Sziasztok. WagonR+ izzó méretekről tudnátok oldalt adni ahol fel vannak sorolva. Főleg a rendszám tábla izzó megnevezése érdekelne. 2004es 1.3 vvt.s jármű.
most meg nem mondom már, talán megtalálod itt, de nekem olyan 40-50 ezer között csinálta meg ezt a hibát a szerelőm.
egyébként azt is mondta, hogy nagyon nem kell vele foglalkozni, ha csak indításkor csinálja. nyáron nagyobb lesz a füstfelhő és szimplán zavart, hogy úgy indul a kocsim, mintha motorhibás lenne, úgyhogy megcsináltattuk. olajat kell nézni rendszeresen és utántölteni.
Van nekem egy G13BB motoros Wagonom ami az utóbbi időben kékes füst pamacsokkal indul. A szerelő szerint ezeknél a motoroknál a szelepszár szimmeringgel van a gond és azt mondta mindennel együtt kb 200-300e forint a javítás. Ezt én egy kicsit sokkalom ez tényleg ennyibe kerül vagy csak át akarnak verni. Esetleg valaki Pesten egy jó szerelőt tudd ajánlani erre a problémára.
Pár éve utánajártam kicsit a lambda-szonda kérdésnek ( mert sokallottam, hogy a Micrám fogyasztását nem tudom 5 liter alá vinni :) ).
Több helyen azt olvastam, hogy ezeket illene maximum 100e környékén cserélni, mert ellustulnak. Nem mutat rossz értéket, de lassan reagál a változásokra.
Vettem lambda-monitort is.
Meg egy új szondát.
(Mondanom sem kell, hogy a kocsi semmivel nem lett jobb, de a fogyasztást végül azért leküzdöttem 4,99-re :) )
A lényeg, hogy azt hiszem 7500Ft volt az NGK szonda bele, a csere meg kb. 10 perc. Szóval ennyi pénzért én nem szórakoznék a nullázgatással...
Nem nagyon láttam még ilyen Fiat dízelt (leszámítva a Multiplámban az 1.9-es báltyját ;) - de ott sincs ilyen szonda), de a benzineseknél szerintem csak a beszívott levegőt és a vízhőmérsékletet mérik. A külső levegőnek csak ott lenne értelme, ha van kijelzés a műszerfalon.
Nem lehet, hogy az csak azért mutat -35-öt, mert az valami alapérték? Nem biztos, hogy a motorvezérlő számol vele. Számomra egyébként sem magyarázná miért épp hidegen indul nehezen.
Csak ötletelek, de szerintem sajnos máshol lesz a gond.
Nem a beszívott levegő hőmérsékletével van a gond hanem a külső levegő hőmérsékletet érzi -35 nek. Kerestem a lökhárítóban de nincs benne hőmérséklet jeladó. A kapcsolási rajz sem mutatja.
Volt wagonosként és jelenlegi SX-esként azt mondom, hogy meg kéne kérdezni valamelyik szakszervízt, hogy létezik-e valamiféle szofverfrissítés a Wagonra is, az ilyen hibák esetére??...
Az SX4-nél szinte tipushibának számít a 2009 előtti példányoknál, hogy 100 ezer km körül megjelenik ez a motorhiba jelzés, amit eleinte az akkusarus megoldásssal lehet orvosolni, amíg meg nem unod az állandó sarulevételt és el nem mész valamelyik szervízbe és nem frissítteted a vezérlő szofvert. Onnantól kezdve megszűnnek ezek a hibák.
Wagonosként nekem 90 ezer km alatt csak egyszer villant fel a "chekengine" lámpa, aztán azonnal kialudt. Szóval én nem foglalkoztam ezzel a hibával, de ahogy elmondjátok a Wagon is bejelez néha.
Rá kéne kérdezni, hogy létezik-e szoftverfrissítés a Wagonhoz is??!!
Sziasztok. Adott egy 1.3 ddis wagon r . Első indításra nagyon nehezen indul, utána egész nap mondhatni pöccös. Műszer nem mutat semmit, hibakód nincs. Élő adatban annyi ami szerintem okozhatja a hibát is hogy a külső levegő hőmérséklet -35 fok és ez nem változik. Hol található a hőmérséklet érzékelő ,én nem találom sehol. Valaki járt már így? SOS lenne.
Na igen. Mi az? Ami egy százéves hondában soha nem megy tönkre, egy volkswagenben 160 ezrenként cserélni kell? Hát a lambdaszonda.
Mikor kimegyek a városból kigyullad egy idő után. Mert városban sokat járok, hát ráadott gyújtásnál leveszem az akkusarut 5 mp-re és visszateszem. Hibakód jelzés elalszik a következő indításnál. Majd megunom és kicserélem. Addig játszok.☺
Helló. Shellnél tankoltam 1 hónapja nitro + akkor kiírta a motor hibát majd elvittem szerelőhöz akkor volt olaj csere szűrő... azt a hibakódot olvasta ki, hogy katalizátor hatásfok nem jó azt mondták hogy a shell benzin miatt állítólag És azt mondta a szerelő tankoljam azt amit ezelőtt sima 95 öt majd egy idő után elmúlott a motorhiba, majd 150 km után kijött a motorhiba megint és most 2 hete egyfolytában jelez de nem érzem hogy valami baj lenne vele . Mit cseréljek ki vagy megint vigyem szerelőhöz? köszi :)
Bontóból vegyél órtát, vagy valamilyen sárgás színű műanyag lapot tegyél elébe. De másmilyen szín is jó. A kijelző eredeti színe halványkék. De az túl erősen világít, így kell valami színes lap ami tompítja a fényerőt és nem látszik a kijelző belső szerkezete.
Az igazsághoz hozzátartozik. Busz ikerkerékkel nem kerül gödröt, ha utána mégy már te sem☺. Nekem egy út 1200 km. Magyar legrázósabb, jó szlovák és vegyes lengyel. Mikor a lengyel autópályán folyamatos a kamionsor a szélső sávban, akkor a belsőben sem mehetsz 90-nel mert ott meg a személyautó forgalom folyamatos. Előzés? Hol? Homokra épített autópálya (homok az egész ország) Mégy nyugisan sima úton aztán bumm egy víznyelő miatt megsüllyedt gödröt meg sem látsz, fékezni eszedbe se jusson mert állnak a se***ben. Szóval volna miről, csak...
Más. Voltam néhányszor kényszerből a wagonermeggel is Lengyelországban. A fogyasztás jó. De hazafelé már felálltam az ülésben mert megnyomorítja a lábam.
Az a néhány mm pont arra elég, ha a 205/ törik a 195/ még nem. Kényelmesebb a ballonos gumi. Amennyiben nem arról van szó, hogy hajtűkanyart 190-nel vagy 182-vel ugrod meg.
Én régebben kaptam egy totálkáros opelből kivett, használt 56Ah-at és még 5 évig használtam. Azonban ennek a fizikai mérete már kicsit nagy volt, így külön megoldották a lefogatását. Semmi gondom nem volt vele, csak idővel kiöregedett, mint a többi.
Helló. Jelenlegi akkumulátor ami van a wagonban 12v 44ah 360a bal+. Mondjuk ha, 45ah és 400a est raknék bele helyette nem lenne gond?Vagy mi az az akksi amit még bele rakhatok? köszi
Akkor lehet, hogy amerre én járok, "túlságosan jók" az utak, mert én nem érzem hátrányát a gyári gumiméretnek. (Ahol tudom, hogy ritka szar az út, ott mérsékelt tempóban haladok.) Egyedül az idei télen sikerült az egyik felnit odab@cnom, de az a saját hibám volt. 120-al belerongyoltam egy "előző héten még nem létező" kátyúba, későn vettem észre. Jó eséllyel azt is elkerülhettem volna, ha nem lettem volna rohanásban.
A 8 cm-es oldalfal nem tudom, mennyire számit "peres"-nek. Az, hogy egy gumi mennyire "áll jól a kocsinak", vajmi keveset érdekel. Inkább legyen biztonságos, és a lehetőségekhez mérten gazdaságos/kényelmes a használata, mintsem csicsás/divatos.
Magasabb oldalfalú gumival nem hajlamosabb kúszásra a kocsi? Nem "instabilabb"?
Olaj pedig tulajnak elfolyt az autópályán. Mire észrevették, olaj check lámpát már késő volt,ugyan is tönkre ment motor.
100e-ért hoztak bele egy jó állapotú motort. Berakták és lepapírozták. Persze tulajnak se volt pénze új autóra,de Szombathelyi szerviz mivel hibáztak ők állták az egészet. Igaz ez már újabb fajta motor volt M13A ami az én 2004-es Wagon R+-ba is van. Alias Ignis motor.
Tehát ha ez újabb fajta volt kb 100e. Akkor régebbi G13-as széria nem lehet több 80e-nél. Igaz érdemes megnézni honnan veszi az ember,mert nem mindegy,hogy mennyi KM van benne,és az baj,hogy ezt sajnos legtöbb bontott motor esetében nem lehet megállapítani, maximum saccolni lehet.
Példa: (igaz vw) a 205/55*16 os váltómérete lenne a 195/65*15. Ha anno én ezt tudom, akkor jó rá a bora kerék az "új" jettára és nem töröm össze majd minden felnijét. Az a néhány mm pont elég ahhoz, hogy télen, kátyúban jobb legyen.
Nem is a szélességen van a hangsúly, hanem a magasságon. A látszólag nagyon mutatósnak gondolt peres gumik oldalfala kimondottan sérülékeny.