Keresés

Részletes keresés

werner Creative Commons License 1999.08.27 0 0 253
Leó: Megvan belőle V42,527 állítólag működőképesen. AŐ volt Angyalföldön is 1993-ben, de 3 évvel később már nem. Az utolsók 1994-ben még jártak. V41,523 is megvan, de hogy berúgható-e, azt nem tudom, amikor láttuk és fényképeztük, akkor úgy látszott megvan benne minden. Mindketten Miskolcon vannak. A V42,512 is működőképes állítólag, ez van az északiban. A V42,001-et 1996-ban még a Keleti mozdonyszín mellett fotóztuk, aztán elvitték Győrbe, kopaszították és nem tudom hová lett. Az utolsónak kivont gépek közül az 542-es Kanizsán van, az 534-es Dombóváron, az 514-es Szombathelyen volt de elveszett, a többiről ld. fent. Az 540-essel nem tudom mi lett.

Zöpö: Szépek a képeid!!!

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.27 0 0 252
O.K., akkor fogad el egy amator gratulaciojat egy masik amatornek!
ZöPö Creative Commons License 1999.08.27 0 0 251
Persze, hogy nem mondtam, mert nem vagyok az! :-) Az ellenkezőjét viszont többször hangoztattam. :-))
A képek a Duna Plaza mögötti iparvágányon illetve Pestszentimrén egy elhagyott vonalon készültek.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.27 0 0 250
Bravo, nem is mondtad, hogy profi fotos vagy...
A vaganyos kepek kozott van olyan, ami nem Bp-en keszult? Aug. elejen en is csinaltam nehanyat Szebeny-Vemend kornyeken (64-es vonal).
A dunafoldvari vonatozast nem en szervezem, de ha lesz pontos infom, akkor jelzem.
Viszont en szervezem a varhatoan szept. 12-en sorra kerulo vonatozast es gyaloglast a 64-esen (info lejjebb!), akit erdekel, a lentiek szerint jelezze. Az idopont mar 99% fix, az a bizonytalan, hogy a kulonmenetes BZ Pbozsokig megy vagy Vemendig. Ez valszeg csak hetfon derul ki, a MAV ugyanis kicsit impotens, es nem kepesek egy normalis arajanlatot adni...
ZöPö Creative Commons License 1999.08.26 0 0 249
Na várjunk, várjunk! Én 1981-ben utaztam azon a vonalon!
ZöPö Creative Commons License 1999.08.26 0 0 248
Ha "civilek" is jöhetnek, akkor én nagyon szeretnék!
ZöPö Creative Commons License 1999.08.26 0 0 247
A "galériám" erősen under construction volt még, egy másik topicban ki is kaptam érte, ezért átírtam a könyvtár nevét. Most teljesen elbizonytalanodtam... Visszaírni az Extrán folyó upgrade miatt szeptemberig nem tudom. Ha nem mondod meg senkinek, akkor csak neked megmutatom. :o)
Mondom, ezek amatőr képek egy félkész képtárban!
lazar Creative Commons License 1999.08.26 0 0 246
Errol ,annyit tudok, hogy volt valami alfoldi
vonal ami abban az evben 1968, ha jol emlekszem elo volt iranyozva felszedesre a
ki**szott koncepcio szerint, aztan a helybeliek
meg nem tom ki megmentettek nemi tiltakozassal,
aztan, mivel a kvota az kvota, megszuntettek
az alsoorsi vonalat, holott az volt akkor a leggazdasagosabb mellekvonal.
lazar Creative Commons License 1999.08.26 0 0 245
Lehet, hogy megven meg az eleje, meg valami szakasz belole, de az hotziher, hogy a hatar mindketoldalan felszedtek a sineket.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.26 0 0 244
Jo otlet ez a Paks. Ha jol emlekszem, volt valami info arrol, hogy okt. 2-an (?) dunafoldvari hidas kulonmenetet terveznek, ossze lehetne ezzel kotni. Pl. visszautra Paks-Solt kulonvonat, ne hangzik rosszul.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.26 0 0 243
ZoPo!
Probaltam megnezni a kepeidet, de az extra nem talalja a hivatkozast, hibauzenetet ir ki!
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.26 0 0 242
Pakson van egy vasútmúzeum, ode kellene egy kollektív kirándulást szervezni...
Egy Leót felújítottak a vasúti járműparádéra, vagy csak újra lett festve? (Nem az van most az Északiban?)
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.26 0 0 241
Pakson van egy vasútmúzeum, ode kellene egy kollektív kirándulást szervezni...
Egy Leót felújítottak a vasúti járműparádéra, vagy csak újra lett festve? (Nem az van most az Északiban?)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.26 0 0 240
Ha jol emlekszem, V42 512 vagy 515 van Szegeden, de "kerites" S.9?.??.??, majd megnezem.
werner Creative Commons License 1999.08.26 0 0 239
GySEV: Nem is hangzik olyan rossznak az ötlet, de nemtom mire lenne jo a GySEVnek olyan NOHAB amelyben nincs olajnyomas... A MÁV ocsdkavasnak tekinti ezeket a mozdonyokat, újabb ötlet szerint (ld. Ákos) vasútüzemi gépekként fog egy pár tovább dolgozni. De ahogy elnézem itt a dolgokat még legalább egy év mire Tapolca kap annyi Szerjoet ha kap hogy leadhatja Bpnek a NOHABjait.
Minden arra mutat hogy a NOHABOK MÉG KELLENEK!

Gábor:
A 424-01 úgytudom fűtőgépi szám. Otthon a könyvben tudom csak megnézni meyikből csinálták. Ha megmozgatták valószínű felhozzák Istvántelekre de az is lehet hogy csak alkatrész kell belőle.Tényleg, Szegeden van Leó?

Werner

Bölény Creative Commons License 1999.08.26 0 0 238
Affrancba, majd' elfelejtettem az idevago viccet!

Hangosbemondo a "vászprémi" allomason:
[MAV-szignal] Figyálem, figyálem, vonat erkezik az A' vaganyra, a vagany mellett kerjuk vigyazzanak!
Emberek ki a vaganyra, vonat jon, bele a tomegbe, hatalmas baleset, tobbszaz halott. Hangosbemondo:
A'mberek, hat nem megmondtam, hogy az A' vaganyra?! A', mint A'lemér!

Bölény Creative Commons License 1999.08.26 0 0 237
Ha jol tudom, akkor a Vp-BAlmadi vonal mexuntetese - mint oly sok mas nemes cselekedet - Istenben boldogult Papp Janos megyei parttitkar et. szamlajara irhato. A pontos okat nem t'om, valszeg nem teccett neki a varoskozpontban kanyargo vasut, meg kulonben is, az autobusz sokkal modernebb. A vp-iek mar akkor is sirtak miatta, de hat nem volt sok eselyuk. A rencervaltas utan szobakerult a vonal ujjaepitese, de ismet csak a zseton korul van a gond.

Eletem elmult 8.5 evet Vp-ben huztam le, igy elegge szemelyes elmenyeim vannak a vp-i vonatokrol. A veszpremi vasutaknak nem volt szerencsejuk a pap(p)okkal. Az egyhaz kezdemenyezesere kerult ugyanis jo messzire a palyaudvar a varoskozponttol, mivel feltek, hogy a vasuton keresztul erkezo modern fuvallatok felbolygatjak a varost. Ennek hatasa maig erzodik a varoson. Meg ma is olyan messze van a varoskozponttol a palyaudvar, hogy busszal kell kimenni odaig. A helyijarat pedig atmegy a varoskozponton, ahol ott figyel a buszpalyaudvar, a fobb iranyokba orankent, vagy meg surubben indulo jaratokkal. Ezzel szemben van pl. Pestre napi kb. hat vonat. Szevasz.

Sztori. Vp vasutallomasat eredetileg nem is Veszpremnek, hanem Jutasnak hivtak (ld. meg jutasi ormester). Talan a mult szazad vegen indult egy helyi kepviselo azzal a valasztasi programmal, hogy Vpnek palyaudvart csinal. Szemben az ujabbkori gyakorlattal, be is valtotta valasztasi igeretet: a Jutas allomast atkereszteltek Veszpremre (Veszprem-Kulsore?)... :-))

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.26 0 0 236
Velemenyem szerint abszolut nem off-topic, sot! Igazabol nem tudom, hogy mi volt a vonal megszuntetesenek oka: rossz volt a palya? Kicsik az ivek? Ha jol tudom, elotte Csajagnal a 27-es es 29-es vonal nem futott ossze, hanem kereszteztek egymast, a 29 es vonal regi toltese es a hid a 27-es felett meg ma is lathato. nem tudom, a csajagi valtoztatas mennyibe kerult, de nem lehetetlen, hogy az Alsoors-veszpre vonalat is kicsit rendbe lehetett volna tenni ennyi penzbol. meg kellene nezni, hogy szezonban hany busz kozlekedik ezen a vonalon. Szerintem a vonat boven ki lenne hasznalva...
ZöPö Creative Commons License 1999.08.26 0 0 235
Felszámolt vonalak:

Az amúgy nem szívelt gimnáziumi osztályfőnökömnek egy tette miatt megbocsátom minden bűnét. Valószínűleg az utolsó pillanatban egy osztálykirándulás alkalmából felültetett minket a Veszprém-Balatonalmádi vonatra. Meleg, napos kora ősz volt, bennünk a felelőtlen ifjúság boldogsága, a vonat pedig a leggyönyörűbb tájon kattogott velünk. Rövid, kéttengelyes kocsik voltak, erre emlékszem még.
Évek múlva Veszprémben kódorogtam, amikor egy ismerősnek tűnő épületbe botlottam. Rájöttem, hogy az volt valaha az almádi vonal állomása. Vágánynak már nyoma sem volt körülötte. Az épületben - szinte szimbolikus - a rokkantak klubháza vagy otthona működött.
Elfogadom, hogy a vonal üzemeltetése gazdaságtalan, ne adj' Isten veszteséges volt. De idegenforgalmi értékei miatt, esetleg csak "szezonban" nem lehetett volna napi két vonatpárt megtartani? Esetleg extra díjazással valamilyen nosztalgia-vonatot járatni, amúgy Úttörő(gyermek)vasút mintára? A Balaton-környék úgyis attól szenved, hogy a túristáknak nem tudnak programot adni a strandon és a lángossütőn kívül...
Bocs az off-topicért.

Szucs Lajos Creative Commons License 1999.08.26 0 0 234
Szept. 18-án mennék Nagycenkre a gyerekeimmel. Megy még valaki?
(Már ugy is régen vonatoztam):-)))((
nohab Creative Commons License 1999.08.25 0 0 233
Hali,

egyelőre csak annyi látszik belőle, hogy a jövő héten mennénk, pontosabbat később, lehet, hogy csak a hét elején, de az is lehet, hogy egy héttel csúszunk.

üdv.Ákos

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.25 0 0 232
Udv Akos!
Hogy nezne ki a Satoraljaujhelyi utazas? Eddig ugy tunik, erdekelne.
basher Creative Commons License 1999.08.25 0 0 231
Cinkota és Szentendre vagy Ráckeve között majdnem minden pénteken megy BoBós HÉV menet. ILyenkor Törökőrnél jönnek ki a MÁV-ra. A BKV diszpécsertől (számát nem tudom) lehet róla érdeklődni.
nohab Creative Commons License 1999.08.25 0 0 230
Bölény,

az alapítvánnyal kapcsolatban már jó ideje puhatolódzunk, és per pillanat úgy tűnik, hogy működne a dolog. Igazából annyi történt, hogy körbeszaglásztunk a egy pár illetékes helyen, és a dolog messze nem tűnik lehetetlennek, sőt. Pillanatnyilag két fontos tényező van: kell minél hamarabb minél több pénz, ill. ki kell várni, amíg a MÁV feleslegesnek ítéli a NoHABok tapolcai üzemeltetését. Számomra is rettenetes lesz az a perc, amikor az utolsó menetrendszerű NoHAB is kigördül Tapolcáról, De TAPOLCA A NOHABOK LASSÚ, DE BIZTOS HALÁLA!!! Ha élve kellenek, akkor el kell kerüljenek onnan legkésőbb ekkor (ez természetesen akkor igaz, ha a MÁV hozzáállása nem változik, mert a gépek megfelelő ellátás és fővizsgák esetén zavartalanul üzemelhetnének újabb évtizedeket, lásd Norvégia).

ah

Bölény Creative Commons License 1999.08.25 0 0 229
Akos, kosz a felhomalyositast TC-ileg.

Nekem teccik ez a NOHAB-alapitvanyosdi, de nem feltek attol, hogy az egesz megbicsaklik a hires magyar burokracian? Pl. OK, hogy az Alapitvany megvesz/rendbehoz/mukodokepesse tesz egy NOHAB-ot. De utana mi lesz? Lehet majd vele kozlekedni a magyar vasutvonalakon? Egyaltalan ki engedelyez ilyesmit? Nyilvan Ti mar ezt lejatszottatok, es engem merhetetlenul izgat, hogy mit szolnak csinovnyikek, amikor lelkes maganszemelyek beallitanak hozzajuk, hogy van/lesz egy NOHABjuk, es azt alkalomadtan hasznalni szeretnek. :-))

nohab Creative Commons License 1999.08.25 0 0 228
Vontatómotor, vagyis azok a villanymotorok, amik a forgóvázban csücsulve átadják a kerekeknek a termelt vagy átalakított áram által termelt hajtóerőt.

üdv.Ákos

(bocs az előző képért, az xoom nem szereti a belinkelt képeket).

Bölény Creative Commons License 1999.08.25 0 0 227
Konyorgom, arulja mar el valaki nekem, szegeny kivulallonak, hogy mi a veszett fene az a TC?! A Gigantpage is tele van vele, na meg az en buxam is, hogy fingom nincs, mi az. Kosz.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.25 0 0 226
O.K., ha legkozelebb arra megyek, megnezem, de szerintem megvan: Bacsalmas allomasrol Kelet fele ket palya vezet ki, ebbol az egyik aztan Eszak fele veszi az iranyt (154), szerintem a masik a szabadkai vonal.
lazar Creative Commons License 1999.08.25 0 0 225
Azt ketlem, hogy meglenne a palya Bacsalmas es Csikeria kozott , ugyanis amikor arra jartam ket eve, taltam ugyan regi utatjarot, de elotte es utana semmi nem volt. Ott is szerintem hasonlo
vonatepitesre lenne szukseg, mint az Orsegben.
nohab Creative Commons License 1999.08.25 0 0 224
NoHABos üdvözletem a fórumnak! (hooosszú)

(ZöPö)
>Amikor bejöttek a Bzmot-os szerelvények >a Balaton-partra, mindenki Piroskának >nevezte el őket. Nem mondanám, hogy >tévedés lenne, mert arrafelé az a
>másik nemigen járt. (Asszem, az Szolnok >felé közlekedett.) Piros az is, hát >Piroska lett.

Én is így emlékszem. Szerencsére a déli partról hamar eltűntek, mert soxor feltartották a forgalmat, mármint az egy szem vágányon való eldöglésükkel. Sajnos az északi parton pár hete a 9757/9732 és a 9640 újabban Bz, pedig de sokszor ment NoHABbal mindkettő még az utóbbi hónapokban is! Ja, a Bz neve pedig inkább Buzenka. És még egy: a jó öreg Pirsoka hétvégeken (valszeg a most következő hétvégén utoljára, nincs kéznél tábla) felmegy Fonyódig reggel a 36-oson.

(bagojj)
>Ikarus kasznira régebben építettek pár >kocsit, de tudtommal valami magán >megrendelőnek, a golfpályályához. Tehát >nem közforgalomba. Ezt a Ganzban
>mondták.
>Autóbusz karosszériával vonatot építeni >kicsit gázos, merthogy gyengébb a >busz-doboz, mint ami vasúton megszokott >és elvárt. Borulásnál vonat-püré
>lenne csak belőle ember-szósszal.

Pedig közforgalomra szánt példány is volt, BzMOT 601 volt a száma talán. A puha kaszni nem akadály, a Buzenkában is püré lesz a népből crashnél.

(Whitey)

>Nem tud valaki egy olyan helyet, ahol >össze lehet gyűjteni minden infot a >vasúti jelzők jelentéséről, táblákról, >meg ilyesmi?
>Köszi!

Menj el a Nosztalgia Kft. boltjába, Belgrád rkp., pár lépés a Március 15. tértől az Erzsébet-híd lábánál! Pár száz Ft-ért adnak egy F1 jelzési utasítást, se bővebb, se olcsóbb megoldást nem ismerek (na jó, én Tapolcán kunyiztam egyet :-).

(ZöPö )
>Na, akkor még egyszer a főkérdésem: >miért reszelték le a NOHAB-okról az >utolsó betűig az összes, az eredeti >gyártóra utaló jelet - feliratot? (Kb. >azzal
>egyidőben, amikor az egyen-dízel-színt >kapták.) "Ciki" volt a származása?

Nem. Szuvenírgyűjtők országában élünk. A belinkelt képet még nem néztem meg (m61table, gigant-club), mert modemezek és offline vagyok, de valszeg Tizeske táblájáról van szó. Nincs az manipulálva, az eredetit lelopták sok-sok éve, a Várkonyi Zoli meg csináltatott rá egy másolatot a saját pénzéből. A "visszacsíkosított" NoHABok egyébként nem az eredeti táblájukat kapták meg, hanem az éppen elérhető valamelyik gyári tábláról készült másolatot. ...(ide azt írtam be, amit Csabi is elküldött a nevemben (99-08-23 10:26.34), így kitöröltem)... Egyébként ha valakinek kell másolt NoHAB-tábla, van néhány, ami elérhető. Saját sajnos nincs.

A szuvenírgyűjtésről csak annyit, hogy most voltam nyáron Norvégiában, ott a gépek nagy részén a gyári tábla hiányzik, de a vezérálláson minden ott van még a tíz évvel ezelőtt leállított taRtalékolt gépeken is (kontroller, irányváltó, GM-plakett, jancsi-fék...). Itthon maguk a vasutasok a legnagyobb szarkák, sajnos!

(basher)
>Belgiumban tobb tucat NOHAB van, csak >egy reszuket licensz alapjan egy helyi >gyar gyartotta, es a 90es evek elejen >atepitettek az orrukat, hogy
>nagyobb helyuk legyen a vezereknek.

Mindegyik AFB gyártmány (Anglo-Franco-Belge), de szinte pontosan megegyezik a NoHABbal (persze a szakértő szemmel szemlélők több száz apró különséget is kiszúrnak). Sajnos csak egy maradt meg a régi orral, ill. most a CFL 1604-est visszafestették zöldre a luxemburgi pros-sára fetésről és ő lett a 220.220 pszámú "belga" krumplibogár.

>Daniaban es Sevdorszagban is sok van >meg beloluk, foleg a maganvasutakon.
Így igaz. Néháynról lesznek képek a lapomon hamarosan.

>Ja, es Norvegiaban is van beloluk
>meg boven. Valamelyik magyar honlapon >voltak regebben kepek roluk.

Kb. hússzal volt alkalmam találkozni augusztusban. A mázlista norvégoknál még mindig a GM-énektől hangosak a vonalak, bár tehervonatoknál sokszor a Di8-at használják (Siemens - MAK, Caterpillar motorral és rettenetesen ocsmány hajszárító-hanggal).

Az egyiptomi NoHABnak egyébként semmi köze a NoHABhoz, német gyártmány (Henschel), csak a forma és a GM-motor teszi igen izgalmassá...

...

A NoHAB-alapítványt komolyan gondoljuk, a 013-mat meg szeretnénk vásárolni Sátoraljaújhelytől, hogy valahol kiállíthassuk, a tárolás megoldható. A mozdony sajnos ramaty állapotban van, de optikailag mindenképpen rendbetehető, tulajdonképpen műszakilag is, csak iszonyatosan le van rabolva. Jövő héten lemegyünk Sátoraljaújhelyre, ha valakinek kedve+ideje van, jöjjön!!!

Az alapítvány hosszú távú célja egy működőképes NoHAB megvásárlása és fenntartása.

A NoHABok jövője, dióhéjban (a honlapomon bővebben):

001: Nosztalgia
002: valszeg selejt 2000. januárban
004: selejt, egyelőre nem vágható a múzeum miatt.
006: protekciós gép.
010: ??? "Ősellenség" Tapolcán, az alapítvány kiszemeltje.
017: pályafenntartás, biztos jövő.
019: egy TC-je a 006 alá került a 4 sorral fentebb amlítettek miatt, egyébként jó és járni is fog, amint megérkezik a TC az északiból.
020: az új szent tehén Tapolcán, a legfantasztikusabb hanggal, amit valaha hallottam (ez ma már 50-60 NoHAB-ra tehető). Motor elég K.O., de az egyik legüzembiztosabb gép Tizeske mellett.

Egyelőre ennyi, ha valakinek vannak régi vagy új NoHABos és Púposos képei, amiket szeretne közszemlére bocsátani, vagy csak nekem megmutatni, ne habozzon! Szkennelés nem probléma.

üdv.
Ákos

 Horváth
Ákos NoHAB-GM oldala


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!