne.
Igen, a nagy üvegfelületek miatt nagyon könnyen felmelegszik az utastér. Hiába van hővédő üvegezése. Én 2-es fokozatot szoktam használni. Először kinti levegővel használom a klímát, miután már elfogadható a benti hőmérséklet is, akkor átváltok belső keringetésre.
Én is filóztam hővédő fólián, mert nagyok az üvegfelületek, de elég drága mulatság... Itt 40e körül van egy autó komplett fóliázása. Az nem kevés... A Multi ráadásul több felülettel rendelkezik az átlagnál. Ha megcsinálod, feltétlenül számolj be a tapasztalatokról;)
Az nagyon tetszene, ha eggyel kisebb ventillátorfokozat is elég lenne menet közben.
Az üvegek juttatták eszembe, hogy megkérdezzem. Valaki fóliáztatott már közületek? Elgondolkodtam a hátsó szekció sötétítésén. igaz, hogy hővédő üveg van benne, de a kettő együtt jobb lenne. Pláne úgy, hogy állítólag most már a csomitér ajtót is lehet teljesen.
én rain-x-et használok, Shell kutaknál szokott lenni nem tudom mennyi volt legutóbb, de biztosan nem vészes mondjuk ez a használattól is függ: nekem bőven elég néhány havonta újrakenni, így aztán nagyon sokáig kitart egy flakon (ezért nem is tudom már mennyibe került)
A német ADAC autóklub tesztelői is vallatóra fogták a Shell V-Powert. A végeredmény lesújtó.
Az Autó2 októberi számának sajtószemléjében közöltük a német Auto Bild benzineket összehasonlító tesztjét. Időközben az ADAC-ot is „megihlette” a nagy érdeklődésre számot tartó téma, és ellenőrizte a V-Powert. A Shell óriási reklámköltségkerettel állt neki a V-Power hirdetési kampányának; a német piacon május óta tartó hadjáratban még Michael Shumachert is bevetették, írja az előzményekről a német lap. Az ígéret kecsegtető: akár 10 százalékos teljesítménytöbblet és 5 százaléknyi nyomatéknövekedés azonnal, vagyis már az első tankolástól. A hirdetések a fenti előnyök mellett súrlódáscsökkentésről és égéstér-, valamint szeleptisztító hatásról is beszélnek a konkurenciához viszonyított átlagosan 10 eurócentes felár ellentételezésének említésekor.
Mérési eredmények A teljesítménymérések átlaga [LE] A gyárilag előírt üzemanyaggal V-Powerrel Eltérés [%]
Audi A3 2.0 FSI 148,512 148,92 0,3
BMW 316i 119,68 119,272 –0,4
Porsche Boxster 2.7 224,808 227,8 1,3
Volkswagen Golf 1.4 16V 81,192 82,552 1,7
Rugalmasság az V. fokozatban (60-100 km/órára) [s] A gyárilag előírt üzemanyaggal V-Powerrel Eltérés [%]
Audi A3 2.0 FSI 9,65 9,61 0,4
BMW 316i 11,63 11,67 –0,4
Porsche Boxster 2.7 8,3 8,41 –1,3
Volkswagen Golf 1.4 16V 15,61 15,29 2,1
Rugalmasság a IV. fokozatban (60–100 km/órára) [s] A gyárilag előírt üzemanyaggal V-Powerrel Eltérés [%]
Audi A3 2.0 FSI 5,99 6,03 –0,8
BMW 316i 6,84 6,91 –0,9
Porsche Boxster 2.7 4,01 3,99 0,5
Volkswagen Golf 1.4 16V 10,03 9,91 1,2
Az Autó2 újság 2003/11. számában megjelent cikk rövidített változata
A prémium benzint nem a teljesítményéért kell venni, hanem a tisztító hatásáért..
Egy sima motor nem tudja kihasználni az oktánszámtöbbletet, úgy van terevzve hgoy lehetőleg minél szélesebb tartományban ugyanazt a kipufogógázminőséget adja, ergo jobb benzinnél is visszavehet a teljesítményből.....
Elég nagy, de itt is megtalálható a megosztottság. Tudod, valakinek a mostani jó, valakinek a polgári erők. Ez olyan, mint 2002 előtt Karsai állandóan búzát égetett, de a szoci kormány alatt a hangját sem lehetett hallani.
Jól hangzik. Lehet, hogy el kellene gondolkodni, hogy mekkora társadalmi erő is ez. Bár undorodom a politikától, de lehet, hogy ekkora bázissal el lehetne érni valami pozitív változást.
Ha akarna, bíztos el tudna érni valamit. A NOE egy nonprofit szervezet, inkább a családokat segíti. Én tagja vagyok, működik is nálunk egy alapszervezet. Ebben az évben már 4 alkalommal kaptunk csomagot. Ez általában valamilyen EU-s, vagy egy nagyobb cégnek az adománya, amit szétosztanak a régiók között, és el clehet hozni a központokból. Felsorolva volt liszt, tészta, kukorica konzerv, stb. A mi alapszervezetünk elég jól működik, szoktunk rendezni gyereknepot, közös főzéssel, kirándulást szervezünk, Mikulás ünnepséget stb. Igaz a rendezvények nagyban függenek a kasszától.
És maga a konferencia hasznos volt? El tud érni valamit egy ekkora szervezett tömeg? Ez inkább csak tippek-trükkök egymásnak vagy egy érdekvédelmi szervezet?
Ahogy megígértem írok egy rövid beszámolót, a III. Európai Nagycsaládos Konferencia-ról .
Győrben volt, julius 19-23 között. A becslések szerint 1200 fő vett részt rajta. Jöttek mindenfelől, voltak olaszok, portugálok, szlovákok, litvánok, lettek. Délelőttönként előadások voltak, délután pedik fakultatív, és szervezett programok. Az előadások a következő témákból volt: csütörtök, "Háztartás és fogyasztás"; péntek, "Mire nevelünk?", szombat, "Egyházak a családokért". Az előadások idejére a gyerekeknek kézműves foglalkozások voltak, bábszinház, homokvárépítés.
Ez volt a hivatalos program.
A hátulütők.
Szerdán, amikor regisztráltunk, nem tudták megmondani, hogy a gyerekmegőrzés hogy lessz megoldva. A Pannonhalmai kirándulás egy katasztrófa volt, a fél 3-as indulás 16,15-re csúszott. A kollégiumban a 6. emelet rosszab volt mint egy szauna, hűtő nem volt, az 1300 Ft/fő-be belefért volna, ráadásul a két és fél éves gyerekre is fizetni kellett. Az étkeztető cég egy vagyont keresett. Volt is a kajából botrány. Emlékezetes eset, vacsorára 700 Ft-ért kihoztak egy tányér zöldborsófőzeléket, egy db szójás fasírttal. Ráadásul, ahogy fogyott a főzelék, egyre hígabb lett. Az ismerős, vissza is adta, hogy ő ezt ennyi pénzért nem hajlandó megenni.
Szóval a szervezés egy nagy nulla volt. Lehet, hogy a fő hangsúlyt a konferencia kapta, és másra már nem maradt erő. Akik voltak Pécsen és Debrecenben, az azt mondta, hogy ez az egész azokhoz a találkozókhoz képest katasztrófa, minden tekintetben.
Azért remélem, hogy a NOE vezetése fog tanulni az esetből, és legközelebbi találkozó már nem ilyen lessz.
A klímára gyanakodtam én is, de emlékeim szerint csinálta a klímás időszak előtt is. Pár hete már csak klímával járok, úgyhogy nemtom.
Kipróbáltam az evo99 benzint is, de pont úgy vagyok vele, mint a vpower racinggel: nem érzem a különbséget. Legalábbis nem látványos és nem éri meg az árát.
Említettem, hogy a váltószoknya körüli műanyag darab igen dzsuvás volt, törtem a fejem a cserén. Na a nagy melegben szépen megolvadt rajta az a valami és ragadt... Bedobtam a mélyhűtőbe és a villanytűzhelyhez kapott pengés kaparóval szépen letisztítottam. Volt rajta kb. 3mm-nyi ragacs. Valszeg műszerfal tisztító+por pár rétegben. Undorító volt, most viszont nagyon cép:)
Egész Európára vonatkozik a rugőtöréses visszahívás, de miután nekem is mondták, hogy nem tartozik bele az autóm, hiába vagyok benne a sorszámtartományban, rákérdeztem az osztrák képviseleten is, ugyanaz volt a válasz. Ettől megnyugodva bátran vittem magammal 900 kg greslapot, majd 800 kg laminált lapot is Bécsbe, kicsit ültetett külseje volt és némiképp hajósan közlekedtem vele, de bírja. Érdekes módon a fogyasztásán nem látni a terhelést, 1-2 decivel evett csak többet 110nél, a klíma viszont egy literrel megnyomja városban, ebben a melegben már használom én is.
Én sem gondolom hogy más volna bármi is ezen a szinten.
Az én sztorimhoz tartozik még, hogy a tag akivel dumáltam korrektnek tűnt. Miután felhívtam őket a kérdéssel, időt kér, majd fél nap után visszahívott a válasszal és emilt is küldött. Végülis elhittem neki, hogy az enyém pont jó :)
angoloknál van visszahívás, máshol nem hallottam még róla
mindenesetre nem hiszem, h annyira mások lennének az ottani körülmények (sőt, az enhye telek miatt só sem támadja a rugókat), és az sem túl valószínű, h más rugók kerültek volna a jobbkormányos autókba
Azért érdekes a dolog, mert külhonban van visszahívás, idehaza meg nincs. Bár én nyugodt vagyok, mert márciusban volt műszakin a kocsi, és minden rendben volt a futóművel.
én is felhívtam a Fiat központot a MOM-ban a visszahívás miatt, de engem is leráztak, mondván, hogy bár az alvázszámom a megadott tartományba esik, az enyémre nem vonatkozik a dolog (rugócsere).