igen, kb két hete láttam a 230-as Szergejt Aquincumnál amint Angyalföld felé haladt kb 30 kocsis teherrel, kb 1 óra múlva jött vissza, akkor csak 1 db négytengelyes tartálykocsit vitt.
Volt még egy változat (pl. a 013-as is ilyen volt egy időben-1976). Ennél az egész mozdonyszekrény sötétnarancs volt (beleértve a mai sárga részt is), a mozdony oldalára egy nagy MÁV embléma volt festve, de a feliratok (elől) már megegyeztek a mai változattal (vöröscsillag persze volt). Oldalt még megmaradt a pályaszámtábla .
Teljesen más, szürke tető, a többi bordó, mustársárga csíkkal körbe és az elején valami NoHAB-utánzat bajszok, a vörös csillaggal a közepén. Küldök mailben, ha kell.
A 265-ös Szergej éppúgy zörög és füstöl, minta a többi, csak tisztán van tartva (belül is, ez nagy szám!!!). Nekem speciel nem tetszik, hogy a forgóvázán meg máshol is minden ki van emelve valami abszolút oda nem illő színnel. Olyan, mint a parasztzsiguli spoilerrel, alufelnivel, sportkipufogóval, ködlámpával... Az, de valahogy mégsem az igazi...
a 265-ösön kivűl még egy Szergejen láttam, hogy meg van a krómozott díszléc: a 263-ason, ami mindenben megfelel az "igazi Szergej" leírásnak, még jó rozsdás is, olyan 265 zombinak tünik...
A 265-ös Szergej még mindíg Kormányzati előfutár (Lásd F10-es utasítás) Ezért kell hogy rendbetartsák...egy volt osztálytársam mondta hogy a 265-ös nem is igazi Szergej mert az igazi az koszos füstöl mint állat és zörög a kasztnija :)))
Valószínüleg. A nagycenki "átlagos" füst nekem inkább kormosnak tűnt, bár már sötét volt. A 2190-es Csörgő viszont a megszokottnál kicsit erősebben füstölt, főleg induláskor.
Egyébként Székesfehérváron van egy Csörgő, "akinek" az oldalát valami primitív lény összefirkálta (ezüst színnel). Ha valaki tudja, hogy melyik Csöreszről van szó, kérem írja meg. Én mindig csak olyan távolságból láttam, ahonnan nem látszott a pályaszám.
Mikor Nagycenken láttam a 215-ös Szergejt épp egy 8-10 kocsis tehervonatot hozott Sopron felől, mely főleg ÖBB kocsikból állt (elsősorban tartály és fedett teher). Ekkor nekem teljesen átlagosnak tűnt a füstje. Egyébként három nappal előtte Szombathelyen láttam Szombathelyen ha jól emlékszem 1(!) poggyászkocsit tolt a teherpályaudvar felé!
Más. Augusztus 23-án Tapolcán a 243-as Szergejt tető és lámpák nélkül láttam, ahogy elnéztem ez a mozdony magától már nem nagyon fog menni. Ugyanitt a 110-est a fűtőházban láttam, még örültem is, hogy Tapolcán újra javítás alatt álló Szergejt lehet látni. Mikor délután visszatértem az állomásra egy idő után a 006-os NOHAB kihúzta a 002-es mögött álló pőrekocsit és a helyére betolta az immár egyik első lámpájától megfosztott Szergejt. NOHAB fűtőházi tolatásokra...
Én most egy hétre kivonom magam a munka igája alól, így netközelben sem leszek. Addig is tartsátok fennt ezt a topicot, téma még van bőven...
Ha visszajöttem, új infókkal jelentkezem...
Addig is NOHAB, meg Szergej, meg Szili, meg Gigant, meg Púpos, meg Zetor, meg Dacia, meg BoBo, meg Szöcske(HiFI torony) meg miegymás rulez....
Ja, ma a 28-as vili vonalán láttam egy kéttengelyes "fadobozt" forgóvázakkal szaladgálva...
Sajnos a MAV-nak a 9. munkanap is keves volt ahhoz, hogy az oda-vissza 36 vagy 48 km-re megadja a kulonvonat (1999. szept. 12. Bataszek - Palotabozsok - Vemend (?)) dijat. A legbosszantobb azonban az, hogy meg erzekeltetik is az emberrel, hogy vegye megtiszteltetesnek, hogy szobaallnak vele es foglalkoznak a keressel. Tipikus esete annak, amikor az iroasztal mellol az elvi szinten okos emberek kitalalnak elvi szinten szinten jo otleteket, de a megvalositas minosegere mar oda sem figyelnek (az utazasszervezesre gondolok).
Most hetfore igertek a valaszt. Mindenesetre, ha lesz kulonvonat, ha nem, en mindenkeppen le szeretnem gyalogolni jovo vasarnap a tavot, ha mashogy nem, a menetrend szerinti kozlekedest igenybe veve. Remelem igy is lesznek csatlakozok, tudnillik "kicsit" felek a kobor kutyaktol...
Kellemes hetveget mindenkinek!
Volt itt egy rulez mozdonyszimulátor, amerikai gépekkel. Ha érdekel valakit, utánanézek. Elég nagy (14 mega), de jó. Esetleg fel-ftp-zem valami magyar szerverre.
Jók bizony!!! Nagy öröm amikor meglátok egyet... egyre jobban birom őket.
" hogy egy M62 jön ki a fűtőházból, és dudál egyet a jellegzetes kürtjével..." A LEGJOBB KÜRTHANG a MÁVnál...
"ez valami speckó duda?"
Speckó ruszki duda... tajgatrommelhez ez dukál... de több nap mint kolbász ezeket gondosan cserélgetik mindenféle vacak MÁV szabványra, nehogy tudd hogy Szergej vagy Szili...
Háromról tudok most pár szót. Mindegyik 1,4 Mega alatt van és 1 felett. Néhány példa a járműparkból:
MAV FKI vonatok: Szili, TVG, NOHAB, GYSEV-Szili, mindenféle kocsi
MAGY_v02: 424, Bhv (felújított is), ABmot, 242, Interpici, IC motorvonat, Hernyó. Ez a program sokszor előfogatolja a mozdonyokat, néha egész hülye összeállításban.
SBB1997: Típusokból nem tudok példát, mert nem ismerem annyira, de van bőven.