Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Biztos találsz bontottat, eladtak ezekből a gépekből eleget.
Ha arra van használva amire való, akkor nagyon sokat kibír. Hétvégén kaszáltam nosztalgiából a 80-al, nem okozott csalódást.(apám használja hivatalosan)Most tíz éves a gép, eddig egy gázbovdent cseréltem benne. Stabilan jár, indul könnyen, és könnyű. Amit észrevettem, hogy melegen kicsit talán gyengébb.Bár lehet képzelődök! :-)
Én nem szidóm, használható, megbízható gép. Persze nem ipari használatra találták ki!
Bár anno úgy vettem, mint a profik legkisebb tagját.(ha jól emlékszek)
Lenne egy egyszerű kérdésem! A damilt melyik irányba kell feltekerni? Ha a gomb amit be kell nyomni/földhöz ütni velem szemben van, akkor a damilt óramutató járásával megegyező, vagy ellenkező irányba kell tekerni?
Le írtuk sokszor és nem gondoltam hogy az úgy nem jó az indítás technikája nem volt jó.!!
Ugye írtam az indítási folyamatot:hidegen.:pumpedli nyomkod csappantyú zár gyújtás ráad és rángatás.
Ez így nem jó.
Vagyis nem mindig jó.
Jött az egyik cimbi és neki is elmeséltem a sztorit,aztmondja itt e van még a gép?
Igen . Vetne rá egy pillantást ha nem gond (neki is van fűkaszája )majd ő beindítja.
Persze gondoltam magamba persze indicsad csak kisérletezz csak.:)
Aztán majdnem hanyatt estem mikor első rántásra mint az óra úgy be indult neki a kis ketyere.
Hmm Mi volt a gond?j kérdezte nem indul? hát hisz mint az új. Úgy megy.
A GOND AZ VOLT :ÉN MINDEN INDÍTÁSNÁL HIDEGEN NYOMKODTAM A PUMPEDLIT MINT ŐRÜLT 3-4-5 SZÖR IS HOGY LEGYEN BENT A KARBIBA BENYA.
Ő hozzá sem nyúlt csak a szívató csappantyút zárta el és gyújtás rántás és megy.
Azt mondta a PUMPEDLIT csak akkor nyomkodjuk ha csont üres az a kis hurka vagy bub vagy mit is mondjak neki, ha van ben benzin hozzá se nyuljak.
Neki valami partner van ami ha igaz szinte megegyezik a husqvarnával, és szervízbe mondták hogy csak akkor pumpáljon ha nincs benyó a pumpedlibe szemmel láthatóan.
Hát enyi ez tegnap délután volt ma minden indításra elsőre berregett a gép.
Már sikerült eljutnom addig, hogy csak a keverékcsavart és az alapjáratot kell beállítanom. Használat közben úgy érzem ment, de hidegindításnál még nem az igazi. Hogyan kell beállítani ezt a 2 csavart? Nem szeretném emiatt szervizbe vinni. Köszi
Egy kis méretű (sajna nem emlékszem mekkora) imbuszkulccsal vehető le a harang. Világíts be egy zseblámpával a kihajtás oldalán ahol a sprál csatlakozik amikor a motor a száron van.
Több helyen is olvastam "hogyan kell levenni az MTD 790 kuplungharangját", de választ sehol nem találtam a kérdésre. Most sajnos aktuális a dolog, mert nem tudom behuzni a gépet csak a behúzó zsinor megy, a motort nem mozgatja meg. Szét kellene szedni, de a harangnál megakadtam. Az én gépem mexicoi és most adta meg magát 4 évig ment rendesen.
Nem érted . Nem arról van szó, hogy valami sanda szándékból direkt be akarsz csapni . Csak kimarad valami . Szar dolog távjavítani, mert amit észrevennék, elsikkad .
És nem is az első és remélem nem is az utolsó gép amit javítgatok.volt már pár gép a kezemben de ilyen jelenségel nem találkoztam egyiknél sem ezért kértem a segítséget.
Szóval fogalmazhatunk úgy:Szakbarbár sufni tuningos vagyok,de a legjobb tudásommal próbálom a dolgokat össze hozni és nem vagyok anyira öntelt a tudásommal hogy ne kérjek segítséget.
Ezért vagyok most itt.
Már sokadszor szedtem szétt és raktam ösze ezt a fránya gépet de nem változott.
A tapasztalat miatt . Számtalan embernek próbáltam távsegíteni, akik mind esküdtek, hogy minden tökéletes és mégsem műxik az a rusnya dög, aztán sok kínlódással eljutottunk oda, mit nem mondtak el .
De amit kűldtél a walbro wt ről az igaz hogy wt de nem az mégsem mert ami nálam van az nem ilyen szivató csappantyús és szerintem a furatok stb is máshol van.
És nem téged kritizállak hidd el örülök hogy segiteni próbálsz inkább csak az a baj hogy miért kételkedsz bennem?
A pumpedli nem ejt le nyomást, mivel a karbi UTÁN SZÍV. Azt a Walbro WT doksit azért linkeltem, mert benne van a komplett beállítás . csak némileg eltekert L csavarral sem indul . Picit az az érzésem, mintha megfordult volna a dolog, és MINTHA az lenne a lényeg, miért nem jó amit írok .
Hát ... lehet . De akkor utána miért szedi szét ???
Amit belinkeltem miért nem az a karbi ? Tán nem Walbro WT ?
Miért nem indul? Mert nem kap az indításhoz elég benyát, vagy kevés a kompresszió . Lehet, hogy nem elég pontos a kompresszió "érzésre", némileg szuszog a szívótoroknál, vagy a szimeringnél, netán nem zár le teljesen a szivató pillangója . De ezeket már leírtam szerintem .
Amit belinkeltél karbi pdf álomány az nem az ominozus karburátorról van és ezen sem tudod megállapítani a tűszelep be állítást.
De ne a tű szlepen lovagoljunk hidd el be álítottam.
Esetleg 5let hogy hidegen miért indul nehezen felpumpálás és működő szivató csappantyú esetén?
Sőt meg kockáztatom a kompresszió is megvan.
De a hideg inditás nem megy csak nem lehet hogy valamit nem vehettem észre a karbin ?
Ami okozhatja a gondot?
ami cserélhető és a kit ben volt azt cseréltem a karbinak az összes furatát át fújtam kompresszorral,összeszerelésnél ment szépen minden,a pumpedli is működik nem látom hogy nedves lenne akárhol is ha fel pumpálom és szinte full tele van a pumpedli hurkája és ott hagyom este reggel ugyan annyi a benyó benn szóval az sem ejti a nyomást gondolom.
Akkor mi lehet még ami szívat?
Ha a szimering lenne akor gondolom nem tudnék sem alapjáratot álítani sem a menetközbeni fordulat nem lenne egyforma hanem hullámozna.
Igaz de konkrétan most nem is a tűszelep beállításáról akartam a videót feltenni de igaz a feltett videóm egy általános membrán,tűszelep és egyéb cserét mutat.