Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.25 0 0 232
Udv Akos!
Hogy nezne ki a Satoraljaujhelyi utazas? Eddig ugy tunik, erdekelne.
basher Creative Commons License 1999.08.25 0 0 231
Cinkota és Szentendre vagy Ráckeve között majdnem minden pénteken megy BoBós HÉV menet. ILyenkor Törökőrnél jönnek ki a MÁV-ra. A BKV diszpécsertől (számát nem tudom) lehet róla érdeklődni.
nohab Creative Commons License 1999.08.25 0 0 230
Bölény,

az alapítvánnyal kapcsolatban már jó ideje puhatolódzunk, és per pillanat úgy tűnik, hogy működne a dolog. Igazából annyi történt, hogy körbeszaglásztunk a egy pár illetékes helyen, és a dolog messze nem tűnik lehetetlennek, sőt. Pillanatnyilag két fontos tényező van: kell minél hamarabb minél több pénz, ill. ki kell várni, amíg a MÁV feleslegesnek ítéli a NoHABok tapolcai üzemeltetését. Számomra is rettenetes lesz az a perc, amikor az utolsó menetrendszerű NoHAB is kigördül Tapolcáról, De TAPOLCA A NOHABOK LASSÚ, DE BIZTOS HALÁLA!!! Ha élve kellenek, akkor el kell kerüljenek onnan legkésőbb ekkor (ez természetesen akkor igaz, ha a MÁV hozzáállása nem változik, mert a gépek megfelelő ellátás és fővizsgák esetén zavartalanul üzemelhetnének újabb évtizedeket, lásd Norvégia).

ah

Bölény Creative Commons License 1999.08.25 0 0 229
Akos, kosz a felhomalyositast TC-ileg.

Nekem teccik ez a NOHAB-alapitvanyosdi, de nem feltek attol, hogy az egesz megbicsaklik a hires magyar burokracian? Pl. OK, hogy az Alapitvany megvesz/rendbehoz/mukodokepesse tesz egy NOHAB-ot. De utana mi lesz? Lehet majd vele kozlekedni a magyar vasutvonalakon? Egyaltalan ki engedelyez ilyesmit? Nyilvan Ti mar ezt lejatszottatok, es engem merhetetlenul izgat, hogy mit szolnak csinovnyikek, amikor lelkes maganszemelyek beallitanak hozzajuk, hogy van/lesz egy NOHABjuk, es azt alkalomadtan hasznalni szeretnek. :-))

nohab Creative Commons License 1999.08.25 0 0 228
Vontatómotor, vagyis azok a villanymotorok, amik a forgóvázban csücsulve átadják a kerekeknek a termelt vagy átalakított áram által termelt hajtóerőt.

üdv.Ákos

(bocs az előző képért, az xoom nem szereti a belinkelt képeket).

Bölény Creative Commons License 1999.08.25 0 0 227
Konyorgom, arulja mar el valaki nekem, szegeny kivulallonak, hogy mi a veszett fene az a TC?! A Gigantpage is tele van vele, na meg az en buxam is, hogy fingom nincs, mi az. Kosz.
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.25 0 0 226
O.K., ha legkozelebb arra megyek, megnezem, de szerintem megvan: Bacsalmas allomasrol Kelet fele ket palya vezet ki, ebbol az egyik aztan Eszak fele veszi az iranyt (154), szerintem a masik a szabadkai vonal.
lazar Creative Commons License 1999.08.25 0 0 225
Azt ketlem, hogy meglenne a palya Bacsalmas es Csikeria kozott , ugyanis amikor arra jartam ket eve, taltam ugyan regi utatjarot, de elotte es utana semmi nem volt. Ott is szerintem hasonlo
vonatepitesre lenne szukseg, mint az Orsegben.
nohab Creative Commons License 1999.08.25 0 0 224
NoHABos üdvözletem a fórumnak! (hooosszú)

(ZöPö)
>Amikor bejöttek a Bzmot-os szerelvények >a Balaton-partra, mindenki Piroskának >nevezte el őket. Nem mondanám, hogy >tévedés lenne, mert arrafelé az a
>másik nemigen járt. (Asszem, az Szolnok >felé közlekedett.) Piros az is, hát >Piroska lett.

Én is így emlékszem. Szerencsére a déli partról hamar eltűntek, mert soxor feltartották a forgalmat, mármint az egy szem vágányon való eldöglésükkel. Sajnos az északi parton pár hete a 9757/9732 és a 9640 újabban Bz, pedig de sokszor ment NoHABbal mindkettő még az utóbbi hónapokban is! Ja, a Bz neve pedig inkább Buzenka. És még egy: a jó öreg Pirsoka hétvégeken (valszeg a most következő hétvégén utoljára, nincs kéznél tábla) felmegy Fonyódig reggel a 36-oson.

(bagojj)
>Ikarus kasznira régebben építettek pár >kocsit, de tudtommal valami magán >megrendelőnek, a golfpályályához. Tehát >nem közforgalomba. Ezt a Ganzban
>mondták.
>Autóbusz karosszériával vonatot építeni >kicsit gázos, merthogy gyengébb a >busz-doboz, mint ami vasúton megszokott >és elvárt. Borulásnál vonat-püré
>lenne csak belőle ember-szósszal.

Pedig közforgalomra szánt példány is volt, BzMOT 601 volt a száma talán. A puha kaszni nem akadály, a Buzenkában is püré lesz a népből crashnél.

(Whitey)

>Nem tud valaki egy olyan helyet, ahol >össze lehet gyűjteni minden infot a >vasúti jelzők jelentéséről, táblákról, >meg ilyesmi?
>Köszi!

Menj el a Nosztalgia Kft. boltjába, Belgrád rkp., pár lépés a Március 15. tértől az Erzsébet-híd lábánál! Pár száz Ft-ért adnak egy F1 jelzési utasítást, se bővebb, se olcsóbb megoldást nem ismerek (na jó, én Tapolcán kunyiztam egyet :-).

(ZöPö )
>Na, akkor még egyszer a főkérdésem: >miért reszelték le a NOHAB-okról az >utolsó betűig az összes, az eredeti >gyártóra utaló jelet - feliratot? (Kb. >azzal
>egyidőben, amikor az egyen-dízel-színt >kapták.) "Ciki" volt a származása?

Nem. Szuvenírgyűjtők országában élünk. A belinkelt képet még nem néztem meg (m61table, gigant-club), mert modemezek és offline vagyok, de valszeg Tizeske táblájáról van szó. Nincs az manipulálva, az eredetit lelopták sok-sok éve, a Várkonyi Zoli meg csináltatott rá egy másolatot a saját pénzéből. A "visszacsíkosított" NoHABok egyébként nem az eredeti táblájukat kapták meg, hanem az éppen elérhető valamelyik gyári tábláról készült másolatot. ...(ide azt írtam be, amit Csabi is elküldött a nevemben (99-08-23 10:26.34), így kitöröltem)... Egyébként ha valakinek kell másolt NoHAB-tábla, van néhány, ami elérhető. Saját sajnos nincs.

A szuvenírgyűjtésről csak annyit, hogy most voltam nyáron Norvégiában, ott a gépek nagy részén a gyári tábla hiányzik, de a vezérálláson minden ott van még a tíz évvel ezelőtt leállított taRtalékolt gépeken is (kontroller, irányváltó, GM-plakett, jancsi-fék...). Itthon maguk a vasutasok a legnagyobb szarkák, sajnos!

(basher)
>Belgiumban tobb tucat NOHAB van, csak >egy reszuket licensz alapjan egy helyi >gyar gyartotta, es a 90es evek elejen >atepitettek az orrukat, hogy
>nagyobb helyuk legyen a vezereknek.

Mindegyik AFB gyártmány (Anglo-Franco-Belge), de szinte pontosan megegyezik a NoHABbal (persze a szakértő szemmel szemlélők több száz apró különséget is kiszúrnak). Sajnos csak egy maradt meg a régi orral, ill. most a CFL 1604-est visszafestették zöldre a luxemburgi pros-sára fetésről és ő lett a 220.220 pszámú "belga" krumplibogár.

>Daniaban es Sevdorszagban is sok van >meg beloluk, foleg a maganvasutakon.
Így igaz. Néháynról lesznek képek a lapomon hamarosan.

>Ja, es Norvegiaban is van beloluk
>meg boven. Valamelyik magyar honlapon >voltak regebben kepek roluk.

Kb. hússzal volt alkalmam találkozni augusztusban. A mázlista norvégoknál még mindig a GM-énektől hangosak a vonalak, bár tehervonatoknál sokszor a Di8-at használják (Siemens - MAK, Caterpillar motorral és rettenetesen ocsmány hajszárító-hanggal).

Az egyiptomi NoHABnak egyébként semmi köze a NoHABhoz, német gyártmány (Henschel), csak a forma és a GM-motor teszi igen izgalmassá...

...

A NoHAB-alapítványt komolyan gondoljuk, a 013-mat meg szeretnénk vásárolni Sátoraljaújhelytől, hogy valahol kiállíthassuk, a tárolás megoldható. A mozdony sajnos ramaty állapotban van, de optikailag mindenképpen rendbetehető, tulajdonképpen műszakilag is, csak iszonyatosan le van rabolva. Jövő héten lemegyünk Sátoraljaújhelyre, ha valakinek kedve+ideje van, jöjjön!!!

Az alapítvány hosszú távú célja egy működőképes NoHAB megvásárlása és fenntartása.

A NoHABok jövője, dióhéjban (a honlapomon bővebben):

001: Nosztalgia
002: valszeg selejt 2000. januárban
004: selejt, egyelőre nem vágható a múzeum miatt.
006: protekciós gép.
010: ??? "Ősellenség" Tapolcán, az alapítvány kiszemeltje.
017: pályafenntartás, biztos jövő.
019: egy TC-je a 006 alá került a 4 sorral fentebb amlítettek miatt, egyébként jó és járni is fog, amint megérkezik a TC az északiból.
020: az új szent tehén Tapolcán, a legfantasztikusabb hanggal, amit valaha hallottam (ez ma már 50-60 NoHAB-ra tehető). Motor elég K.O., de az egyik legüzembiztosabb gép Tizeske mellett.

Egyelőre ennyi, ha valakinek vannak régi vagy új NoHABos és Púposos képei, amiket szeretne közszemlére bocsátani, vagy csak nekem megmutatni, ne habozzon! Szkennelés nem probléma.

üdv.
Ákos

 Horváth
Ákos NoHAB-GM oldala


Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.25 0 0 223
Werner!
" Jó állapotban van az M62 001-is. Vezérállásban egy felirat figyelmeztet, hogy MEGŐRZENDŐ, NEM SELEJTEZHETŐ. "
Érdekes, ilyesfélét idáig egyetlen NOHABon sem olvastam...
Pedig elvileg a 001-es NOHABBAN is benne kéne lennie!

Az 1-es Szergejt még állítólag sokáig használni fogják, mert jó erőben van.
A GySEV-es barátom mesélte, hogy pár éve meggondolatlanul elkótyavetyélték a GySEV jó állapotú, megkímélt Szergejeit, (melyeket - meg nem erősített hírek szerint - titokban a MÁV átszámozott és mást selejtezett helyette) most ismét akarnak legalább egy Szergejt tartaléknak, mert dízelbe csak a BoBo-k állnak rendelkezésre, (bár abból pár új motort kapott) azokkal meg nem lehet áramhiány esetén IC vontatni.
(Milyen jó lenne, ha vennének pár lebontásra ítélt NOHAB-ot. A GySEV-nél valószínűleg jó dolguk lenne. JÓ-JÓ ez csak álom...)))))

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.25 0 0 222
Werner Cimbora!
Te mindent tudsz! Szegeden sokaig "kerites" volt M62 062-vel egyetemben 424 01 is, azonban mindkettot bevittek a futohazhoz. Nem lehet, hogy a 424 is Pestre megy felujitasra?
werner Creative Commons License 1999.08.25 0 0 221
"Meg fogod tudni mutatni, mert mindenképpen megőriznek egyet. "
Jó nagy valag pengő magyar forintért...
Nagy bánatom, hogy a 014-es már nincs...

" Északi Fűtőház foglalkozik velük. "
Most elég erősen alakul a nosztalgia fűtőház állománya. Ott van már a 242-es is, az is járni fog. No meg a 001-es NOHAB, amely nagygenerált kap, állítólag új alkatrészekkel.

"most újították fel nemrég az egyetlen M63-ast (ha jól tudom a 003-mast)."
Jól. Arról is szó volt, hogy berúgják de megint az a fránya pénz. Pedig Sm-en komolyan gondolták az ügyet, ha oda vitték és ott leföstötték...

" Jó állapotban van az M62 001-is. Vezérállásban egy felirat figyelmeztet, hogy MEGŐRZENDŐ, NEM SELEJTEZHETŐ. "
Érdekes, ilyesfélét idáig egyetlen NOHABon sem olvastam...

Azért nem örülnék, hogy a 001-es Szerjoe is bemenne mert azt még úgyahogy használják...

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.25 0 0 220
LEBUKTAM!!!!
Szia Péter!
Jó kis fórum jött itt össze, nem?
Időm sajnos nekem sem nagyon van...
Hol voltán aug. 11-én????
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.25 0 0 219
Udv mindenkinek!
Az elozo temahoz kapcsolodva, bar tudom, hogy vannak, akik nalam sokkal jobban szakertok a temaban:
NOHAB-ok:
M61 001 uzemel 29-en
M61 002 vegetal Tapolcan, valoszinule selejtezes lesz a vege (?)
M61 006 uzemel 29-en
M61 010 uzemel 29-en
M61 017 uzemel Bp.
M61 019 Tapolcan vegetal, talan tobb a remeny, mint 002 eseteben
M61 020 uzemel 29-en
azaz osszesen 7 NOHAB van, amibol 5 uzemel jelenleg

M63 003 van felujitva, ami azonban - infoim szerint - nem felujitas, csak ujrafestes, a mozdony nem mukodokepes es varhatoan nem is lesz az. Mivel Szombathelyen voltam katona 11 evvel ezelott, hal'istennek volt szerencsem igen sokat utazni M63 huzta vonattal. Hat nem semmi volt...

werner Creative Commons License 1999.08.25 0 0 218
"BoBo-t meg HÉV szerelvényt szinte heti rendszerességgel lehet látni a Szentendrei HÉV vonalon"

Van az MAV pályán is. Sikerült elkapnom nemrég egy menetet, 733-as BoBo, a 44-es ős-Bobo, egy villanygép meg egy 3 kocsis HÉV. Kőbánya-felsőnél, amikor vártam egy Púposra.

"WERNER!
Üdvözöllek! Már akartam emilezni, hogy nézz be ide!"

Bent vagyok! Csak idő kell az meg ritkán van. Szóval te vagy a Szita Laci! Szép lassan kiderülnek a dolgok. Üdv!

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.25 0 0 217
VINCE!

Meg fogod tudni mutatni, mert mindenképpen megőriznek egyet.
Egyébként főleg Közlekedési Múzeum , meg az Északi Fűtőház foglalkozik velük. Igy most újították fel nemrég az egyetlen M63-ast (ha jól tudom a 003-mast). Jó állapotban van az M62 001-is. Vezérállásban egy felirat figyelmeztet, hogy MEGŐRZENDŐ, NEM SELEJTEZHETŐ. Ez azért talán biztató lehet...

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.25 0 0 216
További infók a megmentésre váró NOHABRÓL!!!

M61,013-at 1999. február 10-én leselejtezték, elvitték Sátoraljaújhelyre.
Idézet a Horváth Ákos-féle NOHAB oldalakról:
"Szeretnénk megmenteni kiállítás céljából. Ehhez egy helyre van szükségünk, ahol kiállíthatjuk, ill. pénzre, hogy megvehessük. Az ideiglenes tárolást a jelenlegi állás szerint meg tudnánk oldani, a megvásárlásnak az elozetes tájékoztatásokkal ellentétben nincs semmilyen jogi akadálya. Végleges ár a héten várható. A NoHAB-ok helyzetének javítását célzó alapítványunk megalapítása végre reális közelségbe került, ezzel kapcsolatos hírek augusztus második felében várhatóak."

Ennyi...

vince Creative Commons License 1999.08.25 0 0 215
Már csak 4 van? A Francba, pedig azt hittem még meg tudom mutatni a gyerekemnek, aki még meg sem született. Én a Déliben láttam sokszor. Hát igazán nagy kár értük, mert ipartörténelmet is írtak, nem csak vasútit.
Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.25 0 0 214
Egyiptomi NOHAB képet a Joo Ferinél találhattok a www.zpok.hu/~ferencj/main.htm címen!

Rövodesen beszkennelem a aug. 11-i képeket (napfogyi túra) és felrakom őket az European Railway Serverre.
Cím: (ha valaki nem ismerné, van ilyen?)
http://mercurio.iet.unipi.it

A Horváth Ákos-féle NOHAB oldalon (www.nexus.hu/nohab) olvashattok arról, hogy egy alapítványt készülnek összekalapálni egy NOHAB megmentésére.
Állítólag 800e-1 M Ft körül már el lehetne hozni a szétvágás elől. Jó lenne megmenteni!!!

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.25 0 0 213
Meg is lehet nézni a licenszeseket, sok különbség van köztük. Az átépítettek meg már nem is az igaziak...
Van egyiptomi Nohab is, valamint néhány további M61-formájú GM. A képek lelőhelyét hirtelenjében nem tudnám megmondani, de ha valakinek kell, emailban tudok küldeni.

Este le ne maradjatok a DunaTVről! :-)

basher Creative Commons License 1999.08.25 0 0 212
Belgiumban tobb tucat NOHAB van, csak egy reszuket licensz alapjan egy helyi gyar gyartotta, es a 90es evek elejen atepitettek az orrukat, hogy nagyobb helyuk legyen a vezereknek. Daniaban es Sevdorszagban is sok van meg beloluk, foleg a maganvasutakon. Ja, es Norvegiaban is van beloluk meg boven. Valamelyik magyar honlapon voltak regebben kepek roluk.
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.08.25 0 0 211
A SE HÉV pénteken befelyezi a felujitást. Addig is igyekezzetek minél több képet késziteni.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.24 0 0 210
19.40: Vasúti variációk Magyar dok.-film-sor. (1998)
VI/4.: Dunakeszi fômuhely. Rend.-op.: Zöldi István
Holnap a DunaTVn.
malacka Creative Commons License 1999.08.24 0 0 209
Ott laktam a Dagály utcában a vasúti átkelőhely mellett 1975-ig. Akkor még hagyományos sorompó volt, egy öreg bakter tekergette, ott lakot5t a sorompó mellett a bakterházban. Jóban voltunk, néha én is tekergethettem a sorompót, a lökött, szintén vasútbuzi Pálóczi haverommal. Meg kézzel váltót is állíthattunk. Akkoriban sokat járt gőzös arrafelé, mindig rohantam ablakról-ablakra a lakásban. A vizafogó állomáson pedig egy hatalmas gőzmozdony temető volt, bár az összes létező szülő tiltotta, de odajártunk játszani.
És egyszer a dízelmozdonyos bácsik megengedték volna hogy bemenjek velük az M41-en (zöld-fehér festés) a Nyugatiba, én hülye felszaladtam anyámtól engedélyt kérni, persze nem engedett, szerintem akkor siklott ki az életem...
NOHAB = Nyár, gyerekkor, Balaton - nekem is, mint sok más hozzászólónak. Balatonlellén a kikötő mellett fürödve az akkor még homokpartos Balatonban mindig felkaptam a fejem ahogy a fák mögött kíhúzott a Nohab a lellei állomásról. Kicsit látszott is a fák között...
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.24 0 0 208
Üdv Vince!
Találkozó volt, de sajna nem nálunk, sőt, tőlünk nem is küldtek ki M61-et.
Hamarban volt az esemény, Ákos kint volt, tőle várjuk a beszámolót, képeket.
A ROLA vonatokat és is szeretem, sokkal több járhatna; népszerűsíteni kellene.
cucu: H0 Nohab modellt láttam a múltkor a Teréz körúti boltban. Mivel itt is használt dolgokat árulnak, a készlet napról-napra változhat, érdemes előtte felhívni őket: 351-2335 (Teréz krt. 7, H0-KI Modell BT). Az ára 18 eft körül volt.
ZöPö Creative Commons License 1999.08.24 0 0 207
"... mert nálunk volt a legtöbb és legjobb állapotban megmaradt mozdony..."

Nem hiszem, hogy máshol ne lenne négynél több... :-((

vince Creative Commons License 1999.08.24 0 0 206
Üdv minden nagytudású kötött pályásnak. :-))
Én is a közlekkaron végeztem, úgyhogy nem tudom nem megérteni a vasut szerelmeseit.
Arról tud valaki, valamit, hogy a Nohab cég Mo-n tartott valami nagy évfordulót, mert nálunk volt a legtöbb és legjobb állapotban megmaradt mozdony?
Én Kö-Ki nél járok el minden nap és nagyban örvendezek, mikor látom a sok kamiont vasútra rakva. (addíg se pöfögnek az orrunk alá)
Az említett 13 as és vasút kereszteződését is ismerem. Szerintem is néha használják. A rákospalotai felüljárón és utána az utcában hagyott sín viszont egy gyilkosság. Nem indul sehonnan és nem vezet sehova, de az autósok mindennap a nyakuk törik rajta.

bocs a sok loscsogásért a lényeg vasút rulez.

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.24 0 0 205
Matiz!
BoBo-t meg HÉV szerelvényt szinte heti rendszerességgel lehet látni a Szentendrei HÉV vonalon Aquincum-elágazásnál. Mostanában a pályafelújítás alatt A PLATOV gépláncot két BoBo igazgatja, egy HÉV-es, meg egy MÁV-os. Le kéne fotózni, csak amikor arra járok, mindig rohanok!

WERNER!
Üdvözöllek! Már akartam emilezni, hogy nézz be ide!

DENT (szita)

Bölény Creative Commons License 1999.08.24 0 0 204
Ha mar elokerultek az oszver megoldasok, ugymint vonat es metro a villamospalyan stb., lenne egy kerdesem. Igaz az, hogy ezek nyomtavolsagai nem egeszen passzolnak? Vhol, egyszer nagyon regen azt hallottam, mintha a HEV-e, vagy vmelyike egy par mm-rel tobb vagy kevesebb lenne, mint a tobbie.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.24 0 0 203
Mikó, kössz az infót!
Van még pár hely pesten, ahol a villanyosnak már csak az emléke él. Szintén Újpesten, az Árpád üzletház felé is járt valami sárga, de az út egy részét már teljesen felújították, felszedték a sineket. A hídon (ami az újpesti vasút felett vezet) és a híd után még megvannak a sinek.
A vasúti szerveren van két kép, amikor egy M47-es és egy M44-es megy a Margit körúton, egy teherkocsival, éjjel. Ilyen különmenetet kellene csinálni, amikor pest elhagyott villamosvágányait járnánk be :-) Ha jól emlékszem Joó Feri honlapján volt az a kép, amikor a szürke kis mozdony vitt egy metrókocsit szintén villamospályán...Jók ezek a képek.
Néha lehet látni, amikor HÉV-es Bobo visz egy HÉV szerelvényt a járműjavítóba, azt még nem sikerült lefényképeznem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!