Nekem éjszaka "csak" kétszer görcsölt be a lábom...
Bocs az előző levélben történt igensok elütésért, de siettem.
Dél körül kész lesznek a képek, akit érdekel, tuok majd küldeni emilben illetve ide is felrakhatunk néhányat (csak mondjátok meg, hogy kell!).
Egy kis beszámoló a tegnapi napról:
Korábbi terveinknek megfelelően tegnap megtörtént a 64-es vonal lezárt részének bejárása. Sajnos a MÁV hozzállása hagyott egy kis kívánnivalót maga után, így nem jött össze a Véméndi vonatozás. Reggel 8-kor tlálkoztunk Pécsváradon, innen a 8.10-kor induló Vonatpótló busszal mentünk Palotabozsokra. Induláskor a buszon velünk együtt kb. 20 utas volt. Pontosan érkeztünk meg Palotabozsokra, ahol a csoportfénykép elkészítése után csapatun (6 fő) elindult a sneken hosszú útjára. Véméndig könyebben ment az út, mivel idági teheronat feljár. Láttunk is teherkocsit az állomáson, mellete egy csomó farönk, azaz valószínűsíthető, hogy holnap lesz tehermenet Véméndre. Véménd után már voltak nehezeb szakaszok...
Összességében megállapítható: a sín mindenüt megvan, még semmit nem loptak el! A pálya állapota igen változó, bár véleményem szerint nem túl nagy ráfordítással újra járhatóvá tehető. A legtöb helyen csak kismennyiségű gaz nőtte be, sőt olyan szakasz is volt, ahol észre sem lehetett venni, hogy töb mint két éve nem járt vonat. Volt azonban egy-két hely ahol a esőzésk hatására nagyobb mennyiségű hordalék került a pályára, it a síneken akác, nád, kuorica és tök nőtt ki. Ez főként útátjárók és felüljárók közelében volt megfigyelhető. A legkritikusabb a Szebény-Feked közötti szakasz itt a 3 km-ből kb. 1-1,5 km-en az alépítményt is ki klene cserélni. A szakasz töbi részén visznylag kis ráfordítással felszabadtható lenne a pálya. Az aljzat néhpl kifejezette jó állapotban volt, pl. a Szentes-Orosháza vonal legnagyob része sokkal rosszabb állapotban van. Szinte végig fa talpfák vannak lefektetve (ha jól emlékszem, a ligidősebb 1936-os, míg a legfiatlab 1995-ös volt). A sínek nagy része 34-es sín ( a legidőseb 1908-as diósgyőri, Erdőmcske álomáson), alegfiatalabb 1966-os. Néhol 34-es ózdi sín is látható. Erdősmecske után kb. 1 km-en és a Nagypalli közút átjáró után kb. 400 m-en 48-as sín van letéve.
Ha jól emlékszem, Szebény és Feled között egy hatalmas vasveton tömb felszik a sínen,2 helyen kidőlt fa jelent akadályt, míg Nagypall vasúti mh. előtt kb. 2 km-rel traktorok rongálták meg a sínt (nem létező útátjáróban keresztezték a sínt, amely kb. 4-5 m hosszan kimozdult a helyéről, a talpfákkal együtt, kb. 10 cm-re). Ezeken illetve a néhány kinőtt akácon kívül más fizikai akadályt nem tapasztaltunk (itt most a vonat számára akadályt jelentő dolgokra gondolok). Nekünk azért bőven kijutott az "élvezetekből": akácok tüskéi, csalán parlagfű és pókok minden menyiségben. De azért szerintem mindenki jól érezte magát!
Ha valami lényegeset elfelejtetem volna, jelezzétek!
Nem hiszem, hogy a paksi vonalat felszámolnák, hiszen ott az atomerőmű!
Tegnap este a 20.5?-kor érkező csabai személy megint M62 volt, a sötétében a pályaszámot nem láttam. 21.40-kor ment vissza Békéscsabára.
Felmerült bennem egy kérdés: ha az eredetileg MD szerelvényen (Ax+Bx+Btx) nem MD mozdony van, a fűtés a Btx vezérlőkocsiból működtethető-e? Kell-e erre külön ember ilyenkor. Télen többször előfordult, hogy M62 vagy M44 segélyezett MD-t a 135-ön, de nem tudom, hogy az utasok megfagytak-e?
Mint korábban írtam, 154-en többek között M62 180 jár személyvonattal. Tegnap reggel a Bajára 6.43-kor érkező és onnan 7 óra után visszainduló személyt vitte.Rezsó azonban nincs, Btx vezérlőkocsi sem, hajnalban 9-10 fok körüli hőmérséklet volt, nem fázhattak egy icsit az utasok??? Ráadásul ez okt. 18-ig így lesz (akkor adják át a bajai hidat), akkor pedig már lehetnek hajnali fygaok is.
Matuska "barátunk" pontosan 68 éve, 0 óra 13 perckor robbantotta fel a biatorbágyi viaduktot a rajta áthaladó vonattal együtt, melyet a 301,001 psz. mozdony vontatott. A mozdonyta a súlyos baleset után tudtommal újáépítették.
Én meg összefutottam ma délután az M61 006-tal Aszófőnél. Szepezdig együtt mentünk, bár a mögöttem jövők csúnyán anyázhattak, gondolom, amikor 30-40-nel mentem az üres úton. Rettenetesen sajnáltam, hogy nem volt nálam fényképezőgép, mert gyönyörű idő is volt ráadásul.
64-es vonal bejárás sikeresen megtörtént, mind a 6-an túléltük, bár pár napig messzire fogjuk kerülni a zúzottköveket...
A "láb-Bz" által érintett állomások:
Palotabozsok
Véménd
Szebény
Feked
Erdősmécske
Nagypall
Pécsvárad
Voltam a PECSAban bolhapiacon. Jo volt, bar keves vasutmodellt lattam, megis sikerult szereznem egy PIKO E69-et tokeletes allapotban. Talaltam V180-as dizelt is, a regi, panorama-ablakos valtozatot, de sajnos rengeteg javitani valo lett volna rajta igy kenytelen voltam kihagyni :-(
Mindenkinek udv, es jo vonatozast (a vasarnap hatralevo reszere)!
Most jöttem a nyiregyházi kisvasúti napról:
marha jó, nagyon tetszik ez a vonal...
a szervezők már tapasztaltak, két Mk48-t raktak a különvonatra, mert egy nem bírná 60-nal az 5 kocsit, a társaság mindig késni szokott a visszaérkezéssel a vonathoz, de az IC-t el kell érni, ilyenkor jön a száguldás, 50-60 közti sebességgel, 15-ös lassújelnél is vagy 30-cal, kanyarokban csikorgó kerekek...
Az egyik srác a gépen utazott, oda szólt a vezér neki a kanyarban:
"-Nézd meg, meg van még az utolsó kocsi?
-Megvan.
-Akkor jó, mehetünk még gyorsabban..."
A nap külön vetélkedője: kóla kitöltés pohárba és ivás ezen a száguldó vonaton...
Kész felüdülés Balatonfenyves után, vajon ott mikor lesz át festve a kocsikon a 25 60-ra?
Én kb. másfél éve a kelebiai vonalon láttam eredeti Bh kocsit, de sajna a részletekre már nem emlékszem. Ha már a Bhv-knál tartunk, a Kihajolni veszélyes (a cím nem biztos, a film Almamelléken játszódott) c. filmben egy olyan Bhv szerepelt, amelynek a kocsiszekrényén alul a By-kre jellemző hézag volt. Tudtommal ez csak a 499-esnél van így (szintén Fuggerth és ez az egyetlen nem behúzott végű Bhv), de ez a kocsi NEM A 499-ES VOLT!!! Tud róla valaki valamit?
Na meg a palya is kriminalis, lassan eleri a 120a jelenlegi szinvonalat.
A 30 sokkal jobb allapotu, ugyanez elmondhato 40a 40 viszonylatban is, de
40a elfogadhatobb egy fokkal.
Duplavagany sarbogard es Retszilas kozott volt, es en ugy tudtam eddig, hogy van is. Amikor az elso NOHAB-os
kulonvonattal arra mentunk, akkor sasoltam is rendesen, de nem volt semmi.
Ezt mikor szedtek fel, tudrola valaki valamit?
Feketebézseny (36-os vonal). Régen Fonyódról ide tolták le a naphosszat tárolt vonatokat. Mérgelődök is mindig, amikor erre megyek NoHABbal (8863/8864/8806), hogy minek állunk meg, de láss csodát: annyi idő után múlt vasárnap megvolt az első felszállóm! Az még külön szépe, amikor 9 kocsival kell mindenhol megállni a 36-on, ahol a legtöbb helyen jó, ha 5 kocsi elfér.
Sajna nem. Írok egyet én is: Berkenye, 75-ös vonal (mintha Nógrádot lemásolnád).
Alagi major (71) régen állomás volt? Bizonyos térképeken úgy tűntetik fel. Kb egy éve jártam ott (biciklidefekt Veresegyházon, és vonattal jöttem haza), igen ramaty állapotban volt!
Apropó,
Hol lehet olyan térképet kapni, ami az állomásokon ki van függesztve, és megállapítható, hogy pl. Ököritófülpös állomás-e vagy megálló? Aktualizált változat kellene...
Miko felvetéséhez kapclódva összegyűjthetnénk azoknak a volt állomásoknak a nevét, ahol a váltókat (és a síneket) felszedték, azaz megállóhellyé minősítettk át őket.
Pl: Orosházi tanyák, Mórágy.
Még egy kérdés: Hidas állomásról van egy leágazó vágány Bonyhádra. Járt valaha erre szemlyvonat?
A fővonali késés fő oka a szimpla vágány. Nézzünk szét, mely vonalakon késnek állandóan sokat a vonatok: 30, 140, 40. Forgalmas fővonalak, 10-15 km-enként egy-egy állomással. Ha x vonat késik, a szembejövő is késni fog, annak a csatlakozója is, meg annak a...
Még olyan szuper forgalmas szakaszokon sincs ikervágány, mint Sárbogárd-Rétszilas, Pécs-Szentlőrinc, Szbattyán-Bszentgyörgy.
Miskolc az ikervágányon felé pl. csak akkor késik a gyors (max 10 percet), ha valamelyik csatlakozó szerelvény késik - Hatvanban Szolnok felől és Fabonyban Eger felől ez jellemző. Persze az ikervágány nem csodaszer, azért szervezni is tudni kellene. A 30a ugyanis kriminális.