Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Stevyy Creative Commons License 2009.06.19 0 0 5467
Sziasztok! Úgylátom volt szó kuplungról is. Én egy Luk kuplungszettet vettem. Kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban?
Epeter01 Creative Commons License 2009.06.19 0 0 5466

Sziasztok!

 

Rég jártam errefelé, most hirtelen hozzászólnék.

Elsőre Én is a váltórudazat szimmeringjét cserélném ki.

Nem törik olyan könnyen az a váltóház - bár kétdégtelen, hogy rendesen le van gyalulva.

Amúgy ha nem a szimmering a baj, akkor szerintem jobban jársz, ha veszel egy bontott (de még megbontatlan)váltót és azt szerelteted be, mint hogy a meglévőt szereled szét. Talán még olcsóbban is kijössz vele.

 

Apropó váltó! Tudja valaki, hogy a favorit-felicia korszakban változtattak-e valamikor az áttétel viszonyokon?

piba gls Creative Commons License 2009.06.19 0 0 5465
Ki és be szerelés 40.000-ért? Annyiért én is megcsinálom! :D Vicc volt.
Az én szerelőm 8.000-ért cserélt kuplung szettet úgy hogy ki kellett venni a váltót. Hallgass Hubo-ra. Ha valaki, akkor ő ért a feliciákhoz.
Előzmény: Skodabuher (5462)
András52 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5464
Az enyém pont ilyen, a váltórudazat simmeringet próbáld kicserélni, nekem megált az
olajszivárgás.
Előzmény: Skodabuher (5459)
hubo44 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5463
,,pasztás tömítéssel,, igen. Vid el ed udeš serelonek eš fel nap alat kes. Van ed 550ezer km. Feliciam aba nadon bug a valto. Voltam info kepen a bontoba valtot nezni 60€ kernek ha ninč ot a fônôk. Ha ot a fônôk akor gondolom 100€.
Előzmény: Skodabuher (5462)
Skodabuher Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5462
Igen, de egy szervíz sem akarta így elvállani.Azt mondták, lehet belülről is olyan repedés amin később fog folyni vagy tovább nyílni.
Mindenképpen ki akarják szerelni kb. 45 000 huf-ért, aztán vagy egy bontott komplettet betenni (rizikós) vagy a bontottba ebből áttenni a belsejét újabb 20 000 huf-ért Eddig 65 000 ft és még a bontott cucc ára ami 50 és 90 ezer között mozog eddig.Azt mondják, a komplett gyári új akár 200 00 ft is lehet. (a kocsit 500 ezerért vettem egy éve).
Legútóbbi ötlet, hogy vegyek burkolatot Szlovákiában mert ott olcsóbb és abba átrakják a belsejét 20 000 -ért és 40 000 a ki -be szerelés. Közben a kuplungot is ellenőrzik és ha kell cserélik.
Amúgy a jobb féltengelyen ketté repedt a gumi és az is koszolódik.
A 2cm-es megnyitást olaj leeresztéssel gondoltad és pasztás tömítéssel?
Előzmény: hubo44 (5461)
hubo44 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5461
Serintem eleg volna čak 2 cm-re meg ňitni eš át tômiteni.
Előzmény: Skodabuher (5459)
Skodabuher Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5460
Köszönöm a címet!
Egyútta elnézést amiért a fotókat többször is beszúrtam és azoknak akiknek nem sikerült feltölteni képet a fórumra, itt hívom fel a figyelmüket: a feltöltés után 1x meg kell nyomni a "beszúrás" szöveget is a kép előnézeténél balra.Akkor felmegy! :)
Skodabuher Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5459
Sajnos a kocsival többször megfeneklettünk és ledörzsölődött a váltóház alja. van egy kis repedés ami látható és az imbusz csavar körül is teljesen lecsiszolódott. Jelenleg a két félteke illesztésénél folyik.
Ha már szét kell dobni, hogy tömítsék, érdemes lenne a repedések miatt is az egészet kicserélni.Bontott is szóba jött de akkor rizikós a fogaskerekek állapota. Enyém 9 év alatt men 80 000 km-t. Semmi bajom a váltóval, csak a házával.
Ezért gondoltam, hogy veszek Szlovákiában vadi újat.(burkolatot).Tudja valaki hol kaphatok és odaát kb. mennyi az ára?
Minden segítséget megköszönnék! Különösen ha 1-1 bolt netes elérhetőségét is megadnátok. Sajnos nem beszélek szlovákul, remélem megértenek majd!váltó alulról 1,3 MPIváltó alulról 1,3 MPIváltó a kulissza felől 1,3 MPIváltó alulról 1,3 MPI
gyengo Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5458
Régebben is nem véletlenül tanácsolták hogy 2 palack gáz elfogyasztása alatt egy tank benzint is érdemes kihajtani. Nem azért mert benzinnel könnyebben indul a motor,hanem mert vannak alkatrészek amiket nem az olaj ken hanem a benzingőz. Szimeringek tömítések kiszáradnak,fém alkatrészek egymást eszik. Bátyámnál egy év tiszta gázhasználat után még a benzin cső is úgy kiszáradt hogy szétporladt. Igaz az Lada volt.
Adam Jay Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5457
Auto Varga, Hlavná 69, štúrovo. mail: auto-varga@mail.t-com.sk, tel: 00241 36 7511540
kicsikoko Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5456

Szia.

Azért én nem magasztalnám az egekig az LPG. 1600 köb feletti kocsiknál lehet hogy jó,de az alatt tuti hogy amit sporol az ember az üzemanyagon azt rá is külti a motor karbantartására.Ami nekem gondot okozott az 1.3-mas opelbe az pl tutin üzemel a nivámba.

Szerintem az autók nem véletlenül benzin és disel motorral készülnek,a LPG nek pedig igen is rosszabb a motor kenése mint a többi üzemanyagé.

Persze mindenki avval tankolja az autóját amivel akarja

Az opel 95-töst eszik 6l-míg gázzal evett 9l-tert szerintem nem nagy a külömbség árban,viszont egy 1.3-mas kocsinál nagyon kijön a teljesítmény csökkenés az LPG javára.

Előzmény: elementary (5451)
Skodabuher Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5455
Párkányban hol találok Felicia alkatrészeket árusító boltot? Konkrétan váltó ház kéne mert megrepedt és szivárog.
rnagy77 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5454
Sajna az egyik gyenge pontja a Feliciának :S
Előzmény: gyengo (5453)
gyengo Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5453
Tudom szégyen, de az én kocsim is úgy fog kinézni kb félév múlva mint a videóban a 2perc 5 mp-es Felicia.
Tizedes82 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5452
Ez lehetne a klubhimnusz is :)

http://www.youtube.com/watch?v=3FP3VBamrww
elementary Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5451
Egyébként az LPG-ről csak annyit, hogy sokkal kevésbé árt a motornak, mint azt nagyon sokan gondolják, ezt az is bizonyitja hogy ha szétszedsz egy gázos motort és egy benzinest, a benzinesé sokkal kokszosabb, és koszosabb, mint a gázosé, ugyanis a benzinben sokkal több a kosz, és akinek volt gázos autoja az szerintem mind bizonyitani tudná, hogy egy gáz szürő cserénél mi jön ki abbol! és a gáz miatti nyomatékvesztést ugy kb 2500ccm-ig nem igazán lehet észrevenni. Nekem a 2.8-as mercimotorom ami a terepjáróban van, csak gáz, kb 6-éve van ebben a kocsiban soha semmi baj nem volt vele!és még máig nagyon szépen jár! soha nem lett megbontva!
Hami1984 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5450

Szia,

Érdekelne, hogy kürölbelül mennyibe kerül gázossá alakitattni az autót illetve hogy hol szerelik be normálisan... egy ideje már gondolkozom hogy megérné átalakitattni a verdát. :)

Előzmény: Csonthulye (5445)
Hami1984 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 5449

Sziasztok,

 

Tudna valami ajánlani nekem egy jó szerelőt 2000-es feliciához? Lehetőleg Pesten vagy környékén. sajnos bezárt a műhely ahova hordtam és azóta nemsikerült megbizható szerelőt találni.

Előre is köszönöm. :)

Bastiano21 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5448
Most másodjára jött ki 10,4 literre a fogyasztásom, mióta ez a zűrzavar van.

Lesz újból VAG-ra rákötés, és megnézzük, hogy újból kidobja-e a lambdajeladót, most annak nagyobb esélye van, de lehet, hogy a szívósor tömítésem is tényleg kukás.
Előzmény: gyengo (5437)
tomi 01 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5447
nekem volt gázos autom soha töbet nem kell
DEM992 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5446
Épp ma jelent meg az 1.6-os duálos (benzin-gáz) Octaviáról egy cikk a Totalcaron.

36.000 km után behozza az árát (140 Ft-os gáz vs. 300 Ft-os benzin).
Előzmény: Csonthulye (5445)
Csonthulye Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5445
Sziasztok!
Az igaz, hogy fém henger miatt a belseje mindenféle mágnesességtől védve van, de a tartályon kivül is vannak valamik. Például a szintjelző, de az már vagy 50cm-re is lesz a mágnesektől. Azt meg nem hinném, hogy akkora mágneses teret csinálna...

Na és az LPG-ről...
A hónapokban lesz , hogy 10 éve az autóba be van szerelve, szóval van egy kis tapasztalat :)
Először is: nagyon megéri!
Sajnos jelenleg a fogyasztásom 9L körül mozog gázból, de a megoldás az lenne, hogy el kéne vinni egy 10 perces beállitásra a szakszervizbe. Csak valahogy soha nem jutok oda. Jól beállitva 7-8L között mozog a fogyasztás.
Amire egy gázos autó nagyon érzékeny az a levegőfilter és a gyertyák. Gázos autó csak az "egy körmös" gyertyákat szereti, de sikerült speciálisan LPG-s gyertyákat beszerezni hagyományos áron, amivel nagyon szépen muzsikál. Levegőfiltert kb évente 1x kell cserélni.
A teljesitményről annyit röviden, hogy egy 50-60 lovas feliciánál a benzin-gáz külömbséget nem nagyon venni észre. Akinek gázon jóval gyengébb az autója, mint benzinen, annak valami nincs jól beállitva.
Többletköltség: beszerelés, valamint évente kell hordani általános ellenőrzésre: 3 helyen szappanos vizet ráfújnak majd kapsz egy papirt újabb egy évig. Merem állitani, hogy nagyon megéri beszerelni, sokat lehet spórólni és környezetbarátabb is.
Még azt is szeretném megjegyezni, hogy sokan azzal érvelnek, hogy a gáz nem keni a motrot olyan jól, mint a benzin. Tavaly volt a motor darabokra szedve, és a szerelő meglepődve nézte, hogy semmiben se különbözik egy hasonló, benzinnel használt motortól.
Esetleg ha valakinek lenne egyéb kérdése LPG-vel kapcsolatban, szivesen segitek :)
kicsikoko Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5444

Szia.

Nekem az öreg opelom gázos,a kalaptartóban van 2-nagy hangfal semmi gond velük.Bár a gáz nem játék de azért nem kell tőle úgy félni,igaz az én tapasztalatom az hogy a motort hamar tönkreteszi.

Előzmény: Csonthulye (5438)
ZödFelicsita Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5443

Helló !

 

Már cseréltem kuplungot és fel is raktam ide képekkel együtt a leírást.

 

Valamikor tavaly ősszel volt, keresd az írásaimat.

 

A Műhelytitkok között a féltengely gumiharangozásom történetét megtalálod, attól alig több a mutatvány

 

Kiszerelt féltengelyek után:

+Akku leköt

+ indítómotor kivesz

+ váltóról kábelek lehúz ( tólató + forgásérzékelő hall ...)

+ Km spirál kivesz meghajtással együtt ( kis lemezke rögz csav. levesz, utána felhúz)

+Kuplung kötél leköt

+ Váltó rudazat széthúz ( kis hengeres ék van a kapcsolórúdban azt kell kiütni egy kis rúddal és széthúzni, segédkar lecsavaroz

+ alsó váltó tartó bak levesz

+Balos motortartóbak kivesz, motor váltó ferdére leenged

+ Váltót motort összekötő kuplungház összes csavar kivesz

+ Váltó levesz

+ lendkerékről a szerkezet torx csavarok levesz

+ szerkezet tárcsa kicserél , csavarok vissza,

+ központosító rúddal tárcsa középre beállít , csavarok meghúz

+Váltón a működtető rudarat csavarja kivesz, rudazet felhúz

+ kinyomócsapágy kengyelből kivesz, új beletesz

+ rudazat tisztítás és kenés után kinyomóval visszaszerel,

+ Működtető rudazat szimering csere   

+Váltó a helyére emel és nyeles tengely beilleszt betol

+ Motor-váltó közti csavarok vissza

+ Motortartó bak vissza, motor váltó egység helyére emel, rögzít.

+ Alsó váltó bak vissza

+ rudazat vissza

+ indító motor vissza

+ Váltóra kábelek vissza

 

Innen pedig a féltengely beszerelésnél általam leírtakat kövesd a műhelytitkokból

 

Jó munkát !

Előzmény: reszelozsir (5442)
reszelozsir Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5442
Sziasztok!

Kuplungot cserélt már valaki házilag? Mi a folyamata? A másik, a főtengely szimmeringhez hogy lehet hozzáférni az ékszíj felöli oldalon? Kereket le kell venni?
stemplis Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5441
Szerintem semmi baja nem lesz... mégha 2-3 cm-t írtál volna, akkor talán...;)
Előzmény: Csonthulye (5438)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5440
A gáztartály miből van? Nem acél? Akkor az érzékelő árnyékolt nem?
Egyébként ha nem hangnyomás versenyre készülsz akkor mindegy....
Szerintem...

Gázzal milyen a fogyasztása a kocsinak? És érződik a teljesítményen?
Előzmény: Csonthulye (5438)
crixtm Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5439
Van nekem egy feli motoros Rapidom. Szombaton rádugtuk a VAG-Com-ot és nem értette. Volt valakinek ilyen tapasztalata? Megoldás?
Csonthulye Creative Commons License 2009.06.17 0 0 5438
Sziasztok!
Szeretnék a kalaptartóban elhelyezni két hangszórót, de ami elgondolkodtat az az, hogy LPG-s az autóm. Sajnos még nem a pótkerék helyén van a tartály, hanem a csomagtartóban. Ha beszerelném a hangszórókat, akkor a tartálytól kb 20-30 cm-re lenne a hanszóró mágnese. Nem zavarja ez meg szerintetek valami féle képpen a tartályt? Tudom, hogy elektronikát nem tartalmaz, tehát a mágnessességnek nincs mit nagyon megzavarnia, de pl a tartály szintjelzőjére nem lesz rossz hatással?
Sajnos nem tudok mágnesesen árnyékolt hangszórókat beszerezni...
Előre is köszönöm a válaszotokat!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!