Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Bejáratás végén vagyok, egy teljes tank elment szinte alapjáraton - négy eset kivételével - kb. 10-15perc kaszálással. A kaszálások időtartamát írtam, ezt kb. négyszer ötször tettem meg 10-15 perces pihenőkkel, akkor a gép leállítva pihent.
A gép most kezd el dolgozni, most érzem, hogy mi is van a kezemben. Eddig is érdekes volt használni.
Pozitívumok: eszméletlenül könnyen indul, nagyon könnyű a gép - igaz ez relatív, eddig egy 14kg os volt a hátamon, ez 7,8 kg.
A gép pörgős, mint általában a Husik, viszont ebben Komatshu japán motor dorombol.
Amiben különbözik a Husitól, az valószínű az alkatrészek tartóssága, minősége.
Amire nekem kell - 1000nm arra tökéletes. A 2,1 LE érezhető, középkategóriás gép - fűnyírásra, bozótvágásra tökéletes.
Keverék:1:40 bár 1:50-t írják, én így fogom használni. Növényi gyári olajjal.
Szöghajtást még nem kellett zsiroznom, minden munkavégzést követően a gépet karbantartom, takarítom.
Az egy literes tankba félig tankoltak, én töltöttem rá szintén fél litert körübelül, látva, hogy 1L-rel meddig működik a kasza - brutális. Finoman használva - bejáratás milyen legyen? - szerintem tökéletes.
Hátrányok: eddig egy dolgot tapasztaltam - a meghajtó szár és a gép csatlakozásához beépítettek egy rezgéscsillapítót. Kicsit hiányolom a gumibakokat, amelyek a nagy gépeknél alap rezgécsillapítást adtak, itt is elfért volna legalább kettő. Bár ez az én véleményem - én a 165Rx, 64ccm-hez vagyok hozzászokva, ott nem voltak visszarezgések.
Összességében egy hónapos géppel nagyon elégedett vagyok, 1500-2000 m2-t simán be leet vele vállalni, a gép bírni fogja , remélhetőleg hosszú távon.
Ár érték arányban szerintem az egyik legjobb konstrukció.
Végig néztem a piacot és bizony a társak hasonló gépei ugyan ilyen teljesítménnyel 40-50e Ft-al hosszabbak.
A következő bejegyzés kb. nyár vágáre érkezik részemről, addigra több tapasztalatom lesz.
Talán belül sérült, kopott valami.Azt nem mondom hogy tegyél vastagabb tömítést a két fél közé, mert az már a gyári megoldás módosítása.Felül a váltó belsejében van egy íves léptető rendszer, esetleg azzal történhetett valami.Csak tipp!
A beállításhoz el kell indítani a gépet. Amennyiben egyáltalán nem tudod elindítani, egy régi - általam nagyon nem kedvelt, de működő - módszert javaslok.
Gyertya le, injekciós tűből egy kis üzemanyag közvetlenül a hengerfejbe, gyertya vissza és rántás.
A másik amit elfelejtettem megkérdezni, csak vélelmeztem, mivel a karbit kitakarítottad, hogy a lvegőszűrő és a hengeren lévő hűtőbordák mennyire tiszták? esetleg nem sérült-e, nem kell cserélni őket?
Végezetül még egy észrevétel -ez elektromos hibára hajaz, velem is előfordult és nagyn nagyot szívtam vele, mire rájöttem, hogy a pipaszár repedése miatt áthúz a henger felé a szikra és ezért nem tudja elindítani a gépet. Ideiglenesen szigeteleőszalag megoldotta, majd pipa csere kompletten.
köszi a képeket, ez egy 30 ccm köbcentis, üzemanyagrásegítős - hidegindításnál pumpálni kell - fűkasza.
Átolvastam mindent mégegyszer és majdnem biztos, hogy a karbin lévő két csavart rosszul állítottad be - mondhatni pont fordítva, mint ahogy volt.
Mielőtt bármit csinálsz a géppel : Amit még megtehetnél az első körben egy gyertya csere, általában segíteni szokott a beállításnál. Gép könyebben indul és könyebb beállítani.
ELvileg a fordulatszám melegen felfpörög, hidegen nem akar indulni kategória, nálam azt jelenti, hogy az üzemanyagból kell egy, esetleg két milimétert állítanod a csavaron kifelé, több naftát kapjon a gép. Ha jól emlékszem az a H jelű csavar. Mellette az L jelűnek kell lennie.
Próbáld mind a két csavart ütközésig betekerni és onnan számítva két fordulatot kitekerni, majd elindítani.
Ha nem megy, akkor kell a H jelű csavart kifelé, milliméterenként állítani, de csak akkor tudod beállítani igazán, ha elindult és legalább üzemmeleg.
Amikor úgy gondolod, hogy megfelelően pörög a gép, van benne erő és leállítás után újra indul, vedd ki a gyertyát a helyéről és nézd meg, hogy milyen színű? Amennyiben őz barana, akkor az tökéletes.
ha fekete akkor nagyon sok üzemanyagot kap, ha fehér akkor keveset. Egyik sem jó!
Amennyiben ezek nem segyítenek, akkor jöhet a rugó cseréje - bagatel összegért vehetsz újat bármelyik kisgép boltban, ahol ilyen gépet árulnak, nincs értelme barkácsolni, másikat betenni stb. Elvileg, ha jól tudom a kisgépek esetében a rugó az alapjáratot segíti. Bár ebben nem vagyok teljesen biztos.
Amenyiben ezek egyike sem segít, akkora karbid szétszedése és összerakása nem jól sikerült.
A karbi felső részében a fedél alatti tömitésben van egy membrán - a régi gépekben volt, nem tudom, hogy a tiedben van-e? Amennyiben igen, a membránban kell lennie egy stiftnek, melyet bele kell csatlakoztatni a megfelelő helyre. Ha nincs benne a stift a helyén -ez egy 1,5mm átmérőjű kis gömb - akkor nem fog megfelelően működni a karbid - ergó az üzemanyag- levegő keverék befecskendezés mennyisége és minősége nem szabályozott, tehát lehet még ez az oka, hogy nem megy gép.
Rudazat nem tud megfeszülni valahol? O.k. hogy a váltóba minden rendbe szemre, de a bronzperselyek is idővel berágódhatnak, és a kerekek is, tengelyek is.Esetleg nem emel ki a fék,(ékszíjat ami leválassza a forgástól a váltás ideje alatt)
Régi partner gép.6 sebességes,2 késes.A hiba a következő:Első váltás után nem adja ki a sebességet,csak ha leállítom és mocorogtatom a váltó kart.Lebontottam a váltót róla,de abban minden ok.Semmi nincs letörve.Lebontva szépen lehet vele váltani,kézzel hajtva is folyamatosan kiadja/beveszi,de ahogy vissza rakom a gépre továbbra is baszakaszik....
Azon gondolkodtam,hogy túlságosan össze van huzatva a váltó 2 része és talán attól szorul meg valami,mert a tengelyek nem csapágyakba vannak rakva hanem bronzperselybe,ami simán bele van rakva a váltóház 2 darabja közé.Semmi tömítés nem volt a 2 rész között és hátha azért szorult be.
Amugy váltóba mióta szokás zsírt rakni?Mert ebben csak az van
Ugyanilyen a váltója mint a videón csak az enyém 6 sebességes:
Igen, én is teszteltem egy Hitachit és nagyon tetszett.
Kicsit szerencsés helyzetben vagyok, mert ár érték tekintetében elsőkézből kapom az infókat, és van lehetőségem a gépeket nem csak kézbe fogni, de kicsit használni is. Ezért voltam bátor beírni ezt a márkát is az ajánlatok közé. A motorja kiváló.
Nekem az nem tetszett, hogy nem adtak damilt és fejet a géphez, külön kellett volna megvenni - plusz egy tizes.
A McC-hez minden benne volt az árban, sőt még a próba után egy tank üzemanyaggal és egy liter olajjal tértem haza.
Bár ezt kereskedő válogatja, valaki ad, valaki nem.
Magán céllal vagy üzletszerűen - értsd: meg szeretnél élni belőle és vállalkozóként fogod használni a gépet - akarod használni?
Amennyiben magán céllal, akkor nem feltétlenül kell a védő, bár nem rossz dolog az, dehát megint jön a kérdés, mit, mekkorát és milyen sűrűn és hosszan fogsz vágni vele?
Ha csak alkalmanként, eseti két hetes megoldásra kell, vegyél és tedd fel. Baj nem lehet belőle.
Amennyiben üzletszerűen fogod használni, akkor nem kérdés: kötelező!
Ha nincs tapasztalatod dikics kés használatában, megint azt mondom, tedd fel és úgy használd.
100 óra után úgy is látni fogod, hogy kell vagy nem. (általában nem fog kelleni.)
Rövidre zárva, mert vissza olvasva ennek se eleje se vége: vedd meg, ha van rá pénzed, és használd. Egy pár hektár levágása után látni fogod, hogy ven-e értelme vagy nincs.
Ha nincs, az nagyobb baj, mint ha van, viszont nincs fent! Mert bármikor felteheted...
Köszi az infót,én se igazán bízok egyikben se,tartok kicsit tölle,hogy milyenek. A zsebbem tartalma eldönti,de azért szétnézek még rendesen. Köszi. Üdv.
Ahogy előzőleg is írtam, nem vagyok híve ezeknek a márkáknak - ez nem degradálás, egész egyszerűen nem bízom bennük. Nem egy kisgépszervízt látogatok és látok amit látok. Javítani való ezekből a márkából tevődik ki kb. 65-70%-ban.
Magyarul, amit megspórolsz egy ilyen készüléken árban, azt majd pár hónap esetleg év múlva kifizeted a szervízben alkatrészként.
Hosszútávon mindig bejön -ez nálam axióma.
Továbbra is azt javaslom, nézz körül a középkategóriában és ott is a 300ccm körüli gépeknél.
Áltlalam javasolt középkategóriás márkák: McCulloch - én is ilyet vettem most
esetleg Oleo Mac, Hitachi vagy Kavasaki -bár Kava alkatrész ellátása nehézkes és nem mindenhol van szervíz hozzá, bár nem is nagyon kell.
Oleohoz országos szervíz hálózat van és van alkatrész mindig, mindnehol. McCulloch Husi leányvállalat, csak olcsóbb kivitel és kicsit gyengébb alkatrészek - ezért közép kategória.
Amire neked kell életre szólóan ezek közül szerintem bármelyik gond és probléma nélkül megfelel az elvárásaidank és hosszútávon.
Amennyiben még is maradsz az eredeti elgondolásnál és veszel egy ... hadd ne írjak márkát, nem szeretnék senkit megsérteni - szóval ahhoz sajnos érdemi infót tapasztalat hiányában nem fogok tudni adni.
A fent leírtakból idézve mégegyszer - kisgépszervízbe folyamatosan járok a munkámból adódóan. Rendszeresen beszélgetek a szervizessel és az eladókkal is. Amit fentebb leírtam az általánosság, mindig vannak kivételek, de a kivétel erősíti a szabályt.
Természetesen pénztárca függő, én pedig nem szereténék senki zsebében turkálni.
Hogy melyik az a márka, ami a barkács kategóriában a legstrapabíróbb? Hááát ezt még senki nem tudta hitelt érdemlően megmondani. Én is megkérdeztem már nem egy szakitól, de mindenkinek egy kicsit hazahúzott a szive a vélemény formálásnál. Jelen esetben a fő márkának az al márkáit emelték ki... stb.
A 10 óra szerintem túlzás, bár ha körfűrészt használsz neked lehet igazad. Jobb óvatosnak és előrelátónak lenni, mint esetleg a zsír hiánya miatt szervízbe járni.
Gondolom most már megérted, így, hogy megmutatták az élezést - miért írtam, hogy azt nem lehet leírni :-))
Sok sikert a továbbiakban, sok tapasztalatot és zöld gyepet:-))
Még egy apróság, amire figyelj - nem csak az embernek kell a pihenő - főleg új gép esetében.
Nagyon melegben az óránként 10 perc pihi a gépnek áldás!
Normál időben - 20 fok - lehet húzni a "bajszát" ott a 1,5 óra mehet.
Hidegben, esetleg ha üzletszerűen fogod végezni ezt a tevékenységet - annó én is ebből éltem - ott a minuszok is dukáltak. Ott megint más a felhasználási igény. Mielőtt valaki megkérdezné, hogy minuszokban mit vágtam - csemete ápolással foglalkoztunk. Volt mit ápolni akkor is bármilyen furcsán hangzik.
Egy szó, mint száz a géped meghálálja ha pihenhet, meg neked se árt:-))
A másik az üzemanyag keverék.
Én 10 évig a 24 éves husimba 1:50-es növényi alapú, gyári husi keveréket használtam. Előtte 10 évig az akkor kapható Arol 2T 1:20-as keverékét.
Benzint soha ne tárold átlátszó flakonba és soha ne keverj be annyi anyagot, amit két héten belül nem tudsz elhasználni. Hosszú lenne leírnom, hogy miért, meg van az oka. Párolhgás, ülepedés, kicsapódás - ennyi dióhéjban, mindenki rakja össze magának.
Most, hogy másik gépet vettem, ott az 1:40-es keveréket fogom használni. Azért írom, mert körfűrészt használsz, erőltetni fogod a gépet, hálás lesz, ha egy kicsit jobb anyagot kap. Mégegyszer írom - mindenki kedvéért - növényi olaj! Ezeknél a kétüteműeknél nagy találmány!
Fogysztásban is, teljesítményben is ég és föld az előzőhöz képest.
Na megint sikerült egy rendes monlógot idekanyarítanom tele okoskodással.:-))
Először is köszönöm a részletes segítséget.Azóta már elég sokat dolgoztam a pengével,a 8 centi is meghízott kb 15-16-ra :) Pontosan úgy csináltam ahogy írtad,többször vittem neki és szépen ki is dőlt.Ilyen téren se vagyok szűz,mert volt ami telibe dőlt rám :)
Közben le vettem a védőburkolatot is,mert indás,vadrózsás bozótnál nagyon hátráltatott.
Általában egyedül szoktam dolgozni,de ha vannak is velem csak mögöttem tartozkodnak,és figyelünk egymásra.
Sajnos a vissza rúgást is átéltem az elején :)
szerencsére nem volt olyan nagy és markoltam is a gépet rendesen.Azóta egyszer se (kopp kopp kopp)
Reszelést úgy mutatták meg,már lassan 13 éve ilyesmi pengékkel dolgoznak,csak nem vertek át :)
Ja és a karbantartás,10 óránként légszűrő fujatást és zsírozást megcsinálom.Ha már kiadtam ennyit egy kaszáért,ne 10 perc ráfordított idő miatt menjen tönkre
Hát azok szétcsúszni nem igen tudnak, max elkopni(ahogy olvasgattam szoktak is). :-)
A saját csavarjával ki tudod huzatni az alsó tengelyt amire a damifej megy.
Kell egy cső darab ami nagyobb átmérő mint a csapágy, de csak akkora kell hogy ha a saját bordás alsó szorítót ha ráteszed a tengelyre, még fogjon a bordákon.
Akár fordítva is ráteheted.
Ebbe beletolsz egy erős tüskét oldalról, ahova damilfej levételnél is dugnád, mert ezzel meg kell tartani, hogy ne forduljon el mikor a csavart húzod meg.
A csavar alá közben valószínűleg kellenek még hézagoló alátétek, mert a menet nem biztos hogy van olyan hosszú, hogy kijöjjön a csapágy.
Ha hőlégfújóval jól felmelegíted a szöghajtás házát a csapágy körül(forróra), akkor könnyedén kijön.
Mikor köjött a tengely a csapággyal, a kupkereket ki tudod venni a házból.
A szár felőlinél megint csak megmelegíted a házat, és szemből a kis kúpkerék felől bronz( vagy réz) tűskével kiütögeted.
Azt tudom hogy neked is ilyen géped van, és meg is vagy vele elégedve.
Továbbítom a felhasználónak az infót, hátha segít nekik valamit. Bár nem ő a tulajdonos, remélem kitudja erőszakolni a szervizes javítást.(egy szezont így dolgozott)Kellemetlen úgy használni egy géppel, hogy egyszerűen nem merik leállítani.
Semmilyen módon nem bírtam én sem újraindítani, csak a beöntés segített.
Ez messze nem biztos . Azt célszerű megtudni, melyiknek nagyobb a henger furata, mekkora a aszívónyílás, mert másból nem derül ki. Ki mekkorát mer hazudni ... A DEMON és a Fuxtec között pl biztosan fordított a sorrend, a fuszekli jóval erősebb .
Te komolyan elhiszed ezt a 3,5 lovas baromságot ? Pillanatnyilag a Husqvarna 555RX és a Stihl FS560 a két legerősebb kasza, 3,8 lóerővel . De ezek "letépik a fejedet" !! A kínaiak közül egyik sem éri el a 2,5 lóerőt . Még az"5,5 LE DEMON" sem !! Sőt ...
Szerinted 2.3Le vagy 3.5Le lenne a jobb választás?Gondolom az erősebb csak van-e értelme. Persze,hogy ezeknél a gépeknél ez valós adat-e azt nem tudom. 2.3 Kinstorn ,3.5 pedig Garden field.