Kifejtenéd bővebben!Mert most már tényleg érdekel, hiszen az öntési sorjától kezdve a cikkszámokig minden mm-re pontosan ott volt mint a gyárin. Persze nem tudom melyik volt a hétfői. :)
120e km egy ilyen autónál nem sok, de már előfordulhat, hogy nem csak azok az alkatrészek cserések, amik az időszakos szervíznél elő vannak írva. Alaphangon tehát min a vezérlés csere kompletten, meg amit találnak még :) Nálunk legutóbb az O2 120-as nagyszervíze volt, azt még a dsg időszakos szervíz is súlyosbította, aztán még kellett komplett féktárcsa meg betét csere, meg valami apróságok, de a márkaszervízt 300e felett leállítottam amikor elszámoltak még majdnem 500-ig... De a vezérlés cserét mindenképpen gyári alkatrészekkel, és garanciával csináltattuk, lehet, hogy kicsit drágább, de újabb pár évig várhatóan rendben a gép.
Az S2-nek még van kb 20e km a vezérlés cseréig, de az is márkaszervízes lesz, nyilván újra sok pénzért...
Utángyártottat vettem, nem emlékszem pontosan melyik volt pmppa, vagy a görgő(magyar és kanadai gyártmányúak) de ugyanaz volt a kocsiban gyárilag is szerelve mindkettő.
Csatlakozok az előttem szólókhoz, azzal a kiegészítéssel,hogy 90 e-nél előírnak egy ellenőrzést. Javaslok egy szabadonfutó cserét is mert az enyém 2e km múlva állt be a vezérléscsere után.
...akkor ezek szerint itt is van idő korlát? Akkor miért nem írják bele a szervizfüzetbe, hogy 7 év után mindenképp cserélni kell...?
(persze, statisztikailag igen kicsi a valószínűsége egy olyan autónak ami 7 év alatt nem fut 120 ezer km-t, de akkor is illene beleírni, ha már a biztonsági övek csereperiódusa benne van például, a hűtőközegé meg nincs...)
Ha elérted a 120.000km-t akkor nincs mese,cserélni kell.
Egyébként egy szakszervizben megmondják az autód adatai alapján(rendszám),hogy mikor kell cserélni.
Én ma voltam téli átvizsgáláson,hogy tudjam érvényesíteni ezt a GO!Service programot,és megnézettem,hogy mi az a dátum amikor legkésőbb cseréltetnem kell.Nekem 2015 júniusában kellene,ha nem érném el addig a 120.000km-t.Igaz az enyém 2008-as Superb.
120-nál vezérmúszíj, görgők, vízpumpa alaphangon. Ez attól függően, hogy hol, kivel, mivel csinálod kb 60e-től 200e-ig bármilyen összeg lehet. Ellenben egy szíjszakadás költésge megjósolhatatlan. Van benne tartalék, de nem érdemes erőltetni, és határozottan óvnálak az ócón beszerezhető kurvárabiztosanugyanazttudjamintagyári alkatrészektől is.
Vagy van, vagy nincs... figyelembe véve a korát is, én nem nagyon kockáztatnám a szelepsalátát! Ehhez a motorhoz az egyik legolcsóbb a vezérmű szett, sőt ha megadod a motorkódot (a motorszám első betűje) akkor lehet, hogy tudok vízpumpát igencsak olcsón. (nekem egy hibás azonosítás után sikerült a kétféle 1.9 PDTDI-be való közül a rosszat megvennem és ha érdekel akkor 5ezerért átadom)