Nem értéktelen - de nem is egy nagy érték. Reálisan valahol 35-70 ezer között tudnád eladni, de a felső határ már nagyon esetleges, szerintem 40-50 körül sem gyorsan.
Sziasztok.új vagyok és lenne egy kérdésem felétek.Nagypapámtól örököltem,kb.35 éve egy ezüst Zenith zseb órát. A mai napig ketyeg😀a számlapjára van irva:
Schwarz testvérek bp.Podmaninczky u.59.
Mit kóstálgat ez az óra?nem akarom eladni csak a kiváncsiság hajt.köszi előre is.
Hogyaszongya: AZONNAL szállítható. Mindig is imádtam a chrono24-et, abszolút mértéktartó, becsületes és korrekt. Az már csak hab a tortán, hogy a tok anyaga "acél"...
Megjött az óra. Szép és pontos, de mindössze 15-16 óra járástartalékot mértem... viszem is szervizelésre, de ha rugócsere is lesz, akkor máris ugrik rá még egyszer a vételára (számítottam rá) :)
Nincs esetleg valakinél elfekvőben egy hozzá korban passzoló eredeti Doxa óradoboz?
Felújítandó, de menthető állapotban jutottam hozzá, elfogadható áron.
Mindenképp rendbe szeretném hozni, de sajnos a felhúzó tengely csonkja a koronával együtt hiányzik.
Próbáltam utánanézni a neten, de két féle tengellyel találkoztam. Az egyik változatnál kétféle elnevezéssel találkoztam. Volt ahol DS-1 alkatrészként említik, máshol DS-2-ként, ez okozza a bizonytalanságom.
Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi linkeken lévő kettő változat jól van-e megnevezve, és valóban a feliratnak megfelelően DS-2 és DS-1 alkatrész van a képeken?
Annyi pozitívuma még van ezeknek az angolul csak "bund strap"-ként emlegetett szíjaknak,hogy megfelelő kialakítás esetén ( a szíjak ne tudjanak kicsúszni a bújtatókon ), ha beleakad valamibe az óra vagy csak elfárad a rugós-,
vagy forrasztott stift, akkor az óra nem esik le a csuklóról rögtön és nem törik össze.
Ez megint egy olyan történet, hogy nincs "első feltalálója" - és a gyökerei az első világháború környékén keresendők, amikor a katonáknak a harctéren tömegesen lett szükségük az akkor még zsebórájuk kézbe vétel nélküli használatára - akkor kezdték nagy tömegben gyártani a széles pántú, a zsebórát befogadni képes fedéllel-zsebbel ellátott "karóraszíjakat". Ez a ma inkább csuklóvédőnek nevezett középrész pedig akkoriban - és utána még sokáig - azért is volt hasznos, mert egyfelől az olcsóbb órák zömének a hátlapja akkor még az óra tokjának anyagából készült a nem nemesfém órákon is, tehát például nikkelezett volt - ez sokak bőrét irritálja. Másrészt az órák icipicit sem voltak vízállók, és egy sima megizzadás komoly kárt tehetett bennük - a csuklóvédő itt is jól jött.
A II.világháború idején meg azért voltak az ilyesfajta szíjak elterjedtek pilóta-körökben is, mert az órákat a bekecsen kívül viselték, az is bőrből készült, és a keskeny szíjas kivitel könnyen csúszkált, ezzel a széles csuklóvédővel meg stabilan ült.
Mégis, ma ezt pilótaszíjnak egyértelműen marketingokokból titulálják, nem volt ugyanis repülős körökben ez különösebben jobban felülreprezentált, mint bárhol máshol.
Bund hevederek is jelentette a pilóták hasonlóak pilótákat. Azonban ezek a pántok egy más célja van. Bund hevederek készülnek a pilóták, hogy megvédjék a csuklóját tűz esetén. Ezek szíj anyaga extra párnázással alatt vissza az órát. Bund hevederek is képesek arra, hogy felszívja verejték. Ha nem szeretné, hogy közvetlenül a bőrére az órát, gát szíj tökéletes az Ön számára! Csak egy kis figyelmeztetés ellenére. A terjedelmesebb oldalán ez az óra ad egy meleg hőmérséklet, így ez nem lehet mindenki számára.
Nem én fordítottam guglival; Eredetileg ilyen....;-))
Lehet, hogy a szegecsekkel lehetett rögzíteni valaha, a dzseki ujjához kívülről??? Biztosan követelmény volt, hogy a másik kéz használata nélkül is egy mozdulattal látni lehessen az időt.
Ez a fajta óraszíj is nevezik pilóta szíjjal. Ez pánt kialakítás vált népszerűvé a második világháború. Úgy készült, hogy illeszkedjen a pilóta dzseki, annak érdekében, hogy nem repül le a csuklóját. A heveder bőrből készült, és van nagy szegecsek alatti fülekkel. A szegecsek nem feltétlenül működik, de adunk az esztétika. Ma, pilóta hevederek mindig kedvelt pánt kialakítás különösen a férfiak.
(kamarsilver)
Amit - saját kútfőből - hozzátennék:
a) a G terhelések miatt kellett valamilyen megerősítés
b) a fokozott verejtékezéstől is védhette az - általában drága, minőségi - óraszerkezetet
c) a mágneses hatásokból is árnyékolhatott valamit (habár ezt kisebb jelentőségűnek érzem/ és inkább a repülőgép műszerei nem szeretik a fémtárgyakat a cockpitben.)
d) , mint DIVAT. A pilóták mindig szerették magukra tárgyaikban, öltözködésükben is felhívni a figyelmet. Ld. pilóta egyenruha, pilóta táska, p. dzseki, stb.
Helló Uraim! Szeretnék érdeklődni, hogy mi volt a pontos funkciója a pilótaszíjnak? Mi a szerepe? Miért pont pilótaszíjnak hívják? Előre is köszönöm a segítséget! Kellemes 7-végét!
Köszönöm az alapos válaszokat. Az óra múltjáról sajnos semmit sem tudni és az állapotáról is csak annyit, hogy jár... 17e forint az ára, akkor ez a leírtak alapján korrektnek tekinthető. A szervizigényről tudtam, de ebben is elég tanácstalan vagyok. Vidéken lakunk, van itt is néhány órásüzlet, foglalkoznak javításokkal is. Ez tényleg gyalázatosan amatőr kérdés tudom, de azt hogyan tudom eldönteni, hogy kinek merjem odaadni szervizre? Megkérdezem, hogy vállalja-e? De nem feltétlenül csak az vállalja be, aki komolyan ért hozzá, nem?
A gyerek speciális eset :) Hetek óta rágja a fülemet egy ilyen óráért, küldözgeti a neten talált hirdetések linkjeit. Szép Doxa zsebórát látott már a családban, talán onnan a rajongás. Karórában ez a stílus és korszak a mániája - szóval, ez nem az én választásom :) Egyébként nekem is tetszik ez a letisztult, sallang mentes formavilág.
Az biztos, hogy eredeti. Sajnos nem nagy érték. Ha pontos legalább, lesz öröme benne és talán elindítja azon az úton, aminek a derekán akár APT tagtárshoz hasonló gyűjteménnyel fog majd rendelkezni.
De egy kiskamasz biztos ennek örülne és nem egy "okos" órának, amilyen mindenkinek van? Ha visszagondolok 50 évvel ezelőttre, amikor már kezdett tudatosulni bennem, hogy mi van a csuklómon, már nem feltétlen felelt meg a Poljot:( , amit a szüleim anno megengedhettek maguknak.
Azután a jóval értékesebb automata, dupla naptáras Doxa is a fiókba került a ma már gagyinak számító, digitális, majd 7 zenét is tudó quartz miatt, mert mindenki olyat hordott. Ugye érted? Ma már csak a Doxa van meg:)
De egy kisgyerek lelki világa nem biztos, hogy találkozik a Te vágyaddal - ha neked esetleg ez az óra emlék. Félre értés ne essék, nem bántom, nem húzom le, mert szép óra -, de én 58 éves vagyok. Csak a "kiskamasz" karácsonyi "meglepetéséért" aggódom, ha már feltetted a kérdést. Nekem is okozott anyám olyan "meglepetést", ami után a karácsonyfa alatt olyan arcot vághattam, mint a bácsika a 6-os villamos alatt, amelyik levágta a két lábát. Szóval nem volt annyira őszinte a mosolyom. Add ajándékba nekem, majd fülig szalad a szám.)
Eredeti, már a "Synchron" korszakból, valamikor az 1970-es évek lehet, a szerkezetet a tok kinyitása nélkül nem lehet meghatározni (többfélét is használtak). Nem túl ritka, nem is túlzottan értékes, de nem rossz óra, korrekt állapotban (ez annak tűnik) 10-20 ezres érték lehet.
Viszont, ha az előélete nem ismert, teljes szerviz nélkül napi használatba nem célszerű venni (pont úgy, ahogy egy nem ismert előéletű használt autót sem), vagy elmegy pár évet, és utána már akár komoly gondok is lehetnek...
És ebben a kategóriában a tisztességesen elvégzett, korrekt szerviz - az egy árban van az órával, erre érdemes felkészülni - ráadásul 5-8 évente ismétlendő. De ez minden mechanikus órára igaz, egy fillérekért vett oroszra is.
erről az óráról tudnátok bármit mondani? Eredetiség, szerkezet, típus, kor, érték, stb. Amatőrként minden információért hálás lennék. Karácsonyi ajándék lenne egy lelkes kiskamasznak, nem szeretnék csalódást :) Köszönöm.