Elsőre Én is a váltórudazat szimmeringjét cserélném ki.
Nem törik olyan könnyen az a váltóház - bár kétdégtelen, hogy rendesen le van gyalulva.
Amúgy ha nem a szimmering a baj, akkor szerintem jobban jársz, ha veszel egy bontott (de még megbontatlan)váltót és azt szerelteted be, mint hogy a meglévőt szereled szét. Talán még olcsóbban is kijössz vele.
Apropó váltó! Tudja valaki, hogy a favorit-felicia korszakban változtattak-e valamikor az áttétel viszonyokon?
Ki és be szerelés 40.000-ért? Annyiért én is megcsinálom! :D Vicc volt. Az én szerelőm 8.000-ért cserélt kuplung szettet úgy hogy ki kellett venni a váltót. Hallgass Hubo-ra. Ha valaki, akkor ő ért a feliciákhoz.
,,pasztás tömítéssel,, igen. Vid el ed ude serelonek e fel nap alat kes. Van ed 550ezer km. Feliciam aba nadon bug a valto. Voltam info kepen a bontoba valtot nezni 60 kernek ha ninč ot a fônôk. Ha ot a fônôk akor gondolom 100.
Igen, de egy szervíz sem akarta így elvállani.Azt mondták, lehet belülről is olyan repedés amin később fog folyni vagy tovább nyílni. Mindenképpen ki akarják szerelni kb. 45 000 huf-ért, aztán vagy egy bontott komplettet betenni (rizikós) vagy a bontottba ebből áttenni a belsejét újabb 20 000 huf-ért Eddig 65 000 ft és még a bontott cucc ára ami 50 és 90 ezer között mozog eddig.Azt mondják, a komplett gyári új akár 200 00 ft is lehet. (a kocsit 500 ezerért vettem egy éve). Legútóbbi ötlet, hogy vegyek burkolatot Szlovákiában mert ott olcsóbb és abba átrakják a belsejét 20 000 -ért és 40 000 a ki -be szerelés. Közben a kuplungot is ellenőrzik és ha kell cserélik. Amúgy a jobb féltengelyen ketté repedt a gumi és az is koszolódik. A 2cm-es megnyitást olaj leeresztéssel gondoltad és pasztás tömítéssel?
Köszönöm a címet! Egyútta elnézést amiért a fotókat többször is beszúrtam és azoknak akiknek nem sikerült feltölteni képet a fórumra, itt hívom fel a figyelmüket: a feltöltés után 1x meg kell nyomni a "beszúrás" szöveget is a kép előnézeténél balra.Akkor felmegy! :)
Sajnos a kocsival többször megfeneklettünk és ledörzsölődött a váltóház alja. van egy kis repedés ami látható és az imbusz csavar körül is teljesen lecsiszolódott. Jelenleg a két félteke illesztésénél folyik. Ha már szét kell dobni, hogy tömítsék, érdemes lenne a repedések miatt is az egészet kicserélni.Bontott is szóba jött de akkor rizikós a fogaskerekek állapota. Enyém 9 év alatt men 80 000 km-t. Semmi bajom a váltóval, csak a házával. Ezért gondoltam, hogy veszek Szlovákiában vadi újat.(burkolatot).Tudja valaki hol kaphatok és odaát kb. mennyi az ára? Minden segítséget megköszönnék! Különösen ha 1-1 bolt netes elérhetőségét is megadnátok. Sajnos nem beszélek szlovákul, remélem megértenek majd!
Régebben is nem véletlenül tanácsolták hogy 2 palack gáz elfogyasztása alatt egy tank benzint is érdemes kihajtani. Nem azért mert benzinnel könnyebben indul a motor,hanem mert vannak alkatrészek amiket nem az olaj ken hanem a benzingőz. Szimeringek tömítések kiszáradnak,fém alkatrészek egymást eszik. Bátyámnál egy év tiszta gázhasználat után még a benzin cső is úgy kiszáradt hogy szétporladt. Igaz az Lada volt.
Azért én nem magasztalnám az egekig az LPG. 1600 köb feletti kocsiknál lehet hogy jó,de az alatt tuti hogy amit sporol az ember az üzemanyagon azt rá is külti a motor karbantartására.Ami nekem gondot okozott az 1.3-mas opelbe az pl tutin üzemel a nivámba.
Szerintem az autók nem véletlenül benzin és disel motorral készülnek,a LPG nek pedig igen is rosszabb a motor kenése mint a többi üzemanyagé.
Persze mindenki avval tankolja az autóját amivel akarja
Az opel 95-töst eszik 6l-míg gázzal evett 9l-tert szerintem nem nagy a külömbség árban,viszont egy 1.3-mas kocsinál nagyon kijön a teljesítmény csökkenés az LPG javára.
Egyébként az LPG-ről csak annyit, hogy sokkal kevésbé árt a motornak, mint azt nagyon sokan gondolják, ezt az is bizonyitja hogy ha szétszedsz egy gázos motort és egy benzinest, a benzinesé sokkal kokszosabb, és koszosabb, mint a gázosé, ugyanis a benzinben sokkal több a kosz, és akinek volt gázos autoja az szerintem mind bizonyitani tudná, hogy egy gáz szürő cserénél mi jön ki abbol! és a gáz miatti nyomatékvesztést ugy kb 2500ccm-ig nem igazán lehet észrevenni. Nekem a 2.8-as mercimotorom ami a terepjáróban van, csak gáz, kb 6-éve van ebben a kocsiban soha semmi baj nem volt vele!és még máig nagyon szépen jár! soha nem lett megbontva!
Érdekelne, hogy kürölbelül mennyibe kerül gázossá alakitattni az autót illetve hogy hol szerelik be normálisan... egy ideje már gondolkozom hogy megérné átalakitattni a verdát. :)
Tudna valami ajánlani nekem egy jó szerelőt 2000-es feliciához? Lehetőleg Pesten vagy környékén. sajnos bezárt a műhely ahova hordtam és azóta nemsikerült megbizható szerelőt találni.
Most másodjára jött ki 10,4 literre a fogyasztásom, mióta ez a zűrzavar van.
Lesz újból VAG-ra rákötés, és megnézzük, hogy újból kidobja-e a lambdajeladót, most annak nagyobb esélye van, de lehet, hogy a szívósor tömítésem is tényleg kukás.
Sziasztok! Az igaz, hogy fém henger miatt a belseje mindenféle mágnesességtől védve van, de a tartályon kivül is vannak valamik. Például a szintjelző, de az már vagy 50cm-re is lesz a mágnesektől. Azt meg nem hinném, hogy akkora mágneses teret csinálna...
Na és az LPG-ről... A hónapokban lesz , hogy 10 éve az autóba be van szerelve, szóval van egy kis tapasztalat :) Először is: nagyon megéri! Sajnos jelenleg a fogyasztásom 9L körül mozog gázból, de a megoldás az lenne, hogy el kéne vinni egy 10 perces beállitásra a szakszervizbe. Csak valahogy soha nem jutok oda. Jól beállitva 7-8L között mozog a fogyasztás. Amire egy gázos autó nagyon érzékeny az a levegőfilter és a gyertyák. Gázos autó csak az "egy körmös" gyertyákat szereti, de sikerült speciálisan LPG-s gyertyákat beszerezni hagyományos áron, amivel nagyon szépen muzsikál. Levegőfiltert kb évente 1x kell cserélni. A teljesitményről annyit röviden, hogy egy 50-60 lovas feliciánál a benzin-gáz külömbséget nem nagyon venni észre. Akinek gázon jóval gyengébb az autója, mint benzinen, annak valami nincs jól beállitva. Többletköltség: beszerelés, valamint évente kell hordani általános ellenőrzésre: 3 helyen szappanos vizet ráfújnak majd kapsz egy papirt újabb egy évig. Merem állitani, hogy nagyon megéri beszerelni, sokat lehet spórólni és környezetbarátabb is. Még azt is szeretném megjegyezni, hogy sokan azzal érvelnek, hogy a gáz nem keni a motrot olyan jól, mint a benzin. Tavaly volt a motor darabokra szedve, és a szerelő meglepődve nézte, hogy semmiben se különbözik egy hasonló, benzinnel használt motortól. Esetleg ha valakinek lenne egyéb kérdése LPG-vel kapcsolatban, szivesen segitek :)
Nekem az öreg opelom gázos,a kalaptartóban van 2-nagy hangfal semmi gond velük.Bár a gáz nem játék de azért nem kell tőle úgy félni,igaz az én tapasztalatom az hogy a motort hamar tönkreteszi.
Kuplungot cserélt már valaki házilag? Mi a folyamata? A másik, a főtengely szimmeringhez hogy lehet hozzáférni az ékszíj felöli oldalon? Kereket le kell venni?
Sziasztok! Szeretnék a kalaptartóban elhelyezni két hangszórót, de ami elgondolkodtat az az, hogy LPG-s az autóm. Sajnos még nem a pótkerék helyén van a tartály, hanem a csomagtartóban. Ha beszerelném a hangszórókat, akkor a tartálytól kb 20-30 cm-re lenne a hanszóró mágnese. Nem zavarja ez meg szerintetek valami féle képpen a tartályt? Tudom, hogy elektronikát nem tartalmaz, tehát a mágnessességnek nincs mit nagyon megzavarnia, de pl a tartály szintjelzőjére nem lesz rossz hatással? Sajnos nem tudok mágnesesen árnyékolt hangszórókat beszerezni... Előre is köszönöm a válaszotokat!