Erre látod nem emlékszem. A 1981 az tuti, a Veszprém-Almádi útvonal tuti. Osztálykirándultunk, nekem csak a "joyride" :-)) emléke maradt meg, azzal nem foglalkoztam, hogy milyen jegyeket vettünk.
Marmint az alsoorsi vonalon? Nekem van otthon
1981/82-es menetrendem, sot meg korabbi is, de egyikben sem szerepel, mar az 1974-75-osben
sem! Menetrendszerinti vonat volt?
ugyan nem vagyok "vasútmániás", de végigolvastam. végre egy kedves topik. gratula. Kb. 5-10 évvel ezelőtt, a Reitterrel párhuzamos egyik utca végén, valahol a Chinoin és a MÁV Sc telep környékén kerékpározva láttunk elhagyatottan néhány gőzöst. Szabadon fel lehetett rá mászkálni. Ez az a hely, amiről szó volt a topikban? Autómániásként én amolyan "bontónak" néztem :-(
z.
Elhagyott vágányok:
Óbudán is volt egy, a gázgyárnál. Azt már ha jól tudom felszedték. Fotózott ott valaha valaki? Én egyszer jártam arra de akkor nem volt nálam gép...
514: Szombathelyen
Hogy kerult villanygep Szhelyre? Es hogy tud egy mozdony csak ugy elveszni? Vagy csak Ti nem tudtok rola?
A szegedi allomason is van egy futogepnek atalakitva, de nem tudom, mi volt eredetileg.
Leó: Megvan belőle V42,527 állítólag működőképesen. AŐ volt Angyalföldön is 1993-ben, de 3 évvel később már nem. Az utolsók 1994-ben még jártak. V41,523 is megvan, de hogy berúgható-e, azt nem tudom, amikor láttuk és fényképeztük, akkor úgy látszott megvan benne minden. Mindketten Miskolcon vannak. A V42,512 is működőképes állítólag, ez van az északiban. A V42,001-et 1996-ban még a Keleti mozdonyszín mellett fotóztuk, aztán elvitték Győrbe, kopaszították és nem tudom hová lett. Az utolsónak kivont gépek közül az 542-es Kanizsán van, az 534-es Dombóváron, az 514-es Szombathelyen volt de elveszett, a többiről ld. fent. Az 540-essel nem tudom mi lett.
Persze, hogy nem mondtam, mert nem vagyok az! :-) Az ellenkezőjét viszont többször hangoztattam. :-))
A képek a Duna Plaza mögötti iparvágányon illetve Pestszentimrén egy elhagyott vonalon készültek.
Bravo, nem is mondtad, hogy profi fotos vagy...
A vaganyos kepek kozott van olyan, ami nem Bp-en keszult? Aug. elejen en is csinaltam nehanyat Szebeny-Vemend kornyeken (64-es vonal).
A dunafoldvari vonatozast nem en szervezem, de ha lesz pontos infom, akkor jelzem.
Viszont en szervezem a varhatoan szept. 12-en sorra kerulo vonatozast es gyaloglast a 64-esen (info lejjebb!), akit erdekel, a lentiek szerint jelezze. Az idopont mar 99% fix, az a bizonytalan, hogy a kulonmenetes BZ Pbozsokig megy vagy Vemendig. Ez valszeg csak hetfon derul ki, a MAV ugyanis kicsit impotens, es nem kepesek egy normalis arajanlatot adni...
A "galériám" erősen under construction volt még, egy másik topicban ki is kaptam érte, ezért átírtam a könyvtár nevét. Most teljesen elbizonytalanodtam... Visszaírni az Extrán folyó upgrade miatt szeptemberig nem tudom. Ha nem mondod meg senkinek, akkor csak neked megmutatom. :o)
Mondom, ezek amatőr képek egy félkész képtárban!
Errol ,annyit tudok, hogy volt valami alfoldi
vonal ami abban az evben 1968, ha jol emlekszem elo volt iranyozva felszedesre a
ki**szott koncepcio szerint, aztan a helybeliek
meg nem tom ki megmentettek nemi tiltakozassal,
aztan, mivel a kvota az kvota, megszuntettek
az alsoorsi vonalat, holott az volt akkor a leggazdasagosabb mellekvonal.
Jo otlet ez a Paks. Ha jol emlekszem, volt valami info arrol, hogy okt. 2-an (?) dunafoldvari hidas kulonmenetet terveznek, ossze lehetne ezzel kotni. Pl. visszautra Paks-Solt kulonvonat, ne hangzik rosszul.
Pakson van egy vasútmúzeum, ode kellene egy kollektív kirándulást szervezni...
Egy Leót felújítottak a vasúti járműparádéra, vagy csak újra lett festve? (Nem az van most az Északiban?)
Pakson van egy vasútmúzeum, ode kellene egy kollektív kirándulást szervezni...
Egy Leót felújítottak a vasúti járműparádéra, vagy csak újra lett festve? (Nem az van most az Északiban?)
GySEV: Nem is hangzik olyan rossznak az ötlet, de nemtom mire lenne jo a GySEVnek olyan NOHAB amelyben nincs olajnyomas... A MÁV ocsdkavasnak tekinti ezeket a mozdonyokat, újabb ötlet szerint (ld. Ákos) vasútüzemi gépekként fog egy pár tovább dolgozni. De ahogy elnézem itt a dolgokat még legalább egy év mire Tapolca kap annyi Szerjoet ha kap hogy leadhatja Bpnek a NOHABjait.
Minden arra mutat hogy a NOHABOK MÉG KELLENEK!
Gábor:
A 424-01 úgytudom fűtőgépi szám. Otthon a könyvben tudom csak megnézni meyikből csinálták. Ha megmozgatták valószínű felhozzák Istvántelekre de az is lehet hogy csak alkatrész kell belőle.Tényleg, Szegeden van Leó?
Hangosbemondo a "vászprémi" allomason:
[MAV-szignal] Figyálem, figyálem, vonat erkezik az A' vaganyra, a vagany mellett kerjuk vigyazzanak! Emberek ki a vaganyra, vonat jon, bele a tomegbe, hatalmas baleset, tobbszaz halott. Hangosbemondo:
A'mberek, hat nem megmondtam, hogy az A' vaganyra?! A', mint A'lemér!
Ha jol tudom, akkor a Vp-BAlmadi vonal mexuntetese - mint oly sok mas nemes cselekedet - Istenben boldogult Papp Janos megyei parttitkar et. szamlajara irhato. A pontos okat nem t'om, valszeg nem teccett neki a varoskozpontban kanyargo vasut, meg kulonben is, az autobusz sokkal modernebb. A vp-iek mar akkor is sirtak miatta, de hat nem volt sok eselyuk. A rencervaltas utan szobakerult a vonal ujjaepitese, de ismet csak a zseton korul van a gond.
Eletem elmult 8.5 evet Vp-ben huztam le, igy elegge szemelyes elmenyeim vannak a vp-i vonatokrol. A veszpremi vasutaknak nem volt szerencsejuk a pap(p)okkal. Az egyhaz kezdemenyezesere kerult ugyanis jo messzire a palyaudvar a varoskozponttol, mivel feltek, hogy a vasuton keresztul erkezo modern fuvallatok felbolygatjak a varost. Ennek hatasa maig erzodik a varoson. Meg ma is olyan messze van a varoskozponttol a palyaudvar, hogy busszal kell kimenni odaig. A helyijarat pedig atmegy a varoskozponton, ahol ott figyel a buszpalyaudvar, a fobb iranyokba orankent, vagy meg surubben indulo jaratokkal. Ezzel szemben van pl. Pestre napi kb. hat vonat. Szevasz.
Sztori. Vp vasutallomasat eredetileg nem is Veszpremnek, hanem Jutasnak hivtak (ld. meg jutasi ormester). Talan a mult szazad vegen indult egy helyi kepviselo azzal a valasztasi programmal, hogy Vpnek palyaudvart csinal. Szemben az ujabbkori gyakorlattal, be is valtotta valasztasi igeretet: a Jutas allomast atkereszteltek Veszpremre (Veszprem-Kulsore?)... :-))
Velemenyem szerint abszolut nem off-topic, sot! Igazabol nem tudom, hogy mi volt a vonal megszuntetesenek oka: rossz volt a palya? Kicsik az ivek? Ha jol tudom, elotte Csajagnal a 27-es es 29-es vonal nem futott ossze, hanem kereszteztek egymast, a 29 es vonal regi toltese es a hid a 27-es felett meg ma is lathato. nem tudom, a csajagi valtoztatas mennyibe kerult, de nem lehetetlen, hogy az Alsoors-veszpre vonalat is kicsit rendbe lehetett volna tenni ennyi penzbol. meg kellene nezni, hogy szezonban hany busz kozlekedik ezen a vonalon. Szerintem a vonat boven ki lenne hasznalva...
Az amúgy nem szívelt gimnáziumi osztályfőnökömnek egy tette miatt megbocsátom minden bűnét. Valószínűleg az utolsó pillanatban egy osztálykirándulás alkalmából felültetett minket a Veszprém-Balatonalmádi vonatra. Meleg, napos kora ősz volt, bennünk a felelőtlen ifjúság boldogsága, a vonat pedig a leggyönyörűbb tájon kattogott velünk. Rövid, kéttengelyes kocsik voltak, erre emlékszem még.
Évek múlva Veszprémben kódorogtam, amikor egy ismerősnek tűnő épületbe botlottam. Rájöttem, hogy az volt valaha az almádi vonal állomása. Vágánynak már nyoma sem volt körülötte. Az épületben - szinte szimbolikus - a rokkantak klubháza vagy otthona működött.
Elfogadom, hogy a vonal üzemeltetése gazdaságtalan, ne adj' Isten veszteséges volt. De idegenforgalmi értékei miatt, esetleg csak "szezonban" nem lehetett volna napi két vonatpárt megtartani? Esetleg extra díjazással valamilyen nosztalgia-vonatot járatni, amúgy Úttörő(gyermek)vasút mintára? A Balaton-környék úgyis attól szenved, hogy a túristáknak nem tudnak programot adni a strandon és a lángossütőn kívül...
Bocs az off-topicért.
egyelőre csak annyi látszik belőle, hogy a jövő héten mennénk, pontosabbat később, lehet, hogy csak a hét elején, de az is lehet, hogy egy héttel csúszunk.
Cinkota és Szentendre vagy Ráckeve között majdnem minden pénteken megy BoBós HÉV menet. ILyenkor Törökőrnél jönnek ki a MÁV-ra. A BKV diszpécsertől (számát nem tudom) lehet róla érdeklődni.
az alapítvánnyal kapcsolatban már jó ideje puhatolódzunk, és per pillanat úgy tűnik, hogy működne a dolog. Igazából annyi történt, hogy körbeszaglásztunk a egy pár illetékes helyen, és a dolog messze nem tűnik lehetetlennek, sőt. Pillanatnyilag két fontos tényező van: kell minél hamarabb minél több pénz, ill. ki kell várni, amíg a MÁV feleslegesnek ítéli a NoHABok tapolcai üzemeltetését. Számomra is rettenetes lesz az a perc, amikor az utolsó menetrendszerű NoHAB is kigördül Tapolcáról, De TAPOLCA A NOHABOK LASSÚ, DE BIZTOS HALÁLA!!! Ha élve kellenek, akkor el kell kerüljenek onnan legkésőbb ekkor (ez természetesen akkor igaz, ha a MÁV hozzáállása nem változik, mert a gépek megfelelő ellátás és fővizsgák esetén zavartalanul üzemelhetnének újabb évtizedeket, lásd Norvégia).
Nekem teccik ez a NOHAB-alapitvanyosdi, de nem feltek attol, hogy az egesz megbicsaklik a hires magyar burokracian? Pl. OK, hogy az Alapitvany megvesz/rendbehoz/mukodokepesse tesz egy NOHAB-ot. De utana mi lesz? Lehet majd vele kozlekedni a magyar vasutvonalakon? Egyaltalan ki engedelyez ilyesmit? Nyilvan Ti mar ezt lejatszottatok, es engem merhetetlenul izgat, hogy mit szolnak csinovnyikek, amikor lelkes maganszemelyek beallitanak hozzajuk, hogy van/lesz egy NOHABjuk, es azt alkalomadtan hasznalni szeretnek. :-))