A belső keringtetésnek van egy csappantyúja ami vált a kívülről jövő légcsatorna és az utastér között. Ezt egy motor mozgatja és ez a motor néha meg tudja magát adni. ...viszont szerelhető, szóval le kellene kapni a kesztyűtartót és megnézni a motort.
Olyan kérdeésem lenne,hogy a kesztyűtartó felől jön egy nem túl hangos kattogó hang.Néha álló helyzetben is,de leginkább mikor megy az autó 80-90 km/h körül. Nem tart sokáig,kb 3-5 kattogás szoktam hallani.
A melyik nap azt vettem észre,hogy ha bekapcsolom a belső levegőkeringetést akkor a hang abba marad.Nem jön alő többet sem álló,sem mikor megy az autó.Lehet valami ventilátor,vagy valami hasonló ?
Ha valaki hallott már ilyenről,és megosztaná,azt megköszönném !
Úgy kell letölteni, hogy ne lássa a Google a földrajzi helyedet. Pl. VPN, vagy APK-val telepíteni (ehhez engedélyezni kell az ismeretlen forrásokból történő telepítést)
Sziasztok, van valakinek tapasztalata az Android Auto-val? Visszamenőleg kb. 1-2 hónapig jól működött úgy, hogy annak idején föltettem a telóra az appot, majd installáltam. Majd most nem tudom mi történt, de nem akart működni, letöröltem, majd ismét fölmásoltam a telóra az appot, installáltam, de most már fölismeri, hogy Magyarországon van és persze kiírja, hogy itt nem használható. Van esetleg valamilyen megoldás, hogy ne ismerje föl az országot? Vagy valamit rosszul csinálok?
Csak egy általános kérdés...Tudom, hogy hasonló téma nemrég volt kibeszélve,de segítség kellene...
Tehát: A motor 2.0 CRTDI. Mindig a Shell-nél tankolok, nem is volt semmi gond eddig, de most sajna az üzemanyagom fogytán volt és egy vidéki MOL kútnál tankoltam 26 litert és alig mentem vele 6 km.-t és kigyulladt a motordiag. lámpa.
Másnap kiolvastattam a hibakódot és a következőt dobta:
P0121 Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő/kapcsoló A áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba (EGR szelep ? )
Az autó menetdinamikája nem változott,nem fogyaszt többet,látszólag nincs semmi gond.
Gyenge minőségű lett volna a benya ? Az produkálhatja ezt a hibakódot ? Tankoljak rá vagy 20 liter Shell gázolajat a legjobb minőségből ?
Azért kérdezem mert nekem is van mellette egy b5 passatom a 110 le tdi.2 évvel ezelött hónapokig csobogott annál is a müszerfalba a radiátor környékén a víz és aztàn egyszercsak elkezdte kifujkálni a hütővizet. Tehát hengerfejes lett. A superb is csobog meg ha te is megnézed egy hoszabb ut után (10-15km) felkeményednek a hütőcsövei. Szoltam már a szerelőnek vegyük le a hengerfejet de még nem ért rá. Ha kész lesz megerősíthetem a dolgot.Szia!
Nem igazán. Olyan mint volt. Mondjuk mostanában nem használom sokat. Átment Ilyen hétvégi/hosszútávú autóba. Napi melós dugóban szenvedésre vettem egy 2007-es Priust.
2008-as 1-es superbé központi zárja csak nagyon közelről nyilik záródik,szinte csak a vezető ajtótól müködik.Van valaki aki hasonlót tapasztalt? (Távirányító elem cseréjén túl vagyok) minkét távirányitó így müködik.
Gondolom, volt baja a régi turbónak, azért kellett cserélni. A turbók minél betegebbek (kopottabbak), annál több motorolajat engednek át a szívócsőbe (is) és azt jól elporlasztják. A meleg motorolaj egy magas energiatartalmú üzemanyag ilyenkor. Ezzel az üzemanyag többlettel változhat a motor karakterisztikája, amihez az idők folyamán hozzászoktál. Most ez a többlet hirtelen eltűnt és ez feltűnő. Persze ez is csak egy lehetőség, ettől még lehet hibás a turbó szabályozásának beállítása is, de ha már 1600-as fordulat alatt is érezhetően tölt, akkor rendben kell legyen. A változógeós turbók valóban alacsonyabb fordulaton képesek tölteni (ha van elég kipugáz) mint a wastegate-sek, de azért ez is kompromisszumot kíván, hogy magasabb fordulaton se fojtsa meg a motort a mérete miatt.
Jártam én is hasonlóan. Nem lett olyan, mint előtte. Szerintem a vákuumos geometria-állítóval volt a hiba. Az ha állítva volt, javult valamelyest; de mint előtte olyan sose lett.
Köszönöm a segítséget. Úgy tudtam, hogy a változó geometriájú turbó már alacsonyabb fordulaton is tölt. Ezek szerint tévedtem. Eddig nem érzékeltem ezt az 1400-1500-as pontot, folyamatosan húzott alacsony fordulattól csak mióta felújított lett belerakva (XX. ker Aradi u) Régen volt egy Fiat Croma 2.5 td-m, annál volt ilyen hogy mikor elért egy bizonyos fordulatot akkor mintha seggbe rúgták volna. A hátsó ajtó úgy kezdett elromlani, hogy belülről nehezen lehetett nyitni, sokat lett feszegetve.
Távirányítóval nyitod az ajtókat, és a nyitás pillanatában teli tenyérrel jó nagyot rácsapsz az ajtóra a kilincs fölött. Ha 3-4 próbálkozásból sem nyílik, akkor szét kell szedni az ajtót és belülről átbillenteni a zár karját, majd cserélni a zárat.
Ezt a motort nem ismerem, de miből gondolod, hogy az 1400-1500 fordulatnál ha "elkezd" dolgozni a turbó az nem jó? ( A turbó amúgy is megy csak kisebb fordulaton még nem nyom annyi levegőt.)
Gyári érték szerint mekkora fordulaton adja le a maximális nyomatékot?
Én egyszer úgy jártam, hogy ki kellett vennem a hátsó ülést és akkor le tudtam bontani a kárpitot és a lemezt, utána már "hozzá fértem a zárhoz."
Igaz, hogy én csesztem el a dolgot, mert túl feszítettem a kilincsnél a beakasztható kis bovdent, amiatt aztán sehogyan sem lehetett kinyitni az ajtót.:-) Még az említett kárpit leszedés után sem.:-)
Valószínűleg neked nem ilyen gondod van, hanem csak a zárban lévő mikrokapcsoló (k) adta meg magát.
Visszatérve a kis feszítő bovdenre, precíz tulajok mikor már kicsit nagyobb a kilincs holtjátéka, megoldásként feszítenek a bovdenen, ez ok is, de ha tól jól sikerül, nem lehet majd nyitni sehogyan sem.
Szóval biztos ami biztos alapon én levenném kivülről az ajtókilicsnél lévő kis műanyag takarót, csavarhúzóval a kis bovden végén lévő pöcköt kipattintanám lazítva ezzel a bovden feszítésén. Ha nem nyílik így sem, akkor jöhet a már említett kárpi levétel stb. utána pedig zárszerkezet csere. ( Esetleg mikrokapcsoló csere)