Ide írjon mindenki, akinek van valamilyen ötlete, hogy hogyan kell egy brikettálógépet megépíteni! Szerintem pár okos ötlettel közösen mindent meglehet valósítani! Hajrá!
miert nem alulra rakod a motort? Igy iszonyuan berezeg az egesz. Es ha alul van a motor, akkor fugg. tengely korul el tudod forgatni, igy a cso ala kerul, rovidebb lesz az egesz kutyu.
Azzal se felejts el számolni, hogy ha a géped már dolgozik és felmelegedett a préscső / ezt egy kb fél óra alatt éri el az üzemi meleget/ akkor könnyebben fog kicsúszni rajta az anyag!
De ha megállsz a termeléssel és másnap próbálod beindítani a gépet akkor nem biztos, hogy elindul a masina, mert ráhűlik az anyagra a cső!
Nagyon nehéz eltalálni a köztes állapotot!
Pl: nekem a hidraulikusnál amit leállításnál kitolt 50bar nyomáson, azt másnap csak a 150bar mozdít ki a helyéből!
Az is problémát szokott okozni ilyenkor, hogy 150-bar-ral öszzenyomja hidegen a csőbe és kb a 7-8 adik tolásra már beleáll es jöhet a fúrás!
Tehát minél nagyobb erővel nyomod össze a brikettet annál nagyobb lesz az ellenállásod a csőben! Ez mind a hidegindításkor van! Melegen már nincs gond vele!
Vagy szappant reszelsz a forgács közé mielőtt még megállítod a gépet és az fellazítja benne a cuccot! Ahogy Brikigép tanácsolta!
Most az én tömörítőcsövem hossza 180mm és úgy néz ki hidegen még ez is hosszúnak bizonyul és nincs benne kúpolás párhuzamosan 55mm átmérőjű.
A súlypont az tény hogy magason van, de ilyen széles lábakkal ha felborul hát boruljon, szállítani nagyon nem akarom. Különben nem olyan magas az, mert még a garat is rájön ami kicsit lejjebb viszi. De ez már csak részlet kérdés, a lényeg még mindig a cső kialakítás, ami engem nagyon érdekel.
Egy csigás gépen dolgozok! Több kevesebb sikerrel! Egy 7,5kw-os motor a meghajtó. A méreteket a vietnami masinárol szedtem le, amit a forumon is megtalálhatunk! A hétvégén meg lett a második proba üzem is (elsőre kisebb motrot használtam 2kw, naná h beszorult mint fába a kukac, de tapasztalatnak jo volt!)! Második proba üzemnél fenyőfa fürészport használtam először simán, amit kétszer véstem ki hiltivel a csőböl! Másodszorra levágtam a cső szájábol kb 7cm s az eredmény tök király lett! Egy kö kemény szirárd brikett darab kb 30cm! Ezután probáltam vegyiteni darált szalmával, s az egész már nem ált össze, több mint valószinű h igy meg már rövid a cső hossza és nincs akkora surlodása.....! Majd végül annyira jutottam h letörtem a csiga utolso szelvényét! YES! Ugy h jöhet a kemény heggesztés! Egyenlőre ez a helyzetem! Valakit bármi érdekel szivesen segitek, tapasztalatok stb!
Hidraulikus vezérléssel működött a szorító a csigás gépen. Úgy-ahogy funkcionált is annak ellenére hogy nem volt fűtése, viszont a brikett felülete rücskös lett és leszereltem. Most az a kicsi hidraulikus tápegység az automata gépet szolgálja.
Mikor látod hogy tágítani kellene, odanyúlsz és már az orrod előtt durrant is. Ha túl hamar tágítasz akkor meg elkezd eszetlenül fellazulni , és már szoríthatod két kézzel , egy jó darabig csak szalad ki a nyersanyag.
Nézd meg a csigáját! Megállíthatod a képet mikor szétszedi.
A se nem folyós se nem szilárd anyag a csiga végénél kissé" folyóssá" válik és kör formából négyszögbe megy. Ezért művész a csiga ha valaki ért a fizikához ezt vezesse le . Én atomfizikus fiút bíztam meg a feladattal, de a dolog még függőben van.
Még mindig nem értem minek akarod beledugni az egész csigát a préscsőbe?Látom,hogy van egy kitörés a csövön,gondolom ott menne bele az anyag.Szerintem a hengeres részt hagyd kívül és majd az felett lesz a garat.
Szerintem! Az oldalankénti 1 mm-es hézag bőven elég, ha hátra tud dolgozni a rendszer akkor a hasznos nyomásból veszítek rossz hatásfoka lesz. De nem biztos ez csak feltételezés.A fékezést a kimenő cső prizmába vezetése és súlyozása megoldja. A prizma fölé teszek egy kereket ami súlyozva van és kész a fék, ami még szabályozható is lesz a súlyokkal.
Belelógatom? Hát ha nem lógatnám bele akkor már kívül lenne a csiga. Vagy most nem értelek mire gondolsz. De mindjárt felteszek egy képet, amit most csináltam, de más kialakításba.
Szerintem nagyon belógattad a csigát a présfejbe,nincs is behordó rész!Szerintem csak a kúpos részt lógasd be és a hengeresből egy menetet.Nem baj a nagy hézag,nem nagyon akar az majd visszafelé áramolni.Gondolom azért kúpos a csiga vége,hogy legyen egy kis gyúró hatás,mint amikor a tésztát daggasszák és kell is hogy kicsit visszafelé áramoljon.Javítsatok ha tévedek!
Ugye mondtam, hogy valahol olvastam! Itt van, megtaláltam. A Hobbielektronikán is van egy brikettálógép házilag oldal. Ott olvasható az alábbi hozzászólaás.
" Kedves fórumozók!
Sokat tanultam általatok,szeretném meghálálni. Van egy ZBJ-III-as brikettálóm, ha valakit érdekel jöhet méregetni. Nem vagyok kereskedő, és egyszerűbb gépet nem tudok elképzelni.Gyertek bátran! Űdv
szilagyiir@gmail.com
A legtöbb gép erről lett koppintva... "
Próbálja meg elérni valaki Szilágyi urat, és egyeztessen vele időt, és helyet, a képeket, rajzokat meg dobja fel ide. Én az ígéretét a fórumon megtaláltam (igaz, nem a miénken, de végül-is az ugyanaz ). Üdv: OAndorka
Ez így nem valami jó kapcsolat. A cső oké hogy kúp, de ekkora hézaggal ez tuti nem jó (ezt a csiga hajtás felőli részére gondolom, átmérő 63, csiga átmérő 56mm) Így az anyag vissza felé is fog áramolni. Az átmérő maximum 58-59 mm lehet, mivel a csiga átmérője 56mm, és innen egy egyenes szakasz, egészen a kúpig. Onnan jöhet egy kúpos belsejű cső, amit változtathatsz, ha nem jó az termék minősége,a kúpos csövet meg félbe kell vágni, és szerelhetővé kell tenni,ha netán dugulás van (és imádkozni, hogy az egyenes belsejű csőbe ne legyen dugó). Szerintem így oké lenne.
Bizonyára emlékszik mindenki h a multkor kérdeztem a traktorral hajtatott brikettálásról.Nos ma kipróbáltam nagynehezen a brikett készitést,a techinikám kezdetleges abszolut próba gép de számomra is érthetetlen okból müködik a dolog,persze még nem tökéletes de kezdetnek nagyon jó.A vezértömb jó alaposan megszivatott mert elengedte a nyomást és tetem fel másikat amin nincs nyomás szabájzó de már rájöttem a másik bajára ugyhogy holnap ismét próba.A kistrakec alapjáraton hajtya a névlegesen 55l-es és 200b-os szivatyut egy váltó közbeigtatásával.Igy nyomás szabájzó nélkül használhatatlan a dolog és mások óvására mondom h nem veszéjtelen.A brikett puha de nem esik szét de ugygondolom h azis baj h nedves volt a szalma itt gondolok a viztartalomra és a véletlen ráfojt hidraulika olajra.Szoval müködik a dolog de egyáltalán nemojan egyszerü mint ahogy az ember gondolná.üdv Csaba