Mindenképpen "többfelé vágod" azt a hangszert/hangot amennyiben nem egyutas hangsugárzód van.
Akkor meg talán jobb a kisjelű fokozatban a végfokozatok előtt, mint a passzív hangváltó a hangszóró és a végerősítő között.
A passzív hangváltó behoz egy csomó plusz induktivitást/kapacitást, fázistolást, impedanciaegyenetlenséget amit utána plusz passzív alkatrészekkel próbálnak kompenzálni,
arról nem is beszélve, hogy a teljesítmény akár 10-30%-a is odaveszik, meg a hangsugárzó érzékenysége is a passzív hangváltónál. Azon kívül, hogy olcsóbb (mint 2-3 végfok) és univerzálisan lehet cserberélni a hangfalakat egy rendszerben csak hátránya van mint előnye.
A végfoknak is a teljes spektrumot ki kell szolgálnia passzívnál ami a mély meghajtásnál igencsak kellemes intermodulációs termékeket is tud gyártanai a közép-magas szekcióba.... Szeparált végfokoknál ez nem áll fent oly mértékben.....
Még annyit: több utas rendszernél nem egy membránnak kell a teljes sávszélességet lesugároznia. A több, frekvencia specifikus hangszórók kisebb torzítással adják át a levegőnek a mozgási energiájukat. Nyilván a több hangszóró, különböző kiterjedéssel és tömeggel, egységesített fázismenetet kíván, de ez legyen a hangsugárzó készítők problémája.
mert az Auro 3D teszt még a nyáron nagyon beütött. :D
Engem már nem hatnak meg az ilyenek. Nagyon kevés filmet nézünk eredeti szinkronnal, jó musical-ok vagy zenés filmek sincsenek már. A kikölcsönzött termékek túlnyomó többségét már csak a tv-re teszem ki, mert nem vagyok hajlandó koptatni miattuk a vetítőt. A legtöbb terméket végignézés nélkül törlöm, ezért már nem ébred fel bennem a vágy, hogy pénzt költsek a rendszerre. Pár éve megfordult a fejemben, hogy a házat megbővítem és a bővítmény egyik része lesz a moziszoba, de a filmek színvonala egyre csökken, a látványhányások egyre kevésbé kötnek le. Hogy régen voltak jó filmek? Egyetértek, de a múlt filmjeire nem költök pénzt, a várható jövő filmjei pedig az én értékrendemben nem érdemlik meg. Túl vagyok azon a korszakon, hogy lenyűgözzön a technika, transzba essek a hangsugárzók számától vagy attól, hogy a fejem fölül szólalt meg. Ha nincs értékelhető tartalom a technika már nem teszi értékesebbé vagy érdekesebbé ezt a hobbit. Erre jó példa ez a csaj! Gyönyörű, de együtt élni nem szeretnék vele. A házimozi pont ilyen. A látvány kép-hang technikával próbálják az ürességet pótolni, de nálam ez nem működik. Egyébként kb. 2 év van közöttünk. Te vagy az idősebb. :)
B&W 604 S2 van fronton, hátul B&W 602 S2, a sub B&W ASW 1000 és a center B&W LCR600 S3. Mindezt egy Onkyo TX-NR 808 erősítővel hajtom és éppen készülök szerezni a 602 S2-ből még 3 párat meg egy Marantz 8012-re cserélném a jó öreg és ok nélkül hangoskodó Onkyo-mat, mert az Auro 3D teszt még a nyáron nagyon beütött. :D
Az igényesebb, specializálótt gyártóknak már 30 éve is megvoltak a biamp / triamp ajánlatai, passzív keresztváltóval, amely ma sem elvetendő a D/A átlalakítást (analóg kimenetű forráskészülék esetén A/D-t is) beiktató digitális ellenében. Alternatívaként pedig rendre előkerűlt egy hasonló árú, másféle erényeket - hibákat felmutató passzív váltású rendszer.
Nem annyira az. Jó játszótér, hogy különböző anyagú kábelekkel, bizonyos kereteken belül, különböző hangzást lehet elérni. Vannak akiket ez hónapokig elszórakoztat. Kezdetben engem is ... :-)
A szubodnál 40-140 Hz-ig lehet állítani a vágási frekvenciát amúgy 30 Hz-ig megy le. Amikor kapható volt, a Satsistem-ben néztem ilyen szubot. Tetszett a hangja egy Yamaha szubhoz képest, majd átmentem 13. kerületi akooriban nyíló házimozi fellegvárba. Ott összehallgattam a JAMO 3015-ös szubbal. A Jamo jóval jobban és hangosabban szólt így azt hoztam haza. Nekem az akkoriban vásárolt JBL XT-i sorozatú hangsugárzók vannak és úgy tűnik ezek már elkísérnek a síromig (a képen a bútoron egy Anthem 1120 a földön egy Onkyo 5010 látható). :) Az év elején végre elengedtem a hóbortszintű hifizést, házimozizást. Azóta sokkal nyugodtabb az életem ...
Persze. Frontra én is biampolt hangszórókat használok és nincs hozzá külön szereo erősítőm, hanem a házimozi erősítőmet állítom ilyenkor sztereóra. :) Továbbra is tartom hogy azt a 4 Hz-et ami a front hangfalaim és a szubwoferem között van csak akkor hallanám meg, ha a fronthoz képest felhangosítanám a subot. Viszont az már színezés vagyis nem az a tiszta hang ami miatt leülök zenét hallgatni. :)
Hallottál már bi-amp meghajtásról? Képzeld el azt, hogy egy 4 utas rendszert (magas-közép-közép mély-mély) 4 erősítővel hajtasz meg egy hang processzor segítségével, amiben szoba korrekciós szoftver is van. Ennél jobb nem lehet! A házimoziban régóta alkalmazzák, az egyszerű sztereónál is kellene, csakhát a rigojás sztereósok ragaszkodnak a régi hitvilághoz és amúgy nem is igazán ismerik a fizika működését ...
Nem vagy képes értelmezni amit leírtam. A mély hangok tekintetében mindegy, hogy külön dobozban lévő mély sugárzó állítja elő, vagy azonos dobozban lévő. Álló, három utas hangsugárzóknál a magasat-közepet kis dobozba építik a közép mély-mély hangszóróké marad a doboz/láda nagyobb űrtartalma. Építhetnénk olyan három utas hangsugárzót, ahol teljesen külön dobozokban vannak a hangszórók? Persze! Több gyártó is gyárt ilyen típusú hangsugárzót, többek között a PA rendszerek is így épülnek fel! Ha egy külön álló mély sugárzót felfelé nem vágunk meg, felmehet egész magasra is! Jó példa erre a JAMO 3015-ös mély sugárzója, ahol a THX bemeneten jól hallható az 1.5 Khz is!
A lényeg: haladni kell a korral és el kell engedni a régi sztereotípiákat! 80-100 Hz-nél nincs irányérzékelés ...
Ha az álló hangfal le tud menni mondjuk 44 Hz-ig és a szetthez tartozó szub pedig 40 Hz-ig (konkrét példa: B&W 604 S2 vs. ASW1000) - és olyan is a felépítése meg a hozzávaló erősítő, hogy ez a 44 Hz nem csak egy afféle műszaki adat hanem valójában hallható is - akkor a zenehallgatáshoz minek már a 4 Hz-el alacsonyabb frekvenciájú szubbasszus? Úgy sem hallod meg! Vagy ha meghallod akkor úgyis csak elszínezted a hangképet. A sub lényege legtöbbször a térhatáshoz kell meg ahhoz hogy inkább érezd, mint halld a működését. Ilyesmi pedig csak a mozihoz szükséges, de annál azért szoktunk csalni hogy a sub hangereje picit nagyobb legyen mint a többi komponensé, különben nem hallod eléggé a filmben rád villanó elemlámpa fényét. :D
De amikor tisztán hallgatsz zenét akkor illik törekedni a lehetőségid szerinti legnagyobb pontosságra és ilyenkor ennek jegyében sztereót szoktunk/tam hallgatni és ajánlani is.
A youtube-on van 20-30-40 Hz-es jelfolyam. Teszteld le. Valószínű hogy 30 Hz alatt már nem is fogod hallani csak érzed a hangnyomást (illetve elcsalod és a hallhatóság érdekében ezért emelsz a hangerőn :D).