Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
egyébként van egy nagyon egyszerű megoldás, csak türelem kell hozáá.
én a fűrészlapot soha nme vettem le a szöghajtásról, indig ott élztem meg - nem követendő, de kivételes esetekben megengedett!
A fűrész reszelék bele kerülhet a szöghajtásba, ami nem tesz jót.
Vissza térve: egszerűen, amikor feltetted a körfűrészlapot újjonnan, tedd bele areszelőt a fogba és nézd meg, hogy merre dől! Arra vigyázz, hogy jó irányba álljon a reszelő, nehogy inverzbe élezz:-))
Nem kell reszelni, még mielőtt valki megkérdezné, hogy hüle vagy ember, új lapot megreszelni? Nem! Egyszerűen csak a mintát vedd le a szem és a kéz részére az új lap fogállásából.
Bocs, vissza szívtam, az előzőt - én még ilyet nem láttam, ez megint valami újj, tényleg fűrésztárcsára van kitalálva
a leírást nem néztem, de egyébként maga a kialakítása sem olyan, mint a régi láncfűrész sabloné
Még egyszer bocsi, én egyébként nem használtam soha ilyet, akivel eddig beszéltem, ismerősök, akiknek szintén nagyteljesítményű fűrésztárcsás gépeik voltak, ők sem használtak soha sablont. Egymástól tanultuk el az élezést, minden segédeszköz nélkül.
Az emberi kéznél nincs finomabb műszer, ha egyszer ráérzett a technikára - szerintem!
A szögbeli eltérés pedig pár fokkal megengedett! Legfeljebb kicsit gyorsabban kopik a tárcsa, de élesebb lesz a penge:-))
Bár azt nem írtad, hogy a dőlésszög merre csökken:-)))
Ha jól láttam, akkor ez láncélező reszelő és sablon, elvileg ez nem jó körfűrészlapra.
javaslom, keress meg egy olyan szakit, aki már élezett körfűrészlapot és kérd meg, hogy tartson neked egy módszertani foglalkozást élezésből. Hozzávetőleg 10 perc alatt meg lehet tanulni az élezést, és nem kell sablon -bár ha ide jó lenne, nem ártana- dehát ez a képen látható valami nem körfűrészre lett kitalálva.
Nem rossz japán márka, baromi erős és strapabíró. Ha jól tudom honda motorokkal mennek, egy probléma van, hogy nincs nagyon szervíz és alkatrész ellátás.
Én - mivel pár évig ebben dolgoztam - elsődlegesen a szervíz hálózatot is megnézem gép vásárlásnál.
Ebben a két nagy ász mellett az Oleo nagyon jó, de itt a Hitachi és a Kawa is, bár utóbbinak megint nincs nagy szervíz hálózata.
A McCulloch sem rossz, csak ha jól emlékszem az neked kicsit kicsi ccm-ben.
Mit lehet tudni egy négyüteműről? A Trabant a Wartburg kétüteműként kezdték, nem tudom, hogy emlékszel-e erre a korszakra, én még igen. Utána jöttek a négyüteműek, korszerűbbek, környezet barátabb és nagyobb teljesítmény jellemezte őket.
Ugyan ez van itt is, egy aprócska kivételt eltekinteve, hogy nincs akkora nyomatéka egy négyüteműnek, mint egy kétüteműnek. Ergó izmosabbnak tűnik a kétütemű, viszont nem annyira strapabíró, mint egy négyütemű.
Ha munka eszköznek kell vagy a két "nagy" közül valamelyiket vedd meg, ha nincs annyi pénzed rá, akkor oleot - én ebben gondokodnék.
Husi 545-öst jónak ítélik a használói.És pont belefér a keretbe.Ezt a típust én nem ismerem.
Stihl párti vagyok, de a 410-est nem kapod meg 200-alatt. Profi felhasználásra én nem vennék 2,7 lóerőtől kisebb gépet.Nem azért mert nem jók a kisebb gépek, hanem nagyobb gépel haladósabb a meló.
Nézegetem a videokat a tűszelep beállításáról és egy picit elbizonytalanodtam. Mihez kell nézni a vízszintes síkot? A kis árokhoz akol a rugó van vagy a felső síkhoz ahová a tömítés fekszik fel? Így néz ki a Partner B422X karbija..
"Carburetor Rebuild on 2 cycle Stand Up Scooter Part 1/2" ez a youtube videó címe mert másodszorra se illesztette be ide a videót, sry a sok hozzászólásért
Nekem Sthil FS310-es gépem van, és nagyon meg vagyok vele elégedve.
Egy ismerősöm szezonban szinte abból él, és azt mondta, hogy ugyanúgy lehet vele haladni, mint az "önkormányzati Husqvárnákkal", csak a felét eszi.
1:25-nél látható az a rugós csavar a karbi jobb oldalán. Na nekem van 1 olyanom és felül az alapjárati csavarom. Memebrán is van benne olyan mint ami a videóban.
Köszi a választ. Leszedtem a kipufogót de nem volt eltömődve. Azért kiégettem rendesen, most már tuti, hogy tiszta. A gyertya fekete és üzemanyagos. Ezek szerint sok az anyag. Hogy kezdjek neki a beállításnak? Amúgy ez egy egyszerű Warbro karbi. Állítási lehetőség nincs. Egy csavar van. Egy picike, amivel az alapjáratot tudom szabályozni, mert a folytószelepet tolja kívülről. Ennél nincsenek állítócsavarok, mint a láncosokon. Sajnos....
Szerintem is drága, de más gyártótól eddig nem találtam (nem jelenti azt, hogy nincs). Fűrészlánc élezőm nincs, de szerintem nem is lenne jó hozzá.
Úgy érzem, hogy egy egyszerű hengeres reszelővel is meg tudnám oldani a dolgot. A gyári élezés úgyis megvezeti a reszelőt és a kezemet. Nem hiszem, hogy gondot okoz, ha néhány fokkal eltérek a gyári élszögtől. Javítsatok ki, ha tévedek!
Évente 2-3 hétig fogok napi 3-4 órán keresztül fűrésztárcsával bozótot irtani.
Szerintetek érdemes megvenni az alábbi linken látható élezőt, vagy értelmetlen kiadás lenne, mert egy 5,5 mm átmérőjű reszelővel és ügyes kézzel ugyanúgy megoldható az élezés?
Nem tudom hogy igazam van vagy sem, de ha minden igaz a csalónak ez lehet az újabb trükkje, mármint a családi okok miatti eladás olcsón. Már láttam pár nappal ez előtt is ilyesmi hirdetéseket, csak ugye más Stihl kaszával amik olcsók voltak nagyon, meg nem túl idősek. Az összes családi ok meg betegség, sérülés végett volt eladó olcsón.
Na sikerült megcsinálni,igaz nem tudom mi volt a ludas,de a lényeg,hogy most jó.Kicseréltem az összes perselyt benne,plusz mérgemben az összes rudazatra felhegesztettem egy kicsit.Most simán,szépen vált megy,kaszál :)
CSak egy ötlet... a kipufogót szedd szét, ha lehet és takarítsd ki! Amnnyeiben van benne, mellette, előtte szűrő, akkor azt vagy csere vagy drótkefe.
Ezt még nem olvastam tőled eddig... csak azért írom, mivel havonta de legalább két havonta idénybe meg kellene csinálni ezt aműveletet is - rendes folytás lehet benne, ha ezt nem tetted meg eddig:-))
A karbin pedig - javaslom - állítsd vissza a tűszelepet, mert az nem szerencsés neki hosszútávon.
Egébként is, csak és kizárólag üzemmeleg állapotban szabadna állítani az értékeken. Tehát ha bemelegszik és leáll, az baj. Hidgeen minden paraméternek megfelel az egy dolog - mondhatni ez az alap. Melegen használja az ember legtöbbet, akkor kell neki a teljesítményt leadnia.
kérdésem, hogy a karbidon milyen állítási lehetőség van még? H és L csavarok vannak? Ha igen olvasd el légyszi, amit előzőleg írtam egy másik kérdésre válaszolva a beállításra vonatkozóan.
Ha nincs csavar, nem tudsz állítani, akkor csak a rugó marad, ami azt jelenti, hogy nem javítható, mivel nem tudod állítani manuálisan a befecskendezést.
Sajnos ebben az esetben a tömitésben lévő membrán is hiányozni fog.
Rossz hírem van, mert karbi csere lesz a vége.
Néztem neked győrben egy eladó gépet, google-ba beírod a géped nevét és utána az eladó megfogalmazást és megtalálod. csak a merevszár törött el, motorikusan egyben van a gép, legalávv lesz csere alkatrészed. 5000e ft, asszem kompletten, ennyit megér.
Ennél többet nem tudok hozzá tenni, a gépet távgyógyászatilag így nem lehet megjavítani, nem vagyok Gyurcsók J. :-))
És még annyi, hogy kapott idén egy új gyertyát is. amúgy 9 éves a gép. Most az volt a gond, hogy 6-7 perc után leállt. Rántásra indúlt de le is állt pár másodperc utáűn. Ha húztam a gázt egyből leállt. A motor tűzforró volt.
Újra a fűkaszám miatt kérném a véleményeteket. Szétszedtem apró darabokra. Összerakásnál minden tömítést pasztáztam. Karbit kitakarítottam. Próbáltam állítani a tűszelepen is. Most úgy van beállítva, hogy a vízszinthez képest egy picit feljebb áll. Miután összeraktam nyomogatás a gumidugó. 5. rántásra pöffent, 7.re szépen jár. Ha leáálítom rántásra indúl. De mindha nem akarna rendesen kipörögni, meg mintha erőtlen lenne. Mi a véleményetek.
Aki esetleg nem olvasta volna amikor előbb írtam róla: Partner B422x típus. Tavaly kezdte, hogy negyed óra meló után leállt és nem lehetett elindítani amíg ki nem hűlt. Tavaly kapott új gyűrűt, szimeringet, karbitömítéseket. Idén új gyújtás és egy újabb gyári gyűrű.
Viszont a karburátoron nekem csak 2 csavar van. Felül egy alapjárat, és lent egy másik, amin rugó van. Nincs L és H csavarom. Ez esetben hogyan tovább? A többi ötletedet is kipróbálom remélem segít!