Mert amire azt mondják, hogy gyári beszállító az nem biztos, hogy pontosan azt az alkatrészt is szállítja...
Nekem pl.: a GLO féltengelycsukó simán bírja több mint 120 ezer km óta. A FERODO fékbetét elől ~100 ezer km alatt kb.: harmadával kopott (míg az eredeti 90 ezernél vason volt és a fékhatáson nem lehetett észrevenni, hogy csökkent volna)
A skoda is több beszállítót használ. Lehet, hogy mondjuk egy FERODO tárcsához ha egy ATE betétet használsz, vagy fordítva, akkor az nem lesz olyan tartós. Azonkívül például a FERODO-nak is több altípusa van, honnan tudható, hogy amit a gyár használ az melyik?
Az élelmiszeripari tapasztalatom (Magyarország legnagyobb meg nem nevezett étolajgyára) kb 100(!) féle olajat csomagol ,de a csomagolósorig egy tegnológiát használ. Ennek ellenére nem tudtam meggyőzni a barátnőmet, hogy a Tescos olaj nem habozhat jobban.
A motorból kiszerelt görgőn és vízpumpán semmiféle VW csoport logó nem volt, ezért is lepődtem meg annak idején, hogy a noname termékkel megegyezik és persze nem úgy értem mint két M6-s anya. Viszont volt benne mindkettőben (újban és használtban) Made in Canada felírat.
Más : Ami a legfurcsább amivel az SI-ben találkoztam Made in USA (valami érzékelő a légszűrő környékén) és a Made in Kína (hűtőventilátor előtét-ellenállása)
Egy dolgot viszont továbbra sem értek: gyári beszállítónak nevezett, tök ugyanúgy kinéző alkatrész csak a ~felét bírja, mint a gyári emblémás. (árban meg mondjuk 20-30%-kal olcsóbb)
Saját számtalan példám igazolja. Az utóbbi időben pontosan ezért tértem át kizárólag a gyári alkatrészekre.
Itt a nagy trükk nem az anyagon meg a gyártástechnológián van, hanem az ellenőrzési lépéseken. A sima aftermarket gyártásban valamivel nagyobb selejt kockázatot is bevállalnak, csak azért, hogy a költségeket alacsonyan tartsák, míg a gyártói beszállításban a megrendelő számos (és gyakran idiótábbnál idiótább) ellenőrzési lépés beiktatásához ragaszkodik, ezekre erőforrásokat, időt kell áldozni és nem mellesleg dokumentálni kell a folyamatokba. Ez egyrészt rettentően költségesé teszi a gyártást, másrészt általában a nagy verseny és az extra költségek miatt szinte nincs rajta nyereség, de marketing értéke óriási, ha egy gyártó valamelyik nagy autómárka beszállítója. Simán előfordul, hogy az (akár egy olcsóbb) utángyártott alkatrészen is nagyobb haszon van mint egy emblémázott alkatrészen, nem is beszélve arról, hogy ha a gyártója egyébként beszállítója is a márkának, akkor még keresik is.
Többnyire, az aftermarket alkatrészek ugyanazon anyagokból, ugyanazon technológiával készülnek mint az emblémázott darabok, csak bizonyos főleg ellenőrzési lépések kimaradnak ezáltal nagyobb a termelékenység, olcsóbb az előállítás és a kisebb árnyomás miatt általában nagyobb az eladási ár is. (még akkor is, ha a végfelhasználói ár akár jelentősen olcsóbb is)
A nagy aftermarket márkák termékei simán helyettesíthetik az emblémázott alkatrészeket, minimális kockázatot vállal velük az ember.
Van egy példám is: nemrég tudtam meg biztos forrásból, hogy a skodákban GLO gyártmányú féltengelycsuklók vannak és ha megnézed, akkor a GLO egyáltalán nem nevezhető drágának az aftermarket alkatrészek között.
/ezek nem tényekre, hanem a saját tapasztalataimra és az innen-onnan összeszedett információimra alapulnak. Simán eltudom képzelni, hogy vannak olyan gyártók (főleg azok akik szinte nulláról állítanak elő alkatrészeket) akik a kezdeti folyamatlépésekben (öntészeti munkák, ilyesmi) keletkező esztétikailag nem kifogástalan alapanyagot is felhasználják az aftermarket gyártáshoz, de nem csak azokat/
Itthoni importőr/kereskedő ismerőseim voltak kint gyárakban (Sachs, Luk, ilyesmi). Ahol ők jártak, és amit ők láttak, ott ugyanaz a cucc került más dobozba. Nem mondom, hogy minden termék, és minden gyártó esetén ez van, csak azt mondtam, hogy _lehet_ ugyanolyan mint a gyári (= autógyártónak logózott) termék. Vannak termékek, amik gyengébbek, de olyanok is vannak, amik sokkal jobbak mint amit az autógyár beletesz, és itt valóban árban is megmutatkoznak ezek a dolgok.
(egyébként Sachs vásárlásnál tessenek az uraknak figyelni, tele van az ország hamisítvánnyal, és aztán mondják is a népek, hogy milyen szar lett. nem lett szar - az ereseti legalábbis...)
Kifejtenéd bővebben!Mert most már tényleg érdekel, hiszen az öntési sorjától kezdve a cikkszámokig minden mm-re pontosan ott volt mint a gyárin. Persze nem tudom melyik volt a hétfői. :)
120e km egy ilyen autónál nem sok, de már előfordulhat, hogy nem csak azok az alkatrészek cserések, amik az időszakos szervíznél elő vannak írva. Alaphangon tehát min a vezérlés csere kompletten, meg amit találnak még :) Nálunk legutóbb az O2 120-as nagyszervíze volt, azt még a dsg időszakos szervíz is súlyosbította, aztán még kellett komplett féktárcsa meg betét csere, meg valami apróságok, de a márkaszervízt 300e felett leállítottam amikor elszámoltak még majdnem 500-ig... De a vezérlés cserét mindenképpen gyári alkatrészekkel, és garanciával csináltattuk, lehet, hogy kicsit drágább, de újabb pár évig várhatóan rendben a gép.
Az S2-nek még van kb 20e km a vezérlés cseréig, de az is márkaszervízes lesz, nyilván újra sok pénzért...
Utángyártottat vettem, nem emlékszem pontosan melyik volt pmppa, vagy a görgő(magyar és kanadai gyártmányúak) de ugyanaz volt a kocsiban gyárilag is szerelve mindkettő.
Csatlakozok az előttem szólókhoz, azzal a kiegészítéssel,hogy 90 e-nél előírnak egy ellenőrzést. Javaslok egy szabadonfutó cserét is mert az enyém 2e km múlva állt be a vezérléscsere után.